Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 754 735
  • 34 036
Ja peruna on oikeasti "keksitty" Andien alueella jossa sitä on viljelty tuhansia vuosia.

Joku fiksu vieläpä väitti perunan saaneen nimensa Suomen kieleen lähtömaastaan Perusta. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti ole mikäli on uskominen wikipediaan, joka kertoo perunan tulevan ruotsin kielen sanasta päron (päärynä). Eli tämä jälkimmäinen avautui itselleni.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joku fiksu vieläpä väitti perunan saaneen nimensa Suomen kieleen lähtömaastaan Perusta. Näin ei kuitenkaan ilmeisesti ole mikäli on uskominen wikipediaan, joka kertoo perunan tulevan ruotsin kielen sanasta päron (päärynä). Eli tämä jälkimmäinen avautui itselleni.

Onkohan sitten Peru saanut nimensä tuosta ruotsin kielen sanasta pärön? Eikös maailman maiden nimet ole keksitty suomalaisten toimesta, jotka ovat kehittäneet sanansa naapureiden kielestä? Olen käsittänyt, että Russia on ruotsia ja tarkoita vodkaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulle avautui kuunnellessani oikein kunnolla Eminemin Recovery-levyä, että tyypiltä on alkanut hiljalleen loppua ideat kunnon biiseihin.
Pitäisiköhän Marshallin muuttaa pariksi vuodeksi Suomeen?
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Marko Kiprusoff tulee Kuusamon Pallo-Karhuihin pelaajavalmentajaksi 1+1 vuotisella sopimuksella.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Niinhän sä *tanan stadilainen luulet.

Narrit on lapista, Ilmalan ratapihalta ja IFK on Tsadista.

Ja avautui, että Turenkissa on ilmeisen hyvä sokerijuurikas-sato tulossa, kun täällä on rauhallista.
 
Onkohan sitten Peru saanut nimensä tuosta ruotsin kielen sanasta pärön? Eikös maailman maiden nimet ole keksitty suomalaisten toimesta, jotka ovat kehittäneet sanansa naapureiden kielestä? Olen käsittänyt, että Russia on ruotsia ja tarkoita vodkaa.

Olet tainnut käsittää väärin.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Narrit on lapista, Ilmalan ratapihalta ja IFK on Tsadista.

Ja avautui, että Turenkissa on ilmeisen hyvä sokerijuurikas-sato tulossa, kun täällä on rauhallista.

Ku on perskules traktor jääny kiinni peltoon. Siinähän sitten mietitään että milläs me jurtit ylös saadaan. Menee hyvä sato hukkaan.

Avautu juuri tässä minulle kuitenkin se elämän tarkoitus. Kysymys kuuluu että kuinka hieno se voi ihmisestä olla.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Minulle avautui kuunnellessani oikein kunnolla Eminemin Recovery-levyä, että tyypiltä on alkanut hiljalleen loppua ideat kunnon biiseihin.

Enemmän tuossa on varmasti sitä, että Encoren aikaan jätkä oli jatkuvasti nuppi sekaisin mistä aineesta milloinkin, Relapsen aikaan vieroituksessa ja sieltä napsahti joku lääkeriippuvuus taas, mutta nyt Recoveryn kohdalla ollaan ilmeisesti puhtailla testituloksilla liikkeellä.

Ja onhan tuolla ihan hyviäkin kappaleita, Space Bound, 25 to Life, Cinderella Man ja Seduction nyt ainakin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hälytys ohi! Ei sieltäkään saa pimppaa. Ainakaan tällä kaljamahalla ja näillä hampailla saamari sentään. Joo ei meitsi ole mikään fetaa syövä gigolo joka purjehtii rakkauden satamasta toiseen, vaan enemmänkin meikäläistä kuvaa se, että rahat tiskiin housut kinttuihin mällit ränniin kiitti ja heippa.

Paitsi kerran tapasin erään, ja eräänkin kerran kävi silleen että.. Auuuuu auuuuuuu auuuuu auauau mamamamamaa tatatatatatatata
 
Avautui taas kerran, että Suomen jalkapallomaajoukkueen, eli leikkisästi Huuhkajien (sic) pelit ovat tappavan tylsiä ja paljon huonommin ei taida aikaansa voine viettää.

Miksei niillä ole edes nimiä selässä, joku muu syy kuin nimettömien pelaajien puute pakko olla. Viron jampoillakin näyttää nimet selässä seisovan kun pelaavat Italiassa samaan aikaan. Onkohan Suomen a-maajoukkueella ollut joskus nimet pelipaitojensa selässä?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkohan Suomen a-maajoukkueella ollut joskus nimet pelipaitojensa selässä?
Aika useinkin.

Onhan noita nimettömiä paitoja välillä nähtävissä isompienkin maiden otteluissa. Kai se vaan riippuu siitä, jaksetaanko "pajalla" viritellä numeroita selkään ja saattaahan silläkin olla asian kanssa tekemistä, että nytkin oli aika paljon uusia nimiä ja vaihtuvuutta jengissä. Sen vuoksi ei välttämättä aleta erikseen nimiä etukäteen sinne laittamaan vaan yksilöimättömät paidat vaan jakoon ja sillä selvä.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Eräs HIFK -nimikerkki on jokerifani, joka koettaa kovasti kaataa ifk -brändin omalla, aika tehokkaalla spurdoilulla.

Ei sillä ole väliä onko makkarassa viiltoja, saako Semin harjoituksissa syötöt lapaan tai katsooko joku nainen sinua Siwan kassalla. Tämä on elämää ja sinun pitäisi oikeasti vaan elää sen kanssa.

Kaikkein hämärintä tässä on se, että ihmiset tarttuu viestistä toiseen ko. nimimerkin spurdoiluun ja nyt jopa itsekin aloin asian vierestä kommentoimaan. Ristiriitainen persoona, jonka aion unohtaa nyt, kun "asia avautui".
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tampere on aika pirun hieno kaupunki. Ihan hyvään paikkaan tuli muutettua.

Tervetuloa! Itse olen taas kesän ajan takaisin Tampereella ja ensireaktio on aina sama, mikään ei ole muuttunut.

Tosin eilen saapuessani avautui kaksi muuttunutta asiaa, hervantaan noussut kerrostalo-maamerkki on ihan saatanan ruma ja bussiaseman vieressä on seinän kokonen saatanan ruma Tapparan logo. Hyvä veto naapurin toimistolta.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
George "Commandant Eric Lassard" Gaynes on syntynyt Suomessa.

Miten vitussa olen missannut tälläisen asian? Täähän kuuluu jo yleissivistykseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös