Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 761 401
  • 34 063
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Suomessa vuonna 1987 syntyneistä...

-Koko 60 000 yksilön ikäluokasta 10 000:lla ei ollut peruskoulun jälkeistä tutkintoa 21-vuotiaina.

-Neljäsosalla on jonkinlainen merkintä rikos-, sakko tai tuomioistuinrekistereissä.

Että silleen...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suomessa vuonna 1987 syntyneistä...

-Koko 60 000 yksilön ikäluokasta 10 000:lla ei ollut peruskoulun jälkeistä tutkintoa 21-vuotiaina.

-Neljäsosalla on jonkinlainen merkintä rikos-, sakko tai tuomioistuinrekistereissä.

Että silleen...

Oli muuten harvinaisen omituinen tutkimus tai ainakin uutisointi aiheesta. Nimittäin mitään vertailua muihin ikäluokkiin en havainnut, eli todella vaikea arvioida, onko tuo 1/4 niin helvetisti kun äkkiä tuntuu. Siinähän on mukana kaikki esim ylinopeussakot yms.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
todella vaikea arvioida, onko tuo 1/4 niin helvetisti kun äkkiä tuntuu. Siinähän on mukana kaikki esim ylinopeussakot yms.

Ei kai tuo ole määränä kovin ihmeellinen jos (tai kun) tuossa ylinopeussakoista lähtien on merkinnät mukana.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Avautui jonkun aikaa sitten, että esimerkiksi laivojen käyttämä hätäkutsu "mayday" juontaa juurensa ranskankielisestä sanonnasta m'aidez eli "auttakaa minua".
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Lehtivuoren KalPaan saapumisen myötä tutkin Pohjois-Amerikan karttaa ja avautui, miten lähellä Philadelphia on New Yorkia. Koskaan tarkemmin katsomatta oletin sen olevan lännemmässä kuin onkaan. Sehän on melkein vieressä, matkaa vain noin 150 km.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Helsinkiläiset ovat fiksuja sillä he eivät vitsaile Pillusta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
SaiPan fanit ovat aika reilua ja asiallista porukkaa. Tämä avautui minulle, kun luin Scott Barneyn siirtymisestä Kerhoon koskevia viestejä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ilmalan eteläpäädyssä pomppivaa, sämpylöitä jakavaa kakaralaumaa on pidetty pahimpana lätkäkatsomoiden pohjasakkana. Tämä kyseenalainen valtikka näyttää siirtyneen ratapihalta Salpausselän hyppyrien juurille. Linkin takaa löytyy pientä osviittaa näiden sankareiden järjenjuoksusta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK ja brändin juojat. NP#35.
Scott Barney-ketjussa on jotain pahuutta mukana. Moni kyseiseen ketjuun kommentoinut kuittasi rangaistuksen JA-sivustolle.

Kuka On Scott Barney? Ja miksi?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Scott Barney-ketjussa on jotain pahuutta mukana. Moni kyseiseen ketjuun kommentoinut kuittasi rangaistuksen JA-sivustolle.

Kuka On Scott Barney? Ja miksi?

Ja vieläpä iso osa Kerhon kannattajia.
Minulle avautui, että kaikki hämeenlinnalaiset emme olekaan moderaattoreiden suojeluksessa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
HIFK:n kannattajana saat pätevyyden selkälääkäriksi, diagnoosit voi tehdä kotisohvalta. Pätevyys tulee myös mv-valmentajien valmentajaksi. Ja analyysit tehdään sieltä mistä diagnoositkin.

Saakohan näistä todistuksen jostain?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
HIFK:n kannattajana saat pätevyyden selkälääkäriksi, diagnoosit voi tehdä kotisohvalta. Pätevyys tulee myös mv-valmentajien valmentajaksi. Ja analyysit tehdään sieltä mistä diagnoositkin.

Saakohan näistä todistuksen jostain?

Todistuksen saa lähettämällä rahaa HIFK-toimistolle. Paluupostissa tulee HIFK-fanipaita. Mielellään jonkin Ruudun tai Jokisen nimi selässä.

Että silleen...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Nyt se vissiin on sitten tapahtunut. Muutaman vuoden jo aavistelinkin että näin tässä vielä käy...minua ei nimittäin oikein enää SM-liiga kiinnosta.

Katson viikossa käytännössä kaikki SportPron (tai sen mikäsenyon) lähettämät NHL-ottelut ja olen todella friikahtanut tuohon Pohjois-Amerikan kiekkoon. Onhan sitä ennenkin katsottu mutta jostain syystä nyt NHL on vienyt ihan kaiken kiinnostuksen liigapelejä kohtaan. Oikeastaan vähän jopa harmittaa että on tuo Urho tuolla hankittuna sillä vuoden sopparilla - oikeastaan vain Lukon pelejä olen enää jaksanut katella sieltä.

Ja viime lauantainakin käänsin Ässät-Lukko-matsin kahden erän jälkeen NHL-kanavalle kun kunnon kiekko alkoi sieltä. Perkele, Lukko jopa johti Porissa, mutta...jotenkin ihan sama. Ja ei, kiinnostuksen puute ei johdu siitä että peli ei mitenkään ihan sikamaisen ihanasti kulje, Lukkohan on käytännössä aina ollut varsin huono. Kyllähän mä nyt tulokset aina katson ja näin, mutta...ja senkin takia änäriä on kiva katsella kun ei ole mitään suosikkia ylitse muiden. Voi ihan vaan katella sitä kunnon peliä.


Näinkin voi ihmiselle käydä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hiukan asiaa sivuten.

Nyt se vissiin on sitten tapahtunut. Muutaman vuoden jo aavistelinkin että näin tässä vielä käy...minua ei nimittäin oikein enää SM-liiga kiinnosta.

Minua ei ole SM-liiga enää aikoihin kiinnostanut mutta tämän kauden kuluessa olen huomannut, että kiinnostukseni NHL:ää kohtaan vähenee vähenemistään. Nyt kun Datsyuk on poissa Wingsien kokoonpanosta kiinnostus on vieläkin vähäisempää. Mietin vain, että onko tämä väliaikaista vai lopullista kasvua eroon tästä harrasteesta? Mitä tilalle? Antavatko kirjat, elokuvat ja keskustelut sekä muut harrasteet riittävästi peittääkseen kiekkoilun jättämän aukon?

vlad.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Hiukan asiaa sivuten...
Varsin vähän tulee enää tänne Jatkoajallekaan kirjoiteltua, ja sekin vähä yleiselle puolelle. Ei vaan enää jaksa osallistua mihikään kiekkokeskusteluun, jatkakoot muut.

Ensi yönä taas NHL-matsi, aika kivaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varsin vähän tulee enää tänne Jatkoajallekaan kirjoiteltua, ja sekin vähä yleiselle puolelle. Ei vaan enää jaksa osallistua mihikään kiekkokeskusteluun, jatkakoot muut.

Minulla ei ole taas kiinnostus itse SM-liigaan hiipunut yhtään, mutta sama juttu minullakin että ei oikein enää tuo kiekkokeskustelu hirveästi nappaa. Tuo Lukko-puoli on mennyt sellaiseksi että minun pää ei enää kestä sitä edes lukea kunnolla saati että alkaisi itse kovin paljoa osallistumaan tuohon keskusteluun. Pari tappiota peräkkäin niin palstalla on helvetti irti; porukka kiroaa ihan paniikissa jokaisen pelaajan, seurajohdon edustajan ja valmennusportaan alimpaan helvettiin ja vaatii kaikille vuorollaan potkuja. Sitten kun menee pari peliä vähän paremmin niin palstalle laskeutuu täysi hiljaisuus, ehkä joku käy välillä heittämässä jonkun kritiikin pelipaidoista tai logosta tai sitten siitä kuinka Rintasen Kimmo olisi taas ollut tulossa Lukkoon vaan eipä tullut koska Lukon johto on paska ja sähläsi tuonkin vituiksi.
 

tuuriman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Bayern, Berliinin joukkueet , Saksa
Minua ei ole SM-liiga enää aikoihin kiinnostanut mutta tämän kauden kuluessa olen huomannut, että kiinnostukseni NHL:ää kohtaan vähenee vähenemistään. Nyt kun Datsyuk on poissa Wingsien kokoonpanosta kiinnostus on vieläkin vähäisempää. Mietin vain, että onko tämä väliaikaista vai lopullista kasvua eroon tästä harrasteesta? Mitä tilalle? Antavatko kirjat, elokuvat ja keskustelut sekä muut harrasteet riittävästi peittääkseen kiekkoilun jättämän aukon?

vlad.

Samoilla linjalla Sm-liigan suhteen. Ja se on kyllä totta, että Wingsin viihdearvo on pudonnut huomattavasti sen jälkeen kun Pavel loukkaantui. Silti kiinnostus NHL:ää kohtaan ei ole kadonnut mihinkään.

Itselleni on avautunut viimeaikoina se, että konsolipelaaminen on sittenkin kivaa. Varsinkin kavereiden kanssa...kännissä.
 

Hans Geering

Jäsen
Suosikkijoukkue
Doncaster Spinners
Iso osa Mafiaveljien näyttelijöistä näytteli myöhemmin Sopranos:ssa, esim. Jennifer Melfi, Cristopher Moltisanti ja itsensä Paulie Gualtieri lisäksi tietenkin Paulien äiti, hulvatonta!
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Iso osa Mafiaveljien näyttelijöistä näytteli myöhemmin Sopranos:ssa, esim. Jennifer Melfi, Cristopher Moltisanti ja itsensä Paulie Gualtieri lisäksi tietenkin Paulien äiti, hulvatonta!

Juu, näitä Sopranos-sarjassa näytelleitä on oikeastaan just myöhemmin tullut bongailtua muissa leffoissa enemmänkin. Tony Soprano tunnetusti pahiksen roolissa tietty aina heh.
Luulin tuota Cristopher Moltisantia ja Spideria näytellyttä kaveria jokusen vuoden nuoremmaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös