Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 847 552
  • 34 477

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Avautui, että Poliisiopistojen Karen Thompsonia näyttelee Kim Cattrall.

Heh, itselleni tapahtui eilen aivan sama. Katselemassani Simpsons-jaksossa mainittiin eräässä laulussa Steve Guttenberg ja piti tarkastaa, että kuka tuo tutulta kuulostanut nimi oikein oli. Tuota miehen IMDb-profiilia katsellessa ja lähinnä tätä klassikko(?) elokuvaa tarkastellessa tuo ainakin itselleni avautui.

Lisäksi tunsin itseni todella tyhmäksi tässä vähän aikaa sitten. Avautui nimittäin, että ainakin uudemmissa koneissa €-merkki löytyy e-kirjaimen kohdalta.. Voi jeesus... .. .
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Havahduin kysymykseen "Kuinka monta naiselokuvaohjaajaa tiedät?". Ei helvetti, en tiedä kuin kaksi, mikä on aika helvetin vähän.

Tässä spoili mun tietämyksestä, jos joku muukin haluaa arvuutella/muistella naisohjaajia.

[SPOIL]Kaisa Rastimo ja Sofia Coppola[/SPOIL]
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Havahduin kysymykseen "Kuinka monta naiselokuvaohjaajaa tiedät?". Ei helvetti, en tiedä kuin kaksi, mikä on aika helvetin vähän.

Tässä spoili mun tietämyksestä, jos joku muukin haluaa arvuutella/muistella naisohjaajia.

[SPOIL]Kaisa Rastimo ja Sofia Coppola[/SPOIL]
SPOIL Oscar-voittaja Kathryn Bigelow SPOIL

Spoiler-tagi olisi hieno mutta en nyt osaa.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Avautui, että jääkiekkoa seuraajien joukossa on niitä, joiden mielestä sääntöjä ei tarvitse tulkita samalla tavalla otteluiden lopussa. Tiedän sen, että kovia pommeja ei ole hyväksyttävää jakaa ihan viime sekunneilla ja myös sen että useat tuomarit paskovat toisinaan huosuunsa pelien lopulla ja jättää jäähyjä antamatta. Jostain syystä olin kuitenkin siinä uskossa, että kiekkoa seuraavat ihmiset haluaisivat niitä sääntöjä seurattavan. Ilmeisesti olin väärässä. Itse en kyllä tähän mielipiteeseen pysty yhtymään.

Alla pari esimerkki HPK-JYP otteluketjusta:

Pillun saama jäähy lopussa oli aika käsittämätön vaikka Laamasen vetikin päästä jäähän mutta eihän tuommoisesta voi viheltää jäähyä, varsinkaan noin lopussa. Sääntökirjan mukaan jäähy mutta ei tuosta vain voi viheltää jäähyä tuohon paikkaan.

Eivät ne todellisuudessa vaan ole. Pelien loput ja jatkoaika on aina tuomittu muusta ottelusta poiketen ja niin varmaan tullaan aina tekemään.

Alemmasta en tosin ole varma, että hyväksyykö kirjoittaja otteluiden loppujen poikkeavat säännöt.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Papillonin elokuvaversiointi toimii. Aika outoa, ettei ole koskaan aiemmin tullut vielä tätä katsottua. Kirjan kun toki olen lukenut, enkä edes vain yhtä kertaa.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Papillonin elokuvaversiointi toimii. Aika outoa, ettei ole koskaan aiemmin tullut vielä tätä katsottua. Kirjan kun toki olen lukenut, enkä edes vain yhtä kertaa.

Yhdestä kaikkien aikojen kirjoista on tehty yksi kaikkien aikojen elokuvista. Steve McQueen tekee loistavan roolityön, eristyksineen sekä keripukkeineen. Oli muuten hieno näyttelijä.

Kirja toki vie tässäkin tapauksessa voiton elokuvasta, mutta kummatkin ovat silti loistavia.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niinhän se mätä liha yleensä on.

Että silleen...

No ohhoh!!Mätäähän saa mistä vain, jos ei valmisteta oikein.

Myytävän kylmäsavuporon vaiheisiin kuuluu: suolaus, savustus, jäähdytys ja jälkikypsytys jäähdytyskaapissa vakuumiin pakattuna.
Prosessi kestää 5 viikkoa ja oikein valmistettu kylmäsavutuote säilyy 6 kk.

Lämmön ja kosteuden jatkuva seuraaminen on erittäin tärkeää tasaisen laadun aikaansaamiseksi. Pilaantunutta lihaahan ei syö pirukaan.

Herkullistahan porotuotteet yleensäkin ovat ja painoansa vartioiville ihanteellista ruokaa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kirja toki vie tässäkin tapauksessa voiton elokuvasta, mutta kummatkin ovat silti loistavia.

Yleensähän se tuppaa menemään niin. Tosin poikkeuksiakin on, Ian Flemingin Bond-kirjoja esim. en yleensä oikein jaksa lukea alkua pidemmälle, mutta kyllähän niitä leffoja katselee sitten silloin tällöin. On tietty vähän erilaisesta tarinoinnista kysymyskin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Avautui se, että nykyään katson todella vähän uusia leffoja. Tuli tuota Vuoden leffat- äänestysketjua silmäiltyä, ja siellä listattuna olevista leffoista tasan kaksi on tullut nähtyä. Tosin aika UG:tä taitaa leffamakuni muutenkin olla, että eipä noita muutenkaan teattereissa näe.

Alla pari esimerkki HPK-JYP otteluketjusta
Niin, minä olen pyrkinyt aina selvänä ollessani pysymään noista JYPin otteluketjuista poissa. Eipä tämä joidenkin JYP-fanien puusilmäisyys jaksa enää edes naurattaa. Mielummin seuraan nykyään otteluseurantaketjuista SaiPalaisten itkemistä tuomareista, se kun on ollut aika kovassa nousussa, ja käsittääkseni ilman tuomareita SaiPa olisi niukasti JYPin edellä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Avautui se, että nykyään katson todella vähän uusia leffoja. Tuli tuota Vuoden leffat- äänestysketjua silmäiltyä, ja siellä listattuna olevista leffoista tasan kaksi on tullut nähtyä. Tosin aika UG:tä taitaa leffamakuni muutenkin olla, että eipä noita muutenkaan teattereissa näe.

Saa siellä muutakin äänestää kuin teatterilevityksessä olleita, se lista vaan on siellä apuna kun sieltä varmaan suurin osa ehdokkaansa löytää. Eli jos olet katsellut tuoreita UG-leffoja, joita on levitetty viime vuonna Suomessa esim. DVD:llä, tai sitten viime vuonna tuotettuja leffoja joita on turha virallisia väyliä Suomeen odottaakaan, ei kun äänestämään.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Avautui se, että nykyään katson todella vähän uusia leffoja. Tuli tuota Vuoden leffat- äänestysketjua silmäiltyä, ja siellä listattuna olevista leffoista tasan kaksi on tullut nähtyä.

Tsiigailin juuri lähes samaa. Erona se, että kaksi tunnistan ehkä nimeltä tai muistan jotain kuulleeni, mutta nähnyt en ole ainuttakaan. Muutenkin olen mestari missaamaan viihdepuolen uutiset / olemaan huomaamatta niitä lainkaan.

Avautui, että vuosi vaihtui ja liigakausi päättyy taas pian. Surullista.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mä olen ihan nero. Voin vaikka selittää miksi olen. No katsokaas kun mä bongaan jostain kiinnostavan bändin (Jatkoaika, Inferno, tms.) niin usein menen ja kuuntelen muutaman biisin MySpacesta tai Youtubesta. Jos tuntuu että tää kiinnostaa niin seuraavaksi tilaan kirjastosta koko tuotannon (pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy ihan käsittämätön valikoima levyjä). Kun levyt saapuvat kirjastoon käyn ne toki hakemassa (varausmaksu 50 senttiä/levy tai kirja tms.) ja samalla nappaan metrin kiinnostavan oloisia levyjä cd-hyllystä. Näitä mä sitten pyöritän autossa ihan kiukulla, osan palautan heti takas, osaa kuuntelen enemmänkin. Ja jos vieläkin toimii niin lataan MP3-soittimeen, jota kuuntelen koko ajan töissä ja lenkillä. Ja jos vaan tuntuu että tämä on vaan niin hyvää musaa niin menen ja ostan levyn.

Näin mulla on koko ajan uutta ja kiinnostavaa musaa, ei tarvitse ikinä hajoilla radiokanavien soittamaan musiikkiin, ei tarvitse ostaa sokkona huonoja tai keskinkertaisia levyjä ja maailma on taas vähän parempi paikka elää.

Nero.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin mulla on koko ajan uutta ja kiinnostavaa musaa, ei tarvitse ikinä hajoilla radiokanavien soittamaan musiikkiin, ei tarvitse ostaa sokkona huonoja tai keskinkertaisia levyjä ja maailma on taas vähän parempi paikka elää.
Itse olen jo toista vuotta maksanut kympin kuussa siitä ilosta että lähes kaikki kiinnostava musiikki on käytettävissä Spotifyn kautta olin sitten kotona, töissä tai vaikka lenkillä. No, ok ei ihan kaikki, mutta ei ole vielä sellaista päivää tullut että ei löytyisi mielialaan sopivaa musiikkia kuunneltavaksi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Juutalaiskysymyksen lopullisesta ratkaisusta yhtenä vastuussa olleen Reinhard Heydrich:in leski on ollut myöhemmin lyhyessä avioliitossa suomalaisen, mm. Intiimiteatterin perustaneen taiteilijan, Mauno Mannisen kanssa.

2,2 miljoonan Puolan juutalaisen tuhoamiseen tähdännyt operaatiohan nimettiin attentaatissa kuolleen Reinhard Heydrich:in muistoksi Operaatio Reinhardiksi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Itse olen jo toista vuotta maksanut kympin kuussa siitä ilosta että lähes kaikki kiinnostava musiikki on käytettävissä Spotifyn kautta olin sitten kotona, töissä tai vaikka lenkillä. No, ok ei ihan kaikki, mutta ei ole vielä sellaista päivää tullut että ei löytyisi mielialaan sopivaa musiikkia kuunneltavaksi.
Oletkin keskivertoa hienompi mies, ihan selvästi. Toki jo nimimerkkisi kertoi tämän! Spotifysta ei ihan aina tule vastaan kaikkea sitä möykkää/outoilua jota tykkään kuunnella. Mutta joo, löytyy Spotify täältäkin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja niinpähän se pororajan takana poroista tiedetään.

Että silleen...

Avaa hieman, mitä tuolla tarkoitit. Jäi nyt vaivaamaan tämä kun näemmä poron liha ei oikein iske...vai?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui, että "Kaiken vitun mahdollisen kuningatar" on pikkumainen, ensin piti avata ketju miestenlogiikasta ja nyt hyvä/ huono nimimerkki -ketjun keskustelu on vauva.fi tasolla. Eikö kuningatar ole tuollaisten yläpuolella??
 

Snagari

Jäsen
Avautui, että "Kaiken vitun mahdollisen kuningatar" on pikkumainen, ensin piti avata ketju miestenlogiikasta ja nyt hyvä/ huono nimimerkki -ketjun keskustelu on vauva.fi tasolla. Eikö kuningatar ole tuollaisten yläpuolella??

Ollaanpas sitä taas totisia. <3 Voi kun te miehet olette pieniä reppanoita =) <3

Vituttaa kun keskustelun taso on tuollaista. Kaiken panemisen kuningattaren tapauksessa näin käy lähes aina.

Pus.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lähinnä höpö höpö, kärpät/porot ja kyllä poro iskee.

Että silleen...

Jos en pitäisi poronlihasta, niin sanoisin sen. Kyse ei ole siitä, että olen pohjoisessa syntynyt ja kaikki mikä Lappiin ja yleensä Lapin lääniin liittyy on superia. Ei ole.Rakastan siitä huolimatta kotiseutuani aina ja kun pääsen lomilla käymään sydämessä on aina syviä tunteita. Ei maha mittään.
 
Avautui, että Ruotsi on voittanut viimeksi nuorten MM-kisoissa kultaa vuonna 1981. Siitähän on jo tovi.

Edit: Lisättäkköön vielä, että Ruotsilla oli vuoden 1996 jälkeen 12 vuoden mitaliton putki. Tänä aikana Suomi sai viisi mitalia.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Avautui, että "Kaiken vitun mahdollisen kuningatar" on pikkumainen, ensin piti avata ketju miestenlogiikasta ja nyt hyvä/ huono nimimerkki -ketjun keskustelu on vauva.fi tasolla. Eikö kuningatar ole tuollaisten yläpuolella??

Kiitos.

Myös Snagarin seuraava viesti osui aivan oikeaan. Minulle avautui, että en olekaan aivan yksin tämän asian kanssa.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Joskus on tullut ihmeteltyä, millainen urpojengi mahdollistaa konsulttien ja vastaavien kailajärvien pyörittämien puolivillaisten "johtajuuskoulutusten" olemassaolon, ts. on valmis joko itse maksamaan tuubasta tai maksattamaan ne työnantajalla. Vastaus avautui Yleisen puolen vitsikeskustelusta.

Sitä, että kyseisen jengin edustaja ei halua tai kykene lukemaan kirjoja, ei tosin voi pitää ahaa-ilmiönä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös