Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 845 643
  • 34 448

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Silloin kun minä olin nuori ja elämä oli vielä kunnollista, oli jo näitä tämmösiä larppaajia, jotka kuljeskeli naama peruslukemilla tuolla kaduilla jossain ihme ritari- ja haltiavaatteissa, osalla oli vieläpä helvetin isot vaahtomuovimiekat mukana. Meidän luokalla oli yksi tämmöinen tapaus, joka ei muuten koulussa muistaakseni noissa larppausvermeissään juuri ollut, mutta aina kun oli koulukuvaus niin se oli sitten niissä luokkakuvissa jotkut helvetin Legolas-kledjut päällä ja semmoset Spock-irtokorvat korvissa. Vaahtomuovimiekkaa tai edes semmosta imukuppipäisiä nuolia ampuvaa jousipyssyä sillä ei ollut koulukuvauksissakaan.

Niin että onhan näitä tämmösiä mahdollisimman outoja juttuja keksiviä janareita aina ollut. Nykyään pitää vaan vetää aina outoruuvia kireämmälle että erottuu joukosta ja shokeeraa. Ennen vaahtomuovimiekkoja ja irtokorvia riitti jossain vaiheessa että laittoi nahkatakin ja pisti tukkaan geeliä, sitten oli normaalien mielestä vitun outo ja kummallinen ja se oli hyvä. Sitä ennen taisi joskus olla niitä lättähattuja vai mitä ne nyt olivatkaan, ja varmana on joskus ristiretkillä yks ritari herättänyt muissa kummastusta kun sillä on ollut punainen viitta haarniskansa päällä vaikka kellään muilla ei ollut. Ja sitä ennen muut orjat kummasteli pyramideja rakentaessaan että miks tolla yhdellä on irtokorvat, aijaa, ne olikin leikattu oikeesti irti, no silti on se outo ja shokeeraava ja se oli hyvä. Luolamiesaikoihin taas on toiset neandertalit katelleet kummissaan, kun Olli oli yhtäkkiä alkanut esittämään karhua, ei vittu onko se nyt sitten turriksi vai therianiksi alkanut, kunnes ne tajusivat että se olikin oikea karhu ja se oli vain syönyt Ollin, mutta se oli outoa ja shokeeraavaa ja se oli hyvä.
 

#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aidosti kiinnostaisi jutella therianin kanssa, miksi hän on sellainen ja kuinka tosissaan asiassaan on. Minua ei häiritse lainkaan, jos joku omissa oloissaan leikkii mitä vaan, mutta ilmeisesti on ihme kyllä tarpeellista todeta alan harrastajille, että he eivät ole eläimiä. Ihminen on tieteellisesti katsoen lukuisia asioita faktisesti, eikä identiteetin kokemus poista mitään tai tuo uutta tilalle. Kuka tahansa voi halutessaan ajatella olevansa mitä tahansa, mutta raja kulkee siinä, ettei muiden tarvitse tai pidä kohdella keinotekoisen identiteetin mukaisesti. Huono vertaus näin nopeasti, en taida saada maailman kuumimpia naisia uskomaan ja käyttäytymään sen mukaan, että olen heidän unelmiensa täyttymys ja kaikkien seksuaalisten fantasioiden kohde, vaikka sellaiseksi itse identifioituisin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Aidosti kiinnostaisi jutella therianin kanssa, miksi hän on sellainen ja kuinka tosissaan asiassaan on.
Henkilö: Olen henkeen ja vereen therian.
Yhteiskunta: Therian-identiteetin omaavat eivät saa mennä elokuviin, eivät kauppoihin, eivät ole oikeustoimikelpoisia, eivät saa sosiaalitukia. Thernialeilla on eläinsuojelulain mukaiset oikeudet. Therian-identiteetin perusteella theriania saa metsästää valtion metsästyslain mukaisina aikoina.
...
Henkilö: En ole enää therian.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Internet- ja someaikana erilaiset alakulttuurit lienevät osaltaan vahvistuneen, kun samanhenkisiin ihmisiin saa vaivattomasti yhteyden vaikka toiselle puolelle maailmaa.

Mielenkiintoista todella, jos therianeista on kehkeytynyt nyt todellinen ilmiö. Tiedä sitten kuinka monella kyse on todella syvällisestä identiteetistä ja elämäntavasta ja kuinka monella lähinnä viimeisimmästä nuorisotrendistä, mikä vaihtuu nopeasti seuraavaan.

Kuulemma turria ja theriania ei saa sekoittaa. Heidän mielestään ihan eri asia ja suuttuvat jos heistä puhutaan samana asiana.
Tästä tulee vähän mieleen pari South Park-klassikkojaksoa.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Ei jumalauta...

[En tiennyt yhtäkään noista. Tulossa selkeästi vanhaksi.]
Unc status lähenee?

No ei. Vaikka itse katsonkin short-form contenttia jossa nämä nykynuorison termit ovat vahvasti läsnä mutta en noita juurikaan arkipuheessa käytä. Välillä kavereiden kesken ja he sitten miettivät että mitä helvetin sieniä olen vetänyt ennen kouluun saapumista.

Joo, tässä vielä "teen-vuosissa" ollaan niin Jatkiksen vapaan puolen lukeminen kun jotain vastaavaa tulee uutisvirtaan on absoluuttista komediaa. Hauskintahan on että en ole edes eri mieltäkään. Luulin että tämä furry/turrikulttuuri olisi jäävuoren pohja mutta eipä ollutkaan. Tänään itseasiassa maantieteen tunnilla opettaja näytti tämän Hesarin artikkelin therianeihin liittyen ja yhdessä sitten pohdittiin että mitäköhän helvettiä nyt taas.

Ja kyllä, Ohion osavaltio on nykyään meemi.
 

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Sallinen
Oot kyl unc hemo myöhässä näistä nykytermeistä kuten skibidi, rizz, ohio, mogging, looksmaxxing...
Jos mä olisin esim. opettaja niin pyrkisin pitämään itseni kärryillä kaikista tämmösistä ja käyttäisin niitä jatkuvasti tunneilla. Pitäis oppilaiden nopeasti lopettaa käyttö ku legit cringe unc opettaja sanoo skibidi vähintään kerran viidessä minuutissa.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos mä olisin esim. opettaja niin pyrkisin pitämään itseni kärryillä kaikista tämmösistä ja käyttäisin niitä jatkuvasti tunneilla. Pitäis oppilaiden nopeasti lopettaa käyttö ku legit cringe unc opettaja sanoo skibidi vähintään kerran viidessä minuutissa.
Saattaisi olla yhtä noloa kuin isän tai äidin pyrkimykset käyttää samoja ilmauksia kuin lapsensa.
 

Räyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Djurgår'n
en taida saada maailman kuumimpia naisia uskomaan ja käyttäytymään sen mukaan, että olen heidän unelmiensa täyttymys ja kaikkien seksuaalisten fantasioiden kohde, vaikka sellaiseksi itse identifioituisin.
Sulla on vaan L rizz bro, -1000 aura

E: Itse en juurikaan TikTokkia tai muita vastaavanlaisia sovelluksia käytä, mutta oman kokemuksen perusteella 90% siitä on paskaa. Jos mulla on joskus lapsi niin eivät saa missään nimessä käyttää. Liian usein näkee jotain 5 vuotiaita nenä kiinni pädissä tai kännykässä ja sitten vetää kauheat raivarit kun äiti ottaa pikku petteriltä laitteen pois. Persettään ei osaa edes vielä pyyhkiä mutta kännykän näpräys onnistuu. Olen tälläistä tilannetta todistanut.
Lastenohjelmatkin on nykyään paskoja.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuuntelis tätä kun Therion melkein sama asia kuin therian eikä noi osaa lukea jos maukuu vaa tunnilla.
Ja mitä tähän kaikkeen sanoo Chris Therien?
Arto laittoi varaluistinten syyksi, Chris Therien.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onkohan Thierry Henry Therian?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Saattaisi olla yhtä noloa kuin isän tai äidin pyrkimykset käyttää samoja ilmauksia kuin lapsensa.
Ysiluokkalainen tyttäreni käski minua hiljenemään melko pikaisesti muutaman skibidin jälkeen. Mutta eipä ole muidenkaan lasteni suusta tuon jälkeen kuulunut skibidiä tässä taloudessa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Jonnet ei muista kun LOL-sana oli kuuminta hottia.
Jonnet ei muista kun sanottiin asiat suoraan ja cool oli pelkästään siistiä kun joku tunki karkkipussillisen karkkia kerralla suuhun.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tänään avautui, että elämänkatsomustieto on pirun mielenkiintoinen aine. Vaikka kirjoituksiin on omalla kohdallani vielä varsin pitkä matka, en pitäisi mitenkään mahdottomana asiana sitä, ettenkö kirjoittaisi et:n.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös