Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 845 643
  • 34 448
Avautui, että tällainenkin ilmiö/elämäntapa on olemassa. Kaikenlaista...


Eipä ollut tästäkään asiasta ongelmaa ennen somea. Pitäisi kieltää koko roska alle 16-vuotiailta vahvalla tunnistautumisella tms.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui, että tällainenkin ilmiö/elämäntapa on olemassa. Kaikenlaista...


Eiköhän näidenkin vanhemmat ota yhteyttä kouluun, että "Minun Unto-Liisalla on oikeus identifioitua kissaksi myös koulussa! Tämä kielto rikkoo ihmisoikeuksia!"
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän näidenkin vanhemmat ota yhteyttä kouluun, että "Minun Unto-Liisalla on oikeus identifioitua kissaksi myös koulussa! Tämä kielto rikkoo ihmisoikeuksia!"
Siskonpeti (?) esitti sketsin jossa Niina Lahtinen äitinä puolusti opettajalle lastaan eri tavoin. Sitten kun lasta kuvattiin tämä oli kuin joku räyhähenki äännellen kamalasti ja katossa kiinni kuin kärpänen tms.
 

Spire

Jäsen
Eipä ollut tästäkään asiasta ongelmaa ennen somea. Pitäisi kieltää koko roska alle 16-vuotiailta vahvalla tunnistautumisella tms.
Vastaus kysymykseesi on kyllä. Toisaalta jos tekeytymällä eläimeksi kykenee välttämään kaikki sairaat sosiaaliset pelit ja muut koulukiusaamisen muodot, niin en voi oikein moittia lapsia jotka tekevät niin.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Avautui, että tällainenkin ilmiö/elämäntapa on olemassa. Kaikenlaista...


Ei käy kateeksi opettajia. Osa oppilaista pukeutuu eläimiksi ja meno luokassa on kuin eläintarhassa. Toiset hölvää aamulla litran partavettä ja lemu on luokassa kuin Stockmannin beautyssä. Loput vetää kaksin käsin energiajuomia niin etteivät tuolilla enää tahdo pysyä. Koita siinä sitten naama peruslukemilla opettaa. Seuraavaa typerää trendiä odotellessa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei käy kateeksi opettajia. Osa oppilaista pukeutuu eläimiksi ja meno luokassa on kuin eläintarhassa. Toiset hölvää aamulla litran partavettä ja lemu on luokassa kuin Stockmannin beautyssä. Loput vetää kaksin käsin energiajuomia niin etteivät tuolilla enää tahdo pysyä. Koita siinä sitten naama peruslukemilla opettaa. Seuraavaa typerää trendiä odotellessa.
Jos ei juo Primeä niin on tylsä vässykkä ja joutuu kiusatuksi. Ei käy kateeksi lapsiakaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Seuraavaa typerää trendiä odotellessa.

Nythän oli juttua myös, että pyjamahousuissa kulkeminen on ihan ok. En ihan paheksu ajatusta tietäen noiden mukavuuden, mutta voisi sitä vähän opetella elämään epämukavuudessakin. Ja tuo, että suoraan sängystä jatkaa niillä pyjamahousuilla. Niin, eihän sitä yöllä onneksi tule hikoiltua jne.

 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nythän oli juttua myös, että pyjamahousuissa kulkeminen on ihan ok. En ihan paheksu ajatusta tietäen noiden mukavuuden, mutta voisi sitä vähän opetella elämään epämukavuudessakin. Ja tuo, että suoraan sängystä jatkaa niillä pyjamahousuilla. Niin, eihän sitä yöllä onneksi tule hikoiltua jne.

Ei kai noissa mitään pahaa ole, jos pyjamahousuilla (ei pelkkä kuosi muutenkaan määrittele vaatteen käyttöä) kuljetaan ulkona, mutta jos noilla samoilla hypätään sänkyyn niin hyi helvetti.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eiköhän näidenkin vanhemmat ota yhteyttä kouluun, että "Minun Unto-Liisalla on oikeus identifioitua kissaksi myös koulussa! Tämä kielto rikkoo ihmisoikeuksia!"
Eiköhän näille pidä olla koulussa kohta omat kissanhiekkalaatikot ja ruokakupit. Toivottavasti vanhemmat eivät vie sentään sterilisoitavaksi.
 
Suosikkijoukkue
Pata ja Capitals
Joskus kun sukupuolineutraali avioliittolaki oli enemmän tapetilla, kuului yleinen vitsi "Mutta voinko minä mennä koirani kanssa naimisiin?". Tuntuu, ettei välttämättä kovin kaukana enää olla siitä hetkestä, kun tuostakin Arkadianmäellä äänestetään.

Mutta siis ihan aikuisten oikeasti mitä helvettiä? Kuinka monen pitää pulpetin jalkaan virtsata, että tuo kielletään kaikkialla? Jos toi nyt ei johonkin kuulu niin ei ainakaan oppitunneille.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pitäisiköhän ilmoittaa duunipaikkaan että minä identifioidun nykyään kivenlohkareeksi, joten on syrjintää ja kiusaamista olettaa minun tekevän yhtään mitään muuta kuin maata paikoillani ja kerätä sammalta ylleni? Hmm.. sitten jos minun identifoitumistani ei kunnioiteta, vaan saan potkut koska olen hyödytön ja myös idiootti, niin minun pitäisi varmaan ottaa yhteyttä Ilta-Sanomiin jotta sinne voitaisiin tehdä riipaiseva artikkeli kokemistani vääryyksistä. Mutta miten voin ottaa yhteyttä mihinkään, tai esim. puhua, jos olen kivenlohkare?

Voisiko joku tällaisessa mahdollisessa skenaariossa ottaa tehtäväkseen hoitaa minun puhetorvenani toimimisen? Sellainen disclaimeri toki, että jos sitten sanotte jotain mistä minä en ole samaa mieltä, haastan teidät oikeuteen jahka selvitän miten kivenlohkareet haastavat toisiaan tai muita maapallolta löytyviä kappaleita oikeuteen.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pitäisiköhän ilmoittaa duunipaikkaan että minä identifioidun nykyään kivenlohkareeksi, joten on syrjintää ja kiusaamista olettaa minun tekevän yhtään mitään muuta kuin maata paikoillani ja kerätä sammalta ylleni? Hmm.. sitten jos minun identifoitumistani ei kunnioiteta, vaan saan potkut koska olen hyödytön ja myös idiootti, niin minun pitäisi varmaan ottaa yhteyttä Ilta-Sanomiin jotta sinne voitaisiin tehdä riipaiseva artikkeli kokemistani vääryyksistä. Mutta miten voin ottaa yhteyttä mihinkään, tai esim. puhua, jos olen kivenlohkare?

Voisiko joku tällaisessa mahdollisessa skenaariossa ottaa tehtäväkseen hoitaa minun puhetorvenani toimimisen? Sellainen disclaimeri toki, että jos sitten sanotte jotain mistä minä en ole samaa mieltä, haastan teidät oikeuteen jahka selvitän miten kivenlohkareet haastavat toisiaan tai muita maapallolta löytyviä kappaleita oikeuteen.
Mä taas olisin mielelläni laiskiainen. Olen huono kiipeämään puuhun, mutta jos annat minun laittaa tikkaat sinuun nojaamaan kun kiipeän, niin lupaan olla puhetorvesi.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Pitäisiköhän ilmoittaa duunipaikkaan että minä identifioidun nykyään kivenlohkareeksi, joten on syrjintää ja kiusaamista olettaa minun tekevän yhtään mitään muuta kuin maata paikoillani ja kerätä sammalta ylleni? Hmm.. sitten jos minun identifoitumistani ei kunnioiteta, vaan saan potkut koska olen hyödytön ja myös idiootti, niin minun pitäisi varmaan ottaa yhteyttä Ilta-Sanomiin jotta sinne voitaisiin tehdä riipaiseva artikkeli kokemistani vääryyksistä. Mutta miten voin ottaa yhteyttä mihinkään, tai esim. puhua, jos olen kivenlohkare?

Voisiko joku tällaisessa mahdollisessa skenaariossa ottaa tehtäväkseen hoitaa minun puhetorvenani toimimisen? Sellainen disclaimeri toki, että jos sitten sanotte jotain mistä minä en ole samaa mieltä, haastan teidät oikeuteen jahka selvitän miten kivenlohkareet haastavat toisiaan tai muita maapallolta löytyviä kappaleita oikeuteen.
Ratkaistu!!
 

Voranen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tomi Sallinen
Eikö tuo Therian-juttu ole ihan klassista ns. turrikulttuuria, mikä on jo vuosikymmeniä vanha, etenkin jenkeissä vahva alakulttuuri? En tosin osaa sanoa näin maallikkona, että onko kyseessä sitten ihan sama juttu ja nyt varmaan jonkun tiktokin ym. myötä tullut ensi kertaa ihan kouluihinkin asti ja yhä nuoremmille.

Läppääkin siitä heitetään, että turrit pyörittävät internetiä, mikä on tietysti liioittelua mutta siinä on totuudenpoikanen. Muistan nähneeni klipin, jossa joku yhdysvaltalainen IT-asiantuntija sanoi, että jos esim. jotkut terroristit haluisivat saada koko Yhdysvaltojen IT-infrastruktuurin ym. alas, niin iskisivät noihin turritapahtumiin. Ilmeisesti IT-ala on hyvin täynnä tätä porukkaa merkittävissäkin asemissa.

Onpa olemassa kokonainen joukko taiteilijoitakin, jotka tekevät koko elantonsa tekemällä taidetta turreille (vaikkeivat itse edes olisi siis). Niillä on meinaan maksukykyä ja pulittavat sisällöstä runsaasti. Kiehtova ja kummallinen ilmiö ylipäätään.
 

Räyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Djurgår'n
Itse olen opiskelija ja koulurakennuksessa on yläasteen tilat samassa oman kouluni kanssa. Meininki noilla uusilla seiskoilla ja kaseilla on aikamoista. Therianeita tai turreja en ole spotannut mutta kaikenlaista muuta vitun älyvapaata tapahtuu jatkuvasti.
Amerikassa on jo jossain kouluissa oikeasti laatikot therian oppilaille eli siellä on oikeasti jo lähtenyt käsistä tää homma.
Tiktokin saisi minusta ihan suoraan vaan kieltää ja muutenkin someihin korkeammat ikärajat. Leikkisivät käpylehmillä. Ennen oli kunnollista prkl.

Oma pikkusisko taas on omasta koulustaan kertonut että siellä on therian oppilas joka aiheuttaa harmia ja hämminkiä.
Eikö tuo Therian-juttu ole ihan klassista ns. turrikulttuuria, mikä on jo vuosikymmeniä vanha, etenkin jenkeissä vahva alakulttuuri? En tosin osaa sanoa näin maallikkona, että onko kyseessä sitten ihan sama juttu ja nyt varmaan jonkun tiktokin ym. myötä tullut ensi kertaa ihan kouluihinkin asti ja yhä nuoremmille
Kuulemma turria ja theriania ei saa sekoittaa. Heidän mielestään ihan eri asia ja suuttuvat jos heistä puhutaan samana asiana.

Pelastakaa nyt nää nuoret.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pyjamahousuja en lähde kritisoimaan (kunhan tosiaan eivät samoja käytä sängyssä) koska ei tuo sen älyvapaampaa ole kuin oman yläasteaikani nappiverkkarit. Tai vähän aiempien aikojen salihousut. Tai ties mitkä ICIW-trikoot.

Tuohon therianiin kun törmäsin nyt x:ssä ekaa kertaa kun koulut alkoivat, niin luulin että kyseessä on parodia. Lapsihan on terve kun se leikkii, mutta aikuisen homma varmaan olisi asettaa rajat. Enkä tarkoita tällä sähköpaimenta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tästä kyllä samaa mieltä. Tietysti ikärajoja on vaikea valvoa ja ne pystyy kiertämään aika helposti mutta kai sillä ainakin jotain saavuttaisi. Melkoisessa aivomyllyssä on kyllä ollut nämä nykyiset yläasteikäiset, kun varmaan jostain 9-vuotiaasta TikTokia on katsottu tunteja päivittäin. Edes aikuiset ei pysty kunnolla käsittelemään sitä ärsyketulvaa, niin mitä käy kehittyville lapsille algoritmin armoilla.
Algoritmi tarjosi minulle jossain kohtaa ainakin terapeuttivillen sisältöä jossa hän ajoi somen kieltoa lapsille/nuorille ja todella paljon siellä oli vanhempien vastustavia kommentteja, miten meidän 10-v elmerillä ei olisi yhtään ystävää jos ei somea olisi. Jotenkin se aikuisenkin mieli siis saa homman spinnattua niin, että some on tässä ratkaisu eikä ongelma. Enkä näin ollen usko että kieltokaan tulisi mitenkään toimimaan, vaan kyllä ne pankkitunnukset manguttaisiin tms. Eihän vuokraskuuttiakaan pääse lapsi ajamaan muuten.
Kielto toimisi/koskisi lähinnä niitä perheitä joissa homma on tolkun rajoissa nytkin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mä taas olisin mielelläni laiskiainen. Olen huono kiipeämään puuhun, mutta jos annat minun laittaa tikkaat sinuun nojaamaan kun kiipeän, niin lupaan olla puhetorvesi.
Kyllä se käy, mutta sitten tarvitsemme myös jonkun joka identifioituu tikkaiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös