Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 678 327
  • 33 831

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tässä hiljattain olen ymmärtänyt kun olen tarkemmin katsonut ja minua on neuvottukin että Whatsupissa näkee milloin kaveri on lukenut viestisi.

Ja tämä toinen asia on vaikea selittää etenkin jos toinen ei ole kalenteriani nähnyt, mutta teejoulukalenterissani nuo teen numerot on samalla värillä merkattu kuin nuo pienet laatikot missä teepussit on.

Jokainen teepussi on siis erivärisessä laatikossa. Tässä kalenterissa ei ole joulukalenterista tuttuja numeroituja luukkuja vaan toisella puolella on vähän kuin kellotaulussa numerot 1-24:ään sekaisin ja toisella puolella laatikkoa on samassa järjestyksessä nuo teet. Ja kun tarkemmin katsoo niin tajuaa että nuo numerot on tosiaan merkattu samalla värillä kuin minkä värisiä nuo teelaatikot ovat.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vastapuoli selvästi ymmärsi, mitä ovat tilaamassa, ja ehkä heillä oli kokemusta aiheesta ja hankinnoista. Ja selvästikin olitte tehneet vaikutuksen muullakin tapaa kuin kehumalla itseänne.

Itsekin voisin tilaajan roolissa lämmetä tuollaiselle huumorille.
Apotti-hankkeessa on varmaankin näin käynyt /s.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ensi kesänä vietetään pomminvarmasti Breivikin kymmenvuotisia. Juhlien teemaksi voisi ottaa vähän erilaisen Temptation Islandin.

Katsoin oikeudekseni nostaa tuon ihmisjätteen esille pari kertaa kymmenessä vuodessa. Tuo teko taitaa ihan historian valossakin päästä korkealle oikeassa nerokkuudessa. Muistan kun kavereiden kanssa puhuttiin että jo pelkkä pommi Oslossa oli aika statement. No, sitten tulikin "vähän" jatko-osaa.

Oliko muuten niin että vihaan piti vastata rakkaudella ja Breivikille ei pitänyt antaa huomiota? No, eihän tuo saanut kuin kaksi elokuvaa ja toinen OSLOLAISEN tekijän käsialaa.

Joku voisi sanoa että Breivik sai trilogiansa valmiiksi.

Breivik taitaa muuten päästä vapaaksi 2033 ja on tuolloin 54.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Oliko muuten niin että vihaan piti vastata rakkaudella ja Breivikille ei pitänyt antaa huomiota?

Mielestäni Breivik pitää muistaa.

Mielenkiintoinen tapaus. Sehän meni paikallisten demarinuorten (työväenpuolue vai mikä se Norjassa on nimeltään?) leirille ja se oli todellinen statement ulkopuoliselta sisäringille. Jälkiselvittelyissä oli myös kaikkea mielenkiintoista.

Täytyykö nyt sanoa, että mielestäni hän teki väärin? Ettei vaan kukaan luule ja "vedä" johtopäätöksiä?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mielestäni Breivik pitää muistaa.

Mielenkiintoinen tapaus. Sehän meni paikallisten demarinuorten (työväenpuolue vai mikä se Norjassa on nimeltään?) leirille ja se oli todellinen statement ulkopuoliselta sisäringille. Jälkiselvittelyissä oli myös kaikkea mielenkiintoista.

Täytyykö nyt sanoa, että mielestäni hän teki väärin? Ettei vaan kukaan luule ja "vedä" johtopäätöksiä?

Tässä kohdin myös alleviivaan että Breivik teki väärin enkä kannata terrorismia ja massamurhia.

Onhan tuo kieltämättä irvokasta että viha piti voittaa rakkaudella, Breivikin piti antaa unohtua ja tuo oli hyvin vahva teema. Politiikkaa voi tehdä milloin vain. Ja haluan toistaa: Breivik vapautuu 2033 ja on tuolloin 54.

Ainoa hyvä asia on tainnut olla nuo rekonstruktiot joissa saarella olleet ihmiset kävivät joidenkin teatterinäyttelijöiden kanssa tilanteita läpi. Hyytävää ja samalla kuitenkin tärkeää jos terapiana on toiminut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onhan tuo kieltämättä irvokasta että viha piti voittaa rakkaudella, Breivikin piti antaa unohtua ja tuo oli hyvin vahva teema. Politiikkaa voi tehdä milloin vain. Ja haluan toistaa: Breivik vapautuu 2033 ja on tuolloin 54.
"Anders Behring Breivik tuomittiin teoistaan 21 vuoden vankeusrangaistukseen, mutta ulospääsy vankilasta ei ole mahdollista niin kauan, kuin miehen katsotaan olevan vaarallinen yhteiskunnalle.

Rangaistuksen loppupäässä Breivikin vaarallisuutta arvioidaan viiden vuoden välein."
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
"Anders Behring Breivik tuomittiin teoistaan 21 vuoden vankeusrangaistukseen, mutta ulospääsy vankilasta ei ole mahdollista niin kauan, kuin miehen katsotaan olevan vaarallinen yhteiskunnalle.

Rangaistuksen loppupäässä Breivikin vaarallisuutta arvioidaan viiden vuoden välein."

Ja voisin veikata että lievää henkistä hyytymistä tapahtuu luonnostaan tai tarkoituksella Breivikille tässä reippaan vuosikymmenen aikana.

Kaveri sai kuitenkin suunnilleen kaiken haluamansa ja enää puuttuu vapautuminen ja eiköhän jonkinmoinen fanikerho tarjoa tukiverkoston taloudellisesti.

Edit. Voihan toki olla että Breivik päättää julistaa sanomaansa loppuun saakka jos nykyinen elinympäristö on tarpeeksi mukava ja siihen on tottunut.
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaimo hankki kesällä kannettavan, jossa oli vieraskielinen Windows ja vastaavasti väärät kieliasetukset.
Windowsin kieli oli helppo vaihtaa suomeksi, mutta ulkoisen näppäimistön kieliasetukset laite unohti vähän väliä.
Tänään lopulta löytyi asetusten ja lisäasetusten syövereistä sellainen, jolla näppäimistö näyttäisi pysyvän suomen kielisenä. Huh.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Viimeksi muokattu:

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Tunnustan että en ollu ihan tietoinen siitä että Levan polkka on ehkä yksi tunnetuimista suomalaisista biiseistä. Siitähän on se suosiota saanut kissameemi


...ja ilmeisesti Japanissa sen takia että on ollu jossain video pelissä.



Mutta pakko nostaa hattua tälle japanilaisella naiselle.





Se on muuten Ievan polkka, eli tulee Eeva-nimestä. Ja myös tämä oli YouTuben alkuaikoina ns. kuuluisa video.https://youtu.be/1wnE4vF9CQ4
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Jatkoajassa oli aikaisemmin legendaarinen JYP-nimimerkki Pee.

Nyt, Herran vuonna 2020, ajattelen ensimmäistä kertaa mielessäni hänet englanniksi lausuttuna. Oliko nimimerkin tarkoituksena olla suomalainen Pee, vai halusiko hän samalla olla pissaan tai pissaukseen viittaava "phii" englanniksi? Emme taida koskaan saada tietää.

Ehkäpä hän oli veljessarjan Jupu, Yupu ja Pupu nuorin?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tunnustan että en ollu ihan tietoinen siitä että Ievan polkka on ehkä yksi tunnetuimista suomalaisista biiseistä. Siitähän on se suosiota saanut kissameemi:


...ja ilmeisesti Japanissa sen takia että on ollu jossain video pelissä.



Mutta pakko nostaa hattua tälle japanilaisella naiselle.




Tunnustan fanittaneeni teininä hetken aikaa enemmän Japania ja juuri toisessa linkissä esiintyvää Miku-hahmoa. Omistin varhaisemman version Project Divasta (Project Diva F) mun pleikka kolmosella, tai no on se levy tuolla edelleen hyllyllä pölyttymässä, muistutuksena siitä että tällainenkin vaihe tullut elettyä joskus.

Muistutan vielä kerran, olin silloin teini!
Edit: periaatteessa olin jo 20 ikävuoden kieppeillä kun ostin sen pelin, mutta henkisesti vielä aivan teini.
 

Glove

Jäsen
SVUL vs TUL, ensimmäinen taisi aikanaan tuottaa suurimman osan suomalaisista menestysurheilijoista. Toki TUL seuroista löytyy menestyneitä yksilöitä ja jopa SM-tasolla pärjänneitä joukkueita.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Osaatteks te yhtään arvioida montako crispy chickeniä on mennyt viimeisen kuukauden aikana? Ainakin 50.
Nyt varovasti, muutut tuota tahtia vielä kanaksi koko mies. Toisaalta en ole ikinä nähnyt kanaa oluttuoppi kädessä. Jatka vaan!
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Osaatteks te yhtään arvioida montako crispy chickeniä on mennyt viimeisen kuukauden aikana?
Koska en edes tiedä mikä tuo on (syötävää ehkä) niin eiköhän niitä ole minulla mennyt sellaiset nolla...
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Mietin, että viime syksynä luultavasti taistelin enintään syksyn huonoimman työntekijän tittelistä silloisessa työpaikassani ja lisäksi saatoin polttaa muutamia siltoja takanani, ihan vain koska olin niin täynnä itseäni.

Niin, kun mietin että vuotta myöhemmin olen ainakin kolmen palstalaisen mielestä nimeämiskelpoinen vuoden jatkoaikalaiseksi, joista ainakin yksi on sellainen nikki jolta en sitä olisi ikimaailmassa odottanut kuulevani, niin mitähän tässä oikein pitäisi sanoa...

Kiitos? En mä varmaan tuota kisaa voita, enkä tiedä millaset mahkut mulla on edes finaaliäänestykseen. Ei sillä ole oikeastaan edes niin väliä, mutta se että ainakin kolme ihmistä ajattelee tuollein, merkkaa mulle ja vahvisti toisaalta sitä fiilistä että eteenpäin on menty siitä missä oltiin vuosi sitten tähän aikaan. Kenties aika paljonkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootteks te koskaan stalkanneet ketään? Facebookista etsineet. Mitähän niille muijille kuuluu mitä parikymppisenä tapailitte. Siis ennen kuin ne tajusi millaisia ootte. No janottaaks teitä muka joku uusi sokeri.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
K

Kiekkokatsoja

Ainakin 3pv overajalla, niin kiva nähä, että ammattikiekkoilijatkin niin.
Tv 5 ja Rus - Swe samaa.
Nyt Rankkareilla. Vai mikä uus sana? Voittomaalikos?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ainakin 3pv overajalla, niin kiva nähä, että ammattikiekkoilijatkin niin.
Tv 5 ja Rus - Swe samaa.
Nyt Rankkareilla. Vai mikä uus sana? Voittomaalikos?
No niin, ja sitten piiitkä puhallus... *hymiö*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös