Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 705 243
  • 33 907

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Joo, viestintästrategioissa ja muissakin strategioissa on bullshit-pitoisuus varsin korkea. Mielenkiintoinen organisaatio olisi se, joka kertoisi viestivänsä ihan väärään aikaan vääristä asioista.

"Haluaisimme nyt viestiä, että johtajamme arvostaa myös naisten panosta yhteiskunnassa. -Naiset ovat hyviä silittämään paitoja, korostaa Esko. Osakeantimme on käynnissä, merkitse osakkeesi NYT!"

Heitin ihan vasta yksissä neuvotteluissa, kun vastapuoli heitti sen perinteisen "miksi meidän pitäisi valita teidät" kysymyksen, että koska ollaan laiskoja, hitaita ja kalliita. Pidin naaman hetken peruslukemilla, kunnes vastapuoli räjähti nauruun, jolloin oma pokka petti myös. Vähän aikaa se äijä naureskeli, ja kehui että kerrankin joku yllätti. Ja sanoi että homma on teidän. Toki olin vähän haistellut tilannetta, enkä tuollaista ihan jokaiselle heittäisi.
 

444

Jäsen
Heitin ihan vasta yksissä neuvotteluissa, kun vastapuoli heitti sen perinteisen "miksi meidän pitäisi valita teidät" kysymyksen, että koska ollaan laiskoja, hitaita ja kalliita. Pidin naaman hetken peruslukemilla, kunnes vastapuoli räjähti nauruun, jolloin oma pokka petti myös. Vähän aikaa se äijä naureskeli, ja kehui että kerrankin joku yllätti. Ja sanoi että homma on teidän. Toki olin vähän haistellut tilannetta, enkä tuollaista ihan jokaiselle heittäisi.
Ex-vaimoni vastasi joskus työhaastattelussa peruskysymykseen ”miksi meidän pitäisi palkata juuri sinut?”, että ”koska mä oon ihana”. Sai kyseisen työn. Kai se aika usein menee niin, että periaatteessa päätös on jo tehty ja sitten se voidaan naulata jollain sellaisella vastauksella, joka selvästi poikkeaa massasta. 99 sadasta olisi vastannut tuossa, että ”koska mä oon ahkera, tuun hyvin toimeen muiden kanssa ja nönnönnöö” eikä olisi sen takia erottunut niistä 98 muusta. Olivat pitäneet haastatteluiden jälkeen palaverin ja joku oli todennut, että ”otetaan se ihana”. Varmaan toki sama kuin sinun tilanteessasi, niin kyllähän se paikka pitää haistaa, jolloin voi sanoa jotain tuollaista, koska ei se kaikkiin uppoaisi.
 
K

Kiekkokatsoja

Närästyspäivänä, on mielenkiintoista olla maski naamalla.

Niin, ja pari viikkoa sitten sen, että jos kirjoittaa sanasta black friday, saman nimiseen ketjuun.. se ei liity aiheeseen, ja siitä saa kakkua. Ja vaikka samoissa teksteissä olisi normi asiaa ketjun aiheesta, sekään ei mitenkään liity ketjun aiheeseen.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Nyt tiedän, kuka on hallitseva Miss Suomi.
Outo uutinen. Ensin missi kertoo, miten hänet pahoinpideltiin Mosambikissa.
Samassa jutussa pari kappaletta myöhemmän tehdään johtopäätös:
"UN Women Suomen mukaan Suomi on EU:n toiseksi väkivaltaisin maa naisille. Jopa 47 prosenttia yli 15-vuotiaista naisista ja tytöistä on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
"UN Women Suomen mukaan Suomi on EU:n toiseksi väkivaltaisin maa naisille. Jopa 47 prosenttia yli 15-vuotiaista naisista ja tytöistä on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa.
Kuulostaa pätevältä tutkimukselta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Outo uutinen. Ensin missi kertoo, miten hänet pahoinpideltiin Mosambikissa.
Samassa jutussa pari kappaletta myöhemmän tehdään johtopäätös:
"UN Women Suomen mukaan Suomi on EU:n toiseksi väkivaltaisin maa naisille. Jopa 47 prosenttia yli 15-vuotiaista naisista ja tytöistä on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa.
Juuri tämän saman huomion tein Huonot toimittajat vauhdissa -ketjussa. Maa, jossa pahoinpitely tapahtui, tulee selville vasta leipätekstissä. Ja sitten kuitenkin kerrotaan, kuinka väkivaltainen maa Suomi on naisille.

Jostain kumman syystä ei kuitenkaan löytynyt kotoperäistä esimerkkiä pahoinpitelystä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Heitin ihan vasta yksissä neuvotteluissa, kun vastapuoli heitti sen perinteisen "miksi meidän pitäisi valita teidät" kysymyksen, että koska ollaan laiskoja, hitaita ja kalliita. Pidin naaman hetken peruslukemilla, kunnes vastapuoli räjähti nauruun, jolloin oma pokka petti myös. Vähän aikaa se äijä naureskeli, ja kehui että kerrankin joku yllätti. Ja sanoi että homma on teidän. Toki olin vähän haistellut tilannetta, enkä tuollaista ihan jokaiselle heittäisi.
Vastapuoli selvästi ymmärsi, mitä ovat tilaamassa, ja ehkä heillä oli kokemusta aiheesta ja hankinnoista. Ja selvästikin olitte tehneet vaikutuksen muullakin tapaa kuin kehumalla itseänne.

Itsekin voisin tilaajan roolissa lämmetä tuollaiselle huumorille.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Rahulan rehu on lahtelainen yritys. Luulin että se on mikkeliläinen koska se on ensinmäinen kaupunki jossa olen ko. firman liikkeen nähnyt. Se on siinä samassa rakennuksessa Hongkongin (~Rusta) ja S-marketin kanssa ja näkyy vitostiellekin. Lahdessahan Rahulan rehun liike on kauppakeskus Karismassa.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihan loogista. Niinhän ihminenkin toimii vähän hitaammin, kun kaadetaan kaljaa sisään.
No joo, näinkin se on.
Avautui, että sekä tuolla hiirellä, että mulla, on jonkinlaista aamukankeutta toimivuudessa. No, harva kai juottaa hiirelleen kaljaa. Toisaalta aika rauhallinen ryyppykaveri tuo oli.
Avautui, että ulkona on lunta maassa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Rahulan rehu on lahtelainen yritys. Luulin että se on mikkeliläinen koska se on ensinmäinen kaupunki jossa olen ko. firman liikkeen nähnyt. Se on siinä samassa rakennuksessa Hongkongin (~Rusta) ja S-marketin kanssa ja näkyy vitostiellekin. Lahdessahan Rahulan rehun liike on kauppakeskus Karismassa.
Olen itsekin ollut luulossa että olisi mikkeliläinen yritys. Toki siksi että olen Mikkelissä ko. putiikissa ensimmäistä kertaa vieraillut, mutta erityisesti siksi että Mikkelin lähellä sijaitsee Rahulan kylä. Olen pohtinut että onko liikkeen tausta jossain kylän meijeriosuuskunnassa vai olisiko perustajat Rahulasta kotoisin, ilmeisesti kuitenkaan eivät ainakaan Mikkelin Rahulasta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen itsekin ollut luulossa että olisi mikkeliläinen yritys. Toki siksi että olen Mikkelissä ko. putiikissa ensimmäistä kertaa vieraillut, mutta erityisesti siksi että Mikkelin lähellä sijaitsee Rahulan kylä.
Oikeassa olet... Mikkelistä ovat lähtöisin. Nyt vaan tuotantotilat on Lahdessa Sopenkorvessa. Joten ainakin paikallisen lehden (Etelä-Suomen sanomat) mukaan kyseessä on lahtelainen firma. Alla lainaus ko. firman kotisivuilta...
Huolenpitomme lemmikeistä alkoi jo vuonna 1993, juurillamme Savon sydämessä Mikkelin Rahulassa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulle, logistiikkaa ymmärtämättömälle, selvisi tänään, että Tampereelta pk-seudulle lähetetyt paketit on fiksua lajitella Kuopiossa, koska Vantaalla ja Helsingissä on ruuhkaa. Olisin kuvitellut, että tarpeeton kuskaus 500 km olisi turhaa ympäristön kuormittamista, mutta näin ei kuulemma ole. Nyt sitten odotellaan, että se kuljetus joskus lähtee sieltä Savosta etelää kohti...
Jos kaikki paketit lajiteltaisiin aina siellä mistä ne lähetetään ja kuskattaisiin oikeaan paikkaan, niin olisihan se aikamoinen homma organisoida kuljetukset ja se vasta ympäristöä kuormittaisikin. Helpompaa ja yksinkertaisempaa kun niitä logistiikkakeskuksia on mahdollisimman vähän.
Minä jos tästä Joensuusta lähetän paketin vaikka kaverille, joka asuu toisessa kaupunginosassa 5 km päässä, niin tietysti se laatikko kuskataan 135 km päähän Kuopioon ja sieltä takaisin. Täällä meillä päin kun ei ole lukutaitoisia, jotka osaisi siitä lähetyksen kyljestä tavata osoitteen ja viedä suoraan perille. Pakko käyttää siellä hevonvitussa. Aikaa menee viikko. Helevetin viisasta. Kyllä on tämä logistiikan kehitys saatu muilutettua jonnekin muualle kuin käytäntöön.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tein tuossa juuri kiisseliä ja avautui viimeinen vuoden 2019 mustikkarasia. Tässä välissä ehdittiin kyllä käyttää jo ainakin yksi rasia tämän vuoden satoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Taisin taas vähän rakastua Prisman kassamimmiin. Voi hyvänen aika, niitä alkaa oleen jo monta. Eihän kerrota vaimolle, eihän...?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jatkoajassa oli aikaisemmin legendaarinen JYP-nimimerkki Pee.

Nyt, Herran vuonna 2020, ajattelen ensimmäistä kertaa mielessäni hänet englanniksi lausuttuna. Oliko nimimerkin tarkoituksena olla suomalainen Pee, vai halusiko hän samalla olla pissaan tai pissaukseen viittaava "phii" englanniksi? Emme taida koskaan saada tietää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös