Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 696 914
  • 33 882
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Retroperjantaissa analysoitiin DJ Bobon sanoituksia.





Tämän teoksen sanoma on kuulemma se, että jokaisen pitää itse ottaa homma haltuun.

Jos tuolla analysoidaan enemmänkin näitä eurodance-sanoituksia, niin tätähän pitää alkaa kuunnella.

Analyysit esimerkiksi E-Roticin sanoituksista olisivat kiehtovia. Haluaisin myös analyysin niistä lukuisista Move Your Body -nimisistä kappaleista, miten niiden sanomat poikkeavat toisistaan.

Mun on pakko kysyä, mikä tää juttu on? Kuulostaa aivan huikealta menolta. Tulee mieleen nää "vahvat naiset" jotka ovat ottaneet jotain vitun tiikeri tai leijonatöherryksiä ihoonsa. Kertovat sitten että "nämä villieläimet kuvastavat luonnettani kun olen sähäkkä villikissa" tai "Mä otin tän Jimmy Dean tatskan sen takii kun se Trollin biisi vaikutti muhun tosi niinku diipisti. Mä en voi olla joraamatta kun mä kuulen sen".
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mä otin tän Jimmy Dean tatskan sen takii kun se Trollin biisi vaikutti muhun tosi niinku diipisti. Mä en voi olla joraamatta kun mä kuulen sen".

Trollin Jimmy Deanhan on helvetin hyvä biisi, kai se nyt on sinullekin avautunut?





Kyllä tätä silloin toisillakymmenillä kuunneltiin korvat punaisena. Hauska yksityiskohta oli se, että bändin tytöt eivät kuulemma ihan tarkkaan tienneet, kenestä lauletaan.

Tulee mieleen nää "vahvat naiset" jotka ovat ottaneet jotain vitun tiikeri tai leijonatöherryksiä ihoonsa. Kertovat sitten että "nämä villieläimet kuvastavat luonnettani kun olen sähäkkä villikissa"
Kuvailit tässä juuri kouvolatukkaisen Vauvan av:lle kirjoittavan yh-mamman, joka on omasta mielestään "räväkkä".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Turbonegrolla on albumi nimeltä Scandinavian Leather. Tuo pari viestiä ylempänä oleva biisi on siltä. Nyt vasta tajusin, että sen nimen on oltava vastine Priestin British Steelille.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Silmien avautumisen (siunauksellisen myöhään, ollutkin hieman univelkaa) jälkeen avautui verhot, minkä jälkeen tv kun ei paljoa kiihota tuo ulkona vallitseva säätila. Tässä Monzan rallia katsoessa avautui että Milanon vieressä on ihan talvisen näköistä. Toki sielläkin on vuoria, muttei kuitenkaan missään Alpeilla olla vaan selvästi tuommoista lehtomaista puustoa rinteillä. Voisi kyllä itseä vähän jänskättää rallitella menemään tuommoisia kapeita mutkapätkiä vuorenrinteellä kun alla loskasohjoinen ja varmasti paikoin jäinenkin asfaltti. Ilmeisesti nää vetää sadekelinrenkailla lähinnä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Vieläkö joku ajaa rallia? Viimeksi kun jaksoin kiinnostua, siellä ajoi Vatanen ja Mikkola ja Alen antoi ylen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Vieläkö joku ajaa rallia? Viimeksi kun jaksoin kiinnostua, siellä ajoi Vatanen ja Mikkola ja Alen antoi ylen.
Kyllä siellä ajaa Rovanperä (Jr.) ja kavalkadi erilaisia norjalaisia (ei Solberg), brittejä (ei McRae) ja paras on ilmeisesti virolainen (ei Märtin). Ne ranskalaiset on ilmeisesti eläkkeellä kun kumpikaan ei ole hallitseva mestari. Piti itse asiassa tuossa kohtaa luntata wikipediasta niin eihän Ranskaan mennytkään kuin 14 mestaruutta putkeen. Ja suomalaiset muka rallikansaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kyllä siellä ajaa Rovanperä (Jr.) ja kavalkadi erilaisia norjalaisia (ei Solberg), brittejä (ei McRae) ja paras on ilmeisesti virolainen (ei Märtin). Ne ranskalaiset on ilmeisesti eläkkeellä kun kumpikaan ei ole hallitseva mestari. Piti itse asiassa tuossa kohtaa luntata wikipediasta niin eihän Ranskaan mennytkään kuin 14 mestaruutta putkeen. Ja suomalaiset muka rallikansaa.
Älä ny. Ohan tango ja lihapullatkin suomalaisten keksintöjä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Ostin Rismasta kaksi paria strech sormikkaita 3,95€ sopuhintaan ja nyt huomasin että näillä pystyy käyttämään nykyaikaista hivelypuhelinta moitteettomasti hanskat kädessä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Avautui se, että Noam Chomsky ei oikein uskonut siihen että Pol Pot ja Khmer Rouge saivat aikaan pahoja asioita. Ja jos häntä syyttää siitä, että hän oli väärässä väittäessään ettei Kamputseassa tapahtunut mitään kansanmurhaa vaan pyrittiin normaaliin elämään, niin kuulemma vääristelee Noamin sanoja.

 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Minulle, logistiikkaa ymmärtämättömälle, selvisi tänään, että Tampereelta pk-seudulle lähetetyt paketit on fiksua lajitella Kuopiossa, koska Vantaalla ja Helsingissä on ruuhkaa. Olisin kuvitellut, että tarpeeton kuskaus 500 km olisi turhaa ympäristön kuormittamista, mutta näin ei kuulemma ole. Nyt sitten odotellaan, että se kuljetus joskus lähtee sieltä Savosta etelää kohti...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulle, logistiikkaa ymmärtämättömälle, selvisi tänään, että Tampereelta pk-seudulle lähetetyt paketit on fiksua lajitella Kuopiossa, koska Vantaalla ja Helsingissä on ruuhkaa. Olisin kuvitellut, että tarpeeton kuskaus 500 km olisi turhaa ympäristön kuormittamista, mutta näin ei kuulemma ole. Nyt sitten odotellaan, että se kuljetus joskus lähtee sieltä Savosta etelää kohti...
Jos kaikki paketit lajiteltaisiin aina siellä mistä ne lähetetään ja kuskattaisiin oikeaan paikkaan, niin olisihan se aikamoinen homma organisoida kuljetukset ja se vasta ympäristöä kuormittaisikin. Helpompaa ja yksinkertaisempaa kun niitä logistiikkakeskuksia on mahdollisimman vähän.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Darts-merkki Harrows on sanaleikki. Silent H.
Aika nerokas vielä. Olen kuitenkin ekat harrowsit ostanut ehkä 1988 niin en tuota ole tajunnut.

Pelkkä arrows olisi ollutkin aika tyhmä ja epäkelpo firman nimi noin yleissanana, mutta merktyksetön kirjain muuttaa kaiken.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle avautui, että

Vegaani ei syö eikä muutoinkaan käytä eläinperäisiä tuotteita mm. asusteissa. Kiellettyjä ovat asusteissa esimerkiksi villa ja nahka. Sallittuja niiden sijaan ovat mm. öljypohjaiset tekokuidut kuten polyamidi, akryyli ja polypropeeni.

Tätä kautta avautui, että vegaaniudessa ensisijaista on siis "eläintensuojelu", ei ilmaston- tai luonnonsuojelu.

Vegetaristi on vain kasvisperäistä ruokaa syövä (tietyillä etuliitteillä myös muutakin).

Ollaanpa tarkkoina termeissä!
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minulle avautui, että

Vegaani ei syö eikä muutoinkaan käytä eläinperäisiä tuotteita mm. asusteissa. Kiellettyjä ovat asusteissa esimerkiksi villa ja nahka. Sallittuja niiden sijaan ovat mm. öljypohjaiset tekokuidut kuten polyamidi, akryyli ja polypropeeni.

Tätä kautta avautui, että vegaaniudessa ensisijaista on siis "eläintensuojelu", ei ilmaston- tai luonnonsuojelu.

Vegetaristi on vain kasvisperäistä ruokaa syövä (tietyillä etuliitteillä myös muutakin).

Ollaanpa tarkkoina termeissä!
Juu, näin kaiketi paperilla. Mutta kyllähän näistä voidaan joustaa ja vähän soveltaa miten kulloinkin kyseessäolevalle takkutukalle sattuu sopimaan. Ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sallittuja niiden sijaan ovat mm. öljypohjaiset tekokuidut kuten polyamidi, akryyli ja polypropeeni.

Eläinten käyttö on siis ihan ok, jos ne ovat alkaneet käymään sedimenteissä jo kauan ennen ihmiskunnan syntyä. Tämä logiikka on pistämätöntä.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Että asun asuinalueeni ”suosituimassa” taloyhtiössä mitattuna polliisin keikkamäärissä per kohde. Olin luullut asuvani erittäin rauhallisessa talossa. Jo nyt kolmen vuoden asumisen jälkeen heräsin keskellä yöllä naapurin bileisiin. Avatessani alaoven huomauttamaan tulleille polliiseille, he onnittelivat asuinpaikasta. Minä kiitin.
Tuu pois sieltä nyt hyvän sään aikana.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu, näin kaiketi paperilla. Mutta kyllähän näistä voidaan joustaa ja vähän soveltaa miten kulloinkin kyseessäolevalle takkutukalle sattuu sopimaan. Ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä.

Minun puolesta ihan miten tykkäävät, mutta et ole ilmeisesti seurannut tähän tai muihinkaan "tärkeisiin" asioihin liittyvää keskustelua, erityisesti terminologiaan liittyen: se on julmaa touhua jos erehdyt käyttämään "väärää" termiä - sisko on siskolle susi!

Eläinten käyttö on siis ihan ok, jos ne ovat alkaneet käymään sedimenteissä jo kauan ennen ihmiskunnan syntyä. Tämä logiikka on pistämätöntä.

Logiikka ei liene vahvimpia osaamisalueita, mutta jos on "oikeassa" niin sen pitää riittää!

Liittyen tekokuitujen sallittavuuteen, törmäsin "tietoon", että on "kehitelty pesupusseja keräämään mikromuovikuitu pesuvedestä". Kiinnitin huomion tuohon "kehitelty", ei siis kehitetty. Minäkin olen kehitellyt fuusioreaktoria.

Tämä mennee jo ihmettelyn puolelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös