Kyllä siellä ajaa Rovanperä (Jr.) ja kavalkadi erilaisia norjalaisia (ei Solberg), brittejä (ei McRae) ja paras on ilmeisesti virolainen (ei Märtin). Ne ranskalaiset on ilmeisesti eläkkeellä kun kumpikaan ei ole hallitseva mestari. Piti itse asiassa tuossa kohtaa luntata wikipediasta niin eihän Ranskaan mennytkään kuin 14 mestaruutta putkeen. Ja suomalaiset muka rallikansaa.Vieläkö joku ajaa rallia? Viimeksi kun jaksoin kiinnostua, siellä ajoi Vatanen ja Mikkola ja Alen antoi ylen.
Älä ny. Ohan tango ja lihapullatkin suomalaisten keksintöjä.Kyllä siellä ajaa Rovanperä (Jr.) ja kavalkadi erilaisia norjalaisia (ei Solberg), brittejä (ei McRae) ja paras on ilmeisesti virolainen (ei Märtin). Ne ranskalaiset on ilmeisesti eläkkeellä kun kumpikaan ei ole hallitseva mestari. Piti itse asiassa tuossa kohtaa luntata wikipediasta niin eihän Ranskaan mennytkään kuin 14 mestaruutta putkeen. Ja suomalaiset muka rallikansaa.
Ja saunankin ne varastivat ruotsalaisilta.Älä ny. Ohan tango ja lihapullatkin suomalaisten keksintöjä.
Jos kaikki paketit lajiteltaisiin aina siellä mistä ne lähetetään ja kuskattaisiin oikeaan paikkaan, niin olisihan se aikamoinen homma organisoida kuljetukset ja se vasta ympäristöä kuormittaisikin. Helpompaa ja yksinkertaisempaa kun niitä logistiikkakeskuksia on mahdollisimman vähän.Minulle, logistiikkaa ymmärtämättömälle, selvisi tänään, että Tampereelta pk-seudulle lähetetyt paketit on fiksua lajitella Kuopiossa, koska Vantaalla ja Helsingissä on ruuhkaa. Olisin kuvitellut, että tarpeeton kuskaus 500 km olisi turhaa ympäristön kuormittamista, mutta näin ei kuulemma ole. Nyt sitten odotellaan, että se kuljetus joskus lähtee sieltä Savosta etelää kohti...
Aika nerokas vielä. Olen kuitenkin ekat harrowsit ostanut ehkä 1988 niin en tuota ole tajunnut.Darts-merkki Harrows on sanaleikki. Silent H.
Samoihin aikoihin alkoi mullakin harrastus ja nyt viime viikolla tuon jo hoksasin.Olen kuitenkin ekat harrowsit ostanut ehkä 1988 niin en tuota ole tajunnut.
Juu, näin kaiketi paperilla. Mutta kyllähän näistä voidaan joustaa ja vähän soveltaa miten kulloinkin kyseessäolevalle takkutukalle sattuu sopimaan. Ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä.Minulle avautui, että
Vegaani ei syö eikä muutoinkaan käytä eläinperäisiä tuotteita mm. asusteissa. Kiellettyjä ovat asusteissa esimerkiksi villa ja nahka. Sallittuja niiden sijaan ovat mm. öljypohjaiset tekokuidut kuten polyamidi, akryyli ja polypropeeni.
Tätä kautta avautui, että vegaaniudessa ensisijaista on siis "eläintensuojelu", ei ilmaston- tai luonnonsuojelu.
Vegetaristi on vain kasvisperäistä ruokaa syövä (tietyillä etuliitteillä myös muutakin).
Ollaanpa tarkkoina termeissä!
Sallittuja niiden sijaan ovat mm. öljypohjaiset tekokuidut kuten polyamidi, akryyli ja polypropeeni.
Tuu pois sieltä nyt hyvän sään aikana.Että asun asuinalueeni ”suosituimassa” taloyhtiössä mitattuna polliisin keikkamäärissä per kohde. Olin luullut asuvani erittäin rauhallisessa talossa. Jo nyt kolmen vuoden asumisen jälkeen heräsin keskellä yöllä naapurin bileisiin. Avatessani alaoven huomauttamaan tulleille polliiseille, he onnittelivat asuinpaikasta. Minä kiitin.
Juu, näin kaiketi paperilla. Mutta kyllähän näistä voidaan joustaa ja vähän soveltaa miten kulloinkin kyseessäolevalle takkutukalle sattuu sopimaan. Ei näitä sääntökirjan mukaan vihelletä.
Eläinten käyttö on siis ihan ok, jos ne ovat alkaneet käymään sedimenteissä jo kauan ennen ihmiskunnan syntyä. Tämä logiikka on pistämätöntä.
Liittyen tekokuitujen sallittavuuteen, törmäsin "tietoon", että on "kehitelty pesupusseja keräämään mikromuovikuitu pesuvedestä". Kiinnitin huomion tuohon "kehitelty", ei siis kehitetty.
Jos öljyä kuitenkin käytetään paljon muovin tuotantoon niin se voi olla ekologisempaa kuin esimerkiksi puuvilla, joka syö järkyttäviä määriä vettä kasvatusvaiheessa, jalostus vaiheessa ja muutenkin. Varmaan hamppu olisi parempi, mutta kaiken maailman konservatiivien mielestä se on väärin.Minulle avautui, että
Vegaani ei syö eikä muutoinkaan käytä eläinperäisiä tuotteita mm. asusteissa. Kiellettyjä ovat asusteissa esimerkiksi villa ja nahka. Sallittuja niiden sijaan ovat mm. öljypohjaiset tekokuidut kuten polyamidi, akryyli ja polypropeeni.
Tätä kautta avautui, että vegaaniudessa ensisijaista on siis "eläintensuojelu", ei ilmaston- tai luonnonsuojelu.
Vegetaristi on vain kasvisperäistä ruokaa syövä (tietyillä etuliitteillä myös muutakin).
Ollaanpa tarkkoina termeissä!
Jos öljyä kuitenkin käytetään paljon muovin tuotantoon niin se voi olla ekologisempaa kuin esimerkiksi puuvilla, joka syö järkyttäviä määriä vettä kasvatusvaiheessa, jalostus vaiheessa ja muutenkin. Varmaan hamppu olisi parempi, mutta kaiken maailman konservatiivien mielestä se on väärin.
Onkohan tästä aiheesta tehty tutkielmaa? Semi-pro gradu?
Niin. Nahkatakkihan on aika ekologinen valinta. Esimerkiksi lehmiä kasvatetaan paljon teuraaksi, jolloin iso osa nahasta menee hukkaan.