Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 851 392
  • 34 484

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viestin lähetti Seymon
Oikea elämysten viikko. Tajusin et HKL:n (vai mikä se nykyään on) bussien numerot viittaavat suuntanumeroihin. Eli jos suuntanumero on vaik 00940 ni dösä on 94.. Olen fiksu! :)
Ennen ihmettelin aina mikä paikka on Laru.. no, nyt sekin on selvillä. Lauttasaari.
ja viimeisenä ja selvästi tylsimpänä: tajusin mikä ero on (ministeri)neuvostolla, Euroopan neuvostolla ja Eurooppa-neuvostolla.
Tuossa taitaa olla ahaa-elämyksiä riittämiin.
Tarkoitat varmaan postinumeroa. Suuntanumeroa käytetään soiettaessa ja se on pääkaupunkiseudulla kaikkialla 09.
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Isäukko laulaa koljotteli kaikkia itsekeksimiä renkutuksia meidän
toisten perheen jäsenten iloksi (varsinkin äidin)
Yksi eritoten jäi mieleeni joka meni näin:

"Deiviiii, deivi krokett, siinä vasta kairafaari !!"

Kyselin pojankloppina isältä monta kertaa mikä toi kairafaari on,
johon isukki vaan sanomatta mitään myhäili.

Nyt n. 30 vuotta myöhemmin asia valkeni mulle ja sai aikaan
pitkät selkäkeikka naurut. :-D
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Lauantaina matkalla Oulusta Raumalle selvisi, että fifty-fifty tarkoittaa puolet blandista ja puolet 50-prosenttista vodkaa. Fifty-sixty taas tarkoittaa puolet blandista ja puolet 60-prosenttista. Yksinkertaista.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Viestin lähetti Viljami
Isäukko laulaa koljotteli kaikkia itsekeksimiä renkutuksia meidän
toisten perheen jäsenten iloksi (varsinkin äidin)
Yksi eritoten jäi mieleeni joka meni näin:

"Deiviiii, deivi krokett, siinä vasta kairafaari !!"

Kyselin pojankloppina isältä monta kertaa mikä toi kairafaari on,
johon isukki vaan sanomatta mitään myhäili.

Nyt n. 30 vuotta myöhemmin asia valkeni mulle ja sai aikaan
pitkät selkäkeikka naurut. :-D
No mikä helvetti se kairafaari sitten on?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Viljami

"Deiviiii, deivi krokett, siinä vasta kairafaari !!"


Olikohan se Davy muuten ns. B-portaan tyyppejä, kun siinä laulussa sanotaan muistaakseni "siinä vasta meisten mies"?
 

Rapukäsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Jukan takahiukset
No mikä helvetti se kairafaari sitten on?

Kaira vaari? Näin ainakin mun kieroutunut mieleni sen käsitteli.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti V-man
Se ei olekkaan Madventuresin Tunna joka näyttelee Käenpesä-sarjassa.

Kukas se sitte oikein on? Kylla maa sita semmosena pidin... ihme juttu, uskoiskos...?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti masaman
Kukas se sitte oikein on? Kylla maa sita semmosena pidin... ihme juttu, uskoiskos...?

Tunnan velipoika. Tuomas ja Juho on kaksosia ja heillä on muistaakseni vielä pikkuveli ja isovelikin. Joku tietänee tarkemmin.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Elämäni mehupurkin kanssa

Joskus muutama(?) vuosi sitten moniin mehupurkkeihin ilmestyi purkin päälle muovinen lisälaite, korkillinen pikku rakonen, josta mehua on tarkoitus lirutella. Muistaakseni tuolloin ainakin jossain purkissa luki, että tällainen menetelmä tekee mehun kaatamisesta helpompaa, koska mehu ei läiky.

Tämä ei koskaan avautunut minulle. Siitä pienestä reiästä saa suunnilleen puristella mehua, jos haluaa täyttää lasinsa vielä saman vuorokauden puolella. Lisäksi mehu roiskuu enemmän, koska mehupurkista tulee vain sormenpään kokoisia pulpauksia eikä tasaista virtaa. Tosin paras tulos on tahmata sormensa ja työntää kaatoaukon pohjalla oleva muoviläppä kokonaan pois edestä, mutta silloinkaan kaataminen ei ole vanhaa tapaa parempi. Toki pipettityyppinen lirutusratkaisu on myös mahdollinen, mutta minulla ei ole käsiäkään pestessä tapana laittaa hanasta tulemaan pelkkää pipettinoroa. En vieläkään ole ymmärtänyt, miksi tällainen olisi jonkun mielestä hyödyllinen keksintö.

Viime viikolla vihdoin huomasin, että njaa, onhan siitä korkista hyötyä, jos on tapana kantaa mukanaan laukussa aukinaista litran mehupurkkia. Perinteisempi mehupurkki ei taitaisi kaatumatta laukussa kulkea. Mutta eihän sitä korkkia sen vuoksi ole kehitetty, eihän? Kuinka moni viitsii raahata mukanaan avattua litran mehupurkkia? Pitääkö omituisuuksien harrastajien vuoksi vaikeuttaa kaikkien ihmisten elämää? Siispä valistuneet muovikorkin ystävät, avatkaa tämä portti, jotta tietoisuuteni voi kulkea jälleen uusille alueille.

Entä miksi karkkipussit pitää nykyään aukaista repimällä pussin kulmasta pala pois? Mitä hyötyä tuosta voi olla? Joku pakkomielteinen neurootikko (joka on kirjoittanut makeisvalmistajille kymmenen vuotta sapekkaita valituskirjeitä) saa mielenrauhan, kun makeisten aromit eivät "karkaa" ja karkit pysyvät "tuoreina"? Useimpia karkkipusseja ei enää saa avautua perinteisellä kukkarotyylillä ollenkaan. Kaiken lisäksi tuon kulman repäisemisen kanssa pitää olla tarkkana, ettei repäise liian innokkaasti ja samalla tee pitkää halkeamaa pussin toiseen kylkeen. Avatkaa tämäkin minulle, niin voin siirtyä onnellisuusketjuun.

Elämän suuret kysymykset.

Minulle avautui myös kuuman paskan salaisuus. Jostain syystä en aiemmin ole tullut asiaa ajatelleeksi, ollenkaan, mutta eihän se paskan lämpötila nyt niin paljon vaihtele. Kuumuus on siis totta kai tulisiin mausteisiin liittyvä ominaisuus. Olen vihdoin alkanut ajatella, että suuhun tunkemani tavara tosiaan kulkee läpi elimistön ja sama tavara tulee ulos toisessa muodossa. Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa jne.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Elämäni mehupurkin kanssa

Viestin lähetti kaksoismetro

Entä miksi karkkipussit pitää nykyään aukaista repimällä pussin kulmasta pala pois?

Tää on suoraan sanottuna perseestä! Ne pussit sai ihan hyvin auki entisellä tavalla, nyt on vaikeampi löytää pussista mielikarkkeja, sitäpaitsi pussit usein repeävät kokonaan auki ja sitten niitä karkkeja on jokapuolella... Kamalaa.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Elämäni mehupurkin kanssa

Viestin lähetti kaksoismetro
Siispä valistuneet muovikorkin ystävät, avatkaa tämä portti, jotta tietoisuuteni voi kulkea jälleen uusille alueille.

Äitini opetti minulle pienenä, että kun tökkää purkin kanteen pienen reiän vaikkapa saksilla niin mehua tulee komeassa kaaressa. Purkkiin pääsee siis virtaamaan korvausilmaa estoitta. Ei kestä kiittää.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Re: Karkkipussit

Viestin lähetti kaksoismetro
Useimpia karkkipusseja ei enää saa avautua perinteisellä kukkarotyylillä ollenkaan.
Viestin lähetti girlzilla
Ne pussit sai ihan hyvin auki entisellä tavalla, nyt on vaikeampi löytää pussista mielikarkkeja, sitäpaitsi pussit usein repeävät kokonaan auki ja sitten niitä karkkeja on jokapuolella...
Aah... asia, joka avautui minulle jo kolmisen vuotta sitten kesällä 2002.
Kiitos, Roosa från Tammerfors, tästä ja kaikesta muustakin! [hymiö]

Nykyisetkin karkkipussit saa helposti auki sillä "perinteisellä" tyylillä. Pitää vain kääntää pussi ylösalaisin ja repäistä pohja auki...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Vasta kun kuulon Olavi Virran Baddingin hiukan erilaisilla lyriikoilla varustetun version tajusin mistä biisissä "Ikkunaprinsessa" on oikein kyse. Ei sytyttänyt aiemmin...
 
Hahaa! Paljastuksia luvassa!


Olin ihmetellyt että miks nimimerkillä golden awe on aina tekstin jälkeen siellä allekirjoituksen lähellä että viimeksi käynyt hitleri muokkaamass. Tänään se selvisi: sehän on allekirjoitus!
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Viestin lähetti V-man
Tunnan velipoika. Tuomas ja Juho on kaksosia ja heillä on muistaakseni vielä pikkuveli ja isovelikin. Joku tietänee tarkemmin.

No, perkele! Ilmankos meni sekasin...

Kiitos tasta tiedost, nyt voin jo paljon paremmin:)
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
"Taulunäyttelyyn" ja "kuoroharjoituksiin" eivät siinä yhdessä mainoksessa olekaan vaan hassuja keksittyjä menoja joihin miehet eivät oikeasti menisi vaan viittaavat mainoksessa möhemmin näytettäviin asioihin.
 

kaksoismetro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Virmasen herrasväki
Re: Re: Karkkipussit

Viestin lähetti Mr.Fox
Nykyisetkin karkkipussit saa helposti auki sillä "perinteisellä" tyylillä. Pitää vain kääntää pussi ylösalaisin ja repäistä pohja auki...

Hänen oli pakko ostaa heti pussillinen. Hän säntäsi kauppaan, pälyili ympärilleen, hiippaili vaivihkaa muiden asiakkaiden huomaamatta karkkihyllylle, nappasi pussin ja ryntäsi kohti kassaa, heittäytyi jonoon ja taklasi samassa rytäkässä muutaman perheen koirineen ulos pelistä, löi eurot tiskiin silmät salamoiden, laukkasi kotiin. Hän oli kotona. Hän avasi pussin pohjasta perinteisellä tyylillä. Hän söi karkit luistelutyylillä. Hän oli onnellinen. Jaa kuka? Minä ihan itse. Olet todellinen Kettu, aiempien sukupolvien vuosituhantinen työ ei todellakaan ole mennyt hukkaan!

Huomenna ostan ainakin kymmenen pussia, sillä tämä perinteinen tapa avata karkkipussi on niin huikea kokemus, ettei siitä kerta kaikkiaan saa tarpeekseen. Pitää olla enemmän pusseja, enemmän availuja, enemmän, sanon minä. Tämä palsta tekee ihmisestä eheämmän.
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Viestin lähetti Jukan takahiukset
No mikä helvetti se kairafaari sitten on?

Sorry Jukan takahiukset, olin pitkään poissa, kairafaari on
ymmärtääkseni miespuolinen henkilö - faari - far - isä - mies
joka kairaa - tekee reikää - on sukupuoliyhteydessä - hässii, elikkä suomeksi: Panomies satakunnan seutuvilta.
 

rinkeli22

Jäsen
Tänään todellakin avautui eräs asia minulle..

Olen toki tiennyt, että Helsinkiin mennessä on Keimolanportti siinä 3-tiellä ennen Helsinkiä, jossa useat kerrat on tullut käytyä. Olen myös tiennyt, että Helsingistä samaista tietä lähdettäessä on kiva taukopaikka siinä aika nopeesti.

Tänään lähdettiin kaverin kanssa Helsingistä Hämeenlinnaa kohti, niin kaveri totesi, että pysähdytään sit vaikka Keimolanportilla. Totesin siihen sitten, että pääseekö siinä jostain muka sille puolelle tietä? Kaverin ilme oli näkemisen arvoinen ja minun varmaan vielä enemmän, kun tajusin, että tämä kiva taukopaikka Helsingistä lähdettäessä on sitä samaa Keimolanporttia.. Paikan päällä katselin sitten, että siellähän se toisen puolen Keimolanportti on toisella puolella tietä ihan samalla kohdalla..

Jumalauta, että hävetti.. En pysty ymmärtämään, miten en muka ole tajunnut tuota aikaisemmin. Aika harvoin mä nyt Helsingissä käyn, ja yleensä junalla, mutta onhan noilla molemmilla taukopaikoilla käyty monta monta kertaa..
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Karkkipussit

Viestin lähetti Mr.Fox

Nykyisetkin karkkipussit saa helposti auki sillä "perinteisellä" tyylillä. Pitää vain kääntää pussi ylösalaisin ja repäistä pohja auki...

Onko yläosan liimaus jotenkin järeämpi, kun sitä ei saa enää perinteiseen tyyliin?
Sitten on näitä juustoraatepusseja tullut karkkeihin kuten esim. aakkosiin. Pussi on nykyään entistä suurempi ja jos pussin avaamisesta jotain sanotaan niin ainakaan minä en 80-luvun alussa osannut avata sitä vanhaa, pientä aakkospussia kunnolla. Lopputulos oli aina niin, että pussi oli revennyt joka puolelta ja karkit olivat ympäri taskua. Ne aakkospussit oli mahdotonta avata sillä normaalityylillä.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Nämä seuraavat asiat ovat avautuneet jo vuosia sitten, mutta hämmästelin silloin kovasti, miten tällaiset asiat ovat voineet olla valkenematta aiemmin. Nyt voin tässä ketjussa tunnustaa tietämättömyyteni.

Tappion katkera kalkki. Kalkki ei viittaa mihinkään aineeseen jota juodaan vaan kalkki on malja, esim. ehtoollisviini nautitaan kalkista.

Viini tarkoittaa paitsi rypäleistä tehtyä juomaa, myös nuolikoteloa.

Hetimmiten kirjoitetaan kahdella m-kirjaimella.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Sana kuteet on monikkomuoto kude-sanasta! Kuinka sitä voi ihminen elää reilut 22 vuotta ennen kuin tuon tajuaa?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edesvastuuton ihminen kun olen, niin vaihtelin tuossa hetki sitten kesärenkaita autooni.

Vaihtopuuhan merkeissä havaitsin seuraavan asian: Auton renkaat pyörivät eri suuntiin. Eli kun autolla ajetaan eteenpäin, pyörivät vasemmalla puolella olevat renkaat vastapäivään ja oikeanpuoleiset myötäpäivään.

Hämmästyttävää mutta totta. Elämä on ihmeellistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös