Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 717 776
  • 33 934

Grafix

Jäsen
Mutta on mahdollista, että teitä oli siellä kaksi tietämätöntä, koska "alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut haltuunsa ennen klo 21,voi kuitenkin maksaa kassaan klo 21 jälkeen". Eli ratkaisevaa on, koska olet lonkeropullon hyllystä ottanut. Jos oli 20:59, niin kassaneito teki virheen kun ei sinulle myynyt.

Tuossa lähikaupassa ainakin on lappu, että lestit tulee olla maksettu ennen klo 21.00.

En tiedä onko urbaania legendaa, mutta joku muistaakseni väitti myös, ettei kassapäätteet edes salli alkoholin lyömistä sinne ysin jälkeen, ainakaan tuon merkkisessä ketjussa. Tiedä häntä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Minusta on tullut vähän koppava liikenteessä. Ennen olin se joka ei kokenut olevansa se keskimäärin muita parempi kuski. Nyt kun olen enemmän ajellut sinne ja tänne ja hyvin tutuissa ympyröissä niin olen alkanut hermostua muiden tötöilyihin ja virheliikkeisiin ja saatan kommentoida muita varsin kärkkäästi auton sisällä. Tänään painoin ensimmäistä kertaa tööttiä toiselle kuskille. Joku päätti tehdä uukkarin ja oli tulla kylkeeni kaupungilla. Minulla oli kääntyvänä vihreä eli hällä täytyi olla suoraa menevältä tieltä punainen. Oli kai odottanut että vastaantulijat loppuu ja voi tehdä U-käännöksen. No meille kääntyville tuli vihreä joten jäi vähän paitsioon ja tunki väkiste väliin. Häpeän tekoani koska pidän toisten kouluttamista liikenteessä lapsellisena. Olin vissiin jotenkin virittyneessä tilassa ja kun toinen mokasi niin töötti soi... Yritän nyt jatkossa olla provosoitumatta liikenteessä. Siitä ei hyvää seuraa...
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Minusta on tullut vähän koppava liikenteessä. Ennen olin se joka ei kokenut olevansa se keskimäärin muita parempi kuski. Nyt kun olen enemmän ajellut sinne ja tänne ja hyvin tutuissa ympyröissä niin olen alkanut hermostua muiden tötöilyihin ja virheliikkeisiin ja saatan kommentoida muita varsin kärkkäästi auton sisällä. Tänään painoin ensimmäistä kertaa tööttiä toiselle kuskille. Joku päätti tehdä uukkarin ja oli tulla kylkeeni kaupungilla. Minulla oli kääntyvänä vihreä eli hällä täytyi olla suoraa menevältä tieltä punainen. Oli kai odottanut että vastaantulijat loppuu ja voi tehdä U-käännöksen. No meille kääntyville tuli vihreä joten jäi vähän paitsioon ja tunki väkiste väliin. Häpeän tekoani koska pidän toisten kouluttamista liikenteessä lapsellisena. Olin vissiin jotenkin virittyneessä tilassa ja kun toinen mokasi niin töötti soi... Yritän nyt jatkossa olla provosoitumatta liikenteessä. Siitä ei hyvää seuraa...
Älä välitä, mulla on viimeaikoina vähän turhan usein ollut tunne että auton varustukseen pitäisi lisätä pesäpallomaila.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Mutta on mahdollista, että teitä oli siellä kaksi tietämätöntä, koska "alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut haltuunsa ennen klo 21,voi kuitenkin maksaa kassaan klo 21 jälkeen". Eli ratkaisevaa on, koska olet lonkeropullon hyllystä ottanut. Jos oli 20:59, niin kassaneito teki virheen kun ei sinulle myynyt.
Alkoholijuomat pitää olla maksettuna ennen klo 21 ja kuten tuossa todettiinkin, ei kassa pystyisi myymään vaikka haluaisikin koska kassapäätteestä kuuluu PIIP että turha yrittää.
 
K

Kiekkokatsoja

Yritystoiminta perustuu turhan usein huijaamiseen. Kolme lähiajan esimerkki.
-Tilasin puhelimeeni liittymän. Kun tuli vahvistus, olikin liittymän summa korkeampi, kuin sovittu. Peruin liittymän ja vaihdoin operaattoria.
-Tilasin tuotteen toiselta operaattorilta. Vahvistus tuli, ja kokonaishinta oli vajaan satasen suurempi, kuin puhelimassa oli sovittu. Perun tilauksen.
-Käytin autoa huollossa, tutussa autoketjussa. Tilausvaiheessa kysyin hintaa. Ihmettelin työn kestoajan määrää. Sain siitä puolituntia pois. Kun ajoin auton korjaamolta pois, se hajosi sadanmetrin ajon jälkeen. Menin takaisin. He tekivät saman työn uudelleen. Katsoin kelloa, ja aikaa kului yli puolet vähemmän siitä, mitä laskussa maksoin. Jäljelle jäi mielikuva, että rikkoontuiko jotain muuta samalla. Ja mielikuva, että hajoaako sama uudelleen silloin, kun olen kaukana.

Eli huijausta on helpolla. Meidän rooli on ottaa palveluja ja tuotteita niiltä, jotka huijaavat vähiten.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Ja kojelautakamerat. Ja kyllähän siellä aika monella taitaa olla pyssykin. Amerikoissa sitten rynkyt koulussa.

Ennen kameroita kultaisella 80-luvulla sanottiin, että pikkuisen kolarin sattuessa äkkiä vaan paikalta pois ja molemmat nuolkoon haavansa tahoillaan.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Oon ihan vitun henkinen eläkeläinen. Mulla ei ole yhtäkään lähimaksukorttia. Tuntuu että kukaan muu ikäiseni ei näppäile mitään pin koodeja enää kaupan kassalla.

No ehkä ens kuussa saan uuden kortin ja siihen lähimaksuominaisuuden. Vai olisko se pitänyt ilmoittaa jotenkin erikseen?

Miks ei kaikki voi olla kuten 90-luvulla? Jääkiekkokin oli silloin paljon mielenkiintoisempaa ja ennen kaikkea fyysisesti rajumpaa.
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oon ihan vitun henkinen eläkeläinen. Mulla ei ole yhtäkään lähimaksukorttia. Tuntuu että kukaan muu ikäiseni ei näppäile mitään pin koodeja enää kaupan kassalla.
Itse asiassa moni eläkeläinenkin on löytänyt tämän lähimaksuominaisuuden. Kokevat varmaankin tämän tavan helpommaksi kuin etsiä niitä kolikoita ja seteleitä lompakostaan.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ja kojelautakamerat. Ja kyllähän siellä aika monella taitaa olla pyssykin. Amerikoissa sitten rynkyt koulussa.
Ja sitten venäläisillä ukoilla semmoinen hämmentävä mieslaukku, tulee väkisin vastaan kun aikansa itänaapurin tötöilyjä katselee.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuka nyt ei muka tuollaista asiaa tiedä kuin alkoholin myyntiajat. Tärkeitä juttuja.

Mutta on mahdollista, että teitä oli siellä kaksi tietämätöntä, koska "alkoholijuomat, jotka asiakas on saanut haltuunsa ennen klo 21,voi kuitenkin maksaa kassaan klo 21 jälkeen". Eli ratkaisevaa on, koska olet lonkeropullon hyllystä ottanut. Jos oli 20:59, niin kassaneito teki virheen kun ei sinulle myynyt.
Hyllystä nostamisella ei ole väliä. Jonoon pitää ehtiä ennen, kuin kello näyttää 21.00. Näin oli ainakin vuosi sitten suorittaessani ikärajapassia.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No ehkä ens kuussa saan uuden kortin ja siihen lähimaksuominaisuuden. Vai olisko se pitänyt ilmoittaa jotenkin erikseen?

Käsittääkseni kaikissa sirukorteissa on lähimaksu ominaisuus vakiona ja sitä et saa pois vaikka haluaisit. Näin ainakin Nordealla
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Aikoinaan siirryttiin nimmareista pin koodiin jotta ei korttia väärinkäytetä.
Nyt sitten kuka tahansa voi varastaa kortin ja vain vilauttamalla tehdä kaljaostokset.

Ollaanko aidosti niin turvallisessa yhteiskunnassa nykyään, ettei maksutapahtumassa tarvitse lainkaan todistaa olevansa kortinhaltija?
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Mulle avautui tänään tai oikeastaan juuri nyt että ruotsalaisjääkiekkoilijat Calle Järnkrok ja Elias Lindholm on serkkuja.
 
K

Kiekkokatsoja

Mun mielestä, tämän jatkoajan uudistus oli heikennys monellakin tavalla. Mainitsen yhden isoimmista. Tänne hautautuu muilta piiloon, suurin osa kirjoituksista. Kuvat, linkit, liitteet yms. vie tilaa näytöltä hieman enemmän, joten ketjun edelliset kirjoitukset ovat äkkiä kauempana, tai edellisellä sivulla. Ei sieltä niitä juurikaan viitsi kaukaa kaivella. Lisäksi uusia ketjuja ei saa avata helpolla, niin kirjoituksien otsikoillakaan niitä ei saa helposti haettua. (itsekin istun jäähyllä nyt kolmatta kuukautta, liian usean ketjun avaamisesta).
Mutta hyvä jos jollekin kelpaa. Luulen että nuorison mieleen enemmän. Tehkää äänestysketju tästä uudistuksesta.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Punamusta ei tossa ole mitään tykkäämistä. Mielelläni täyttäisin tämän palstan ihanilla koirakuvilla, mutta kun ei se vittu onnistu. Nyt joudutaan tyytymään @abianos ksen omahyväisiin kuviin sieltä sun täältä ja @Iisoppi in mitäänsanomattomiin maisemakuviin, mitkä ei kiinnosta ketään.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sori, ei ollut tarkoitus naljailla. Meikäläisellekin tuotti aluksi ongelmia lähettää tänne kuvia, mutta heinäkuussa onnistuin siinä viimeinkin.

Kuvat ovat kivoja, lähettäkää vaikka koko iikka kaikenlaista kivaa tänne.

En sitä naljailuna ottanutkaan. Ehkä nyt kävi niin, että ajatuksemme ei kohdanneet toisiaan. Joskus käy niinkin. Kaikkea hyvää ja peace.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Joo ei ole korjattu näköjään tuota megan tiedostorajoitetta vieläkään (kokeilin huvikseni puhelimestani löytyvää 1,7 megan etukameralla otettua satunnaista kuvaa). Mikä hemmetin järki tuossa on kun yksikään nykypuhelin ei ota noin pieniä kuvia millään kameralla?
 

ace

Jäsen
Mutta hyvä jos jollekin kelpaa. Luulen että nuorison mieleen enemmän.

Kiitos, otan tämän kohteliaisuutena, edustan 44 vuotiaana nuorisoa. Uusi ilme kyllä iski silmille aluksi kirkkaan valkoisena, mutta yö moodi pelasti paljon. Käytettävyydessäkään en ole huomannut kuin pieniä, harmittomia eroavaisuuksia vanhaan. Ihmettelyketjuun kuuluisi että miksi uudistus aiheuttaa aina niin kovaa vastarintaa? Ei mene kauaa, kun ainakin suurin osa käyttää tätä eikä muistele vanhaa. Ikuiset vastarannankiisket tietysti muistelevat kaiholla miten kaikki oli ennen paremmin.

Äsken kuitenkin, kun vastasin johonkin viestiin ennenkuin olin lukenut kaikki viestiketjun lukemattomat viestit loppuun, tapahtui jotain kummallista. Oma viestini oli seuraavan sivun viimeisenä, vaikka yksi sivu oli vielä lukematta. Löytyi se oma kirjoitelma sitten loppujen lopuksi ketjun viimeisenä viestinä kun sinne asti pääsin, mutta joku bugi siinä tuli.

Halpa Soproni ei voi olla ainoa syy tähän.

No niin, tätä viestiä kun yritän lähettää, tulee koko ajan virheilmoitus. Saa nähdä saatteko tätä koskaan luettavaksi.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos ei ole miesten ja naisten eurot oikeutetusti samat, niin ei ole tennissäännötkään. Siinä missä naisissa pelaaja huutaa out eikä olekaan niin pelaaja häviää pisteen. Miehissä se piste pelataan uudestaan. Tämä asia aukeni us openenissa. Tämä maailma on miesten ja hyvä niin. Miehet tyydyttävät naiset ja siittävät lapset.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Meikäläinen käyttää 50/50 menetelmää, eli joskus käytän lähimaksuominaisuutta, joskus taas näppäilen sen PIN-koodin. Nykyisin taidan käyttää enemmän tuota koodia. Tykkään sen näppäilemisestä.
Mä kun sain alkuvuodesta ton uuden korttini (vanhassa ei ollut lähimaksua), niin olen siitä lähin käyttänyt lähes aina lähimaksua kun se vain on mahdollista. Faijani on jo viisikymppisillään mutta ymmärtääkseni hänkin on omaksunut tuon ominaisuuden aika hyvin pikkuostosten tekemiseen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Käytän Jatkiksen syvänsinistä versiota, mutta avautui, että teeman nimi on "Jatkoaika tumma". Kuulostaa ihan joltain Pauligin kahvituotteelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös