Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 705 981
  • 33 909

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jani Tuppurainen on jo Liigan vanhin pelaaja.
Olin melko varma, että meidän ihana ja luotettava Lada Laatikainen olisi syntynyt 70-luvulla, mutta onkin "Allua" pari kuukautta nuorempi. Tuo siis avautui.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä taidan olla laiska kirjoittaja palstalle. Reilut 3200 viestiä 15 vuoden ajalta. Vertailuna tuli randomina mieleen @Punamusta , joka on parissa vuodessa vetänyt reippaasti reilut 4400 viestiä. Pitäisiköhän ryhdistäytyä.
Ei kannata. Ryhdistäytyminen on työlästä. Itse odottelen, että 9000 viestiä menisi joskus rikki.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mä taidan olla laiska kirjoittaja palstalle. Reilut 3200 viestiä 15 vuoden ajalta. Vertailuna tuli randomina mieleen @Punamusta , joka on parissa vuodessa vetänyt reippaasti reilut 4400 viestiä. Pitäisiköhän ryhdistäytyä.
Ei se määrä vaan laatu. Itsehän olen saanut n.15 vuodessa aikaiseksi niinikään vain reilut 3000 viestiä, mutta sitäkin hirveämpää kurapaskaa josta rakkaat modemme aina sillon tällön muistavat minää kakulla.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei se määrä vaan laatu. Itsehän olen saanut n.15 vuodessa aikaiseksi niinikään vain reilut 3000 viestiä, mutta sitäkin hirveämpää kurapaskaa josta rakkaat modemme aina sillon tällön muistavat minää kakulla.
Ai niin, sulla on noita kakkuja. Mua eivät ole muistaneet kuin parilla varoituksella. Tää netti on muuten ihan takapuolesta Expressillä Arlandasta keskustaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka täällä on suuri enemmistö miehiä niin siltikin Big Brother -ketju on kerännyt jo 14 sivua viestejä. Vai onko se vähän kuin otteluseurantaketjut, missä pari jamppaa spämmää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei on munkin jo pari vuotta pitänyt ostaa telkkari, mutta aina kun tulee mieleen niin sen unohtaa muutamaksi kuukaudeksi. Siis onks jengillä kämppä täynnä jotain muistilappuja. Muista käynnistää näköradio!
 

ace

Jäsen
Okei on munkin jo pari vuotta pitänyt ostaa telkkari, mutta aina kun tulee mieleen niin sen unohtaa muutamaksi kuukaudeksi. Siis onks jengillä kämppä täynnä jotain muistilappuja. Muista käynnistää näköradio!

Ei minullakaan ole telkkaria, hyvin sitä silti pystyy nykypäivänä tv-ohjelmia seurata. Myös Big Brotheria.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viikonloppuna pitänee lukittautua neljän seinän sisään. Uutisotsikon mukaan "Kouvolaan tulossa yli 3000 keskustalaista". Ei voi siis olla välttymättä tunnustukselliseen kepulaiseen törmäämiseltä, jos aikoo jossain julkisilla paikoilla liikkua.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran tapailin yhtä hammaslääkärin tytärtä ja siitä ei tullut mitään. Hitto omat legot alkoi tippuilemaan päälle parikymppisenä. Kannattaa muutenkin katsoa ettei vanhemmat ole mitään terveysalan ihmisiä. Ne on yleensä pikkutarkkoja nipottajia.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kerran tapailin yhtä hammaslääkärin tytärtä ja siitä ei tullut mitään. Hitto omat legot alkoi tippuilemaan päälle parikymppisenä. Kannattaa muutenkin katsoa ettei vanhemmat ole mitään terveysalan ihmisiä. Ne on yleensä pikkutarkkoja nipottajia.
Sinun olisi pitänyt järjestyttää Andy McCoyn tyyliin kansalaiskeräys että "pettterille uudet leegot" niin olisit päässyt rikkaisiin naimisiin. Hammaslääkäreillä nimittäin, niillä sitä paalua piisaa jo ihan ansiotuloista.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
"Milfs" pitäisi oikeesti taivuttaa "Milves".
Toisaalta noinhan sen kuuluukin mennä englannin kieliopin mukaisesti.

Half -> Halves
Wolf -> Wolves
Milf - > Milves
Leaf -> Leaves
Scarf -> Scarves

Eli f-loppuiset substantiivit taipuvat monikossa noin. Toki kahdella viimeksi mainitulla on myös vaihtoehtoinen taivutusmuoto eli voit sanoa myös 'leafs' tai 'scarfs'

Sitten taas poikkeuksia jotka taipuvat täysin eri lailla

Relief -> Reliefs
Belief -> Beliefs

Ja tämä johtuu täysin olemassa olevista verbeistä 'believe' sekä 'relieve' joiden yksikön kolmannen persoonan indikatiivin preesens taipuvat 'believes' ja 'relieves' jonka takia niitä ei voida käyttää noiden aiempien kahden substantiivin monikkomuodoissa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Sinun olisi pitänyt järjestyttää Andy McCoyn tyyliin kansalaiskeräys että "pettterille uudet leegot" niin olisit päässyt rikkaisiin naimisiin. Hammaslääkäreillä nimittäin, niillä sitä paalua piisaa jo ihan ansiotuloista.
Niillä sitä massia kaiteti tosiaan piisaa. Ainakin, mitä tossa naapuriston porarin tontille ohi mennessään näkee. En kyllä mene hänelle suutani aukomaan. enkä kollegoilleenkaan kuin hädänedessä.

@Punamusta .lle, että noi lego hommat on paljolti geeneistäkin kiinni. Eli tosiaan aivan sama kuin niitä koittelet hoidella. Joillain tippuu ihan pepsodentillakin ja toisilla makkaraperunoiden jonottamisesta. Toisilla ei sitten vaan millään.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Milfs" pitäisi oikeesti taivuttaa "Milves".
Näin on. Mutta jumankauta miettikääpä semmonen raina kun vaikkapa "Nasty lil' elves with horny older milves". Vidu, maksaisin hyvin. Vähän joku semmonen joulun taika- teemalla. P.Punakuono ja ite julgubbe vois vetää sivuroolia. Aissssssaaatana.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
"Milfs" pitäisi oikeesti taivuttaa "Milves".
Olen eri mieltä siksi, että kyseessä on lyhenne - olkoonkin, että se on vakiintunut termiksi.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kirjoitettiin sitten @Ikävänkantajan kanssa sama viesti samaan aikaan ja tykättiinkin toisistamme yhtä aikaa. Mitäköhän se oikein meistä tekee?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Selasin Iltalehteä ja avautui että BB-talossa on joku leidi joka käy harvoin suihkussa, ja joku jäbä on käynyt jörnimässä sitä ihan ekoina päivinä. Aika vahvaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Selasin Iltalehteä ja avautui että BB-talossa on joku leidi joka käy harvoin suihkussa, ja joku jäbä on käynyt jörnimässä sitä ihan ekoina päivinä. Aika vahvaa.
Jos ei muuta niin haju oli vahva.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jos ei muuta niin haju oli vahva.

Tästä tuli mieleen kaverini, joka aikanaan ajoi rekkaa eurooppaan. Saksassa tuli nuori liftarityttö, joka sitten oma-aloitteisesti tarjosi pesää kiitokseksi kyydistä. Tyttö kun sitten nupin takaosassa veti farkkujansa alas, kaveri sanoi kiireesti että vedä vaan takaisin jalkaan. Oli kuulemma aika vahvaa paahtoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös