Antti Mäkinen

  • 1 392 665
  • 4 505

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Mukavahan se on kuunnella eri näkökulmia, kuten Wiskareita ja Iivo Niskasta. Toki toivottavaa olisi, että keskityttäisiin enemmän lätkään, mutta muuten on kyllä todella mielenkiintoista kuunnella näiden muista piireistä tunnettujen henkilöiden jutustelua suhteestaan jääkiekkoon.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mukavahan se on kuunnella eri näkökulmia, kuten Wiskareita ja Iivo Niskasta. Toki toivottavaa olisi, että keskityttäisiin enemmän lätkään, mutta muuten on kyllä todella mielenkiintoista kuunnella näiden muista piireistä tunnettujen henkilöiden jutustelua suhteestaan jääkiekkoon.
Wiskari ei kuulu tähän kategoriaan. Hän kuitenkin seuraa pelejä enemmän kuin vaikkapa Timonen tai Selänne, joten on hyvinkin perillä asioista.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itseäni hieman huvittaa tuo vieraan nimen pihistely haastattelun alussa, kun se kuitenkin lukee aina jakson nimessä ja on jo tiedossa kun laittaa podcastin kuunteluun.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Itseäni hieman huvittaa tuo vieraan nimen pihistely haastattelun alussa, kun se kuitenkin lukee aina jakson nimessä ja on jo tiedossa kun laittaa podcastin kuunteluun.
No mutta onneksi se jännitys saadaan aina rakennettua maksimiin ennen vieraan paljastusta taitavalla Antin monologilla:

joo mä painan… tosta noin ja sitten

Jaahas nyt sää katosit… Ootko sä siellä? Kukas se nyt soittaa… tuohon en kyllä vastaa… joo… no niin ja tuosta noin jaaaaa hmm noin…”

*5 minuuttia myöhemmin*

Noniin ja sitten Kime esittelisitkö meidän vieraan.

Hän on hiihtäjä.
 

Schadowan

Jäsen
Tuorein jakso oli kyllä aika huti. Kerran Iivo aktiivisesti seuraa NHL:ää, niin olisi siihen tosiaan voinut käyttää enemmän aikaa. Henkilökohtaisesti olisin mielelläni kuullut myös Iivon ajatuksia KalPasta. Hiihdon osalta tämä kaksikko oli aivan väärä taho haastattelemaan.

Tuntui, että Mäkisen jokainen puheenvuoro päättyi johonkin mukahauskaan letkautukseen. Tokihan hassuttelu kuuluu tuon podcastin luonteeseen, mutta ainakin vieraan kanssa sitä voisi jättää vähemmälle. Pysyinköhän laskuissa, että Mäkinen kutsui itsensä kolmesti Iivon ja Kimen mukaan milloin minnekin?

"Sitten me mennään Nashvilleen..."

Syvä hiljaisuus.

Oli ihan sekoboltsi-jakso ja samaa mieltä, että Mäkisen kuittailut Kimelle voisi jo riittää.
 
Ihmeen paljon Mäkinen käy jengin hermoille. Itselleni yksi koko hahmon parhaista puolista on se millä tavalla se taas tahattomasti munaa itsensä. Hyvä viihdettä.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Wiskari ei kuulu tähän kategoriaan. Hän kuitenkin seuraa pelejä enemmän kuin vaikkapa Timonen tai Selänne, joten on hyvinkin perillä asioista.
Käsittääkseni Wiskari katsoo joka yö änäriä kun sitä tulee. On siis todellinen heavy-user. Itse otsikon sankariin en osaa nyt sanoa juuta enkä jaata koska tietoni tähän podcastiin perustuu tähän ketjuun.

Onko noin??? -Kime
 

vensteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua ei sinällään haittaa vaikka vieraiden kanssa puhuttaisiin padelista tai frisbeegolfista mutta se että käytöstavat ovat kuin eskarilaisella niin pistää kyllä veren kiehumaan ja tulee vieraiden puolesta instant myötähäpeä… Nykyään useimmiten jää joko jakso kesken tai kokonaan kuuntelematta. Luojan kiitos meillä on nykyään muitakin podcasteja.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Niile jotka eivät ole vielä kuunnelleet uusinta Kimanttia-jaksoa niin ohessa litterointi jakson viihteellisimmästä osuudesta:

Antti Vihtori: Tää vilkkuu erikoisesti tää mun puhelin mut katotaan nyt tuleeks se linjoille vai eikö hän tuu linjoille vai onko hän linjoilla. Ei taida olla vielä...ei taid... mmmööööhrm.... katotaas tää tuleeko... jos ei...

Kime: Tulee kova vieras!

Antti Vihtori: Tulee tosi kova!

Kime: Ootan innolla seuraavaa neljääkytviittäminuuttia.

Antti Vihtori: Jooohhhhhohhhoo-ooohhhooo!

Kime: Jos me saadaan hänet linjoille

Antti: Jos me saadaan hänet linjoille niin tota sitten... katotaas mitä tää ny vilkuttelee tää mun... tosta paina uudestaan soita... nooooin katotaan nyt pari kertaa yritetään soittaa ny...

Kime: Meillä on tällainen niinku on sanottu, lou budjetin podcast, aina kestää vähän...

- - - sekoilua - - -

(puhelin piippaa pari kertaa)

Antti Vihtori: Jostain numerosta soitetaan... nyt soitetaan oudosta numerosta, uskallanko mä vastasta tähän? En kai usk... en uskalla tähän vastata nytte ku mulla on puhelin auki hehe tähän tulee joku turisti joku turisti tulee puhelinkauppias ku tulee tähän mukaan ni sitte o... se oiski kova juttu... ehhehhe.

Kime: Pitäiskö mun yrittää, pystyks mä täältä jotenkin...

Antti Vihtori: No laita viesti, laita, laita viesti sille että vastaa, vastaa tota puhelimeen

Kime: Se sanoo että se on tässä linjoilla

Antti Vihtori: Ooo... onko?

Kime: Aa... ainakin... nyt kun mä katon omaa kännykkääni niin tässä sanoo Antti Mäkinen ja vieraan nimi sen perään.

Antti Vihtori: Emmää kuule mitään.

Kime: En mäkään. En tiedä.

Antti Vihtori: Miten ei kuulu mitään? Aina on normaalisti kuulunu... missä päin maailmaa sää meet?

Kime: ootas mä laitan sille viestiä saadaanko se mitenkään...

Antti Vihtori: Joo, määä soitan tosta uudestaan kanssa, mää otan... kaivan sen... kaivan tosta... noin.. saadaan tästä podcast aikaa kulutettua... että saadaan tää... määs katon...

Kime: Kjähähäh! Nii! Tälleenhän tää menee.

Antti Vihtori Tässä tää menee...tässä tää hakkaa...

Kime: Pitäiskö pestä pyykit tossa samalla.

Antti Vihtori: Ehhheeeheee....

Kime: Kjähhhäähhäääh!

Antti Vihtori: Mää katon että... miten tää...

Kime: Mää laitoin hänelle viestin, että yritetään saada hänet...

Antti Vihtori: Noo ni.... no ni... ny (puhelin soi)

Antti Vihtori: Ei nyt soitetaan ihan väärään numeroon, joo ei soiteta tonne ollenkaan... ootas mää... katotaan täältä ... onko mulla se ihan oikee numero... tosta... noin... kyllä se mulla on... ja sitten mää meen tonne... ja sit mä painan tosta että... missä se puhelu ny on, ooksää siellä? ... oot? Haloo! No nyt ei oo ketään missään... ehhhhehheehe... painetaas tosta... (puhelin soi)

Antti Vihtori: katotaan ketä tulee... no ni ooksää ny linjoilla?

Kime: Minä olen linjoilla. Täällä ollaan takaisin.

Antti Vihtori: Onko nyt vieras... vastaa "kyllä", jos olet linjoilla.

Iivo: Halojaa.
Tämä toden totta oli ihan viihdyttävää koheltamista, jota oli minusta hauska sen hetkensä kuunnella. Spontaania säätämistä, joka kuuluu podcastin valittuun linjaan. Olen siis itse näitä editointitoiveita vastaan. Minusta on pirteää mennä ihan raakamatskulla, niin saadaan tilannekomiikkaa mausteeksi mukaan. Helmenä tästä täytyy palata Ristolaisen jaksoon ja Kimen ikäsekoiluun. Noloa oli joo, mutta todella viihdyttävää töhöilyä, eikä ketään taidettu pahasti loukata.

Mäkisellä karkaa vähän omastakin mielestä homma välillä laukalle, mikä ilmenee päälle puhumisena ja liikana piikittelynä turhasta. Ehkä se on hänen kääntöpuolensa ja hinta siitä, kun innostuu ns. liikaa.

Yleisesti ottaen tämä on kuitenkin itselle selkeästi kiinnostavin podcast kiekon puolelta. Mäkinen-Timonen-parivaljakko täydentää hyvin toisiaan ja hommassa on hyvä sekoitus asiaa ja kevyempää läpän heittoa. Lisäksi tietämys sekä hyvät kontaktit lajin ytimeen ja yleisesti ihan kelpo taidot vetää tämän tyyppistä ohjelmaa erottuvat edukseen. Olen kokeillut samasta genrestä Seppäsen, Karalahden ja Liivikin ohjelmia ja ainakin näistä tämä on eniten omaan makuuni. Välillä tuntuu, että täällä annetaan turhan kovasti rapaa ohjelmalle, vaikka se ei täydellinen olekaan.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@C.Orr "puhelinkeskustelu" oli kyllä jäätävä lainaus. Kiitos Sinulle siitä.
Pojat sai miltei 4 minuuttia kulutettua siihen, että saadaan vieras linjoille.
Hyvä pojat.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Harvemmin tulee annettua negaa Kimantista mutta nyt on pakko. Todella lapsellista haukkua toisten ihmisten ulkonäköä, viittaan tällä keskusteluun Phil Kesselistä.

Vaikka olisi kuinka huumorilla sanottu mutta silti. Rajansa kaikella...

Muuten ok jakso, lenkki vierähti taas mukavasti tätä kuunnellessa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä Mäkisen todella ammattitaidoton puoli kyllä ärsyttää, toi hatkuva höhö-kuittailu ja naljailu olkoonkin hyvässä hengessä ja joojoo paikkansa sillekin, en mä mikään tosikko ole mutta just nää muiden haukkumiset ulkonäköä myöten, Pirneksen kyykyttämiset suorassa lähetyksessä jostain nimen lausumisesta ja jatkuvat naljailut paikoissa jossa se ennen kaikkea rikkoo koko podcastin kulkua ja keskustelua vieraan istuessa linjoilla, niin suorastaan todella epäammattimaista puuhastelua ja siinä Mäkisen pikkusieluiseksi tiedetty ego kyllä puskee esiin enemmän kuin mikään.

Ja sitten muutenkin nämä kauden lopun "täysin mielenkiinnottomat" pelit jossa kuulija pidetään kyllä tietoisena että ei nappaa kuten viime NHL-kaudella tai Jokeri-matsi jossa huono kuvanlaatu vei mielenkiinnon Mäkiseltä ja hoiti homman ihan päin helvettiä, niin on kyllä huippuluokan ammattimaisuutta. Mäkisenhän ei suinkaan tarvitse ns. laskeutua jalustaltaan ja nöyrtyä tekemään vaan se duuninsa niin hyvin kuin pystyy kuten yleensä selostajilla on tapana vaan mikäs siinä on sitten vesittää se loppukin fiilis kaikilta laittamalla leikiksi ja osoittamalla kaikille että nyt ei kiinnosta.

Todella erikoine ukko ja tuntuu että pahempaan suuntaan vaan menee, voin muutenkin kuvitella että Mäkinen on senioripäivillään joku media- ja selostushommien Tami, kun noita elkeitä jutuissaan on jo nyt. Tamilla on sentään jotain meriittejäkin takana vaikka ne jutuissaan nykyään satakertaistaa, Mäkisellä on vaan ne jutut.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kohta se hommaa bull terrierin, jonka nimi on Sininen.

Tai no...Anttihan on kotoisin Kanadasta (lue: khänädä!), niin koiran nimi on tietenkin alkuperäinen Blue (lue: blyy), kuten Cherryllä.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
jostain nimen lausumisesta
Tämä on jännä miten Mäkinen jaksaa muiden tekemiseen näissä puuttua ja teroittaa pienempiäkin kielioppi- ja lausumisnyansseja, mutta sitten itse laukoo näitä "how's the kids", "Ei Dzei" (eli AJ, vaikka tarkoitti Erik Johnsonia) tms. Joo virheitä tulee ja se on ok, kaikki tietää kuitenkin mitä tarkoitetaan ja asian voisi jättää siihen.

En tiedä näkeekö Mäkinen asian jotenkin niin, että nyt (selostuksessa ja podcastissa) he ovat mediakentällä, joka on hänen alaansa, jossa on täten ok kyykyttää (ex-)ammattikiekkoilijoita. Mutta jaksaa sitten kyllä häärätä pelillisissä asioissakin aika leveillä harteilla, vaikka siinä keskustelussa olisi mukana oikeasti kiekkoakin pelanneita.

Pari napsua intoa pois (huutaminen ja päällepuhuminen), käytöstavat kuntoon ja editointi niin podcast olisi 100% miellyttävämpi kuunnella.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti käydä tarkastamassa kuinka monta maaottelua Mäkiselle junnuna tuli kun maajoukkue leirejä Vierumäellä muisteli. Ei näemmä otteluita.
Mainittuna Don Mäkisenä harmaantuneena muistellen noita junnumaaotteluita kertyi nuorten MM-kisaedustuksia myöten ja A-maaottelupelejä mm. hyvän ystävänsä Ville Niemisen kanssa samassa kokoonpanossa muutamia kymmeniä mukaanlukien ikimuistoinen WC 2004.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Ihme miten Ristolaisen paluu ei tullut tietoon insider-Mäkiseltä, luulisi hänellä olevan tieto.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mainittuna Don Mäkisenä harmaantuneena muistellen noita junnumaaotteluita kertyi nuorten MM-kisaedustuksia myöten ja A-maaottelupelejä mm. hyvän ystävänsä Ville Niemisen kanssa samassa kokoonpanossa muutamia kymmeniä mukaanlukien ikimuistoinen WC 2004.
Joo, ehtii muuttua kriteeri, kaveruus riittää edustukseen.

"Aikana jolloin kaveruusedustuksia ei tunnettu !!"
 

Stevie Why

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Red Wings, Rams, Blue Jays
Joo taitaa jäädä Kimanttia meikäläiseltä nyt toistaiseksi telakalle. Parista aiemmasta tämän kauden jaksosta oon jo ehtinyt kitisemään mm. kausiennakkojen pinnallisuudesta ja äänen-/tuotannonlaadusta, mutta kyl noi muidenki mainitsemat Mäkisen persoonapiirteet pääsee varsinkin podcastissa pulpahtamaan pintaan nykyään aivan liian usein. Ois ollu erinomainen paikka ylistää Kesseliä ILMAN että heittää loppuun "no onhan se vähän ruma jätkä".

Ja ehkä tässä pidemmän päälle mua on alkanu kyllästyttää se että NHL:n käsittelyn osalta tää podi on viikottainen Flyers/Panthers/Blue Jackets -joukkuepodcast, mihin välillä sekoittuu tuurilla jotain muitakin joukkueita tasolla "no ne kyllä pelaa hyvin" tai "no ne ei kyllä pelaa hyvin". :D
 

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Tämä toden totta oli ihan viihdyttävää koheltamista, jota oli minusta hauska sen hetkensä kuunnella. Spontaania säätämistä, joka kuuluu podcastin valittuun linjaan. Olen siis itse näitä editointitoiveita vastaan. Minusta on pirteää mennä ihan raakamatskulla, niin saadaan tilannekomiikkaa mausteeksi mukaan. Helmenä tästä täytyy palata Ristolaisen jaksoon ja Kimen ikäsekoiluun. Noloa oli joo, mutta todella viihdyttävää töhöilyä, eikä ketään taidettu pahasti loukata.

Mäkisellä karkaa vähän omastakin mielestä homma välillä laukalle, mikä ilmenee päälle puhumisena ja liikana piikittelynä turhasta. Ehkä se on hänen kääntöpuolensa ja hinta siitä, kun innostuu ns. liikaa.

Yleisesti ottaen tämä on kuitenkin itselle selkeästi kiinnostavin podcast kiekon puolelta. Mäkinen-Timonen-parivaljakko täydentää hyvin toisiaan ja hommassa on hyvä sekoitus asiaa ja kevyempää läpän heittoa. Lisäksi tietämys sekä hyvät kontaktit lajin ytimeen ja yleisesti ihan kelpo taidot vetää tämän tyyppistä ohjelmaa erottuvat edukseen. Olen kokeillut samasta genrestä Seppäsen, Karalahden ja Liivikin ohjelmia ja ainakin näistä tämä on eniten omaan makuuni. Välillä tuntuu, että täällä annetaan turhan kovasti rapaa ohjelmalle, vaikka se ei täydellinen olekaan.
Voin kyllä allekirjoittaa tämän kommentin täysin. Osaltaan tällainen kummelimaisuus on ihan virkistävää (Ristolainen ja Kimen ikäsekoilu aiheutti vieläkin spontaanin naurureaktion), enkä ainakaan itse kuuntele podia äänenlaadun takia. Toki Iivon vierailujakso oli erikoinen siinä mielessä, että keskityttiin hyvin vahvasti hiihtoon (sinänsä tosi mielenkiintoisia asioita kuulla, mutta ei ihan lätkäpodcastin sektorissa).

Päällepuhumiseen liittyen. En koita Mäkistä tästä puolustella, mutta omassa työssä paljon tulee pidettyä etäpalavereita kamerat kiinni, jolloin ei näe toisen osapuolen kasvoista milloin on juttunsa lopettanut. Kohtuu usein siis tulee itsekin epähuomiossa jonkun päälle puhuttua, vaikka toinen vain hengähtää lauseiden välissä. Kimanttia-podia kun perinteisillä puhelinyhteyksillä tehdään, niin näitä sattuu kun on asiaa kielen päällä odottamassa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mun mielestä ois aika kova juttu hei ku vieraaksi tulisi Tamminen. Siinä ois kiekkotarinaa,sellainen megalomaaninen 3 tunnin spektaakkeli. Käytäs läpi jalkapallo puoli ja sit kiekkoura. Jälkimmäinen as a player and valmentaja.
Siinä menis Mäkinen hiljaiseksi ja Timonen lopettais sen jatkuvan räkätyksen.
Tamminen kun laittais ohjauspelin kuntoon niin tää podcast ei ois enään entisensä. My GOD

Muuten tää jakso meni leppoisasti 6,8 km lenkin aikana yhdistettynä n. 450 portaan nousutreeniin..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös