Antti Mäkinen

  • 1 392 528
  • 4 505

Kuuukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itse vedin nuo Kimanttia-kausiennakot kyllä enempi huumoripläjäyksenä läpi, eikä kauas tuosta jäänyt myöskään TNF. Ja koska halusin kuunnella perusteellisesti ja perustellusti tehdyt kausiennakot niin päädyin (jo aikaa sitten) kuuntelemaan "Kaukosen Laidalla"-kaksikon kaikki 32 ennakkoa...
Kaukosenlaidalla onkin uusi tuttavuus, täytyy laittaa kokeiluun. 32 ennakkoa taitaa olla turhan raffi setti, mutta tuolta helppo noukkia itseä kiinnostavat joukkueet kuunteluun, kiitokset!

Ja juu totta, Kimanttia ei kannata ottaa turhan vakavasti, mutta ihan mukava lisä omaan NHL-seurailuun, johon ei twitterin ihmeellinen maailma kuulu (allekirjoittaneelle ihan sama onko se Mäkisen kertoma tarina hänen oma kokemansa vai joltain muulta lainattu).
 

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni pisti ärsyttämään tuossa Niskas-jaksossa Mäkisen kokoaikainen kuittailu Timoselle, hänen nykyisestä fyysisestä kunnostaan. Milloin naureskeltiin Timosen leposykkeille tai cooper- tuloksille. Kaiken kruunasi Mäkisen uhoaminen, kuinka löisi Kimen ylämäkijuoksussa.

Vaikka Kime naureskeli noille jutuille, niin ainakaan itselleni tuollainen yläastehuumori ei iske, missä naljaillaan toisen kustannuksella ja samaan aikaan itse ollaan niin hyviä. Täytyy muistaa, että Timonen on kuitenkin näistä kahdesta se, joka on ollut huippu-urheilija.
 
Viimeksi muokattu:

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka Kime naureskeli noille jutuille, niin ainakaan utselleni tuollainen yläastehuumori ei iske, missä naljaillaan toisen kustannuksella ja samaan aikaan itse ollaan niin hyviä. Täytyy muistaa, että Timonen on kuitenkin näistä kahdesta se, joka on ollut huippu-urheilija.
Elä nyt. Antti on vetänyt sähköpuvulla 20 minuutin treenejä harva se viikko, joten siinä on Timosen poika ihmeissään, kun maestro Mäkinen vilauttaa pikkuisen shortin alta pullottavia reisiään.
 

jakke-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olipas melkoista rupattelua tämä jakso. Ei ollut keskustelussa oikein päätä eikä häntää, aihe rönsyili ja jatkuvasti puhuttiin päälle. Olisi ollut myös kiva kuulla Iivon mietteitä alkaneesta NHL kaudesta sekä hänen kosketuspinnastaan jääkiekkoon (vrt. Wiskari jakso).

Jutustelut miltä tuntuu voittaa olympiakultaa tai mitä teit, kun Musti tuli maaliin ym. kauanko juhlitte kultaa - höpöttelyt ei kyllä tuoneet mitään lisäarvoa jaksoon. Iivokin kuulosti välillä jopa vaivaantuneelta keskusteluun.

Toiveena: ensi kerralla kunnon rakenne haastatteluun ja sopikaa roolit ja kuka vetää minkäkin osion, niin ei tule jatkuvaa päällepuhumista ja sekoilua.
 
Suosikkijoukkue
Bruins
Saahan ne tietenkin jutella omassa ohjelmassaan mistä tykkäävät, mutta ei mua ainakaan kiinnosta Iivo Niskasen asiat yhtään. No ehkä ensi kerralla sitten taas vähän enemmän jääkiekkoa aiheena
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Viime viikon jakso oli lännen kausiennakko, vaikka kausi oli jo käynnissä ja tänään siellä on joku hiihtäjä vieraana. En kokenut tarpeeksi kuunnella kumpaakaan, vaikka yleensä tulee joka jakso tsekattua.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itseäni pisti ärsyttämään tuossa Niskas-jaksossa Mäkisen kokoaikainen kuittailu Timoselle, hänen nykyisestä fyysisestä kunnostaan. Milloin naureskeltiin Timosen leposykkeille tai cooper- tuloksille. Kaiken kruunasi Mäkisen uhoaminen, kuinka löisi Kimen ylämäkijuoksussa.

Vaikka Kime naureskeli noille jutuille, niin ainakaan itselleni tuollainen yläastehuumori ei iske, missä naljaillaan toisen kustannuksella ja samaan aikaan itse ollaan niin hyviä. Täytyy muistaa, että Timonen on kuitenkin näistä kahdesta se, joka on ollut huippu-urheilija.
Olipa yllättävää. Mäkisellähän oli Viasatin KHL-aikoina usein tapana vittuilla esim. Esa Pirnekselle tai Antti-Jussi Niemelle milloin mistäkin, välillä oli nimien lausumista ja välillä muuta. Kunnon koulukiusaajameininki, selvästi näkee että Mäkisellä on täysi alemmuuskompleksi entisiä ammattikiekkoilijoita kohtaan, samalla kun itse yrittää elää jotain "koppielämää" sen kautta kun on kiekkomediassa esillä entisten huippupelaajien kanssa. En arvosta.

Ylimielinen pelle ja nykyisin melko keskinkertainen selostajakin, juurikin tässä viestissä mainituista syistä johtuen.

P.S Naurattaa vieläkin kun Mäkinen ojentaa nimien lausumisesta. Florida PANTTÖÖS.
 
Pisti kyllä täälläkin ikävästi korvaan Mäkisen vittuileva asenne ja höhöttely. Jakson alkupuolella pilkallisesti toisti Timosen lausuman nimen ja hihitteli päälle. Timosen naurahduskin kuulosti vähän vaivautuneelta.

Aika paljon Mäkisen pienuudesta kertoo, kun hän kysyi Niskaselta tuoko olympiavoitto lällättelyoikeuden. Mitä ihmettä? Tai sitten minulla on mennyt joku insideläppä ohi korvien.
 
Viimeksi muokattu:

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Olipa yllättävää. Mäkisellähän oli Viasatin KHL-aikoina usein tapana vittuilla esim. Esa Pirnekselle tai Antti-Jussi Niemelle milloin mistäkin, välillä oli nimien lausumista ja välillä muuta. Kunnon koulukiusaajameininki, selvästi näkee että Mäkisellä on täysi alemmuuskompleksi entisiä ammattikiekkoilijoita kohtaan, samalla kun itse yrittää elää jotain "koppielämää" sen kautta kun on kiekkomediassa esillä entisten huippupelaajien kanssa. En arvosta.

Ylimielinen pelle ja nykyisin melko keskinkertainen selostajakin, juurikin tässä viestissä mainituista syistä johtuen.

P.S Naurattaa vieläkin kun Mäkinen ojentaa nimien lausumisesta. Florida PANTTÖÖS.
Mitä tulee tuohon Mäkisen nimien "oikeinlausumiseen" ja muiden ojentamiseen sen suhteen, niin Essi Pirneksen kohdalla varsinkin tämä linkittämäni video on jäänyt mieleen. Surkuhupaisaa ja koomistahan tuossa pätkässä on se, että Mäkinen ei itse meinaa osata lausua edes Suomea: "Esa Pirnes, olet häiriintynyt minua koko kauden".

AJ:llakin meni hermot Antin pätemiseen ja säätämiseen, "Antti sähän tässä oot ainoo joka tätä hämmentää". Aika noloa ja kummallista alkaa opastaa tuossa tilanteessa ja hetkessä Pirnestä jonkun Schroederin nimen lausumisen suhteen. Noh, uskotaan nyt kun kerran Antti Vihtori sen meille kertoi: se on "Joodan Shreidör". Ehkä tämä pätkä oli omastakin mielestä aika mauton ja hemmetin korni sen takia, koska Essi, jos kuka on niin sympaattisen, hauskan ja mukavan oloinen kaveri.


 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Mitä tulee tuohon Mäkisen nimien "oikeinlausumiseen" ja muiden ojentamiseen sen suhteen, niin Essi Pirneksen kohdalla varsinkin tämä linkittämäni video on jäänyt mieleen. Surkuhupaisaa ja koomistahan tuossa pätkässä on se, että Mäkinen ei itse meinaa osata lausua edes Suomea: "Esa Pirnes, olet häiriintynyt minua koko kauden".

AJ:llakin meni hermot Antin pätemiseen ja säätämiseen, "Antti sähän tässä oot ainoo joka tätä hämmentää". Aika noloa ja kummallista alkaa opastaa tuossa tilanteessa ja hetkessä Pirnestä jonkun Schroederin nimen lausumisen suhteen. Noh, uskotaan nyt kun kerran Antti Vihtori sen meille kertoi: se on "Joodan Shreidör". Ehkä tämä pätkä oli omastakin mielestä aika mauton ja hemmetin korni sen takia, koska Essi, jos kuka on niin sympaattisen, hauskan ja mukavan oloinen kaveri.



Tuota videota katsellessa myötähäpeämittari hakkaa kyllä huolella rajoitinta vasten.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesän aikana Antti Vihtori unohtanu käytöstavat ja meuhkaa koko ajan Kimen ja vieraankin päälle. Vääntää myös liikaa vitsiksi, kun Kime yrittää asiaa Iivon kanssa

Tarkoitat varmaan, ettei ollut tämänkään kesän aikana oppinut edes alkeellisia käytöstapoja?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tarkoitat varmaan, ettei ollut tämänkään kesän aikana oppinut edes alkeellisia käytöstapoja?
…mutta osaa edelleen käyttää IG’n filttereitä, joilla ehostetaan omaa naamaa sileämmäksi, ”meikatuksi” ja hoikemmaksi…
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Tuorein jakso oli kyllä aika huti. Kerran Iivo aktiivisesti seuraa NHL:ää, niin olisi siihen tosiaan voinut käyttää enemmän aikaa. Henkilökohtaisesti olisin mielelläni kuullut myös Iivon ajatuksia KalPasta. Hiihdon osalta tämä kaksikko oli aivan väärä taho haastattelemaan.

Tuntui, että Mäkisen jokainen puheenvuoro päättyi johonkin mukahauskaan letkautukseen. Tokihan hassuttelu kuuluu tuon podcastin luonteeseen, mutta ainakin vieraan kanssa sitä voisi jättää vähemmälle. Pysyinköhän laskuissa, että Mäkinen kutsui itsensä kolmesti Iivon ja Kimen mukaan milloin minnekin?
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eihän tuo nyt niin raskasta kuittailua ollut. Mäkinen tosin vaikuttaa sellaiselta tyypiltä joka ottaa herneet nenään kohdatessaan samanlaista naljailua.
Lällättelyoikeus Mäkisellä olisi vähän liikaa. Kiitetään Herraa, että Antti Vihtori ei ole onnistunut voittamaan mitään merkittävää.
 

Harppuuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders/Kraken ja Doro Wierer
Vaihteeksi jäi jakso kesken, Antin yläaste vittuilu Kimen lähes jokaiseen asiaan tai lausumiseen on kyllä noloa. Itte herra on täydellinen kaikkien ystävä ja tuo itsensä kylään ja paikkoihin kutsuminen on typerää.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Oli kyllä erikoinen jakso. Niskanen on symppis äijä ja saavutukset puhuvat puolestaan, mutta vähän vaikea hahmottaa miksi oli vieraana, etenkään kun jääkiekosta ei puhuttu vieraan kanssa kuin parin hassun lauseen verran. Vähän huuli pyöreänä tuntui olevan Niskanen itsekin välillä kun juontajat lähtevät tuon tuosta horisemaan omiaan vastausten päälle, ja noita pahimpia vitsailuja voisi koittaa kyllä hillitä edes vieraiden kanssa. Mäkisellä tuntui olevan veisteltävää vähän joka väliin, mutta aika vaivaannuttava fiilis noita tuntui seuraavan ihan järjestään, eikä tuollainen pilkkaava huumori tuntunut maistuvan oikein Niskasellekaan.

Ei siinä mitään jos pääkaksikko haluaa vitsailla keskenään, mutta vieraiden läsnäoloa voisi kunnioittaa edes sen verran että antaisivat näiden olla jaksojen päähenkilöitä. Teknisestä säädöstä ei jaksa enää papattaa, eivätköhän nämä ajattele että koska kuulijoita riittää, tuotetta on turha kehittää mihinkään suuntaan.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Niile jotka eivät ole vielä kuunnelleet uusinta Kimanttia-jaksoa niin ohessa litterointi jakson viihteellisimmästä osuudesta:

Antti Vihtori: Tää vilkkuu erikoisesti tää mun puhelin mut katotaan nyt tuleeks se linjoille vai eikö hän tuu linjoille vai onko hän linjoilla. Ei taida olla vielä...ei taid... mmmööööhrm.... katotaas tää tuleeko... jos ei...

Kime: Tulee kova vieras!

Antti Vihtori: Tulee tosi kova!

Kime: Ootan innolla seuraavaa neljääkytviittäminuuttia.

Antti Vihtori: Jooohhhhhohhhoo-ooohhhooo!

Kime: Jos me saadaan hänet linjoille

Antti: Jos me saadaan hänet linjoille niin tota sitten... katotaas mitä tää ny vilkuttelee tää mun... tosta paina uudestaan soita... nooooin katotaan nyt pari kertaa yritetään soittaa ny...

Kime: Meillä on tällainen niinku on sanottu, lou budjetin podcast, aina kestää vähän...

- - - sekoilua - - -

(puhelin piippaa pari kertaa)

Antti Vihtori: Jostain numerosta soitetaan... nyt soitetaan oudosta numerosta, uskallanko mä vastasta tähän? En kai usk... en uskalla tähän vastata nytte ku mulla on puhelin auki hehe tähän tulee joku turisti joku turisti tulee puhelinkauppias ku tulee tähän mukaan ni sitte o... se oiski kova juttu... ehhehhe.

Kime: Pitäiskö mun yrittää, pystyks mä täältä jotenkin...

Antti Vihtori: No laita viesti, laita, laita viesti sille että vastaa, vastaa tota puhelimeen

Kime: Se sanoo että se on tässä linjoilla

Antti Vihtori: Ooo... onko?

Kime: Aa... ainakin... nyt kun mä katon omaa kännykkääni niin tässä sanoo Antti Mäkinen ja vieraan nimi sen perään.

Antti Vihtori: Emmää kuule mitään.

Kime: En mäkään. En tiedä.

Antti Vihtori: Miten ei kuulu mitään? Aina on normaalisti kuulunu... missä päin maailmaa sää meet?

Kime: ootas mä laitan sille viestiä saadaanko se mitenkään...

Antti Vihtori: Joo, määä soitan tosta uudestaan kanssa, mää otan... kaivan sen... kaivan tosta... noin.. saadaan tästä podcast aikaa kulutettua... että saadaan tää... määs katon...

Kime: Kjähähäh! Nii! Tälleenhän tää menee.

Antti Vihtori Tässä tää menee...tässä tää hakkaa...

Kime: Pitäiskö pestä pyykit tossa samalla.

Antti Vihtori: Ehhheeeheee....

Kime: Kjähhhäähhäääh!

Antti Vihtori: Mää katon että... miten tää...

Kime: Mää laitoin hänelle viestin, että yritetään saada hänet...

Antti Vihtori: Noo ni.... no ni... ny (puhelin soi)

Antti Vihtori: Ei nyt soitetaan ihan väärään numeroon, joo ei soiteta tonne ollenkaan... ootas mää... katotaan täältä ... onko mulla se ihan oikee numero... tosta... noin... kyllä se mulla on... ja sitten mää meen tonne... ja sit mä painan tosta että... missä se puhelu ny on, ooksää siellä? ... oot? Haloo! No nyt ei oo ketään missään... ehhhhehheehe... painetaas tosta... (puhelin soi)

Antti Vihtori: katotaan ketä tulee... no ni ooksää ny linjoilla?

Kime: Minä olen linjoilla. Täällä ollaan takaisin.

Antti Vihtori: Onko nyt vieras... vastaa "kyllä", jos olet linjoilla.

Iivo: Halojaa.
 
Viimeksi muokattu:

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Eihän tuo nyt niin raskasta kuittailua ollut. Mäkinen tosin vaikuttaa sellaiselta tyypiltä joka ottaa herneet nenään kohdatessaan samanlaista naljailua.
Lällättelyoikeus Mäkisellä olisi vähän liikaa. Kiitetään Herraa, että Antti Vihtori ei ole onnistunut voittamaan mitään merkittävää.
Toisaalta, voisi olla että jos Antti olisi joskus voittanut jotain omasta mielestään merkittävää, niin ehkä hänellä ei silloin olisi niin kova todistelemisen ja näyttämisen tarve.
 

Kaikkilaivaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Vaihteeksi jäi jakso kesken, Antin yläaste vittuilu Kimen lähes jokaiseen asiaan tai lausumiseen on kyllä noloa. Itte herra on täydellinen kaikkien ystävä ja tuo itsensä kylään ja paikkoihin kutsuminen on typerää.
Tämä. Äärimmäisen kiusallista kuunneltavaa. Ja vaikka Kimen taito nauraa itselleen on parasta A-luokkaa, on uusimmissa jaksoissa kuultavissa jo pientä loukkaantumistakin vaikka Kuznetsov-keskustelussa. Tämä Antin naureskelu on lisääntynyt huomattavasti uusimmalla tuotantokaudella.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Lisäksi on hyvä palautella aina tasaisin väliajoin mieleen tämä Antti Vihtorin itsensä kertoma juttu, siinä Vihtori kertoo miten on tuntunut pahalta kun esim. keskustelupalstalla on haukuttu:


Välillä Mäkinen on mennyt lukemaan keskustelupalstakirjoituksia itsestään - peliliike, jota ei voi suositella kenellekään.

- Olen muutaman kerran vajonnut todella alas, kun olen lukenut keskustelupalstoja, joissa minua haukutaan.

Selostajan sanat alkavat väristä.

- Nimimerkit haukkuvat, että minkälainen ihminen olen, miltä näytän. He sanovat, että minun täytyy olla mulkku, ylimielinen - kaikkea tällaista.

Mäkinen oli kovilla viime syksynä, kun luki palautetta.

- Otin sen palautteen todella syvälle itseeni. Se löi minut jumiin. Minulla oli vaikea aika. Onneksi vaimoni auttoi minua.

Antti Vihtori siis kokee että voi itse vittuilla esim. Kimmo Timoselle, Esa Pirnekselle tai AJ Niemelle, mutta kun anonyymit nettityypit kirjoittelee pahasti Antti Vihtorista niin silloin itketään kotona vaimon helmoissa.

EDIT:

Niin ja toki mainitaan vielä että uutisessa mainittu viesti missä Mäkiselle on sanottu että voisi vetää itsensä jojoon, niin joo se ei ole hyväksyttävää ja on mennyt täysin överiksi, mutta noin niinku muuten.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Niskasen jaksosta sinällään tykkäsin, kun hiihtoa seuraan paljon, mutta olihan tuo aivan irrallaan Kimanttia-podcästistä. Näinköhän Viaplay on halunnut että suosittuun castiin hommataan heidän lajiensa urheilijoita? Toivottavasti ei, muuten siellä on kohta Mika Salo ja Teemu Pukki. He voivat kertoa tarinansa vaikka Viaplayn Youtube-kanavalla, jos kiekosta ei löydy tarinaa.

Wiskari ja muut vastaavat ovat poikkeus, koska ovat todistetusti kovia kiekkoihmisiä. Wiskari sopii vieraaksi kuin mielistely Mäkisen suuhun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös