Itkeä vai nauraa?
Nyt menee naurettavaksi jo. Jos Irak-asiakirjojen vuotaja todella on oikeudellisiin kysymyksiin erikoistunut neuvonantaja, niin ei... ei perhana, en yksinkertaisesti löydä sanoja. Minulle herää asian tiimoilta väistämättä kysymys, siitä onko maamme oikeustieteellinen koulutus todella noin retuperällä? Tai ollut silloin kun Jäätteenmäki&co. ovat tutkintonsa suorittaneet?
Jos kerran minulle on jo opintojeni alkupuolella valjennut ero julkisen ja salaisen asiakirjan välillä, niin luulisi nyt jumalauta ko. henkilöiden varatuomareina (+muina lakiretaleina) knowhow'n olevan vähintäänkin samalla tasolla.
Vai olisiko sittenkin kyse ainoastaan kepulaisesta ylimielisyydestä? Kyllä keskustalaisten pitää saada paskaa levittää pellolle. Ja jos peltoja ei satu lähimailla olemaan, niin levitetään paskaa sitten noin ikäänkuin vertauskuvallisesti. Minkä sitä ihmisparka itselleen voi?
Myös minä vietän aikaa seudulla, jossa on vallalla PeteX:n mainitsema kepulainen mafia. Kaiken tarvittavan kertoo se, että erään nimeltä mainitsemattoman Etelä-Pohjanmaalaisen, Ilkka-nimisen sanomalehden päätoimittaja kieltäytyi ottamasta erästä tuttavaani (, joka opiskelee journalistiikkaa) kesätöihin lehteensä ainoana perusteenaan se, että hänellä sattuu olemaan Kokoomuksen jäsenkortti. Kuinka alas ihminen voi vajota?
Eipä tässä oikein muuta voi Annelille suosittaa kuin eroa. Koitetaan uudemman kerran uusien hallitusneuvotteluiden jälkeen...