Annelin pääministeriurasta - erotako vaiko eikö?

  • 32 043
  • 423

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
msg: Korkein oikeus määräsi Sundqvistille yli 10 miljoonaan markan vahingonkorvaukset. Kai voisi olettaa että Sundqvist oli jotain laitonta tehnyt....

Niin ymmärrän että jos minä työssäni aiheutan varomattomuudellani vahinkoa, niin olen korvausvelvollinen.
Mutta ei kai vielä ole rikos lainata rahaa ilman vakuuksia.

Sisäisiä määräyksiä ja käytäntöjä varmasti rikottiin STS-pankissa, mutta se kai ei ole poliisin asia?

Kyseessä ei kuitenkaan olleet sakot tahi vankeus, joita siis laittomista teoista annetaan?
 

Aksu

Jäsen
"Entisen pankinjohtajan Ulf Sundqvistin vahingonkorvaussopua ryhdyttin hakemaan pääministeri Paavo Lipposen aloitteesta. Entinen ministeri Arja Alho kertoi asiasta eilen illalla TV2:n ajankohtaisohjelmassa.

Alhon mukaan Lipponen oli toivonut hänen etsivän ratkaisua korkeimman oikeuden Sundqvistille tuomitsemien vahingonkorvausten suhteen. Alhon mukaan myös lopullinen 1,5 miljoonan markan korvaussopimus syntyi Lipposen hyväksymänä. Jo tätä ennen Alho keskeytti ulosottotoimet Lipposen avustajan Jorma Westlundin pyynnöstä. Alho korostaa kuitenkin, että pääministeri Lipponen ei esittänyt korvausten alentamista.

Alhoa vastaan tehty ministerivastuulain mukainen muistutus raukesi eduskunnassa eilen. "

Tässä on yksi uutinen 29.9.1998 julkaistuna. Lipposen osuudesta kertoi Alho ja samaa veikkasi myös media, mutta yksikään merkittävä poliitikko ei siihen mukaan lähtenyt. Oman pesän likaamiseen sortuvia demareita ei silloin löytynyt ja muutkin puolueet taisivat tyytyä pelkän salin käsittelyyn, jossa saivat äänensä kuuluviin.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti flintstone
Ja sinä sait tämän salaisuuden selville, vaikka hölmö media uskoi Paavoa ja Arja Alho syötettiin leijonille.

Jos mulla on antipaitoita Keskustaa kohtaan niin kyllä tuolla Sergeillä taitaa jotain olla hampaankolossa Lipposta kohtaan. Ja ei se Lipponen kyllä muakaan hirveästi ole miellyttänyt. Paavo kun loi pääministerinä uudet standardit jäykän ylimieliselle käytökselle.

Minua ihmetyttää se, miten sinisilmäisesti jotkut meistä uskovat nuo lehtien kirjoittelut ministereiden ja muiden touhuiluista. Jäätteenmäen tapauksesta en osaa sanoa juuta enkä jaata, mutta aivan kuten Sergei_Krivokasovkin, minäkin olen silloin Alhon tapauksen aikoihin käsittänyt tuon Sundqvist-jupakan jotensakin niin, että herra Pääministeri pesi omat kätensä tapauksesta syyttämällä Arja Alhoa. Toisaalta politiikassa ei tunnu pärjäävän huipulla, ellei osaa pelata likaista peliä ja vielä selviytyä tukalista tilanteista kuin koira veräjästä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Minä ilmeisesti saan asioita selville, koska otan asioista selvää ja ajattelen omilla aivoillani- toisin kuin sinä, joka ilmoitit pari sivua sitten, että varmaan jos Lipponen olisi tehnyt jotain väärää Bushin kanssa, niin Ilta-Pulun sedät olisivat sinua kotisohvalle asti informoineet.

Kiitos, kiitos. Sitä tunnutaan olevan aika polleaa ja kovaa poikaa kertomaan totuuksia millaisia itse kukin on, netissä täällä keskustelupalstalla tuollainen on tietenkin helppoa ja suhteellisen vaaratonta mutta väitän että tuolla asenteella saisi esimerkiksi baarissa aikas nopeasti nenän kipeäksi, ellet sitten sattumalta satu kuulumaan tuohon Tony Halmeen kokoluokkaan. No samapa tuo ja saatpahan ainakin kärkkäillä kommenteillasi varmaan keskustelua aikaseksi. Ja kun sä kerran olet noin viisas ja kaikkitietävä niin kerrotko tyhmälle että kenen aivoilla mä ajattelen (jos siis edes ajattelen) jos en omillani? Naapurin Jaananko vai jonkun muun?

Mä edelleenkin jaksan silti ihmetellä että kun tuo Paavo kerran on vastuunpakoilun ammattilainen niin miten ihmeessä keltainen lehdistö ja muiden puolueiden kansanedustajat eivät ole iskeneet näihin Paavosta tiedettyihin totuuksiin huomattavasti kovemmalla kädellä? Vai onko Paavo uhannut leipoa näiden totuudenpuhujien turvat umpeen jos niitä ei ymmärretä muuten pitää kiinni?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Olen noin Jyri Marttisen kokoluokkaa, mutta merkittävintä on asenne ja hulluus. Kuten täälläkin, tapanani on ottaa baareissa se ensimmäinen isku vastaan. Sen jälkeen katson, että minulla vapaat kädet. En ole koskaan baarissa saanut turpaani, mutta sen sijaan olen antanut muutamaankin otteeseen. Minulle ei vittuilla - ei Jatkoajassa eikä taksijonossa.

Ihan siis vaan tiedoksi, että kun sanat eivät enää riitä, niin minulla on myös suunnitelma B - vaikkei tämä tuskin kiinnostanut ketään muuta kuin Flintstonea.

Sergei (väkivaltafani)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Naisenergiaa

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Meillä on naispresidentti ja naispääministeri koska ihmiset ovat demokraattisesti heidät sinne äänestäneet.

Nyt meikäläinen heittäytyy "hankalaksi". Kansahan ei ole demokraattisesti tai muutenkaan äänestäneet Annelia pääministeriksi. Vai onko meikäläinen jälleen mennyt Kepulaisten kieroon ansaan?

Anneli, eroa! En ole sinua tuohon tehtävään äänestänyt.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Re: Re: Re: Re: Naisenergiaa

Viestin lähetti Svante
Kansahan ei ole demokraattisesti tai muutenkaan äänestäneet Annelia pääministeriksi.
Suurimman puolueen pääministeri nimitetään hallitusneuvottelijaksi ja yleensä hallitusneuvottelijasta tulee pääministeri. Kansa äänesti Kepun suurimmaksi puolueeksi. Nuff said.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Re: Re: Re: Re: Naisenergiaa

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Suurimman puolueen pääministeri nimitetään hallitusneuvottelijaksi ja yleensä hallitusneuvottelijasta tulee pääministeri. Kansa äänesti Kepun suurimmaksi puolueeksi. Nuff said.

Tässä ON oltava jokin vääryys. Ei Kepu voi olla maan suurin.
Uudet vaalit on kuitenkin ovella joten katsellaan ja mietitään tilanne uudestaan ;-)
Toisaalta lähes kaikki "ääniharavat" haluavat olla Helsingin vaalipiirissä ja varsinkin Annelin äänet eivät olleet hänen kotinurkiltaan niin kuin pitäisi olla. Mutta olemme tottuneet Kepulaisten suhteen, että mökki lähtee aina liikkeelle sinne suuntaan mistä eniten ääniä on odotettavissa.

Järjestetään äänestys niin, että jokainen äänestäjä voi äänestää ketä haluaa, niin katsellaan sitten. Sehän vasta demokratiaa on.

Senkin väkivalta-fani. Mä soitan Suville :-)
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tottakai Annelin nyt tulisi vetää kekkosmaisesti
ulkopoliittiset johtopäätökset.

Pave ja vanha kabinetti vaan takas. Uudelta hallitukselta
en ole nähnyt yhtään omaa päätöstä, josta maan asukille
olisi hyötyä.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kansallinen Kokoomus

Mitäs Kokoomus sitten tekee, kun Sauli siirtyi koti-isukiksi.
Tai sitten ei.

Pietikäinen - Häkämies - Hakola. Tällä triolla Suomen
arvokonservatiivien joukosta tuskin saa suosiota.

Kuka vie Suomen maailmalle?

Miten käy tuulipukukansan, kun Baltit liittyy EU:hun?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kansallinen Kokoomus

Viestin lähetti nedomansky


Pietikäinen - Häkämies - Hakola. Tällä triolla Suomen
arvokonservatiivien joukosta tuskin saa suosiota.

Laitetaan tähän tasapainottavaksi pakkipariksi Ilaskivi-Holkeri. Maaliin Zyschkowitshch, meillä kun on tavattu pitää lyhimmät jampat veskassa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Gellner
Naiseus on ainut positiivinen asia Jätteenmäessä. Vai kuinka monta naispääministeriä pystyt nimeämään, joka olisi johdattanut oman maansa sotaan tai vaikkapa lamaan?

Naiseus ei minun mielestäni ole poliitikolle sen enempää positiivinen kuin negatiivinenkaan asia. Korvien välistä löytyvät asiat ovat mielestäni politiikassa huomattavasti tärkeämpiä kuin haarojen välistä löytyvät.

Noita peräämiäsi naispääministereitä pystyn nimeämään vain yhden. Tämä kertoo mielestäni ennemminkin siitä, ettei naisia ole ollut liiemmälti pääministereinä kuin siitä, että he olisivat poliitikkoina miehiä pätevämpiä.

Asiasta viidenteen, olisi mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä oikeusoppineet ovat Suomen nykyhallituksen laillisuudesta. Suomen perustuslain 5. luku 60 § 1. mom. sanoo nimittäin:

...Ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Asiasta viidenteen, olisi mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä oikeusoppineet ovat Suomen nykyhallituksen laillisuudesta. Suomen perustuslain 5. luku 60 § 1. mom. sanoo nimittäin:

...Ministerien on oltava rehellisiksi ja taitaviksi tunnettuja Suomen kansalaisia.
Tätähän on ajankohtaista miettiä juuri nyt. Turha tätä oli miettiä silloin kun ulkoministeriksi valittiin Mersulla kännissä naisen päälle ajanut Heikki Haavisto tai juuri äskeittäin rattijuoppoudesta kärynnyt Tanja Karpela.

Pikkurikkeitä nuo, sillä autolla kännissä ajo ns. uhriton rikos. Toista on valehteleminen. Se on tuomittavaa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Tätähän on ajankohtaista miettiä juuri nyt. Turha tätä oli miettiä silloin kun ulkoministeriksi valittiin Mersulla kännissä naisen päälle ajanut Heikki Haavisto tai juuri äskeittäin rattijuoppoudesta kärynnyt Tanja Karpela.

Pikkurikkeitä nuo, sillä autolla kännissä ajo ns. uhriton rikos. Toista on valehteleminen. Se on tuomittavaa.

En muista, mitä perustuslaissa luki, kun Heikki Haavisto teki tekonsa/valittiin ulkoministeriksi. Kritisoin sitä kyllä silloinkin (en tällä palstalla).

Tanja Karpelaakaan en ihan heti tituleeraisi rehelliseksi ja taitavaksi tunnetuksi Suomen kansalaiseksi.

Tätä hallituksen laillisuutta olen miettinyt jo pidempään, tällä palstalla ajakohtaiseksi sen toi tämä ketju.

Onko palstalla joku lainoppinut, joka voisi ottaa asiaan kantaa?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
...juuri äskeittäin rattijuoppoudesta kärynnyt Tanja Karpela.

Tuota, olenko missannut jotain, vai onko Tanja kärynnyt uudestaan? Tapaus, jonka muistan, ei tapahtunut juuri äskettäin, ja mukavahan siitä on tänne juttua heittää ilman taustojen kertomista.

edit:ai niin juu, menee aika off-topiciksi...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti sopuli
Tuota, olenko missannut jotain, vai onko Tanja kärynnyt uudestaan? Tapaus, jonka muistan, ei tapahtunut juuri äskettäin, ja mukavahan siitä on tänne juttua heittää ilman taustojen kertomista.
Ei ole kärynnyt uudestaan. Lauserakenteessa viitataan ministeriksi valitsemiseen - ei rattijuoppouteen. Silti mielestäni Karpelan rattijuopumuksesta ei ole muutamaa vuotta kauempaa.

Mitä helvetin taustoja? Jokaisella rattijuopolla on oma nyyhkytarinansa kerrottavana. Minua ei ainakaan lohduta pätkääkään kun joku kusipää ajaa ympäripäissään läheiseni yli miten yliajan parisuhde edistyy.

Saunan taakse tuollaiset nilkit....
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Re: Kansallinen Kokoomus

Viestin lähetti Senior
Laitetaan tähän tasapainottavaksi pakkipariksi Ilaskivi-Holkeri. Maaliin Zyschkowitshch, meillä kun on tavattu pitää lyhimmät jampat veskassa.

Vasen kaista jää vähän vapaaksi, mutta oikealta ei varmasti mennä ohi.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Jukka
Näitä juttuja lukiessa huomaa heti kuka mitäkin puoluetta kannattaa.

Mun mielestä näistä viesteistä huomaa ehkä vain sen, mitä puoluetta vastaan kirjoittajat ovat.

Esimerkiksi minä äänestin vaalien suurinta häviäjäpuoluetta, ja vieläpä sellaista henkilöä joka ei päässyt läpi. En siis ole Keskustan kannattaja, mutta silti olen sitä mieltä että huonot häviäjät tässä casessa pitävät suurinta melua.

Kokoomukselle tämä on hyvää aikaa. Voivat rauhassa miettiä uudelleen oppositiopolitiikkaansa kun media hoitaa hallituksen läksytyksen.

Mutta mielenkiintoistahan tämä on. Monestiko muulloin kukaan pitää suomalaista politiikkaa/kansanedustajia/ministereitä yhtään kiinnostavina?
 
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Viestin lähetti seeyou@jäähalli
En muista, mitä perustuslaissa luki, kun Heikki Haavisto teki tekonsa/valittiin ulkoministeriksi. Kritisoin sitä kyllä silloinkin (en tällä palstalla).

Tanja Karpelaakaan en ihan heti tituleeraisi rehelliseksi ja taitavaksi tunnetuksi Suomen kansalaiseksi.

Tätä hallituksen laillisuutta olen miettinyt jo pidempään, tällä palstalla ajakohtaiseksi sen toi tämä ketju.

Onko palstalla joku lainoppinut, joka voisi ottaa asiaan kantaa?

Niin, tuosta PL:sta voisin sen verran todeta, että se on paitsi tavallista lakia korkeammassa asemassa, mutta myös tavallaan enemmän julistuksenomainen. Eli kyllähän näitä perustuslain määräyksiä pitäisi periaatteessa noudattaa kovastikin kirjaimellisesti, mutta kuten tässä on jo esimerkein tuotu ilmi niin, eipä ainakaan tuota ministerien pätevyysvaatimuksia koskevaa pykälää ole turhan orjallisesti noudatettu. Tämä samainen pykäläkin oli muuten vanhassakin perustuslaissa.

Perustuslaki vaikuttaa enemmänkin alemmantasoisia lakeja säädettäessa, koska delegointisääntöjen mukaan mikään alempitasoinen säädös ei saa olla ristiriidassa ylemmäntasoisen kanssa (lex superior degorat legi inferior-tulkintasääntö). En nyt kovin tarkkaan muista, mutta eikös joskus valtakunnanoikeus kokoontunut koskien juuri jonkun ministerin sähläilyjä...?

En tiedä vastasiko tämä nyt sitten yhtään kysymykseesi, vai mitä tarkoitit hallituksen laillisuudella?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Vuotaja löytynyt?

Keskustan Lankia: "Puolueen kiistellyn pöytäkirjan pyysi itselleen aikanaan vain kansanedustaja Hannu Takkula, joka otti siitä myös kaksi kopiota."

Niäin siis MTV3.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ja Takkula kiistää tietysti.
Miten ilkeä mieleni muistaakaan, että Hannu jäi ilman ministerin salkkua, kun ei pysty synnyttämään.

Eikös Hannu ollut myös tarjolla puheenjohtaksi, kun Annelia valittiin ja myös samalla eniten eri linjalla kuin Anneli.

Taisi Annelin tasa-arvovalinnat ja parisuhdelakiäänestykset ottaa koville, jos siis vuotaja on Takkula.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Ylen teksti-tv:n mukaan Keskustan varapuheenjohtaja Hannu Takkula kiistää olevansa vuodon aiheuttaja, mutta myöntää ottaneensa asikirjasta kopioita. Aika outoa sinänsä, että asiakirjasta, joka on tarkoitus pitää vain omana tietona otetaan kopioita. Asiakirja ei taatusti ollut tarkoitetu yleiseen jakeluun Kepun sisällä. Kepun johto taitaa olla kaulaansa myöten liisterissä.
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
HS:Keskustan työvaliokunnan Irak-asioita koskenut pöytäkirja on vuotanut julkisuuteen todennäköisesti varapuheenjohtaja Hannu Takkulan kautta. Asiasta kertoi puoluesihteeri Eero Lankia.
Takkula kertoi keskiviikkona kesken EU-konventin kokouksen, ettei hän ole vuotaja. "Minä en sellaista tunnolleni ota. Se on saletti asia", hän sanoi.

Eikös tämä Takkula ole kepun jehovasiipeä. Uskomatonta jengiä ja paskanjauhajia. Ja Alpo Rusi on syytön vaikka välittömästi hänen tultuaan ulkoministeriöön hänen veljensä aloitti papereiden kiikuttamisen itäsaksalaisille. Juhantalo on Kankaanpään keisari, jonka persettä koko kylä nuolee.

Kepu pettää, valehtelee, huijaa je kaiken lisäksi heidän kannattajansa elävät pummeina muiden rahoilla eli tukiaisilla. Uusin ehdotus kepulaisilta on nostaa lasten päivahoitomaksuja perheiltä joiden vanhemmat tienaavat YHTEENSÄ bruttona reilut 3000 euroa kuussa ja käytännössä tämä koskisi kaupungissa asuvia perheitä, joissa vanhemmat käyvät töissä. Hävetkää v-tun pummit ja roistot!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti msg
Ja Takkula kiistää tietysti.
Miten ilkeä mieleni muistaakaan, että Hannu jäi ilman ministerin salkkua, kun ei pysty synnyttämään.

Eikös Hannu ollut myös tarjolla puheenjohtaksi, kun Annelia valittiin ja myös samalla eniten eri linjalla kuin Anneli.

Myös minun ilkeä mieleni muistaa Takkulan hävinneen muutaman kerran äänestykseen juuri esim ministerinsalkusta tai muusta luottamustehtävästä. Ettei tässä vaan olisi syy mahdolliseen vuotoon...
 

Paananen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tosiaan Takkula menetti "varman" ministerinpaikkansa Karpelalle. Lohdutukseksi hänet piti valita EU-konventtiin. Asiasta äänestettiin suljetussa lippuäänestyksessä ja vaali hänen ja Kokoomuksen Jari Vilénin kanssa päättyi tasan. Vilen sai paikan sitten arvalla - kuten aikanaan ministerinpaikkansa (Graduhan tuli sitten helpommin eli kopioimalla). Todennäköisesti joku Kepun edustaja puhemiesneuvostossa oli äänestänyt Takkulaa vastaan.

Takkula on Lapista ja eikös se Isometsäkin aikanaan sanonut että Lapinmiehen sanaan voi aina luottaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös