Pitkästä aikaa päätin katsoa koko ottelun. Ankat olivat voittaneet kaksi edellistä peliä 6-2, minun nähdessäni vain kymmenen minuuttia toisesta näistä voitoista, jossa ottelu oli jo 5-1 aloittaessani katselun, ja toinen peli jäi kokonaan minulta väliin. No tämän se tekee, kun meikäläinen katsoo silmä tarkkana koko ottelun, ei hyvä heilu.
Kovasti selostajakaksikko vakuutti ennen peliä, että Gibby päästää korkeintaan kaksi maalia ottelua kohti ja antaa täten mahdollisuuden voittoon joka ottelussa. No eikös sinne omaan reppuun mennyt Gibbylläkin kuusi vai seitsemän maalia. En nyt voi suoraan kai maalivahtia syyttää, mutta ei se voi mikään maalivahdin unelmapeli varmaan olla, jos reppu heiluu selän takana noin monta kertaa, vaikkei yhtään suoranaista imurointia olisikaan.
Perry ja Silfverberg vaikuttavat tällä hetkellä täysin hyödyttömiltä pelaajilta. Okei, Silf kolisteli maalitolppia, mutta silti...jotenkin Montourkin näytti vaisummalta kuin olin aikaisemmin tottunut, ei ollut koko ajan hyökkäyksen kärkenä. Onko sitten vihdoinkin menneet ne valmennuksen komennukset ylösnousujen rajoittamisesta perille, niin kuin Vatasella aikanaan? Sen jälkeen Vadusta onkin tullut melkein rivipakki, todennäköisesti tässä yritetään nyt tehdä Sad Eyes:istä samanlaista rivipakkia. Fanina vaan toivoisi, että antaisi poikien pelata, niin jommassakummassa päässä kolisee. Tosin Montourin tapauksessa tuo ei ole ehkä totta, koska se maalinteko on ollut vaikeaa (no, kolme maalia nyt sentään) ja kaveri on niin nopea, että ehtii melkein aina takaisin omaan päähän paikkaamaan vastustajan ylivoimahyökkäyksiä.
Megna näytti omiin silmiini jotenkin miellyttävämmältä kuin aikaisemmin. Ehkä kaveri pelasi paremmin kotipelissään (kotoisin Floridan hallin lähellä olevasta Plantationin kaupungista)? Vai vaikuttiko Bieksan puuttuminen noin paljon? Tuskin. Joku Dadonov kyllä kelpaisi minun Duckseihini, ja ehkä Vrbatakin olisi ollut kokeilemisen arvoinen palanen.
Seuraavaksi vastassa sitten kovassa vireessä oleva Bolts. Miten saadaan Stamkos ja Kucherov kuriin? Seuraavana päivänä sitten Carolina, pelaako Gibby molemmat pelit? Luulisin, että ei.
P.S. Kossilan kenttä oli tosiaan pirteä, Wagner ja Shaw siinä pyörimässä. Täytyy antaa tunnustusta.