Ammattiyhdistysliikkeet – duunarin asialla?

  • 1 406 439
  • 15 514

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei se vaikeaa olekaan. Hinta vain voi yllättää. Tai jos kotivakuutus ei korvaa vahinkoja, niin antaisit itse leikkuri käyttöön?

Idea on kokeilemisen arvoinen toki ja kuten posti ilmoitti, nyt pilotoidaan. Ongelmien tai riskien käsittely ei ole negatiivisuutta.

Yhden leikkurin ostaminen postiautoon nyt tuskin on mikään ongelma tai kustannuskysymys. Ja juu, suomalaiset osaavat kyllä ongelmien ja riskien käsittelyn, se tulee selkärangasta ensimmäisenä. Ja tämä asenne sopii hyvin ketjun aiheeseen.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Yhden leikkurin ostaminen postiautoon nyt tuskin on mikään ongelma tai kustannuskysymys. Ja juu, suomalaiset osaavat kyllä ongelmien ja riskien käsittelyn, se tulee selkärangasta ensimmäisenä. Ja tämä asenne sopii hyvin ketjun aiheeseen.

Eikös Posti nimenomaan ilmoittanut että leikkuri pitää olla asiakkaalla?

Mutta kuten sanoin, kokeilkoon Posti tätä. Tulovirtoja on jostain saatava ja loppujen lopuksi riskit liiketaloudellisesti ovat pienet. Jos kysyntää ei ilmene tai kustannuksia tulee yllättäviltä tahoilta niin koko firma ei tästä tuhoudu.

Estääkö lainsäädäntö ja muiden alojen TESit ja asenne tämän, lienee sitten lähempänä ketjun aihetta. Eli jos Posti tulee kiinteistönhuoltoalalle kaluston kanssa. Ilmeisesti leikkuri asiakkaalla -periaate on tämän "ongelman" kiertämistä. Muuten en oikein ymmärrä miksi näin toimitaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikös Posti nimenomaan ilmoittanut että leikkuri pitää olla asiakkaalla?

Mutta kuten sanoin, kokeilkoon Posti tätä. Tulovirtoja on jostain saatava ja loppujen lopuksi riskit liiketaloudellisesti ovat pienet. Jos kysyntää ei ilmene tai kustannuksia tulee yllättäviltä tahoilta niin koko firma ei tästä tuhoudu.

Estääkö lainsäädäntö ja muiden alojen TESit ja asenne tämän, lienee sitten lähempänä ketjun aihetta. Eli jos Posti tulee kiinteistönhuoltoalalle kaluston kanssa. Ilmeisesti leikkuri asiakkaalla -periaate on tämän "ongelman" kiertämistä. Muuten en oikein ymmärrä miksi näin toimitaan.

Niin, eihän tällainen, henkilökunnasta lähtevä yrittelijäsyys voi olla mahdollista. Joku maahanmuuttaja varmaan asialla...
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuka tosta palvelusta haluaa maksaa? Nurtsin leikkuu on vaivatonta hommaa, jossa aikaavievintä on yleensä laitteiston käyttöönotto sekä huolto.

Mitään "koulutusta" tuohon hommaan ei tarvita - tai ainakaan itse en ole saanut, vaikka monena kesänä olen nurtsinleikkuuhommissa ollut.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Kuka tosta palvelusta haluaa maksaa?

No miksi ei? Maksahan minäkin esim renkaidenvaidosta ja siivouksesta vaikka molemmat toki onnistuvat. Hyvä vaan jos löytävät jo katoavalle työporukalle muita hommia.

Landellakin maksan "kotitalkkariile" aika monesta asiasta. Nutsinleikkun hoidan/mme siellä itse, onhan se ihan kivaa touhua. Sitä kun ei joudu himassa tekemään.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No miksi ei? Maksahan minäkin esim renkaidenvaidosta ja siivouksesta vaikka molemmat toki onnistuvat. Hyvä vaan jos löytävät jo katoavalle työporukalle muita hommia.

Landellakin maksan "kotitalkkariile" aika monesta asiasta. Nutsinleikkun hoidan/mme siellä itse, onhan se ihan kivaa touhua. Sitä kun ei joudu himassa tekemään.
Mietin lähinnä siitä näkökulmasta, että kun sille kesähessulle joutuu joka tapauksessa näyttämään leikkurin ja bensat jne, niin melkeinpä samalla vaivalla sen nurtsin vetäisee itsekin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mietin lähinnä siitä näkökulmasta, että kun sille kesähessulle joutuu joka tapauksessa näyttämään leikkurin ja bensat jne, niin melkeinpä samalla vaivalla sen nurtsin vetäisee itsekin.
Tietysti tuo nuo täytyy kertaalleen näyttää, sen jälkeen (ainakin pitäisi) hoitua ihan itsekseen. Tai mistä minä tiedän mitä hessuja siellä on duunissa... Mutta luulisi hoituvan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei se vaikeaa olekaan. Hinta vain voi yllättää. Tai jos kotivakuutus ei korvaa vahinkoja, niin antaisit itse leikkuri käyttöön?

Idea on kokeilemisen arvoinen toki ja kuten posti ilmoitti, nyt pilotoidaan. Ongelmien tai riskien käsittely ei ole negatiivisuutta.

Eiköhän Posti ole näitä pohtinut ennen pilotin julkaisua.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Eiköhän Posti ole näitä pohtinut ennen pilotin julkaisua.

Voi olla. Odotellaan mitä tästä seuraa. Mahtaakohan tästä saada kotitalousvähennyksen?

Tasaisemmin liikevaihdon voisi saada vaikkapa puolen tunnin imuroinnista. Sitä kun pitää tehdä talvellakin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voi olla. Odotellaan mitä tästä seuraa. Mahtaakohan tästä saada kotitalousvähennyksen?

Tasaisemmin liikevaihdon voisi saada vaikkapa puolen tunnin imuroinnista. Sitä kun pitää tehdä talvellakin.

Muistetaan nyt kuitenkin, että kyseessä on toistaiseksi pilottihanke, eli siinä mielessä ansaintalogiikkaan tulee suhtautua vähän eri tavalla.

Mä olen sitä mieltä, että hyvä vaan kun pöyhitään oikein kunnolla vanhat pölyiset ay-paperit pois pöydältä. Juuri äsken piti firman puolesta erästä risteilyä järjestää. En tiedä olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun kuuntelin merimiesten työehtosopimusta ja niitä pykäliä joita pitää noudattaa ja mitä heille maksaa.

Avautui ihan eri tavalla Junnun laulun sanat, että "varustajat kanoottinsa siirtää Panamaan". Nyt tiedän miksi.
 

Tuamas

Jäsen
Melkoi
Voi olla. Odotellaan mitä tästä seuraa. Mahtaakohan tästä saada kotitalousvähennyksen?

Tasaisemmin liikevaihdon voisi saada vaikkapa puolen tunnin imuroinnista. Sitä kun pitää tehdä talvellakin.

Saa, posti on hoitanut lakisääteiset velvoitteensa ja ruohonleikkuu kuuluu kotitalousvähennyksen piiriin.

Mutta kun se pointti on tasata sitä kesällä hiipuvaa liikevaihtoa ja työmäärää.

Sinänsä toki sinusta tulisi isona hyvä byrokraatti.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Saa, posti on hoitanut lakisääteiset velvoitteensa ja ruohonleikkuu kuuluu kotitalousvähennyksen piiriin.

Mutta kun se pointti on tasata sitä kesällä hiipuvaa liikevaihtoa ja työmäärää.

On hyvä, että on yritystä, kannatan kaikkia uusia ideoita lisätä toimeliaisuutta tässä maassa. Toivottavasti tämä toimii ja liikevaihdon lisäksi tulisi vähän katettakin.

Sinänsä toki sinusta tulisi isona hyvä byrokraatti.

Ja tämä "analyysi" perustuu...??
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Mä olen sitä mieltä, että hyvä vaan kun pöyhitään oikein kunnolla vanhat pölyiset ay-paperit pois pöydältä.

Olen samaa mieltä tästä. Ja toistan edelleen: toivottavasti tästä tulee jotain. Jos ei tule, niin toivottavasti myös tutkitaan tarkkaan ne syyt, miksi ei tule. En esimerkiksi ymmärrä, miksi kiinteistöliittö (tai mikä se nyt oli) otti niin negatiivisen kannan heti kärkeen, koska eihän tämä palvelu heidän edustamiensa yhtöiden kanssa suoraan kilpaile. Eikä tämä homma tosiaan mitään sellaista osaamista vaadi, mistä ei lyhyellä kolutuksella selviäisi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä ainakin maksan. Ei tosiaankaan kiinnosta itseäni mikään nurmikon leikku.

Sama. Heti kun kuulin, niin ajattelin, että kiinnostaa ja hinta ei kuukaudessa paljoa ole.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Tuostahan jää itse työn suorittajalle eli postinkantajalle kokonaiset 0,67€ tunnilta, joten onhan siinä melkoinen palkanlisäyskin kyseessä...
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En enää osallistu politiikkaan Jatkoajalla, kun tiedän mitä paskaa saa niskaan enemmistön taholta, joka ei köyhyyttä oikeasti edes tunne. Sen vuoksi tulin kirjoittamaan, kun en missään nähnyt uutta näkökulmaa tuohon ruohonleikkuseen liittyen. Teillä taitaa olla joku tasainen postimerkkipläntti, jota ajella. Sanoisin, että on laiskuuden huippu, jos sellaista ei ite viitsi ajella.Mulla on iso rinnetontti, jossa on laaksoa ja kukkulaa jos minkinlaista ja on todella vaikea ajettava. Päältäajettavaa en uskalla edes ajatella, vaan ihan peruskoneella mentävä. Siinä tuollaiset palkat postinkantajalle ovat naurettavat ja häneltä menisi mun tontin ajamiseen lähemmäs pari tuntia sen vaikeuden vuoksi. Lisäksi on ihan aiheellista ollut kysyä turvallisuudesta ja ammattitaidostakin. Meillä ainakin saattaa helpostikin saada leikkurin niskaansa, jos ei ole tarkkana.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tuostahan jää itse työn suorittajalle eli postinkantajalle kokonaiset 0,67€ tunnilta, joten onhan siinä melkoinen palkanlisäyskin kyseessä...
Eli jos kesällä ei ole postia jaettavana, niin pitkällä tähtäimellä peukaloiden pyörittelystä ei palkkaa voida maksaa. Niinpä vaihtoehdot ovat käytännössä että työ hoidetaan osa-aikaisuuksilla tai pienemmällä työntekijöiden määrällä tai että sitä täydennetään jollain.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En enää osallistu politiikkaan Jatkoajalla, kun tiedän mitä paskaa saa niskaan enemmistön taholta, joka ei köyhyyttä oikeasti edes tunne. Sen vuoksi tulin kirjoittamaan, kun en missään nähnyt uutta näkökulmaa tuohon ruohonleikkuseen liittyen. Teillä taitaa olla joku tasainen postimerkkipläntti, jota ajella. Sanoisin, että on laiskuuden huippu, jos sellaista ei ite viitsi ajella.Mulla on iso rinnetontti, jossa on laaksoa ja kukkulaa jos minkinlaista ja on todella vaikea ajettava. Päältäajettavaa en uskalla edes ajatella, vaan ihan peruskoneella mentävä. Siinä tuollaiset palkat postinkantajalle ovat naurettavat ja häneltä menisi mun tontin ajamiseen lähemmäs pari tuntia sen vaikeuden vuoksi. Lisäksi on ihan aiheellista ollut kysyä turvallisuudesta ja ammattitaidostakin. Meillä ainakin saattaa helpostikin saada leikkurin niskaansa, jos ei ole tarkkana.
Se on vittumaista että Suomessa köyhillä on niin isot ja pinnanmuodoiltaan vaihtelevat tilukset ettei niiden pihoja voida amatöörivoimin kuvitella hoidettavan. Toivottavasti rikkaat saadaan tämä jollain konstilla maksamaan.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuostahan jää itse työn suorittajalle eli postinkantajalle kokonaiset 0,67€ tunnilta, joten onhan siinä melkoinen palkanlisäyskin kyseessä...

Kuinka paljon vaativampaa ruohonleikkuu on postinjakamiseen verrattuna ja miksi siitä ylipäänsä pitäisi maksaa parempaa palkkaa? Eikös tuo kuitenkin ole prosenteissa laskettuna ihan tuntuva korotus näinä nollalinjan aikoina? Itse leikkaisin mieluummin ruohoa kuin jakaisin postia. Myös tulevaisuudennäkymät ovat ruohonleikkuussa paremmat kuin kirjeiden kantamisessa, kun ihmiset laiskistuvat.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se on vittumaista että Suomessa köyhillä on niin isot ja pinnanmuodoiltaan vaihtelevat tilukset ettei niiden pihoja voida amatöörivoimin kuvitella hoidettavan. Toivottavasti rikkaat saadaan tämä jollain konstilla maksamaan.
Suosittelen jättämään kyseisen naikkosen huomioimatta. Täyttää ainakin oman stereotyyppisen kuvan vihervasuri-naisesta ja hänen kanssaan on ennenkin väännetty monesta asiasta. Nykyään sitten väittelee täällä kun Savinaista ei jaksa enää saviläjäksi tai saviämmäksi haukkua. Työnantajien pöydältä tippuvat leivänmuruset eivät hänelle riitä ja hänen egyptologi-naistutkimus-tohtori-lapsiaan sorretaan koko yhteiskunnan toimesta. Tuottamattomasta työstä pitäisi maksaa miljoonia, mieluiten siten että ne nyhdetään parempituloisilta.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Eli jos kesällä ei ole postia jaettavana, niin pitkällä tähtäimellä peukaloiden pyörittelystä ei palkkaa voida maksaa. Niinpä vaihtoehdot ovat käytännössä että työ hoidetaan osa-aikaisuuksilla tai pienemmällä työntekijöiden määrällä tai että sitä täydennetään jollain.

Kuinka paljon vaativampaa ruohonleikkuu on postinjakamiseen verrattuna ja miksi siitä ylipäänsä pitäisi maksaa parempaa palkkaa? Eikös tuo kuitenkin ole prosenteissa laskettuna ihan tuntuva korotus näinä nollalinjan aikoina? Itse leikkaisin mieluummin ruohoa kuin jakaisin postia. Myös tulevaisuudennäkymät ovat ruohonleikkuussa paremmat kuin kirjeiden kantamisessa, kun ihmiset laiskistuvat.

Niin missä ongelma? Palkan päälle tulee tämä 0,67€ korotus niille vapaaehtoisille, jotka suostuvat tiistaisin ruohonleikkuutoimintaan toukokuun puolesta välistä elokuun loppuun.

Kentältä tulleeseen toiveeseen on näemmä aika ääripäinen vastaanotto Postin työntekijöiden mielipiteitä luettuani.
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin missä ongelma? Palkan päälle tulee tämä 0,67€ korotus niille vapaaehtoisille, jotka suostuvat tiistaisin ruohonleikkuutoimintaan toukokuun puolesta välistä elokuun loppuun.

Kentältä tulleeseen toiveeseen on näemmä aika ääripäinen vastaanotto Postin työntekijöiden mielipiteitä luettuani.

Ei tuo minulle ongelma olekaan – hyvä vain, jos ihmisille saadaan töitä. Mediassa jotkut postilaiset ovat valitelleet ruohonleikkuulisää ihan liian pieneksi. Minusta taas on kummallista, että siitä ylipäänsä tarjotaan mitään palkanlisää.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se on vittumaista että Suomessa köyhillä on niin isot ja pinnanmuodoiltaan vaihtelevat tilukset ettei niiden pihoja voida amatöörivoimin kuvitella hoidettavan. Toivottavasti rikkaat saadaan tämä jollain konstilla maksamaan.
Älä turhaan kadehdi. Jossain Helsingissä varmastikin olisi kallis ja arvonsa pitävä tontti, muttei täällä, vaikkei nyt korvessa ollakaan. Lisäksi vanha talo, jota pikkuhiljaa ihan omilla rahoilla =tili paikkaillaan. Se, että sattuu olemaan tontilla kokoa ei ole verrannollinen siihen, että on varakas tai nauttii yhteiskunnan elättinä jotain.
Muille sen verran, että tarkistakaapa kuka on mitäkin kirjoittanut. Tulee sellaista tuubaa, että alkaa jo naurattamaan. Enempää en tänne aikaani jaa. Tarvittavat olen kirjoittanut niille kuuluvilla palstoilla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mitäs paskaa sinusta on muka kirjoiteltu?
Itse seurustelen parhaillaan miehen kanssa, joka on Kokoomuksen jäsen ja itse olen vasemmistolainen. Mielenkiintoisia yhteenottoja kieltämättä tulee, mutta olen itse vähän jyrkempi, kun en ole suostunut kokkareiden bileisiin menemään. Hän on useampana Vappuna käynyt laulamassa kanssani työväenlauluja.
Äärivasuri

pidät kuitenkin kulttuurin tekoa työnä, sillä moni ei sitä siksi edes miellä, mikä on todella sairasta. Menkööt jokainen ja tehkööt luovaa työtä, niin ehkä vähän ymmärtävät miten vaikeasta ja haastavasta asiasta on kyse.
Vihervasuri

Poliittinen kartta antoi mulle tuloksen, jossa oli Skp, Sdp ja Vasemmistoliitto. Sijoitun vasemmiston vapaamielisiin. Kauimpana ajatuksistani ovat Kokoomus, Persut ja RKP.Ei mikään yllätys, kokkarit inhottavat ja perusnatsit jytky-huutoineen muistuttavat idiootteja.Ruotsalaisista aika mieto fiilis, vähän sellainen hajuton, mauton ja näkymätön kaasu.
vihervasuri

Sinulla on vähän ihmeellisiä käsityksiä. Kyllähän köyhäkin veroja maksaa monessakin muodossa ja tulonsiirrot ovat tuomittavia? Siis eläkkeet, lapsilisät, jne.?

Niin kauan kuin ökyrikkaat saavat eniten tukiaisia esim. maataloudessa tämän maan meno on mätää ja sairasta. On tutkittu, että maassamme köyhät vaan köyhtyvät ja rikkaat rikastuvat. Jossain on menty pieleen ja rajusti. Joku todella kuppaa jossain ja kovaa!Ei tarvetta pitempään tämän asian kanssa, kun en vaan ehdi kirjoittelemaan päivätolkulla, niin saa jäädä.
Vihervasuri
Sitä paitsi meistä osalla on moraalia toimia oikein, eikä keinolla millä hyvänsä esim. salata tuloja verotuksessa jne.

Vanha aforismi siitä, että "mitä suurempi rikkaus on, sitä suurempi rikos sen takana". Olen tästä vakuuttunut.Piste.
Vihervasuri

Ota huomioon, että minä en ole valinnut tulosta vaan kone tai mikä lie systeemi se on. Ainut, joka pysyy on se, että olen vasemmistolainen ja sydän on ja pysyy vasemmalla niin kauan kuin elän ja hengitän. Ei ole muuta. Ja jos viittaat ahdasmielisyyteen persujen perusnatsimeiningistä, niin sitten olen sitä. Oletko itse niin vapaamielinen, että hyväksyt kaiken, mikä loukkaa ihmisyyttä?Minä en.
Kuplassa elävä vihervasuri.
Voi nyt saatana sentään! Vassarit on sen verran fiksua porukkaa, etteivät tollaiseen lähde. Eri asia on nämä persut ja muut "ruudinkeksijät". Jokohan alkaa se ainutkin harmaa aivosolu liikahtamaan ja putkahtaa päähän ajatus, että mitähän on tullut loppujenlopuksi kannatettua. Mieltä saa ja PITÄÄKIN osoittaa ASIALLISESTI. Ihmisten rotuerottelu yms. ei sitä ole.
Suvakki-vihervasuri.

Pikaisesti heitetty jotain. Pahoittelut modeille pitkistä lainauksista, koitin niitä vähän lyhennellä. Tuossa on kyllä jo sellaista kakkaa että kuplassa elävä vihervasuri-suvakki on ihan käypä ilmaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös