Kyllä minä ymmärrän mitä perustuslakiin on kirjattu, ei tarvitse sinun hankkia pääkipua asiaa selittäessä.
Boldattuun kohtiin, minun näkemykseni mukaan juurikin tähän kohtaan hallitus nyt ajaa muutosta. Onko sinun mielestäsi oikein, että se muita heikompaa tulosta tekevä sinällään pätevän kriteerit täyttävä tyyppi jarruttaa sen firman, ja samalla niiden muiden työntekijöiden menoa? Joo, ymmärrän, se on lakiin kirjattu, mutta itsehän tuossa juuri myös jätät sen tulkinnanvaran niille kriteereille, joilla pätevyys mitataan. Nykyäänhän sun ei käytännössä tarvitse muuta kuin ilmaantua työpaikalle ja olla tekevinään töitä, niin siltikään ei kovi helposti sitä mätäpaisetta saa ulos, koska liitot.
Niin, minun oikeustajuni mukaan sillä ihmisellä, jolla on omat rahat kiinni siinä yrityksessä (veikkaisin, että suurin osa yrityksistä, joita laki koskee, on nimenomaan näitä pienyrittäjien puljuja, joissa on omat ja vaimon rahat kiinni), pitäisi olla oikeus päättää kenelle ne rahansa laittaa. Eli suomeksi sanottuna sillä yrittäjällä ei ole oikeutta määrätä mitä työtä joku toinen saa tehdä, mutta sillä pitäisi olla oikeus määrätä sen yhden työn osalta, että sitä ei ainakaan tarvitse tehdä.