Kerropa mikä varhaiskasvatuksen osaaminen nyt sitten on? Julkinen talous on alijäämäinen, joten minä haluan säästää. Emme voi säästää, jos halutaan koko ajan lisää palkkaa. Minä haluan kasvattaa tuloeroja ja satsata huippukoulutukseen. Luoda yksiköitä, jotka pärjäävät vertailussa Harvardin ja vastaavien kanssa. Ei minulle ole mitenkään keskeistä, että jokainen koulutetaan hyvin. Seurauksena on silloin vain keskinkertaista skeidaa, jossa kukaan ei ole huipputasoa. Minusta sinä et ymmärrä mitään huippukoulutuksessa. Jos lapsi olisi minun valmennuksessa, hän osaisi lukea 3 vuotiaana. Mitä siellä oikeasti opetetaan siellä lastentarhassa mihin tarvitsee jotain yliopistotutkintoa, kun tuntuu, etteivät lapset kuitenkaan osaa mitään? Minun lapsuudessani lastentarhoihin ei ainakaan porvariperheissä edes menty, enkä usko, että nyt olisi jääty jostain laadukkaasta varhaiskasvatuksesta paitsi, mitä työläiset saivat. Silloin opeteltiin itse asioita varmasti paljon enemmän kuin mitä opettivat niissä lastentarhoissa. Se on aivan varma. Vaatimustaso on siellä niin alhainen, etteivät he opi mitään ihmeellistä ja tyhmät lapset hidastavat ja häiriköivät. Se on ajanviettopaikka se tarha, missä ei sinänsä ole mitään pahaa, sillä ehtiihän lapsi opiskella myöhemminkin, mutta lapsellista väittää, että ne tyypit opettaisivat siellä mitään laadukasta.
Yksityiset, vieraskieliset lastentarhat ovat asia erikseen. Jos minulla olisi lapsia, niin järjestäisin niin, että he menisivät ranskankieliseen päiväkotiin ja sen jälkeen saksalaiseen kouluun. Silloin kielitaito tulisi kuntoon.