godofthunder
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät, Detroit Red Wings
@Pula-ajan Tretjak
Niin, työnantajan kannattaa huolehtia TT:den koulutuksesta. Lapsus, kerpele.
Tuo "yhden duunin" osaaminen lienee peruja isoista konepajoista, missä jokaisella oli se oma ruutunsa, mistä pidettiin huolta. Sittemmin kilpailun myötä, vaaditaan tavalliselta duunariltakin enemmän moniosaamista. Tähän on ta:n suhteellisen helppo kannustaa porukkaa esimerkiksi heko-palkkauksen kautta. On jopa ihan tutkittua dataa siitä, että työn kierto kannattaa. Sen laajentaa duunareiden osaamista, ja pitää mielenkiinnon yllä monotonisessa tehdastyössä.
Oon sun kanssa eri mieltä tosta protektionismista, itse veikkaan syyksi sitä, että "näin on vaan aina tehty". Ja kun on mennyt suht hyvin, niin kukaan ei ole halunnut sitä muuttaa mitenkään.
Kun katselee vaikka metson/Valmetin tapaa toimia, niin onhan siellä ihan järkyttävän paska tapa tehdä asioita. Nimenomaan yläkerran puolella, mikä taas heijastuu vääjäämättä lattiatason töihin. Toki, mun illuusio suomalaisten konepajojen laadusta on karissut jo aikoja sitten. Käsittämätön määrä paskaa päästetään käsistä läpi asiakkaalle. Tai vaikea sitä laatua on valvoa, jos tulevat Eestistä, ilman että niitä kukaan tarkastaa. Siinä jos missä menee rahaa. Hyvänä esimerkkinäinä esine x, joka piti tulla koneistettuna, hitsattuna ja maalattuna punaiseksi. Noh, koneistukset ja hitsaukset peilikuvana, ja sinisenä. Kolme päivää myöhässä.
Niin, työnantajan kannattaa huolehtia TT:den koulutuksesta. Lapsus, kerpele.
Tuo "yhden duunin" osaaminen lienee peruja isoista konepajoista, missä jokaisella oli se oma ruutunsa, mistä pidettiin huolta. Sittemmin kilpailun myötä, vaaditaan tavalliselta duunariltakin enemmän moniosaamista. Tähän on ta:n suhteellisen helppo kannustaa porukkaa esimerkiksi heko-palkkauksen kautta. On jopa ihan tutkittua dataa siitä, että työn kierto kannattaa. Sen laajentaa duunareiden osaamista, ja pitää mielenkiinnon yllä monotonisessa tehdastyössä.
Oon sun kanssa eri mieltä tosta protektionismista, itse veikkaan syyksi sitä, että "näin on vaan aina tehty". Ja kun on mennyt suht hyvin, niin kukaan ei ole halunnut sitä muuttaa mitenkään.
Kun katselee vaikka metson/Valmetin tapaa toimia, niin onhan siellä ihan järkyttävän paska tapa tehdä asioita. Nimenomaan yläkerran puolella, mikä taas heijastuu vääjäämättä lattiatason töihin. Toki, mun illuusio suomalaisten konepajojen laadusta on karissut jo aikoja sitten. Käsittämätön määrä paskaa päästetään käsistä läpi asiakkaalle. Tai vaikea sitä laatua on valvoa, jos tulevat Eestistä, ilman että niitä kukaan tarkastaa. Siinä jos missä menee rahaa. Hyvänä esimerkkinäinä esine x, joka piti tulla koneistettuna, hitsattuna ja maalattuna punaiseksi. Noh, koneistukset ja hitsaukset peilikuvana, ja sinisenä. Kolme päivää myöhässä.