Lisätään vielä tämä esim
@JypFabu voi olla kiinnosunut vaikka on vain anekdootteja
Miksi kuvittelisit minua kiinnostavan jonkun poliittisesti aatteellinen pamfletti, jossa asioita oiotaan mielivaltaisesti, eikä varsinkaan aseteta mihinkään perspektiiviin? Tämmöisiä sepusteita on jaeltu maailman sivu, eikä niistä ole kuin vessapaperiksi, tai entisaikaan, kuka sitä sentään näyttöönsä viitsii pyyhkiä.
Tämän asian tiimoilta, ihan niin kuin aina vastaavien, käy poliittinen opportunismi kiinni kuin kärpäset paskakikkareeseen, joten on hyvä omata itse hankittua kykyä asetella asiat mittasuhteisiinsa, ettei jokainen pölynimurikauppias tee tiliä kustannuksellasi. Kenellekään ei pitäisi olla yllätys, että vaikka eliitin omistama media rummuttaa ay:n ja vasemmiston käyvän jotain poliittista peliä, raadollisemmin ja sairaammin päämäärin sitä vetää ek - hallitus - media ketju.
Minulle sinällään ei tässä oole kyse valtataistelusta asiana, vaikka toki ymmärrän sitä tälläkin palstalla mesenoitavan täysin ohi varsinaisen aiheen, vaan siitä, että mikä ei kohtuus ole, ei voi olla lakikaan ja laki on ja kohtelee kaikkia samanarvoisesti tai pitää muuttaa samantien. Tämä "aktiivimalli" on vain köpöisellä savuverholla peitelty tulonsiirto kaikkein köyhimmiltä kokkarikavereille bisnekseen, tyhmä on se, joka muuta uskoo. Myöss, kuten Vartiainen itse totesi, ristiretki on päällä viedä ay - liikkeen asema, jotta jatkossa kansan kurjistaminen kävisi kätevämmin, ilman turhaa vastaanpanijaa, kas kun yksittäinen duunari on asemassaan vaikuttajana olematon. Banaanitasavallan rakentajilla on myös selkeä agenda siinä, että matalapalkkaa ja ns. suorittavaa porrasta pitää saada lupa tuoda duunarit ulkoa niin köyhistä ja järjestäytymättömistä maista, että palkat, koska yleissitovuus poistuu sillä silmänräpäyksellä, kun kokkarit ja isot juntit pääsee maaliinsa, on niin mitättömät, ettei suomalainen duunari ilman veronmaksajien subventiota kykene enää toimeen tulemaan. Kokkareille ja kokkarien kavereille tämä pikkuisen pakkorako, koska nämä bisnespuliveivarit tässä maassa on niin totaalipaskoja, etteivät pärjää missään kv - tason bisnesmaailmassa osaamisellaan, jostain se etu on kaavittava, kun muuten ei pärjää.
Huomaa, missään julkisessa debatissa ei enää puhuta muusta työllisten määrästä, ketään ei kiinnosta miettiä, elääkö sillä työllään, kunhan tekee, kuitenkin jokainen työ tuottaa jotain ja joku laittaa sen tuloksen liiveihinsä, entisaikaan puhuttiin varastamisesta, nykyään se kai on sori siitä, mikäli kiinni jää. Muistan sen kohua herättäneen mainoksen härskistä eliittipossusta ruokapöydässä örveltämässä, silloin se tuntui mauttomalta. Kokkariveljien jatkaessa missiollaan se alkoi tuntua todelta ja tähän aikaan päästyä se näyttää olevan kehu. Niin on saatu kansa tyhmennettyä.