Pyrin aina pitämään kielenkäyttöni sivistyneenä täällä palstalla, mutta...
MITÄ VITTUA? Keskuslakkotoimikunta? Keskuslakkotoimikunta.
Esittävät oikein laupiasta samarialaista hyväksymällä polttoaineen kuljetuksen kriittisten lentojen hoitamiseen.
Olisipa kyseessä edes Kummeli-sketsi, mutta ovat vissiin aivan tosissaan.
Toivottavasti liitot maksavat tästä lakosta pitkään, henkilökohtaisesti ja kalliisti.
t. Vantaan köyhimmässä lähiössä asuva duunari
Viehättävää tämä hyperventilaatio, mutta sittenkin erilaisilla organisaatioilla on erilaisia toimielimiä, joilla on erilaisia tehtäviä. Tyypillisesti palkansaajien työtaisteluista päätettäessä niillä on tuollainen nimi, oli sitten kyse kirjastonhoitajien tai rasvanahkametallimiesten ammattiliitoista. Vastaavasti työnantajan organisaatioilla on omia alaorganisaatioitaan.
Hellyttävää, miten tällaisestakin saadaan moinen messu. Mitä itse päätökseen tulee, eikö se nyt ole lähinnä hyvä, että liitto rajaa laillista lakkoaan noin, että lentoja voidaan lentää enemmän. Heillä olisi täysi mahdollisuus pitää koko jakelu nollissa - täysin laillisesti. Vaikea käsittää näitä ihmettelyjä, toki olen itse ollut vuosien varrella sekä ottamassa työtaisteluilmoituksia vastaan että joskus sellaisen allekirjoittanutkin, jälkimmäistä muistaakseni kaksi kertaa. Ensimmäistä sitten joskus vähän useamminkin. Ihan mitävituttomana ja pulssin pysyessä tasaisena.