Ei ole tuollaista moraalista velkaa. Jos lapsesi kokevat tuon houkuttelevana, niin totta kai kannattaakin lähteä ja avartaa maailmaansaNiin, tilanne on siis se, että minun lapseni (2 kpl) ovat käyneet kouluja Suomessa noin 15 vuotta keskimääräiseen 7000 euron vuosihintaan ja samaan aikaan olen maksanut veroja (siis suoria, en edes viitsi ajatella välillisiä veroja) reilut 30 000 euroa vuodessa enkä ole nauttinut muita yhteiskunnan palveluita (no, ok poliisi on joskus minua sakottanut ja armeija puolustaa turvallisuuttani ja olen jonkin euron saanut lääkärikäynneistä kelakorvauksia). Olen siis koulukulujen ja muiden saamieni etuuksien jälkeen maksanut varmasti nettona yli 10 000 valtiolle. Selittäisikö joku, missä on syntynyt se moraalinen velka, jonka perusteella lapseni eivät voi niin halutessaan muuttaa duuniin ulkomaille?
Tässä hetkellä vasemmisto ajaa tätä maata sen verran tehokkaasti alas, että jos minulta kysyvät neuvoa, suosittelen pakkaamaan laukut heti. Kuunnellessa Li Anderssonia ja Tuppuraista eilen kävi melko lailla selväksi, ettei tällä maalla taida olla tulevaisuutta.
Kyse oli siitä, ettei verotuksessa ole mitään rajaa, jonka jälkeen "oma siivu" on maksettu. Jokainen uusi euro tuloa verotetaan aina ihan normaalisti ja näin se pitää mennäkin. Ihan sama paljon olet maksanut, uusista tuloista maksetaan taas, saati että lasten siivu olisi hoidettu. Käytät kuitenkin verorahoilla rakennettua infraa koko ajan sinäkin ja käytät eri palvelujakin(verottaja, rakennusvalvonta,jne).
Kyllä ihmisverkostot pitänee jatkossakin ihmiset Suomessa enimmäkseen, vaikka ulkomaille muuttokin yleistynyt. Moni lähtijä myös palaa aikanaan. Eikä heillä suurempaa syytä ole karata, kun ei verotus ole kiristynyt hyvätuloisilla erityisemmin.