Ei sielläkään niitä paikkoja ole kaikille ja ei sinne todellakaan kaikki mene kun se palkkataso ei siellä ole kaikille niin hyvä ja edut ovat heikommat.Kai sä nyt tajuat että näillä sun mainitsemilla ideoilla palvelut karkaavat yksityiselle voittoa tavoitteleville yrityksille. Samoin työntekijät karkaavat yksityiselle kuten nytkin nähdään. Maksaja kuitenkin pysyy samana eli hyvinvointialue eli valtio. Samalla eriarvoisuus alueilla ja ihmisryhmien välillä lisääntyy.
Kyllä ne hoitoalan palkat tälläkin tavalla nousevat kun kilpailu työvoimasta kiihtyy. Mulle se on yks ja sama, kun omassa palkkakuitissa eurot lisääntyy. Mutta yhteiskunnan kannalta olisi varmaan parempi maksaa hoidosta ja hoitajista ihan vaan ilman sitä yksityisen yrityksen voitto-osuutta.
Ikävää, että hoitajien palkankorotukset on sulle näinkin vastenmielinen asia. Toivottavasti muistat mainita näistä mielipiteistä tulevaisuudessa kun olet itse hoidon tarpeessa. Mutta todennäköisempää on, että olet vain hiiri joka piipittää foorumilla ja sit ku paskat on vaipassa ni ollaan niin ollaan niin mielin kielin.
Se lisääntyy sen takia, että alueet ovat liian pieniä ja niitä tekijöitä ei riitä, useimmat uudet sote-alueet ovat jo lähtökohtaisesti aivan liian pieniä, että erikoisosaajille olisi hommia riittävästi tai niitä edes sinne saataisiin kun heitä ei ole tai heidän puolisoilleen ei ole siellä jossain töitä.
Sen takia kaikkea hoitoa ei tule tulevaisuudessa saamaan edes kaikilla noilla uusilla sote-alueilla vaan niitä keskitetään entistä enemmän. Nyt halutaan maksaa seinistä sen takia, että palvelut ovat lähellä mutta sen takia ei ole varaa maksaa siitä tekemisestä.
Yhä et tunnu oikeasti ymmärtävän kokonaisuutta kun tuijotat vain sitä omaa palkkakuittia.
Sen takia minulla on vakuutukset kun tiedän sen, että julkiselle ei tule pääsemään hoitoon jos pää ei ole kainalossa.
Eikä se tule tulevaisuudessa olemaan yhtään helpompaa kun rajattuja resursseja jaetaan sinne ja tänne.
Kun valtimo on auki et laita siihen vaan laastaria päälle. Nyt terveydenhuollossa on valtimo auki ja palkankorotus on se laastari.