Joku taisi kuvata tällaista vertausta "maalitolppien siirtelyksi". Jääkiekko, elokuvat, baletti yms. ovat sirkushuveja, josta maksetaan tekijöilleen joissain tapauksessa naurettavia summia. Ei ole verrattavissa ns. normaaliin työntekoon.
Ja huomaa lisäykseni aikaisempaan vastaukseeni. Nykytilanne on täysin työtaistelujen aikaansaannosta, kun työnantajalle ei anneta mahdollisuutta painaa porukkaa sinne maan rakoon takaisin.
Vartijana olen minäkin töitä tehnyt. Ja olen vakaasti sitä mieltä, että huonosti palkattua duunia sekin on työn vastuuseen nähden.
Niin, se oli nimenomaan vertaus niihin markkinapohjaisiin kysynnän ja tarjonnan lakeihin. Ei suoraa veratausta itse ammatteihin.
Niin, kuten tuohon jo vastasinkin, miksei nyky TESsejä voitaisi siirtää entistä enemmän työlainsäädännön alle..? Silloin siellä ei tarvitsisi ollasitä liiton miestä neuvottelemassa, kun entistä suurempi osa nuorista ei sitä haluaisi.
No tässä viimeisessä kappaleessa ollaan osittain samaa, osittain eri mieltä. Esim. se duuni mitä itse tällä hetkellä teen, ei ole kovin raskasta fyysisesti tai henkisesti. Mun mielestä TES:n mukainen palkka siitä on ihan validi, ei ole tarvetta nostaa.
edit. Miksei normaalissa työnteossa voitaisi maksaa hyvälle työntekijälle enemmän, ja huonolle työntekijälle vähemmän?