no sehän on kuinka sen kukin näkee. jos sä et arvosta enään hoitajia koska haluavat työnsäarvoista palkkaa ni se on sit ok. se ei ole meidän vika että kriisi tuli päälle juuri tässä kohtaa eikä sekään ettei käynyt siirtää neuvotteluja niinkuin hoitajat ehdotti.
Älä pistä sanoja suuhuni.
Kuten jo aikaisemmin sanoin arvostan hoitajien tekemää työtä mutta en tätä mitä siellä nyt nykyisen tilanteen varjolla yritettiin.
Mikä on se työn arvo? Ei hoitajat ole missään palkkakuopassa kun verrataan muihin julkisella puolella työnskenteleviin ja muistetaan se, että heistä suurin osa on julkisen puolen hommissa. Jos sitä palkkaa verrataan yksityisen puolen palkkaan niin julkisella maksetaan palkkaa reilusta alussakin13kk ja yksityisellä vain reilusta 12,5kk.
Lisäksi nuo jo mainisemani uran kannalta merkittävät edut voit käydä muualla töissä ja se ei vaikuta lomiin yms. Kun voi käyttää virkavapaata tämmöistä ei todellakaan ole yksityisellä puolella.
Jos noille eduille ja pitkille lomille lasketaan hinta niin palkkaeroa ei ole ja silti hoitajat ovat hyvin palkattuja esim. Opettajiin ja lastentarhanopettajiin verrattuna.
Yksityisen puolen insinööriin on turha verrata kun heistä suurin osa neuvottelee palkkansa itse, montako kertaa sen tekee hoitajat?
Vastuusta sen verran, että hoitaja tekee kuitenkin kaikki isoimmat juttunsa sen mukaan mitä lääkäri käskee eli ei ole tehnyt itse virhe ratkaisua.. Jos lentäjä tekee virheen ja siihen kuolee joku niin lentäjä on itse vastuussa. Samoin jos insinööri on suunnitellut sen koneen perseelleen on hän siitä vastuussa ei kukaan muu.
Eli puhe hoitajien vastuusta on aika paljon liioiteltu.