Olisi voinut näin olla. Mitä Medialiiton näkökulmia pystyi tiedotteesta ja lausunnoista lukemaan, taustalla piili joko loukkaantuminen siitä, että olivat ylipäätään tässä tilanteessa tai halua välttää lakkoherkkää PAU:ta - tai molempia. Vastuu menee kuitenkin Paateron ja sitäkin kautta Rinteen toimiin. Kun kesällä oli jo tieto asiasta, olisivat voineet hoitaa sen. Erottaa tarvittaessa Postin johdon, vetäytyä. Nyt sieltä lähti toimitusjohtaja pois, koska Rinteen johtaman hallituksen politiikka oli tempoilua. Ja uusikin Postin väliaikainen toimitusjohtaja totesi, että Postin johdon toimilla on ollut hallituksen tuki.
Esim Medialiiton pomo totesi, että jos Postin tytäryritys (Posti Palvelut Oy) on tullut meidän jäseneksi, se voi tulla tänne noudattamaan työehtosopimusta, niin kuin tarkoitus oli. Se ei voi tarkoittaa sitä, että he toisivat sieltä mukanaan vanhan sopimuksen. Käytännössä Medialiiton kannan takia laajat lakot toteutuvat. Holmbergin mukaan vastuu ei kuitenkaan ole Medialiiton: "haetaan syntipukkia sivullisista ja piiloudutaan sen taakse. Kaikki tiesivät, että tämä ei ole meille mahdollinen. Jos päätös koetaan huonoksi, sen voivat purkaa vain sen tekijät. Postin johdon, hallituksen ja valtio-omistajan on kannettava nyt itse vastuu päätöksistään. Postilakon ratkaisut on haettava sieltä, missä ongelmat ovat syntyneetkin".
Itse olen Medialiiton johdon kannalla. Purkakoon tilanteen ne, jotka sen aiheuttivat.