Nykyinen eliitti haluaa samalla tavalla ilmiantaa Johan Bäckmaneita ja Jaakko Laaksoja. Logiikka on samanlaista mutta syyt ovat erilaisia. Minusta se syy on oleellinen asia. Jos vaihtoehtoina on toimia itse maanpetoksellisesti tai torjua maanpetoksellisuutta, niin toiminta on erilaista.
Ei pidä paikkaansa. Nykyinen kulttuurieliitti ei ole kiinnostunut sen paremmin johan bäckmaneista kuin jaakko laaksoista. Jos unohdetaan jb ja jl, ei muutu. Kun oli ensimmäiset mielenosoitukset Venäjää vastaan/Ukrainan puolesta, kulttuurieliitti ei ollut paikalla eikä ollut järjestämässä mitään tukikonsertteja yms sen jälkeenkään. Kyllä tämä porukka ajattelee politrukki Lipposen lailla, että lännen vika koko juttu, jos jb:n ja jl:n politiikan ydinsisällöistä yleensä mitään ajattelee.
Hän ei rikosoikeudellista tuomiota tai potkuja saanut ja hänen nimensä puhdistettiin julkisesti, niinkuin kuuluikin. Asiattomia syytöksiä esittänyt saanee tuomionsa kuten kuuluukin.
Juu, mutta entäs jos paineet ajavat tekemään jotain perheelle tai itselle ennen syyttömyyden selviämistä? Tai kuten kirjoitin, jos syytös tulee pitkän ajan takaa, kenties kymmenien vuosien takaa, kuka pystyy kontrolloimaan sen, että se on todellinen? Ei esimerkiksi naisen/miehen syytös, joka sai rukkaset, vaikka niin kovasti yritt panoa. Tai se puolustusministeri, M Fallon, joka erosi 2017, koska oli laittanut kätensä toimittajan polvelle vuonna 2002. Toki saattoi olla ainakin osin taktinen ero Brexitiin nähden, mutta jos nyt ei kuitenkaan itse keksittäisi syytä, vaan mentäisiin sen mukaan, mitä ministeri itse sanoi.
Minusta mennään väärään suuntaan, sinusta varmaan mitä parhaimpaan. Minä näen isoja ongelmia siinä, että me too on koston ja vallan väline. Sinä tuskin sellaisia pohdit, koska nimihän voidaan puhdistaa. Varmaan viimeistään hautakivessä?
Yksi tähän lopuksi. Lain edessä seksuaalirikolliset on laitettava nykyistä kovempaan vastuuseen, erityisesti lapsiin kohdistuvissa rikoksissa.
Vastaan mielelläni, mutta en ennen sunnuntaita muista menoista johtuen.