Jaa-a, en tiedä, eikä oikeastaan kiinnostakaan.
Ai tässä vaiheessa se kiinnostus sitten loppuikin, kummallista, koska innokkaasti olet osallistunut keskusteluun ja tuo on asian ydin.
Missä kohtaa olen osallistunut innokkaasti keskusteluun Louhimiehen facepäivityksestä, koskien hänen työskentelyä eurooppalaisessa suurtuotannossa?
Rigatellin toiminta näyttäytyy itselle erittäin kyseenalaisena. En oikein ymmärrä miltä kantilta tuollaista toimintaa pitäisi tarkastella että se ei näyttäisi huonolta.
Kärppänähän sinä olet täällä paikalla ollut. Alatko saivartelemaan?
Rigatellin toiminta näyttäytyy itselle erittäin kyseenalaisena. En oikein ymmärrä miltä kantilta tuollaista toimintaa pitäisi tarkastella että se ei näyttäisi huonolta.
Mitäpä sitä kaunistelemaan. Rigatelli on vastine Jenkkilän #Metoo SJW - taistelijalle, jonka journalismiin kuuluu vahva poliittinen lataus. Mikä tietysti kiistetään.
En kyllä ymmärrä tätä jatkuvaa halua silmittömään kärjistämiseen - eikö olisi tietty tolkun paikka siinä empiirisessä todellisuudessa, että on monenlaista vahingollista käyttäytymistä ja etteivät ne kumoa tosiaan.
joka selvästi ei noudata omia journalistisia periaatteitaan
En saivartele, enkä ole kärppänä paikalla, enemmänkin ässänä läpi Helsingin. En ottanut kantaa tapaukseen muuten kuin toimittajan ammatillisesta näkökulmasta, jokainen toimittaja kirjoittaisi itse oman skuuppijuttun jatkon. Muiden motiivien pohdinnan jätän sinulle.
Kirjoittaisiko, jos se maksaisi vaikka esimerkiksi kahdenkymmenentuhannen euron apurahan verran itselleen ja itse kirjoittamisesta ei saisi palkkiota?
Ylen mukaan BBC:hin yhteyttä ottanut toimittaja ei toiminut työtehtävissä. Tapaus käsitellään Ylen sisällä.
Aika mielenkiintoinen väittämä. Mitä Yle ei siis noudata?
Minulle tämä juttu oli käsitelty siinä vaiheessa kun Louhimies kampesi itsensä television suoraan lähetykseen ja Jussi-gaalaan pyytämään anteeksi. Jos kaikki olikin vain teatteria ja Aku on vielä upeampi näyttelijä, kuin ohjaaja ja jatkaa samaa porsasteluaan kulissien takana, niin silloin näen tälle oikeutuksen. Jos taas mitään ei ole tapahtunut, niin vaikeaa on tuon toimittajan tekoaan millään tavalla puolustella.
Niin, ainakaan mistään ei ole tuomiota annettu enkä tiedä aloitettiinko tutkintaa missään vaiheessa. Jonkinlaista vastuuta toimittajankin osalta toivoisin. Onko oikein että toimittaja tarkoituksella torpedoi ihmisen työelämää? Varsinkin kun #metoo kampanja on saanut tilanteen niin herkäksi.
Onko muuten nyt paikallaan odottaa vastauksia Ylen selvityksestä ennen tuomitsemista vai miksi Ylen toimittaja voidaan tuomita ennen mutta Louhimiestä ei voinut? Ainakin täältä katsottuna näyttää siltä, että ne, jotka olivat puolustamassa Louhimieheä ja vaatimassa oikeudenkäyntiä, ovat nyt hyökänneet Ylen toimittajan kimppuun ennen minkäänlaista selvitystä.
Näyttää myös siltä, että joitakin ei kiinnosta lainkaan, että varsinainen virhe on mahdollisesti toimittajan tekemä työ aikana, jolloin hän ei olisi saanut sitä tehdä, vaan syytökset kohdistuvat itse tapaan, jossa ei ole mitään erikoista.Pääasia lienee, että Louhimiehen puolustajiin kuuluva joukko pääsee nyt suvakkitoimittajan kimppuun.
Kyllä minua ainakin kuluttajana kiinnostaa, onko ulkomaalainen tuotantoryhmä ollut kiinnostunut ohjaajansa maineesta tämän kotimaassa. Ei siitä kysyminen ole työelämän torpedoimista.
Niin siis ainakin itsell se on juuri tämä kombinaatio jonka mukaan toimittaja ei edes ole hoitanut työtehtävää mikä häiritsee ja antaa kuvan että taustalla on jokin agenda. Ei minua vaivaa toimittajien työn tekeminen enkä ainakaan muistaakseni ollut kovin kärkkäästi Louhimiestä puolustamassa aiemmin.
"Inspired by the worldwide #Metoo movement, the Finnish actors Pamela Tola, Matleena Kuusniemi, Pihla Viitala, Jessica Grabowsky and others have gone public with their experiences under the directorship of Aku Louhimies in his earlier productions."
Jos toimittaja vapaa-ajallaan näkee vaivaa haitatakseen aiemmin journalisminsa kohteena olleen ihmisen elämää, saattaa se kyseenalaiseksi myös sen aiemman journalismin. Ristiretkellä oleva toimittaja ei ole riippumaton toimittaja
Hyvä että tolkun ihmisiä löytyy myös YLE:n ex-johtajista. Jungner osuu suoraan maaliin: