Cobol vähän moitti minun lukutaitoani, mutta mielestäni tuossa ei edes mainita seksuaalista suuntautumista. Sen sijaan siinä on uskonto ja poliittinen mielipide (toki seksuaalinen suuntautuminen on katettu YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa)
En minä ole keneltäkään kieltämässä mielipiteen tai ilmaisun vapautta. Sen sijaan jos hakeutuu toimitusjohtajan vakanssiin, tulee ottaa huomioon aseman luomat rajoitteet julkisuudessa esiintymiseen.YK;n ihmisoikeuksissa luettellaan muuten aika monta muutakin oikeutta jotka löytyvät rikoslain 47 luvun 3 §:n listauksesta.
Katsotaampa "jokainen on oikeutettu kaikkiin tässä julistuksessa esitettyihin oikeuksiin ja vapauksiin ilman minkäänlaista rotuun, väriin, sukupuoleen, kieleen, uskontoon, poliittiseen tai muuhun mielipiteeseen, kansalliseen tai yhteiskunnalliseen alkuperään, omaisuuteen, syntyperään tai muuhun tekijään perustuvaa erotusta"
Cobol vähän moitti minun lukutaitoani, mutta mielestäni tuossa ei edes mainita seksuaalista suuntautumista. Sen sijaan siinä on uskonto ja poliittinen mielipide (toki seksuaalinen suuntautuminen on katettu YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa)
Eivätkö ne ole ihmisoikeuksia? Walrus21? Eikö?
Toisaalta meillä on case jossa Alma Media -konserni ei halunnut, että lestadiolaisuudestaan tunnetussa Pohjois-Suomessa ilmestyvän sanomalehden päätoimittajana toimisi nainen joka on naisen kanssa avoliitossa. Päätoimittaja voisi olla lestaadiolainen, mutta ei lesbolainen.
Toisaalta meillä on case jossa toimitusjohtaja on yrityksen imagon kannalta keskeisin henkilö. Se, millaisia väitteitä hän esittää, vaikuttaa yrityksen brändiarvoon. Ruotsalan kohdalla on erittäin voimakas olettamus, että hän tukee vähemmistöjä syrjiviä aatteita. Tuollainen ei enää nykymaailmassa mene läpi, koska ihmiset haluavat kulutustottumuksillaan tukea yhdenvertaisuutta.
Sekä Lapin Kansa että Porin Jazz halusi kaupallisista syistä suojella brändiään etteivät suututtaisi sidosryhmiään.
Minä ymmärrän molempien yritysten toimia päästä kiusallisesta tilanteesta eroon, mutta lain edessä ne ovat samankaltaisia (olettaen että Ruotsalalla olisi johtajasoppari).
Minua on ihmetyttänyt, miten täällä ihmiset ovat katsoneet tärkeäksi kirjoittaa jostain porilaisesta Akista yli 260 viestiä. Ja ilmeisesti lisää viestejä on vielä paljon tulossa.Tämä on kyllä Jatkoajan lähihistorian kummallisin taistelu.
Ei kai tämä mikään ihme ole. Akilla on ajatus jäänyt jonnekin 1960-luvulle ja väärä puoluestatus. Tottakai tähän on iskettävä kiinni. Moralisointi on hyve nykypäivän mittakaavassa.Minua on ihmetyttänyt, miten täällä ihmiset ovat katsoneet tärkeäksi kirjoittaa jostain porilaisesta Akista yli 260 viestiä. Ja ilmeisesti lisää viestejä on vielä paljon tulossa.
No eihän tässä Akista ole kyse, vaan kourallisesta änkyräkonservatiiveja, joiden maailmankuvaa vastaan on taas hyökätty. Raukat kuvittelevat, että edustavat mielipiteineen vielä enemmistöä suomalaisista, ns tolkun ihmisiä. Luulevat, että pieni vihervasemmistofeministien ryhmä on saanut masinoitua median puolelleen ja niin päin pois. Taudin kuvaan kuuluu lisäksi harhaiset salaliittoteoriat muslimeista ja muuta vastaavaa. Eivät raukat ymmärrä, että nykyajan keskivertokansalainen kannattaa tasa-arvoa ja tasa-arvoa vastaan hyökkäämisestä saattaa nousta älämölö. Siperia opettaa.Minua on ihmetyttänyt, miten täällä ihmiset ovat katsoneet tärkeäksi kirjoittaa jostain porilaisesta Akista yli 260 viestiä. Ja ilmeisesti lisää viestejä on vielä paljon tulossa.
Tarkalleen näin Jazzin tiedotteesta HS:
Kyseessä on siis toimitusjohtaja, ja toimitusjohtajasopimus. Tällöin riittää hallituksen epäluottamus ja siten päätös. Mutta lain mukaan.
Eivät raukat ymmärrä, että nykyajan keskivertokansalainen kannattaa tasa-arvoa
Joku kyseli, miksi joku Jazzin toimari kiinnostaa. Ei ainakaan minua kiinnosta. Mutta se kiinnostaa, kuinka nämä kotikutoiset, ahdasmieliset ääriliikkeet toimivat uskontoa ja nuoria hyväksikäyttäen.
Mitä uskontoa tarkoitat ja mihin näyttöön perustat moiset uskomuksesi?
Itse tämä tapaus on melkoisen pöyristyttävä. On taas hyviä ihmisiä liikkeellä, jotka eivät pysty työskentelemään ihmisten kanssa, jotka edustavat erilaista arvomaailmaa. Siinäpä se suvaitsevaisuus taas kerran näkyy hienosti.
Paskapuhetta, roiskeineen päivineen. Suurin osa tätä koko kohua ihmettelevistä on niitä tolkun ihmisiä, jotka eivät edusta näitä mielensäpahoittajia ja Aki ristille Pori Jazzeilla someraivoajia. Sun kuplas on alkaa olla sellainen, ettei sinne päivä paista.
Mitä uskontoa tarkoitat ja mihin näyttöön perustat moiset uskomuksesi?
Itse tämä tapaus on melkoisen pöyristyttävä. On taas hyviä ihmisiä liikkeellä, jotka eivät pysty työskentelemään ihmisten kanssa, jotka edustavat erilaista arvomaailmaa. Siinäpä se suvaitsevaisuus taas kerran näkyy hienosti.
Mitä tolkun ihmisillä halutaankin tarkoittaa? Ainakin Satakunnan Kansan ja Radio Porin Facebook artikkelien kommenttiketjujen perusteella pöyristyjät näyttivät olevan julkihihhuleita tai nuivia.Paskapuhetta, roiskeineen päivineen. Suurin osa tätä koko kohua ihmettelevistä on niitä tolkun ihmisiä, jotka eivät edusta näitä mielensäpahoittajia ja Aki ristille Pori Jazzeilla someraivoajia. Sun kuplas on alkaa olla sellainen, ettei sinne päivä paista.
Työsopimuslain ensimmäinen pykälä kuitenkin edellyttää että ko. lakia sovelletaan vain silloin jos henkilö työskentelee työnantajan johdon ja valvonnan alaisena. Se että kyseessä ei ole toimielin-toimitusjohtaja ei vielä automaattisesti tarkoita sitä että työsopimuslakia pitäisi soveltaa.Pori Jazzin toiminta on nykyään käytännössä täysin yhdistysmuotoista, ja potkut antoi yhdistyksen hallitus yhdistyksen johtajalle. He sattuvat nimittämään sitä toimitusjohtajaksi ja he ovat tehneet johtajasopimus-nimisen sopimuksen, mutta yhdistyksellä voi lain mukaan olla vain työsuhteisia henkilöitä eikä toimielin-toimitusjohtajaa (viime yhdistyslain uudistuksen yhteydessä tätä yritettiin muuttaa, mutta se torpattiin, kai pääosin toiminnanjohtajien halusta).
Minä ymmärrän tasan tarkkaan mistä tässä on kyse. Se mitä kritisoin on tämä ajalle tyypillinen someöyhötys mitä pienimmistökin asioista. Nämä somessa riehuvat mielensäpahoittajat edustavat ehkä muutamaa prosenttia suomalaisista, mutta saavat järkyttävän määrän paskaa aikaan. Näissä aktiivisissa öyhöttajissä on piirre, ettei hyväksytä muuta kuin se tasan tarkkaan omanlainen "suvaitsevaisuus" ja yritetään tehdä lillukan varsista punapuita.
Minä olen jo ensimmäisessä viestissäni asiaan ilmoittanut, että organisaatiolle tuo päätös oli varmasti hyvä. Mutta yleisellä tasolla toivoisin sen suuren enemmistön aktivoituvan ja tekevän päätökset itse pelkäämättä tätä öyhöttäjien joukkoa. Meidänkin työpaikalla yhä useampi jättää omat mielipiteensä kertomatta, koska "someraivon" kohteeksi ei haluta joutua. Mielestäsi on ilmeisesti oikein, että muutama prosentti määrittelee mitä julkisuudessa saa sanoa ja minkälaisia mielipiteitä? Ja sama porukka saa sitten ristiinnaulita väärinajattelijat? Kuulostaa hyvältä...
Se mitä kritisoin on tämä ajalle tyypillinen someöyhötys mitä pienimmistökin asioista.
Uuden maailman logossa tulee lukemaan teksti: KYLLÄ MINÄ NYT MIELENI PAHOITIN
Vertaile viime vuosien someöyhötyksen seurauksia ihan yksittäisille ihmisille versus joku kansanradio. Tai mielipidepalstat. Ei nämä mielensäpahoittajat ole koskaan ennen saaneet moista näkyvyyttä mitä nykyään saavat. Some on niin paljon helpompaa, sinne voi suoltaa samanmielisten kanssa jonkun saitin minuuteissa tukkoon ja tämä näyttäytyy jonain kansan mielipiteenä/ tahtona.
Et oikeasti ole niin tyhmä, ettet muka ymmärtäisi tätä......