Aki Ruotsalalle kenkää

  • 31 865
  • 323

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juuri valittu Pori Jazzin toimitusjohtaja paljastui paikallislehden terävän toimittajan kuulustelussa pesunkestäväksi Jeesuksen sotilaaksi, joka silmän välttäessä on tuominnut seksuaalivähemmistöjä vaikka itse elääkin ison kirjan vastaisesti viinanhuuruja ja seksuaalitanssinhimoa lietsovasti kuin Perkeleen vasen käsi konsanaan. Moses is Moses but biznez iz biznez, niinhän se tuppaa heillä menemään. Saa nähdä ehtiikö viedä katuojaan Jazzien maineen ulkomaisten artistien mielikuvissa.

No, kenkää joka tapauksessa tällaiselle III-divarimiehelle ja toivottavasti saadaan kaupan päälle kolmeksi kuukaudeksi lihaa syövien persuheteromiesten itkua parkua ja tuhkassa kieriskelyä.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aki Ruotsala – Wikipedia
Ei oltu sitten Jazz-organisaatiossa googletettu tätä täsmähakua. Tai sitten kyseessä on todellinen salaliittojen äiti, jolla ajetaan jatsit alas ja saadaan siirrettyä massatapahtumat (Areena ja soittopippalot) lähemmäs pääkaupunkiseutua.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmisillä on periaatteessa oikeus mielipiteisiinsä, mutta tietyssä asemassa olevien pitäisi tietää, milloin suu kannattaa pitää kiinni. Toimitusjohtaja tekee todella pahan virheen, kun päästää suustaan lausuntoja, jotka ovat selvästi yleistä mielipidettä vastaan, ja täyttävät syrjinnän tuntomerkit. Tuossa asemassa pitää tiedostaa, että tällaiset lausunnot saavat aikaan boikotointia niin artistien kuin vieraiden toimesta, ja tämä aiheuttaa vakavaa vahinkoa festivaalin maineelle ja taloudelle. Erottaminen on oikeastaan ainoa vaihtoehto, ellei hän sitten tajua erota itse.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pakko nyt kysyä, että mitä pahaa Ruotsala on ehtinyt tehdä Jazzien peräsimessä? Joo, tuo eheytymistuuba on älytöntä ja voisin kuvitella olevani aika monesta asiasta hänen kanssaan eri mieltä, mutta edelleen, miksi hän ei saisi toimia hänet palkanneen organisaation johdossa, jos työnantaja hänet parhaaksi vaihtoehdoksi on katsonut. Ihmettelen kyllä, että noin voimakkaasti tiettyyn ideologiaan profiloitunut kaveri ko. tehtävään valittiin tai suostui, mutta jos kaikki taustat ja toimenkuvaan liittyvät asiat ovat olleet selvät, en kyllä näe mitään syytä itkeskellä kellään, ennen kuin on duunissaan päässyt kykynsä tai kyvyttömyytensä näyttämään. Hupaisaa, että tästäkin kai saadaan ajojahti leivottua, ja vähän huolestuttavaa, jos Ruotsala joutuisi jopa luopumaan tehtävästään vakaumuksensa vuoksi. Sellainenkaan ei kai sivistysvaltion pirtaan pitäisi sopia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmisillä on periaatteessa oikeus mielipiteisiinsä, mutta tietyssä asemassa olevien pitäisi tietää, milloin suu kannattaa pitää kiinni. Toimitusjohtaja tekee todella pahan virheen, kun päästää suustaan lausuntoja, jotka ovat selvästi yleistä mielipidettä vastaan, ja täyttävät syrjinnän tuntomerkit. Tuossa asemassa pitää tiedostaa, että tällaiset lausunnot saavat aikaan boikotointia niin artistien kuin vieraiden toimesta, ja tämä aiheuttaa vakavaa vahinkoa festivaalin maineelle ja taloudelle. Erottaminen on oikeastaan ainoa vaihtoehto, ellei hän sitten tajua erota itse.
Jos oikein käsitin, ei Ruotsala ole valintansa jälkeen mitään huudellut, vaan joku kolmas osapuoli kaivoi taustat esille. Sen vuoksi haastattelu tehtiin ja taustoja sekä mielipiteitä kaiveltiin. Aikamoista kiemurtelua nuo vastaukset olivat, mutta eiköhän hän tajua asemansa, ja siksi ei sanonut mitään suoraan.

Seitsemän vuotta tuosta kampanjastakin jo on, joten ehkä mä nyt hiukan miettisin, ennen kuin savustaisin kaverin ulos duunistaan.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakko nyt kysyä, että mitä pahaa Ruotsala on ehtinyt tehdä Jazzien peräsimessä? Joo, tuo eheytymistuuba on älytöntä ja voisin kuvitella olevani aika monesta asiasta hänen kanssaan eri mieltä, mutta edelleen, miksi hän ei saisi toimia hänet palkanneen organisaation johdossa, jos työnantaja hänet parhaaksi vaihtoehdoksi on katsonut. Ihmettelen kyllä, että noin voimakkaasti tiettyyn ideologiaan profiloitunut kaveri ko. tehtävään valittiin tai suostui, mutta jos kaikki taustat ja toimenkuvaan liittyvät asiat ovat olleet selvät, en kyllä näe mitään syytä itkeskellä kellään, ennen kuin on duunissaan päässyt kykynsä tai kyvyttömyytensä näyttämään. Hupaisaa, että tästäkin kai saadaan ajojahti leivottua, ja vähän huolestuttavaa, jos Ruotsala joutuisi jopa luopumaan tehtävästään vakaumuksensa vuoksi. Sellainenkaan ei kai sivistysvaltion pirtaan pitäisi sopia.
Pori Jazzin uuden toimitusjohtajan homokommentit aiheuttivat kohun: Kiistää rinnastaneensa homot ja huumeidenkäyttäjät | Yle Uutiset | yle.fi
Ei ole ehtinyt vielä tehdä mitään. Valittu viime viikolla ja aloittaa elokuun alussa tässä pestissä. Hän kertoo oman näkemyksensä tästä asiasta tuon uutisen loppupuolella.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vahinkohan on jo tapahtunut. Nyt yritetään korjata sitä mitä korjattavissa on.
Iltalehden uutinen klo 17:37 aiheesta

il.fi kirjoitti:
Pori Jazzin hallitusta haalitaan hätäkokoukseen ympäri maailmaa. Käsittelyyn tulee myös toimitusjohtajan työsuhteen purkaminen.

il.fi kirjoitti:
Pori Jazz 66 ry:n hallituksen puheenjohtaja Hannu Jaakkola ilmoittaa Pori Jazzin sanoutuvan täysin ja aivan ehdottomasti irti syrjinnästä.

- Me puramme koko asian ja esille nousee todennäköisesti yhtenä vaihtoehtona uuden toimitusjohtajan työsuhteen purkaminen. Meidän on kuitenkin ensin selvitettävä mitä on sanottu ja mitä on sanomisella tarkoitettu.

Noussutta kohua Jaakkola pitää erittäin vakavana.

- Tämä on katastrofi! Ei pelkästään Pori Jazzin kannalta, vaan etenkin seksuaalisten vähemmistöjen kannalta, jotka joutuvat asiasta kärsimään. Esitän jo nyt heille anteeksipyyntöni.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Seitsemän vuotta tuosta kampanjastakin jo on, joten ehkä mä nyt hiukan miettisin, ennen kuin savustaisin kaverin ulos duunistaan.

Joo mutta ei tämä kiinnosta Twitterin oikeamielisten ihmisten totuuskomissiota. Siellä on aikamoiset talkoot meneillään, kannattaa lukea #porijazz.

Olen itse Ruotsalan kanssa eri mieltä varmasti monestakin asiasta enkä jaa hänen näkemyksiään. Mutta kyllähän nyt taas tämän keissin yhteydessä tulee selväksi, mistä asioista ei kertakaikkiaan voi sanoa vahingossakaan mitään oikean, virallisen mielipiteen vastaista.

Minä pidän homoja tavallisina ihmisinä enkä halua olla nostamassa omaa statustani heidän kustannuksellaan. Sellaista itsensä nostamista minä nimittäin ainakin tuossa Twitter-kohussa havaitsen. Ja yhä edelleen, milloin tämä äänekäs ja oikeamielinen porukka alkaa tuomita kaikkea islamiin liittyvää paskaa? Mitenkäs siellä suhtaudutaankaan homoseksuaaleihin? Ja voitte täälläkin tulla rauhassa sanomaan islam-kortin esiinnostamisesta. Minusta se on vaan kertakaikkisen uskomatonta, minkälaiset kaksoisstandardit äänekkäillä punavihreillä vallitsevat tämän aihepiirin asioissa. Kristinuskoa kyllä lyödään surutta ja pidetään isoa meteliä, mutta islamista vaietaan nyt ja varmaan ikuisesti. Sitten vielä ollaan väittämättä, että islamin ongelmia ei kielletä.
 

kärpyttäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
vähän huolestuttavaa, jos Ruotsala joutuisi jopa luopumaan tehtävästään vakaumuksensa vuoksi. Sellainenkaan ei kai sivistysvaltion pirtaan pitäisi sopia.

Niinnoh, ei yksilön oma julki tuotu vakaumus ole turvassa syy-seuraussuhteilta ja yksilön edustaman organisaation mahdolliselta imagotappiolta. Voihan Suomessa aivan rauhassa omata vakaumuksen, että homous on hankitty ominaisuus tai että lapsen kehitysvammaisuus on vanhempien syntien syytä tai että tummaihoisilla ei ole sielua jne.., mutta jos kuluttajat reagoi näiden vakaumusten julkiseen ilmaisuun tarpeeks suurella boikotin uhkalla niin kyllä siinä organisaationkin tulee asiaa miettiä.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Tässä on taas kyllä mielensäpahoittamisen maailmanennätys menossa. Äijä on 7-v sitten sanonut jotain puolityhmää joka kaivetaan nyt kätevästi esille ja sitten ukkoa ollaan heti tönäisemässä someinkvisiittorien pelossa bussin alle. Roopesalmiset ja muut taas keräävät kaikki pisteet ja lupaavat boikotoivansa tapahtumaa ja ovat niin pöyristyneitä. No eihän sinne kenenkään pakko ole mennä jos ahdistaa.

Tuosta voisi lukea sen mitä mies oli sanonut ja taitaa yksi virke olla sellainen mistä helvetin tuli (tm) on nyt päässyt valloilleen. Kyllä tämä mielensäpahoittaminen on yhtä helvetin homostelua etten sanoisi.

Kohu nousi heti: Pori Jazzin toimitusjohtaja Aki Ruotsala uskoo eheytymiseen – rinnastaa homoseksuaalit huumeidenkäyttäjiin | Uusi Suomi
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niinnoh, ei yksilön oma julki tuotu vakaumus ole turvassa syy-seuraussuhteilta ja yksilön edustaman organisaation mahdolliselta imagotappiolta. Voihan Suomessa aivan rauhassa omata vakaumuksen, että homous on hankitty ominaisuus tai että lapsen kehitysvammaisuus on vanhempien syntien syytä tai että tummaihoisilla ei ole sielua jne.., mutta jos kuluttajat reagoi näiden vakaumusten julkiseen ilmaisuun tarpeeks suurella boikotin uhkalla niin kyllä siinä organisaationkin tulee asiaa miettiä.
Ymmärrän tämän. Tässä tapauksessa vain Ruotsala ei ole itse noussut saarnapönttöön, vaan hänen taustansa on kaiveltu esille muiden taholta. Sikäli hiukan harmittaa tällainen, enkä voi välttyä ajattelemasta, että vastaavanlainen taustojen kaivelu koettaisiin jonkun nuorempana näyteikkunoita hajoitelleen kettuhenkilön kohdalla oikeistolaiseksi ajojahdiksi.
 
K

kiwipilot

Niin, jos Jazzien johto haluaa ottaa tukkaan taloudellisesti ihmisten boikotoinnista johtuen niin sitten ottavat. Valinta on oma. Olkoot sitten miten ammattimies tahansa, niin ei tuollaista vakaumusta/kommentointia voida sivuuttaa jo pelkästään massiivisen imagohaitan takia. Veikkaan että viimeistään huomenna uskis saa kenkää.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Joo mutta ei tämä kiinnosta Twitterin oikeamielisten ihmisten totuuskomissiota. Siellä on aikamoiset talkoot meneillään, kannattaa lukea #porijazz.

Olen itse Ruotsalan kanssa eri mieltä varmasti monestakin asiasta enkä jaa hänen näkemyksiään. Mutta kyllähän nyt taas tämän keissin yhteydessä tulee selväksi, mistä asioista ei kertakaikkiaan voi sanoa vahingossakaan mitään oikean, virallisen mielipiteen vastaista.
Tämähän on siitä hauska keissi, että nyt meillä ihan oikeasti on oikea ja väärä mielipide. Homoudesta ei ihan oikeasti voi eheytyä ja Aki Ruotsala on siitä asiasta eri mieltä, eli väärässä.

Kun puhutaan Twitterin totuuskomissiosta, tulee ainakin minulle mieleen joku pienten piirien kommenttirinki, jonka tavoitteena on muokata yleistä mielipidettä. Tässä kohden on vain sillä tavalla, että kaikki paitsi Aki (ja Päivi) ovat samaa mieltä. Varianssia on ainoastaan siinä, että mitä tästä väärässäolemisesta pitäisi seurata.

Pori Jazzeilla ei ole minkään sortin velvollisuutta laittaa Ruotsalaa viralta, mutta se olisi varmasti tehokkain keino tämän PR-kriisin hoitamiseen. Saa nähdä mihin päätyvät, mutta ainakin minulle se on ihan sama. Ko. festarit ja niiden menestys ei vaikuta elämääni millän tavalla ja pakkohan urpojenkin on jossain olla duunissa, niin miksei sitten Porissa.

Timo Soini on yhtä väärässä aborttiasiassa ja minun ilmainen konsulttivihjeeni on, ettei häntä välttämättä kannata palkata minkään festivaalin johtoon. Ei, vaikkei hän mielipiteellään olisi mitään lakia rikkonutkaan.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Nythän tuossa olisi kaikilla ei-heteroilla ja ei-CIS henkilöillä mahtava imperiumin vastaiskun paikka: kaikki joukolla homoilemaan, lesboilemaan, transuilemaan ja pervoilemaan Pori Jazziin hyvän musiikin lomassa. Ehkäpä live-esimerkillä kyetään näyttämään miten ne asiat ovat. Niin. Saakeli.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vai niin, että vika on taas taustatyötä tehneen toimittajan. Vika on toimittajan, joka halusi esittää täsmentäviä kysymyksiä, ja antaa haastateltavalleen mahdollisuuden tarkentaa näkemyksiään.

Uskotko, että kristinuskon avulla homoseksuaali voi muuttua heteroseksuaaliksi?

–Minulla on muutamia ystäviä, joilla on vahva huumetausta. Heille on sitten ollut tällainen vahva uskoontulon kokemus. Heidän elämänsä on saanut ison käännöksen. Olen seurannut heidän elämäänsä ja huomannut tällaisen positiivisen vaikutuksen. En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee.

Huumeiden käyttö on kuitenkin eri asia kuin homoseksuaalisuus?

–No niin varmasti on, mutta ajattelin rinnastaa elämänmuutokseen. Jos ihminen itse näin kertoo, niin ihminen pystyy itse määrittelemään identiteettinsä. En minä voi sitä kyseenalaistaa. Mielipiteenvapaus on tärkeää niille, jotka kokevat olevansa homoseksuaaleja sekä heille, jotka kokevat muuttuneensa siitä.

Siinä on Ruotsalan tuoreita kommentteja, joista saa aivan selvän kuvan, että hän uskoo homoseksuaalisuudesta eheytymiseen uskon kautta. Fiksuna miehenä olisi antanut asian olla, mutta ilmeisesti usko tekee sokeaksi.


Pori Jazzin hallitus kokoontuu hätäistuntoon. Onkohan aiheena huonosti tehty kartoitus vai kuinka selvitä sen seurauksista.

Voikohan jazzista eheytyä?
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämähän on siitä hauska keissi, että nyt meillä ihan oikeasti on oikea ja väärä mielipide. Homoudesta ei ihan oikeasti voi eheytyä ja Aki Ruotsala on siitä asiasta eri mieltä, eli väärässä.

Kyllä kyllä, olen aivan samaa mieltä.

Mutta mieti nyt, mistä alkuperäisessä viestissäni oli kyse. Mistä nousee iso kohu ja mistä ei? Minkälaisten väärien mielipiteiden esittämisestä vaaditaan jonkun eroa ja jonkun ei? Kun miettii tämänkin keissin mittakaavaa, niin kyllä minä aikamoista totuuskomissiota tässä näen. Enkä tarkoita sillä nyt vain sitä, että mikä on aidosti oikea mielipide ja mikä väärä.

Kuten @sampio sanoi, vastaavanlainen taustojen kaivelu jonkun toisen kohdalla koettaisiin äänekkään punavihreän joukon toimesta oikeistolaiseksi maalittamiseksi.
 

Goxim Marky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hiroshiman karpit
En diggaa hihhuleista tai edes ole homoja vastaan, mutta sinänsä viihdyttävää nähdä, että kuinka kaikki oikeamieliset daideilijat ja kulthyyripersoonat pääsevät pöyristelemään sekä moraalisäteilemään kilpaa julkisuudessa. Varmasti nähdään vallan dramaattisia irtisanoutumisia festivaalista ja anteeksipyyntöjä joka suuntaan, kun on siellä joskus soitellut. Nautin tästä.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Toivottavasti Räsänen ja Essayah nyt uskaltavat rohkeasti lausua mielipiteitään ääneen niin saadaan koko saagasta kaikki hyvä irti eli kirkosta eroavien määrä taas nousuun.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Mutta mieti nyt, mistä alkuperäisessä viestissäni oli kyse. Mistä nousee iso kohu ja mistä ei? Minkälaisten väärien mielipiteiden esittämisestä vaaditaan jonkun eroa ja jonkun ei? Kun miettii tämänkin keissin mittakaavaa, niin kyllä minä aikamoista totuuskomissiota tässä näen. Enkä tarkoita sillä nyt vain sitä, että mikä on aidosti oikea mielipide ja mikä väärä.

Kuten @sampio sanoi, vastaavanlainen taustojen kaivelu jonkun toisen kohdalla koettaisiin äänekkään punavihreän joukon toimesta oikeistolaiseksi maalittamiseksi.
Ihan kaikesta voidaan vaatia jonkun eroamista. Organisaation itsensä päätettävissä on sitten se, että missä kohden vihainen joukko on niin suuri, että sitä kannattaa alkaa kuuntelemaan. Penallekin vaadittiin kenkää aika pitkään ennen kuin niin tapahtui.

Minun mielestäni tämä on mielenkiintoinen keissi, sillä kohtalaisen julkiseen työhön on valittu ihminen yli 50 vuotta vanhoilla arvoilla. Ei ole ihme että se herättää keskustelua, varsinkin kun ne arvot ovat ihmisille merkittäviä.

Tuosta mitä jos tilanne olisi toisinpäin-jossittelusta en oikein pidä. Mikä edes olisi homovastaisen hihhulin vastine liberaalilla puolella? Käsitellään keissit yksitellen ja haukutaan ensi viikolla joku typeriä puhuva puunhalaaja.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En diggaa hihhuleista tai edes ole homoja vastaan, mutta sinänsä viihdyttävää nähdä, että kuinka kaikki oikeamieliset daideilijat ja kulthyyripersoonat pääsevät pöyristelemään sekä moraalisäteilemään kilpaa julkisuudessa. Varmasti nähdään vallan dramaattisia irtisanoutumisia festivaalista ja anteeksipyyntöjä joka suuntaan, kun on siellä joskus soitellut. Nautin tästä.

Iiro Rantala ehtikin jo toteamaan että Porissa on aina ollut umpipaska meininki.

Hauska olisi joskus lukea jostain tutkimuksesta kuinka moni homo oikeasti ottaa itseensä tällaisista yksittäisistä kommenteista, vai ovatko kaikki mielensäpahoittajat vaan homojen kavereita. Toki Toivolan Jani varmaan kohta on jossain julkaisussa kertomassa kuinka on järkyttynyt. Sitä en tiedä onko Rantala homo. On tai ei, ei vaikuta omaan elämään mitenkään.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Toivottavasti Räsänen ja Essayah nyt uskaltavat rohkeasti lausua mielipiteitään ääneen niin saadaan koko saagasta kaikki hyvä irti eli kirkosta eroavien määrä taas nousuun.

On ottanut jo kantaa: KD:n puheenjohtaja Sari Essayah puolustaa Pori Jazzin uutta toimitusjohtajaa, jonka mukaan ”homoja ei ole olemassa” (Linkki IL:n laatusivuille)

Minun puolestani kuka tahansa saa uskoa mihin tahansa satuhahmoon jos niin haluaa - ei se minulta mitään ole pois. Puolestani myös ihminen saa nuolla karvamattoa tai imeä taikasauvaa jos siltä tuntuu ja pitää samasta sukupuolesta enemmän / ainostaan - ei sekään ole minulta mitään pois.

Eniten tässä vituttaa tämä maaginen pöyristyminen joka suuntaan taas.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyse on Pori Jazzin imagosta, siihen ei juuri valitun tj:n mielipiteet sovi. Käsittämätön valinta, huonoa taustoiden selvittämistä eli amatöörimäistä toimintaa Jazzin hallitukselta. Yhtä amatöörimäistä toimintaa Ruotsalaiselta, ei tuollaisia mielipiteitä voi antaa julkisuuteen Pori Jazzin toimitusjohtajana.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Toivottavasti Räsänen ja Essayah nyt uskaltavat rohkeasti lausua mielipiteitään ääneen niin saadaan koko saagasta kaikki hyvä irti eli kirkosta eroavien määrä taas nousuun.

Onpa kumma, jos jonkun henkilön subjektiivisesti kokemaan elämänmuutokseen ja siitä kertomiseen ei voi ottaa kantaa @AkiRuotsala toteaa viisaasti: "En minä voi sitä kyseenalaistaa, jos ihminen näin kokee"

Näin kirjoittaa kansanedustaja Sari Essayah. Mahtaakohan Essayah ymmärtää, että toimitusjohtajan lausunto voidaan rinnastaa hänen johtamansa organisaation linjaukseen. Jos eheytymisestä puhuu yksityishenkilö Aki Ruotsala, ei ketään kiinnosta. Mutta kun asiasta puhuu Pori Jazzin toimitusjohtaja, ovat mittasuhteet aivan eri kokoa. Luulisi puolueensa puheenjohtajana toimivan henkilön ymmärtävän tämän jos jonkun.

Veikkaanpa, että Essayahin kommentit olisivat täysin erilaiset, jos Seinäjoen tangomarkkinoiden toimitusjohtaja lausuisi kristinuskon olevan sairaus, josta voi parantua.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Onko tässä nyt saatu mielet pahoitettua uutisesta, jossa on 100 % varma totuuspohja? Vai vedelläänkö taas toimittajan ohjauksella mutkat suoriksi trendiaiheella, jolla saadaan taas somekotkat liitelemään? Toisaalta se on ihan sama yrittää enää tässä vaiheessa alkaa median väärinkirjoituksia oikomaan, koska ME ollaan oikeassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös