Tämä on kyllä jo maailmanluokan suoritus.Siskoni joskus peruutti autolla päin roskakatosta, kun oli tajunnut että auton avaimet jäi eteisen pöydälle ja alkoi peruuttaa oven eteen niitä hakemaan. Miettikääpä sitä.
Joo, tapauksesta on yli 20 vuotta aikaa mutta aina muistoissamme silti. En kyllä muista että miten hän tästä jäi kiinni, todennäköisesti kyydissä oli ollut joku syväkurkku joka oli ihmetellyt että mitä täällä tapahtuu.Tämä on kyllä jo maailmanluokan suoritus.
Sitä varten ihmisellä nimenomaan pitää olla sisaruksia, että joku muistaa töppäilysi vuosien takaa ja muistuttaa niistä tasaisin väliajoin.Joo, tapauksesta on yli 20 vuotta aikaa mutta aina muistoissamme silti. En kyllä muista että miten hän tästä jäi kiinni, todennäköisesti kyydissä oli ollut joku syväkurkku joka oli ihmetellyt että mitä täällä tapahtuu.
Käytä suodatinpussin korvikkeena talouspaperia.Meikäläiseltä loppui suodatinpussit niin kaupassa käynnin jälkeen kaapista löytyy nyt kaksi pakettia kahvia ja edelleen se nolla pakettia suodatinpusseja...
Juu tuttu toimenpide, kun ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun näin on käynyt :DKäytä suodatinpussin korvikkeena talouspaperia.
On se kyllä aika karmeanmakusta kahvia vedellä siitä paperin läpi. Varsinki jos jotain X-traa niin eihän sillä pysty edes persettään ilma kipua pyyhkimään. Isommat rannut jää perseeseen ku pöntöön.Juu tuttu toimenpide, kun ei ole nimittäin ensimmäinen kerta kun näin on käynyt :D
Meikäläiseltä loppui suodatinpussit niin kaupassa käynnin jälkeen kaapista löytyy nyt kaksi pakettia kahvia ja edelleen se nolla pakettia suodatinpusseja...
Olit jälleen taas mulkkusillaan ulkona?Kas kun olin ees muistanut pukea aamulla...
Juuri saman ihmettelyn äärellä olin (taas) eilen koiriemme talutushihnojen ja kaulapantojen kanssa. Niitä tarvitaan monta kertaa päivässä, joten minkä aivomyrskyn seurauksena ne siis siivotaan käyttökertojen välissä jonnekin, mistä niitä ei normaalia logiikkaa käyttäen kukaan osaa etsiä. Ei edes hän, joka ne on sinne siivonnut. Lupasin jatkossa irrottaa autosta renkaat aina käytön jälkeen, ja tunkea ne esimerkiksi naapurin arkkupakastimeen tai muuhun yhtä loogiseen lokaatioon.Nyt ei puhuta omista aivoistani, vaan jonkun aivan toisen. Mutta siis, täällä tehdään suursiivousta, because of reasons. Meinasin antaa koiralle ruokaa. Vaan missäs se kuivamuona taas onkaan? Normaalisti pussi on siis keittiön lattialla, ei se koira sitä sieltä käy syömässä, koska on hienohelma. No meikäpoika kollaa koko kämpän läpi, ei vaan löydy. Viimein menin sen viimeisen oven luokse, ovi johtaa vaatehuoneeseen. Ensin siitä toki piti raivata kolmekymmentä mattoa ja toista sataa muuta rättiä edestä pois. Luvuissa saattaa olla ilmaa, paljon niitä oli, en laskenut. Ovi auki, tavarat hyökyivät päälle kuin yleinen syyttäjä. Otetaan edestä pois petauspatjaa, pyykinkuivaustelinettä, neljäkymmentä ämpäriä, ja sen jälkeen näkee jopa perälle. Näkyy vähän vastaavanlainen säiliö, joka mulla on omassa kodissa tuota muonaa varten, keittiön lattialla. Avaan säiliön, näkyy joku toistasataa vuotta vanha muonapussi kiinni teipattuna, kyseistä muonaa ei ole annettu ko. koiralle ainakaan kolmeen vuoteen, koska sai jonkun ripulireaktion siitä. Hyvä se silti on säästää pahan päivän varalle. Nostan pussin pois, alta löytyy lisää jotain ämpäreitä sun muita purkkeja. Kaivaudun syvemmälle. Kaiken ryönän alta löytyy etsimäni muonasäkki.
Emmätiädä. Siis muona, jota tarjotaan prinsessalle päivittäin, on piilotettu helvetinmoisen paskakerroksen alle ja taakse paikkaan, johon en ikipäivänä ole ennen edes kurkannut. Jos mun aivot olisivat olleet asialla, ko. säkki olisi ollut jossain sellaisessa paikassa, josta sen a) löytää helposti, b) tajuaa edes katsoa tai c) olisi vain jätetty siihen keittiön lattialle. Ei sinne, mihin päivä ei ole paistanut kuuteen vuosikymmeneen ja johon kellään ei ole koskaan mitään asiaa. Mutta täällä saa toisaalta tottua kaikenlaisiin yllätyksiin.
Voin lohduttaa, että ihmettelin hetken aikaa ihan samaa. Eihän näitä vaalien erikoistapauksia muista, kun niitä on niin harvoin.Äsken tuli kirjekuori ilmoituksesta äänioikeudesta vuoden 2024 presidentinvaaleissa. Ihmettelin, että miksi siinä on kaksi kappaletta ennakkoäänestyksen lähetekirjettä. Sitten aivoni tajusivat, että toinen on presidentinvaalien ensimmäistä kierrosta varten ja toinen presidentinvaalien toista kierrosta varten.
Mulle kävi niin, että hetken mietin, mitä kuoria postiluukusta on tullut meille molemmille. Onneksi oli kuoressa jo merkintä aiheesta, ettei tarvinnut avata tajutakseen asian.Voin lohduttaa, että ihmettelin hetken aikaa ihan samaa. Eihän näitä vaalien erikoistapauksia muista, kun niitä on niin harvoin.
En ole vielä tuota kuorta avannut enkä muuten avannut edes eduskuntavaaleja ennen. Äänestämässä kun voi käydä ilman tuota lappuakin.Itselleni tulee nuo Suomi.fi palveluun, kuten ilmoitukset siitä että verokorttia pitää rukata ja muitakin olennaisia asioita. Vähän ihmettelen miksi muut ihmiset eivät osaa toimia niin, mutta kai se paperiposti on kivaa.
Paperipostia tulee ylipäänsä niin harvoin, että on ihan virkistävää huomata, että paljon parjattu Posti toimii vielä.Itselleni tulee nuo Suomi.fi palveluun, kuten ilmoitukset siitä että verokorttia pitää rukata ja muitakin olennaisia asioita. Vähän ihmettelen miksi muut ihmiset eivät osaa toimia niin, mutta kai se paperiposti on kivaa.
Ja netistä näkee äänestyspaikatkin.En ole vielä tuota kuorta avannut enkä muuten avannut edes eduskuntavaaleja ennen. Äänestämässä kun voi käydä ilman tuota lappuakin.
Minä laitan aina kolme kertaa vettä hiutalemäärään nähden ja hyvää tulee, kun antaa hautua. Toki minä tykkään vähän vetisemmästä puurosta. Kaksinkertaisella vesimäärällä siitä puurosta tulee liian kiinteää. Neljä kertaa vettä hiutalemäärään nähden saattaa olla liikaa. Ennen tein kaksinkertaisella vesimäärällä, mutta koin ahaa-elämyksen työpaikan kahvilassa, kun siellä oli vetisempää puuroa, joka kumminkin maistui paremmalta kuin kiinteämpi puuro, ainakin minulle.Sain päähänpiston tehdä aamupuuroo kattilassa. Mites se nyt menikään? Tuplamäärä vettä hiutaleisiin nähden. Helppo nakki, sinne vaan hautumaan.
Puoli tuntia myöhemmin katoin, että mitäs ihmettä, täähän on ihan litkua? Mietin, että 2,5dl hiutaleita mä sinne kyllä laitoin ja... litran vettä?!
Taisin kertoa kahteen kertaan kahdella sen hiutalemäärän.