Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 390 836
  • 1 652

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ajattelin aamusella olla oma-aloitteinen ja laittaa pesukoneen pyörimään, kun vaimo nukkui yövuoron jäljiltä. Ei muuta kuin mömmöt lokeroon ja kone päälle. Siinä sitten jonkin aikaa kummastelin ihmeellistä surinaa ja jurnutusta, joka ei yleensä kuulunut masiinan soundikirjoon, ja ehdin ajatella, nytkö tämäkin paska hajosi.

Sitten välähti: vesihana. Kiinnihän se oli.

No muistit sentään laittaa pyykit koneeseen.. Pari viikkoa takaperin laitoin koneen pyörimään ja ohjelman valmistuttua avasin luukun ja tyhjähän se kone oli. Ihan ekana aloin kelaamaan, että mihin helvettiin ne on sieltä kadonnut, kunnes keksin kurkata likapyykkikoriin. Toki, vaikka olisin muistanutkin ne pyykit sinne latoa, niin tokkopa ne puhtaaksi olisi tullut kuitenkaan pelkällä huuhteluaineella...
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tämä työ taas hulluutta... Puhdasta hulluutta. Miten minä tänne päädyin? Aivot tekivät oikosulun tuolloin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ajattelin aamusella olla oma-aloitteinen ja laittaa pesukoneen pyörimään, kun vaimo nukkui yövuoron jäljiltä. Ei muuta kuin mömmöt lokeroon ja kone päälle. Siinä sitten jonkin aikaa kummastelin ihmeellistä surinaa ja jurnutusta, joka ei yleensä kuulunut masiinan soundikirjoon, ja ehdin ajatella, nytkö tämäkin paska hajosi.

Sitten välähti: vesihana. Kiinnihän se oli.

Aika peruskauraa joka käynyt pari kertaa minullekin. Toki minulla edellisellä kerralla meni jopa tunti että huomasin vesihanan olevan kiinni. Palasin pyykkituvalle, piti laittaa jo uusi koneellinen pyörimään kun tajusin että eihän kone ole pessyt edes sitä edellistäkään koneellista ja syynkin sitten häpeissäni tajusin. Eli vesihana oli jäänyt kiinni.

Onneksi näistä selviää suht helpolla ja virheistä oppii. Minä olen ainakin oppinut sitten tarkastamaan että vesihana on aina auki kun pesen pyykkiä. Joskus on tainnut käydä minulle niinkin että edelliseltä koneen käyttäjältä on jäänyt hana valmiiksi auki ja minä olen sitä vääntänyt vain siihen suuntaan mihin se on liikkunut ja siis sulkenut hanan. Ihmetellyt sitten miksei koneessa oikein tapahdu mitään.

Mutta liki poikkeuksetta aika tarkaksi sitä on tullut noiden vesihanojenkin kanssa. Toinen juttu mikä saattaa välillä tapahtua etenkin jos on oma kone että pyykit unohtuvat pestynä koneeseen.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Ajattelin aamusella olla oma-aloitteinen ja laittaa pesukoneen pyörimään, kun vaimo nukkui yövuoron jäljiltä. Ei muuta kuin mömmöt lokeroon ja kone päälle. Siinä sitten jonkin aikaa kummastelin ihmeellistä surinaa ja jurnutusta, joka ei yleensä kuulunut masiinan soundikirjoon, ja ehdin ajatella, nytkö tämäkin paska hajosi.

Sitten välähti: vesihana. Kiinnihän se oli.

Tuli mieleen, että mites tiskikoneet yleensä reagoi tuohon hanan kiinni olemiseen? Meidän kone nimittäin ei reagoi, vaan hurruuttelee onnessaan koko pesuohjelman läpi, kunnes ohjelman päätyttyä huomaat hanan olleen kiinni.

E: ja kyllä, aika monta kertaa käynyt näin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onkohan lie se demenssia nyt iskemässä kun itsekin sai tällä viikolla toteutettua ensimmäistä kertaa klassisen "keitän kahvia ilman vettä" -tempauksen? Tuli kyllä vähän erikoinen olo kun sitä tyhjää, melko lämmintä pannua kummasteli 10 minuutin kahvinkeittelyn jälkeen.

Mutta tuoreempi kummasten aihe on aamusta lähtien päässä soivat musiikkikappaleet. Tuntuu että useampana aamuna jotain soi päässä, kuin että ei soisi. Biisejä on melko laidasta laitaan ja mennään ajoittain erikoisemmankin puolelle, nyt on esimerkiksi soinut heräämisestä lähtien päässä Eleonoora Rosenholmin (näkisin että parasta musiikkia mitä Porista on tullut tähän mennessä) melodian puolesta erittäin kaunis ja kepeä ja lyriikoiltaan suhteellisen raskas Suljetun osaston astronautti. Toki kivempi biisi kuin vaikka nyt Tammen varjossa.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Hieman naurattaa aamuinen sekoiluni. Aina herätessäni tsekkaan ensimmäisten joukossa onko Facebookissa tapahtunut mitään uutta. Tänä aamuna törmäsin siellä vasta aamulla siskoni jo eilen illalla kirjoittamaan päivitykseen että Muuttohommia tänään...

En nyt olettanut siskoni perheineen sentään muuttavan koska heillä hyvä omakotitalo. Mutta päivityksestä muutenkin päätellen sitten ajattelin siskon miehen tyttären perheineen muuttavan omillekin lapsuusseuduilleni. Lähetin siitä sitten hieman yllättyneenä ja innostuneena omallekin isälleni viestiä että oletko kuullut ovatko he muuttamassa sinne seuduille?

No, hieraisin siinä sitten unihiekkaa silmistäni ja luin päivityksen kuvineen uudelleen. Eihän siinä sittenkään mitään muuttamisesta puhuttu vaan siinä lukikin että Mummihommia tänään... Siskoni pitää siis itseään mummona tälle miehen tyttären lapselle vaikkei virallisesti tämän tyttären äiti olekaan. Mutta onhan se hyvä että on välit kunnossa. Mutta minä siinä sitten hieman nolostuin ja aiheutti hupia tuo väärin lukemiseni. Unisena sitä voi tapahtua tällaistakin tuumasin ja lähetin isällenikin viestiä että ei kukaan olekaan muuttamassa, luin väärin.

Joo, toivottavasti kukaan ei pahastu siitä että otin näitä läheissuhteita tähän esille. Että ei muutto- vaan mummihommia...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kotioven edessä painan auton ovien avausnappia. Parinkymmenen metrin päästä kuuluu, kuinka ovet avautuvat, kunnes sytyttää.
 

Glove

Jäsen
Kotioven edessä painan auton ovien avausnappia. Parinkymmenen metrin päästä kuuluu, kuinka ovet avautuvat, kunnes sytyttää.
Joskus on käynyt näin yhden aikaisemman auton kohdalla, kun niitä samanlaisia volkkareita tuntui olevan muitakin. Nykyinen auto on sen verran harvinaisempi malli, etten ole liikenteessä nähnyt kuin yhden samanlaisen viimeisen vuoden aikana.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Käytiin kaverin kanssa pyörälenkillä ja otin varta vasten maskin mukaan mahdollista kauppakäyntiä varten.

Ja kyllä vain tulomatkalla pysähdyttiin Lidliin ostamaan jädet. Jäi sitten jostain syystä maski taskuun ja tajusin tämän vasta kun kaveri huomautti asiasta kaupassa. Kypärä oli kyllä päässä.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulin kauppakeskuksesta ja ihmettelin, että miksi parkkipaikalla henkilöautoista tulevilla henkilöillä eli tomppeleilla ja idiooteilla on kasvomaskit naamallaan.
Peruuttaessani puolikasta myöhemmin kotiluolaan, katselin takapeilin kautta etäisyyttä seinään huomasin, että minulla oli se wit[SENSUROITU]n kaunis pellenaamari päässäni!

Olen huomaamattani popsinut marjastus/sienireissuillani vierailevien kiinalaisten lepakko-olioiden papanoita?
Suojelen Suomen kansaa ja ryyppään wiikonlopun hiljaisena autotallissa puuviilojeni kanssa.
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Vinkkinä itselleni: kirjojen lainaaminen helpottuu kummasti sen jälkeen kun olet kirjastokorttia näyttänyt koneelle ja syöttänyt pin-koodin...
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko muille käynyt niin, että katsotte jotain ohjelmaa ja ihmettelette miksi noilla ei ole maskeja naamalla?
En niinkään maskeja, mutta turvavälejä olen pohtinut. Nyt kun tulee korona-aikana kuvattuja Emmerdalen jaksoja, joissa on selkeästi henkilöiden välillä normaalia enemmän välimatkaa niin miettii, että näyttää kummalliselta, kun vertaa aikaisempiin osiin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tänään sattui kaksi asiaa:

Ensinnäkin unohdin pyöräilykypärän kotiin ja kävin ostamassa ketsuppipullon, koska luulin, että minulla on enää vajaa jäljellä. No kotiin tullessa aukaisin jääkapin ja huomaan, että siellähän on jo täysi ketsuppipullo. No ei ainakaan tarvitse ostaa ketsuppipulloa ainakaan hetkeen.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olin 5-vuotias, kun diagnosoitiin astma, ja siitä lähtien on ollut jatkuva lääkitys aamuin illoin. Jokusen tuhatta kertaa olen tässä reilun kolmenkymmenen vuoden aikana ottanut lääkkeen makuuhuoneessa ja sen jälkeen kävellyt kylppäriin huuhtomaan suuni. Ja viime vuonna aivo keksi, että on kätevämpää jos lääkettä säilyttääkin kylppärin kaapissa eikä yöpöydällä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olin 5-vuotias, kun diagnosoitiin astma, ja siitä lähtien on ollut jatkuva lääkitys aamuin illoin. Jokusen tuhatta kertaa olen tässä reilun kolmenkymmenen vuoden aikana ottanut lääkkeen makuuhuoneessa ja sen jälkeen kävellyt kylppäriin huuhtomaan suuni. Ja viime vuonna aivo keksi, että on kätevämpää jos lääkettä säilyttääkin kylppärin kaapissa eikä yöpöydällä.
Mä en uskalla pitää mitään lääkkeitä kylppärin kaapissa, koska pelkään, että ne saavat siellä kosteutta. Voi olla turha pelko, mutta lääkkeeni pysyvät silti varmuuden vuoksi yöpöydän laatikossa.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mä en uskalla pitää mitään lääkkeitä kylppärin kaapissa, koska pelkään, että ne saavat siellä kosteutta. Voi olla turha pelko, mutta lääkkeeni pysyvät silti varmuuden vuoksi yöpöydän laatikossa.

Tähän sama.

Lääkkeet yleisesti hauska testi, osaako muodostaa rutiineja. Kokeilin vasta joskus aikuisempana dosettia. Menin vain enemmän sekaisin, kun kerran viikossa pitikin käpälöidä koko viikon lääkkeet. Olen jo aika teininä oppinut seuraamaan lääkeliuskasta, olenko ottanut lääkkeet. Joskus jossain oli keksitty nerokas niksi, että kirjoita tussilla lääkeliuskaan vaikka A (=aamu) ja I (=ilta). Hihittelin, että nytkö vasta joku keksi.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotioven edessä painan auton ovien avausnappia. Parinkymmenen metrin päästä kuuluu, kuinka ovet avautuvat, kunnes sytyttää.
Joskus on käynyt näin yhden aikaisemman auton kohdalla, kun niitä samanlaisia volkkareita tuntui olevan muitakin. Nykyinen auto on sen verran harvinaisempi malli, etten ole liikenteessä nähnyt kuin yhden samanlaisen viimeisen vuoden aikana.
Siis asuuko Glove volkkarissa, vai ymmärrettiinkö me tuo adolfin viesti vähän eri tavoin?
 
Tunti sitten tuli taas merkki aivojen kapasiteetin vaillinaisuudesta. Olin koiraa käyttämässä ulkona ja vaimo soitti. Vastasin ja juteltiin päivänpolttavista asioista. Puhelun kestäessä tulin koiran kanssa kotia ja ilmoitin, että pitäisi lähteä kaupalla käymään. Vaimolla riitti (yllättäen) asiaa, minä kuuntelin ja aloin etsimään asioita jouduttaakseni kännykkääni. Kiersin asunnossa kaikki paikat, missä olin viime aikoina ollut ja ei löytynyt. Lopulta tajusin olevan luuri kädessä vaimon kanssa keskustelemassa.
Näin pitkää black outia ei ole aikaisemmin ollut.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Eilen lähdin kauppaan mukanani pussillinen tyhjiä pulloja ja roskapussi, mikä oli tarkoitus laittaa roskalaatikkoon. No kuten arvata saattaa meni tyhjät pullot roskikseen ja kerkesin lähikauppaan ihmettelemään roskapussin kanssa. Taas kerran. Sen verran ärsytti, että palasin takaisin ja heitin roskat roskiin ja poimin muina miehinä pullopussini roskiksesta ja palasin kauppaan. Ei kyllä nämä pullojen palautukset kuulu meikäläisen vahvoihin alueisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös