Ajattelin aamusella olla oma-aloitteinen ja laittaa pesukoneen pyörimään, kun vaimo nukkui yövuoron jäljiltä. Ei muuta kuin mömmöt lokeroon ja kone päälle. Siinä sitten jonkin aikaa kummastelin ihmeellistä surinaa ja jurnutusta, joka ei yleensä kuulunut masiinan soundikirjoon, ja ehdin ajatella, nytkö tämäkin paska hajosi.
Sitten välähti: vesihana. Kiinnihän se oli.
Aika peruskauraa joka käynyt pari kertaa minullekin. Toki minulla edellisellä kerralla meni jopa tunti että huomasin vesihanan olevan kiinni. Palasin pyykkituvalle, piti laittaa jo uusi koneellinen pyörimään kun tajusin että eihän kone ole pessyt edes sitä edellistäkään koneellista ja syynkin sitten häpeissäni tajusin. Eli vesihana oli jäänyt kiinni.
Onneksi näistä selviää suht helpolla ja virheistä oppii. Minä olen ainakin oppinut sitten tarkastamaan että vesihana on aina auki kun pesen pyykkiä. Joskus on tainnut käydä minulle niinkin että edelliseltä koneen käyttäjältä on jäänyt hana valmiiksi auki ja minä olen sitä vääntänyt vain siihen suuntaan mihin se on liikkunut ja siis sulkenut hanan. Ihmetellyt sitten miksei koneessa oikein tapahdu mitään.
Mutta liki poikkeuksetta aika tarkaksi sitä on tullut noiden vesihanojenkin kanssa. Toinen juttu mikä saattaa välillä tapahtua etenkin jos on oma kone että pyykit unohtuvat pestynä koneeseen.