Lyhyt googlaus puhuu vuodesta 1910.En nyt ole varma oliko sarjassa nähty auto T-mallin Ford, mutta jos oli niin sitä valmistettiin 1908-1927. Espanjantauti taas jylläsi 1918-1920.
Lyhyt googlaus puhuu vuodesta 1910.En nyt ole varma oliko sarjassa nähty auto T-mallin Ford, mutta jos oli niin sitä valmistettiin 1908-1927. Espanjantauti taas jylläsi 1918-1920.
Katselen tässä nyt ihan ajankuluksi saunan lämpiämistä odotellessa Sydämen kutsumusta. Sarja seuraa kanadalaisen Hope Valleyn elämää ehkä jossain 1900-luvun alkupuolella. Näyteltyä draamaa siis. Yksi henkilö yksi kovasti ja toinen kyseli että kauanko yskää on kestänyt. Yskijä vähätteli että ei tämä vakavaa ole. Minulle tuli mieleen että varmaan ovat koronan kirjoittaneet tälle ja pahimman kautta. Kunnes tajusin ettei sarja kuvaa nykyaikaa. On tainnut korona "mennä vähän veriin"...
Myyn vaikka öön, siitä muistat sen olevan vain täytettä. Joku köpöröpö on ehkä helpompi muistaa, kun 5777.Pin-koodeista voi rakentaa sanoja muistin tueksi. Jonnet ei tosin tiedä miten. Ei vaan auta omiin koodeihin, jotka tuli korttien mukana. Haluaisin ehkä ostaa vokaalin.
Olin kerran niin kännissä Lidlissä etten muistanut Pin koodia. En tiedä miten se multa rahaa veloitti, mutta sain lisää kaljaa.PIN-koodit ovat pelottavia ellei niitä muista selkärangasta. Onneksi muistan omani. Numeroiden kanssa osaa olla muutenkin hankalaa välillä. Eräänä päivänä viime syksynä tai talvena unohdin samana päivänä kaikki pankkitunnusnumerot joten oli haettava uudet. Rasittavaksikin päiväksi kohtalaisen rasittava.
Tämä on luultavasti ollut tässä ketjussa aiemminkin, mutta äsken sattui itselle kenties melko kuuluisa moka kahvinkeitossa; lusikoin kahvijauheet suodatinpussiin ja napsautin Moccamasterin päälle. Äsken olin sitten menossa hakemaan sumppejani kuppiin, niin eihän siellä mitään ollut kun jätin vedet kokonaan laittamatta säiliöön...
Voi olla, että olisi joutunut ihmettelemään, että missä täällä on lähin sairaala. Ulkomuistista olisi varmaan tullut ajettua tunnin matka Peijakseen oma korva suussaan. Ja sieltä olisi käännytetty takaisin, ehkä tarjottu jääpaloja sen korvan säilömiseen.@Ishmael , jos korva olisi lähtenyt niin siinä sitä ihmettelyä olisikin ollut...
Tässä menneinä lähiaikoina eli viime aikoina sanoin eräälle lähimmäiselleni että parempi olla väärässä kuin onnellinen.
Piti sanoa: parempi olla onnellinen kuin oikeassa.
Mulla ei ole olleet ovet lukossa kahteen viikkoon. Mutta toisaalta, tää se vasta rauhallista aluetta onkin, kun muutaman sadan metrin säteellä ei montaakaan ”naapuria” asu.Olin sitten jättänyt kodin etuoven lukitsematta noin yhdeksän tunnin ajaksi ja huomasin sen vasta äsken, kun tajusin vilkaista että eteistilassa paloi valo.
Onneksi kukaan ei sentään murtautunut tänne ja ennen kaikkea onneksi tämä on kohtuu rauhallista aluetta missä asun. Silti, todellakin toivon että tällainen aivopieru ei toistu enää koskaan.
Sun aivot ei saa tarpeeksi levätä, kun luontainen unirytmi ollut sulla sekaisin jo jonkun aikaa. Mikäli et saa sitä kuntoon, niin vielä pahempaa on luvassa. Esim. käyt paskalla, mutta unohdat pyyhkiä. Kannattaa huolehtia terveydestä, muuten alat rapistua jo ennen 30 ikävuotta. Pääsit opiskelemaan sosionomiksi, mutta ihan ensimmäiseksi kannattaa mennä unikouluun.Olin sitten jättänyt kodin etuoven lukitsematta noin yhdeksän tunnin ajaksi ja huomasin sen vasta äsken, kun tajusin vilkaista että eteistilassa paloi valo.
Onneksi kukaan ei sentään murtautunut tänne ja ennen kaikkea onneksi tämä on kohtuu rauhallista aluetta missä asun. Silti, todellakin toivon että tällainen aivopieru ei toistu enää koskaan.
Olin sitten jättänyt kodin etuoven lukitsematta noin yhdeksän tunnin ajaksi ja huomasin sen vasta äsken, kun tajusin vilkaista että eteistilassa paloi valo.