Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 393 361
  • 1 689

Glove

Jäsen
Olen nyt hetken opiskellut espanjaa englanniksi duolingo sivustolla. Espanjan sana "yo" tarkoittaa "minä" Aivoille vielä vaikeaa kun se tahtoo kääntyä englannin "you" sanaan. Ja päinvastoin. Mutta eiköhän tämä tästä kun saa tarpeeksi toistoja.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Olen nyt hetken opiskellut espanjaa englanniksi duolingo sivustolla. Espanjan sana "yo" tarkoittaa "minä" Aivoille vielä vaikeaa kun se tahtoo kääntyä englannin "you" sanaan. Ja päinvastoin. Mutta eiköhän tämä tästä kun saa tarpeeksi toistoja.
Tästäpä tuli mieleen että englanti taitaa olla aika harvalukuisessa seurassa noiden persoonapronominiensa kanssa kun sekä romaanisissa (vaikka nyt se espanjan yo - te, ranksan je - tu) että germaanisissa (jag - du, ich - du) menee enempi sillä tuolla linjalla että vokaalialkuinen koskee itseä. Toki englannissakin vanhakantainen sinä eli thou on likempänä noita muita kieliä, tiedä sitten onko oikeaa yhteyttä vai kuulostaako vaan siltä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tuosta kahvinkeittämisestä tuli mieleen yksi tapaus, kun työmaalla ehdin puoli kupillista juoda termospullon huuhtelu/tiskivettä, kunnes tajusin, että ei tämä nyt ihan sitä olekaan mitä luulin.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tänään aamupäivällä piti soittaa yhteen paikkaan ja etsin netistä puhelinnumeroa. Löysin numeron ja sen jälkeen kävin etsimään, mihin olin jättänyt puhelimeni, jotta pääsisin soittamaan. Kiersin olohuoneen ja keittiön. Lopulta kännykkä löytyi ja yllätys, yllätys se oli minulla koko ajan kädessä ja olin sillä netistä etsinyt kaipaamani numeron. Alkaa oikeasti pelottamaan aivojen toimintakyky.
Tuo oli jo pahempi kun oma puhelin-kadoksissa-keissi.

Kerran kun aamusta olin ajanut pari kilometriä kohti töitä, niin huomasin ettei minulla ollut puhelinta taskussa. Käännyin takaisin hakemaan sitä.
Yllätyin hieman kun se ei ollut keittiönpöydällä, siihen minä aina laitan sen kun sidon kenkiä.
No, se on näköjään sitten jäänyt olohuoneen pöydälle läppärin viereen. Yllätys oli jo aika suuri ettei se ollut edes siellä.
Ilmeisesti olin unohtanut sen jo herätessäni yöpöydälle. Ei ollut sielläkään.
Tässä vaiheessa rupesin jo kiromaan, mihinkään muualle en ole voinut jättää sitä, sillä en ikinä vie sitä aamuisin muualle kun näihin kolmeen paikkaan.
Katsoin kumminkin kylppärin, jos olisin jostain kumman syystä ottanut mukaan kun kävin suihkussa. No ei ollut sielläkään. Pikkuvessassa en aamusta ollut käynytkään, mutta tsekkasin varmuuden vuoksi. Ei ollut tietenkään sielläkään.
Kiirettä töihin pukkasi jo päälle ja päätin että saa olla sitten kotona, etsin lisää töiden jälkeen. Hyppäsin autoon ja huomasin että puhelin olikin apukuskin penkillä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Lähdin tänään töistä ja vedin pyörää pois parkista. Sitten tajusin, että en muuten avannut pyörän lukkoa ja kaivoin avainta taskustani. Aloin sovittaa sitä lukkoon, kun huomasin lukon olevan jo auki. En ymmärtänyt. Sitten mietin, että johan mä muuten liikutinkin tätä pyörää monta metriä ihan työntämällä, vaikken ollut lukkoa avannut. Edelleen ymmälläni.

No lopulta tajusin, että olin siis töihin tullessa vetänyt vaan pyörästä avaimen pois lukosta, mutta en sitä ollut laittanut samalla lukkoon.

Laitoin avaimen takaisin taskuun ja ajoin kotiin. Kotipihassa ihmettelin, että miksei pyöränavain ole lukossa kiinni? Mietin, että tippuko se nyt hemmetti matkalla johonkin.

Sitten muistin, että se on taskussa...
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Lähtiessäni tänään palloiluhallilta kotiin halusin moikata uloskäynnin viereisen tiskin takana istuvaa hallin työntekijää. Mietin, että pitäisikö sanoa moikka vai moro, mutta aivot tehokkaana yhdisti nämä ja sanoin "morkka".
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lähtiessäni tänään palloiluhallilta kotiin halusin moikata uloskäynnin viereisen tiskin takana istuvaa hallin työntekijää. Mietin, että pitäisikö sanoa moikka vai moro, mutta aivot tehokkaana yhdisti nämä ja sanoin "morkka".
Ei perkele, miten noin voi käydä. Palloiluhallin työntekijä varmaan ajatellut, että pallo osunut sun päähän liian lujaa pelin tuoksinnassa.
 

444

Jäsen
Olin tänään lähdössä yöksi Tallinnaan. Aamupäivän agendalla oli myös portaiden maalaus, joten pakkasin huolellisesti kaikki kamat ylhäällä, jotta sinne ei tarvitsisi enää mennä kesken urakan. Portaat tulivat valmiiksi aikataulussa, ja sitten vain nokka kohti Länsiterminaalia! Mutta hetkinen... auton avaimet... ei kai vaan? Aina, siis aina, otan ne pois taskusta keittiön pöydälle. Paitsi eilen, kun marssin huppari päällä suoraan yläkertaan. Siellähän ne avaimet tietty ovat hupparin taskussa. Ei muuta kuin soittoa Eckerölle, että vieläkö voi perua matkan ja sama sitten hotellin nettisivujen kautta. No huomisen paluu olisi peruttu kuitenkin myrskyn takia, mutta onhan tää nyt yks perkele, että voi kaiken muun ajatella loppuun asti, ja sitten jää auton avaimista kiinni.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat
Ei perkele, miten noin voi käydä. Palloiluhallin työntekijä varmaan ajatellut, että pallo osunut sun päähän liian lujaa pelin tuoksinnassa.

Vähän alkoi pelottaa, että mitä se minusta mietti. Huusin varmuuden vuoksi perään "en ole homo!" oven sulkeutuessa.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ei perkele, miten noin voi käydä. Palloiluhallin työntekijä varmaan ajatellut, että pallo osunut sun päähän liian lujaa pelin tuoksinnassa.
Minulle tuli kerran täysin tuntematon ärrävikainen asiakas selän takaa joka tervehti minua "Terve!", minähän siihen tokaisin ärrävikaisesti "Terve!". Harvoin on hävettänyt yhtä paljon kun silloin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Lähtiessäni tänään palloiluhallilta kotiin halusin moikata uloskäynnin viereisen tiskin takana istuvaa hallin työntekijää. Mietin, että pitäisikö sanoa moikka vai moro, mutta aivot tehokkaana yhdisti nämä ja sanoin "morkka".

Nää on tuttuja itsellekin. Yksi tyypillinen suusta pääsevä on WC pöntön ja pytyn sekoittuma, eli pyntty. Toinen usein julkisesti suusta lipsahtanut on kiitto, kun ei saa lennosta päätettyä, että sanoisiko kiitos vai kiitti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Minulle tuli kerran täysin tuntematon ärrävikainen asiakas selän takaa joka tervehti minua "Terve!", minähän siihen tokaisin ärrävikaisesti "Terve!". Harvoin on hävettänyt yhtä paljon kun silloin.

Itse joskus matkin hieman ulkomaalaisaksentilla joitain sanoja. Tämän tein kesällä kuntoutuksessa eräälle, joka oli kotoisin jostain Lähi-Idän maasta. Saatoin hävetä hieman, koska tarkoitus ei ollut häneen kohdistaa tuota, noita teen omien kavereidenkin kanssa (tämä jätkä ei tuota tietenkään voinut tietää). Onneksi en samaa mokaa tehnyt, kun kuntoutukseen saapui myös eräs mustalainen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Avalanche
Nää on tuttuja itsellekin. Yksi tyypillinen suusta pääsevä on WC pöntön ja pytyn sekoittuma, eli pyntty. Toinen usein julkisesti suusta lipsahtanut on kiitto, kun ei saa lennosta päätettyä, että sanoisiko kiitos vai kiitti.
Naisystävä käyttää tuota pyntty sanaa kun väittää että se on vanha tamperelainen sanonta. Ei mitään hajua onko se sekasin vai yrittääkö kusettaa mua O_o
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Töistä lähtiessä kävelin pyörän luokse ja tajusin unohtaneeni kypärän työpaikalle. Ehdin asetella reppuni pyörän kyytiin ennen kuin tajusin tämän. Ajattelin, että olkoot siinä sen aikaa, kun haen sen kypärän. Työpaikalle takaisin käveltyäni totesin, että mun työavaimet on muuten siellä repussa. Eli takasin pyörälle, sitten työpaikalle ja takasin pyörälle.

Lasketaan vaikka hyötyliikunnaks
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tiskikoneen kanssa kävi hullusti. Kone tuossa illasta pesi koneellisen tiskiä. No kone valmistui ja jonkun ajan kuluttua sitten konetta tyhjäämään. Ei siinä, tiskiaineet koneeseen, vesi auki ja kone päälle. Näinhän se pitikin mennä, eiku... No nyt tiskit pyörii sitten tuplapesun. Vielä tunti jäljellä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Etsin tänään Kasvata numeroa yhdellä-ketjua varten Koneenrakentajan taulukkokirjasta jotain numeroon 466 sopivaa mutta en löytänyt sitä mistään taulukoista joten päätin käyttää kirjan sivunumeroita. Joten etsin sivun 666 ja lähetin sen vastaukseksi. En yhtään epäillyt itseäni... kunnes @Hera80 oli hereillä auttoi minua tajuamaan virheeni. En vaan tajua miten nro:n 466 etsiminen taulukoista muuttui sivunumeroksi 666 (pedon luku). Ehkä olen peto...
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Naisystävä käyttää tuota pyntty sanaa kun väittää että se on vanha tamperelainen sanonta. Ei mitään hajua onko se sekasin vai yrittääkö kusettaa mua O_o
On se ilmeisesti, tarhassa ainakin käyttävät vanhemmat hoitajat tuota ilmaisua. Voihan nekin toisaalta olla jotain varttiporilaisia ja vaan esittää paljasjalkaista.

Oon kivasti ite muuttanut tuon muotoon ryntty ja aiheuttanut naureskelemista noilta jälkeläisiltä.
 

444

Jäsen
Töistä lähtiessä kävelin pyörän luokse ja tajusin unohtaneeni kypärän työpaikalle. Ehdin asetella reppuni pyörän kyytiin ennen kuin tajusin tämän. Ajattelin, että olkoot siinä sen aikaa, kun haen sen kypärän. Työpaikalle takaisin käveltyäni totesin, että mun työavaimet on muuten siellä repussa. Eli takasin pyörälle, sitten työpaikalle ja takasin pyörälle.

Lasketaan vaikka hyötyliikunnaks
Joskus tuossa ehkä vuosi sitten koin hieman (no ei sinne päinkään, mutta tuli tästä aatoksiini) vastaavanlaisen tilanteen. Duunipaikkani on tuossa Helsingin ydinkeskustassa ja toisinaan menin sinne autolla, kun sisäpihalle sai auton parkkiin. Duunipäivän jälkeen menin katsomaan oopperaa tai balettia ja totesin, että helpompi ja halvempi sinne on kävellä kuin mennä autolla ja maksaa pysäköinnistä. Tuumasin siinä sisäpihalla, että jätänpä kaiken turhan taskuistani kuitenkin autoon, kuten esim. kotiavaimet. Myöhään illalla kävellessäni toimistoa kohti takaisin tajusin yhtäkkiä, että niin... ne duuniavaimet tosiaan ovat siinä samassa nipussa kotiavainten kanssa. Ja se sisäpihan portti menee kiinni joskus seiskan pintaan viimeistään. Siinä sitten kaihoisasti katselin sitä autoa portin läpi ja mietin, että taisi tulla kallis yö. Huoltomies päivystää jossain Espoon perällä ja ottaa tuosta ovenavausreissusta sen satkun yökeikkana. Saman verran maksaisi hotelliyö siinä lähistöllä. Ei muuta kuin booty call -listasta (no ei ole sellaista, kunhan machoilen) numeroita läpi ja yösijaa kinuamaan. Espoosta tärppäsi ja jo puolitoista tuntia myöhemmin olin julkisilla määränpäässä. Melko lyhyiksi jäivät yöunet. Ja vain siksi, että ne kotiavaimet bleiserin taskussa painoivat niin hitosti. Aivoni, kiitän teitä tästä.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle tuli kerran täysin tuntematon ärrävikainen asiakas selän takaa joka tervehti minua "Terve!", minähän siihen tokaisin ärrävikaisesti "Terve!". Harvoin on hävettänyt yhtä paljon kun silloin.

Samantapaista on käynyt itselleni töissä. Useammin on tullut puhelu jossa vastapuoli puhuu tosi huonoa englantia. Puhelun edetessä alkaa itsekin puhua huonoa englantia. Hello how can I help you......ai tel juu too dootis än tat...
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Toinen usein julkisesti suusta lipsahtanut on kiitto, kun ei saa lennosta päätettyä, että sanoisiko kiitos vai kiitti.
Itelle on tullut joskus muutaman kerran kiitis.

Tässä nyt yhdistyy ennemminkin "mitä vittua aivot" ja teini-iän kömpelyys, mutta vieläkin tätä ajatellessa tulee vähän hankala olo. Eli joskus, olisiko ollu yläasteen 8. luokalla oli sellainen pieni ihastuksen poikanen luokkalaiseen tyttöön (tuon ikäisen itsetunnolla varustettuna ajattelin tietenkin, että tyttö ihan eri sarjaa mun kanssa). Yhden kuvaamataidon tunnin jälkeen tämä kyseinen tyttö tuli sitten mun pöydän viereen katsoen mun aikaansaannostani ja totesi, että "onpa tosi hieno". Siinä sitten kauhee stressireaktio päällä koitin nopeesti prosessoida jonkun coolin vastauksen ja aivot tuottivat "joo, kyllä mä sen tiedän ittekkin". Vitun vittu.
 
K

Kiekkokatsoja

Kattelin youtubesta, että beast in black on vaihtanut laulajaa. Nainen muuttui mieheksi. Mut 10min ja tajusin, että se olikin badle beast, jossa nainen lauloi.
No molempien videoita oli Lankafest Puolanka, jota katsoin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Katselen tässä nyt ihan ajankuluksi saunan lämpiämistä odotellessa Sydämen kutsumusta. Sarja seuraa kanadalaisen Hope Valleyn elämää ehkä jossain 1900-luvun alkupuolella. Näyteltyä draamaa siis. Yksi henkilö yksi kovasti ja toinen kyseli että kauanko yskää on kestänyt. Yskijä vähätteli että ei tämä vakavaa ole. Minulle tuli mieleen että varmaan ovat koronan kirjoittaneet tälle ja pahimman kautta. Kunnes tajusin ettei sarja kuvaa nykyaikaa. On tainnut korona "mennä vähän veriin"...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Yksi henkilö yksi kovasti ja toinen kyseli että kauanko yskää on kestänyt. Yskijä vähätteli että ei tämä vakavaa ole. Minulle tuli mieleen että varmaan ovat koronan kirjoittaneet tälle ja pahimman kautta. Kunnes tajusin ettei sarja kuvaa nykyaikaa. On tainnut korona "mennä vähän veriin"...
Kappas tuberkuloosi ja tuo tyyppi kuolee kohta.
 

Glove

Jäsen
Katselen tässä nyt ihan ajankuluksi saunan lämpiämistä odotellessa Sydämen kutsumusta. Sarja seuraa kanadalaisen Hope Valleyn elämää ehkä jossain 1900-luvun alkupuolella. Näyteltyä draamaa siis. Yksi henkilö yksi kovasti ja toinen kyseli että kauanko yskää on kestänyt. Yskijä vähätteli että ei tämä vakavaa ole. Minulle tuli mieleen että varmaan ovat koronan kirjoittaneet tälle ja pahimman kautta. Kunnes tajusin ettei sarja kuvaa nykyaikaa. On tainnut korona "mennä vähän veriin"...
Espanjantautia veikkaan. Vai meneekö se sarjan ajankohdasta ohi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös