Breeze Harbour
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- in Sami we trust
Koitin eilen pysäyttää kännykän herätystä läppäristä. Yritettyäni klikata tehtäväpalkin Spotify-ikonia muutaman kerran havahduin ja mietin "mitä vittua mä teen? se ääni tulee puhelimesta"...
Tuo niin tuttua. Olen monet kerrat näpit polttanut. Jotenkin sitä unohtaa hetkessä että se vuoka oli kuuma kun sen nosti uunista, joten se on edelleen kuuma takaisin laittaessa.Kyllähän sen vielä helposti muistaa, että uunipelti on kuuma, kun sen ottaa pois uunista. Mutta otapa pois uunista, ja huomaa, että ruoka ei ole vielä tarpeeksi kypsää - niin perkele aivot - tarvitseehan se siinä vaiheessa patakintaita käyttää, kun sen pellin laittaa takaisin uuniin.
Aika pitkään aivo suti tyhjää kun sukunimi Suomunainen ei soittanut ollenkaan kelloja.Harmi, että Brave Scalewoman ei mahtunut joukkueeseen. (ei oo oikeesti harmillista)
Kynttilä palo loppuun tuossa reilut puolitoista vuotta sitten, vaikkei se burnout tai työuupumus mikään virallinen diagnoosi olekkaan. Papereissa lukee ihan muuta ja tänään lääkäritäti kirjoitti 7 kk lisää saikkua. Hidasta on toipuminen, jos tätä edes voi toipumiseksi vielä sanoa. Toki minä olen vakuutuslääkärin mielestä työkykyinen, vaikkei se ole koskaan minua tutkinut tai tavannut. En tiedä kuinka uupunut pitää ihmisen olla, että se vakuutuslääkärin mielestä on työkyvytön. Jos nyt palaisin entiseen työhöni niin veikkaan, että jossain vaiheessa joku kuolisi ihan vaan sen takia, että nukkusin rattiin.En tiedä mistä kyse, mutta about kymmenen vuotta sitten mun aivot eivät tienneet oliko mun jano vai kylmä. En muista paljoakaan, mutta ton muistan. Kaks pikku vauvaa rääkyy vieressä ja aikunen mies ei osannut edes vessassa käydä. Parhaiten jääny mieleen kerta ku hytisin kylmyydestä. Vedin päälleni peittoa peiton perään. Jotenkin uskaltauduin vessaan ja käsiä pestessäni otin hiukan, ja tajusin, että eihän mulla koskaan ollutkaan kylmä, vaan jano. Tänään sit kirjottelen Jatkoaikaan, että kannattaa miettiä tarkkaan mitä teet ja miksi.
ottomaatit
Ei kai noista nostoista enää mene provikkaa, jos debittiä nostaa.Onkos nuo nostot niitä rahankiskontakoneita? Ottaa sen jonkun prosentin omaa korkoaan.
Tätä ennenkö älykkyyttä ei ole pystytty mitenkään mittaamaan?En tiedä onko tämä se oikea ketju tähän asiaan, mutta pelottavalta tuntuu väärinkäyttämisten mahdollisuudet tämän tutkimuksen tuloksen avulla: Aivoskannaus paljastaa ihmisen älykkyyden tason" (linkki vie viestiin California Institute of Technologyn sivuille aivotutkimusten tuloksista). Näinhän sitä voidaan asettaa ihmiset riviin ja skannata heidät ja telottaa tyhmät jos halutaan kehittää ihmisrotua superihmisiin. Tai kääntäen skannata ja telottaa viisaat, että rikkaat ja mahtavat (tai korruptoituneet) pääsevät helposti hallitsemaan tyhmää kansaa ja kilpailijoita ei ilmene. Ei hyvä!
Varmasti sitä on mitattu kaikenlaisilla testeillä, mutta tämä uusi menetelmä vaikuttaa paljon nopeammalta, siihen vaan jonoon ihmiset ja skannaamaan.Tätä ennenkö älykkyyttä ei ole pystytty mitenkään mittaamaan?
Varmasti sitä on mitattu kaikenlaisilla testeillä, mutta tämä uusi menetelmä vaikuttaa paljon nopeammalta, siihen vaan jonoon ihmiset ja skannaamaan.
Yksi ihminen kerrallaan MRI-koneeseen vs. sadoille ihmisille kerralla valokopioitu testipaperi ja kynä? Kuulostaa toistaiseksi sekä kalliimmalta että hitaammalta.Varmasti sitä on mitattu kaikenlaisilla testeillä, mutta tämä uusi menetelmä vaikuttaa paljon nopeammalta, siihen vaan jonoon ihmiset ja skannaamaan.
Minulle tuli vaan erilainen olo, mutta ehkä sitten kukin tavallaan tuntee tästäkin asiasta. Ehkä tuo MRI-skannaus on nykyisellään vielä aika työteliäs homma, mutta jos se saadaan sellaiselle tasolle kun nykyisin esim. ainakin USA:n lentokentillä olevat X-ray skannauslaitteet, niin siitähän vaan kävelisi läpi ja saman tien kone sanoisi, että "tyhmä" tai "nero" ja erottelisi esim. eri turvajonoihin tai jotain muuta vastaavaa. Ehkä minulla lähti vähän mopo käsistä ja mielikuvitus laukkaamaan.Mutta lähinnä pointti oli, että en näe syytä maalailla uhkakuvia siksi, että on kehitetty laite, joka tekee saman kuin mihin aiemminkin on pystytty. Vaikka se tekisikin sen nopeammin kuin vanha metodi.