Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 390 836
  • 1 652

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tapahtui tässä kerran alkukesästä. Menin päikkäreille siinä noin viiden - puoli kuuden maissa iltapäivästä. Ne sitten tavan mukaan hieman venähti ja heräsin vähän ennen puolta yhdeksää. Ensimmäisen katse sellaiseen vanhaan kunnon viisariherätyskelloon ja hitto! sehän on jo noin paljon, että mähän myöhästyn kohta töistä. Äkkiä suihkuun ja vaatteet päälle. Olin siis alkkarisiltani nukkumassa ja kyllä, luulin, että oli aamu. Ihmettelin, että miksi rappiksen ovi oli lukossa vielä tähän aikaan "aamusta". Samoin ihmettelin miksi duunimestan alaovi oli lukossa sekin. Liekö sähköhäiriö. Menin officelle ja mietin, että kylläpä se aurinko paistaa toimiston ikkunoista sisään oudosti. Ja koska luulin siis, että oli seuraava aamu, aloin laittaa kahvia tulille ja funtsin, että munhan pitää mennä sitä asiakasta alaovelle vastaan, koska eihän hän pääse sisään, jos ovat kerta ovet kiinni. Työpisteelläni katselin tietokoneen kelloa, joka siinä vaiheessa näytti jotain 20:50, että miten se nyt noin. Klikkasin kelloa kerran ja se vaihtui näyttämään 08 jotain.. "Jo on parempi". Sitten viimein katse myös kännykän näyttöön, jolloin tajusin, että nyt on keskiviikko-ilta, ei torstai-aamu. Eihän siinä, join kupin keittämääni kahvia ja poistuin vähin äänin takas kotio.

Sitten on tietysti se, että vieraassa paikassa, yleensä hotellissa, olen noin kolme-neljä kertaa löytänyt itseni käytävältä. Ei mitään hajua miksi sinne on päätynyt. Ja varustushan on se alkkarit ja ehkä t-paita. Turun Omppuhotlassa olin tolkuissani näpyttelemään parin yrityksen jälkeen ovikoodin, mutta joskus on avausta pitänyt mennä pyytämään respasta. Kai siinä on jotain vessanovea etsitty huoneesta ja liittyyhän siihen se roima humalatilakin.
 
Viimeksi muokattu:

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kai tämä tänne ketjuun menee? Kävin asuntomessuilla Porissa viime viikon perjantaina. Siellä yhdessä näytillä olleessa talossa oli joku esittelijä, joka sanoi minulle että tervetuloa. No sehän oli tietenkin ystävällisesti sanottu ja minä meinasin siihen sitten vastata takaisin että tervetuloa. Olin jo sanonut terve, kun hokasin että mitähän minä oikein olen sanomassa. Nolostuin hieman ja sanoin sitten, että kiitos.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@vilperi Mä joskus Hyvinkäällä sanoin vastaavassa tilanteessa sanoin ”tervemenoa”. Ihan ääneen.
 

Glove

Jäsen
Heräsin kun kusetti niin valtavasti. Eikun vessaan ja siellä huomasin, että onpa pimeää, pitää laittaa valot päälle. No, aivot päätti, että ne valot syttyy painamalla wc-pytyn huuhtelunappia. Ei toimi ei.
 

scholl

Jäsen
Heräsin kun kusetti niin valtavasti. Eikun vessaan ja siellä huomasin, että onpa pimeää, pitää laittaa valot päälle. No, aivot päätti, että ne valot syttyy painamalla wc-pytyn huuhtelunappia. Ei toimi ei.

meinasin kerran vähän vastaavassa tilanteessa heittää likaiset vaatteet vessanpönttöön. Mulla on sellainen puukannellinen rosteripönttö, johon likapyykki menee ja aamulla mennessäni suihkuun vien ne edellisenä iltana päällä olleet vaatteet sinne. No juuri herättyäni meinasin erehtyä pöntöstä. Paino sanalla meinasin, tilanne oli hiuskarvan varassa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mamma laittaa keittiössä wokkia. Ite oon makkarissa ja räplään läppäriä sängyllä. Vastapäisellä seinällä telkkarissa grillataan jotain evästä. Rupesin oikeen tarkemmin seuraan telkkua ja haisteleen että mitä ne siä grillaa kun näin hyvä tuoksu tulee.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
"Lataanpa kahvinkeittimen valmiiksi huomista aikaista herätystä varten. No niin, nyt voin sitten tehdä eväätkin huomiselle tässä samalla. Näin, salaatti on nyt tehty ja laitanpa sen jääkaappiin. Hei, miksi mun kahvinkeitin on päällä ja pannussa reilusti kahvia?"
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Itselleni on täysin vakiintunut käytäntö, että autossa jos on vaikea kuulla vaimon (tai varsinkaan jonkun takapenkkiläisen puhetta) pyrin kääntämään lisää volumea radion nappulasta. Ei ole toiminut.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Käväisin paikallisessa apteekissa ja jätin autoni oven eteen, jossa kolme asiakaspaikkaa. Autoni on väriltään hopea. Kun tulin ulos, kävelin auton viereen, tartuin samanaikaisesti oven kahvaan, kun avasin ovet kaukosäätimen napista. Vieressä olevassa autossa välähtää vilkut. Katson nopeasti ympärilleni, että näkikö kukaan, kun töhöilin siinä jonkin täysin vieraan MUSTAN auton ovella. Heitin itelleni naamapalmut ja jatkoin matkaa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari päivää sitten siirtelin huonekaluja ja otin samalla kännykkälaturin irti seinästä.
Aamulla laitoin kännykän alustalle eikä se ladannut. Pakko olla jotain vikaa langattomassa latauksessa joten kaivoin USB-kaapelin ja kokeilin yhdistää sillä kännykän kyseiseen laturiin. Tulin takaisin kaupasta ja oletin kännykän ladanneen. No ei kai se lataa jos ei ole töpseli seinässä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olin lähdössä töistä himaan ja suljin pukkarin oven takanani. Sitten iski hirveä paniikki; mihin mä laitoin mun työpaikan avainlätkän?

Soitan hädissäni toimiston puhelinnumeroon, esittäydyn ja selitän asiani ja luurin toisessa päässä työkolleega lupaa tulla pian apuun.

Heti tämän jälkeen kuitenkin joku tulee onnekseni naisten pukkarista ulos ja pyydän häntä avaamaan miesten pukkarin oven minulle.

Siinä vilkuilen parin minuutin ajan kaappiin, repun pohjalle ja tuolin alle kunnes tajuan, että avainlätkä on takin taskussa aivan kuten pitikin. Voi vittu että sai taas hävetä itteään ja vielä naisihmisen edessä. Tällaista tänään...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Mitä häpeämisen aihetta tuossa on?
Se että oli todella idiootti olo kun aluksi panikoin ihan totaalisesti ja sitten tajusin että avainlätkä oli ollut tallessa koko ajan. Tuli sellainen fiilis että vaivasin työkavereitani ihan turhaan ja häslingiltä olisi vältytty jos olisin vaikkapa tunnustellut kädelläni takin taskua ennen kuin alan hätääntymään. Lähinnä tuo oli itselleni kiusallinen tilanne.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Se että oli todella idiootti olo kun aluksi panikoin ihan totaalisesti ja sitten tajusin että avainlätkä oli ollut tallessa koko ajan. Tuli sellainen fiilis että vaivasin työkavereitani ihan turhaan ja häslingiltä olisi vältytty jos olisin vaikkapa tunnustellut kädelläni takin taskua ennen kuin alan hätääntymään. Lähinnä tuo oli itselleni kiusallinen tilanne.
Kaikille meistä käy tuommoisia.

Itselläni oli vähän vastaavanlaisesti lompakko "hukassa" tuossa joku kuukausi sitten. Ei olisi tullut mieleenkään ruveta kauheasti häpeämään mitään, vaikka työkavereille soittelinkin ja viestejä lähettelin. Työtakin taskussa se muistaakseni sitten oli.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei olisi tullut mieleenkään ruveta kauheasti häpeämään mitään, vaikka työkavereille soittelinkin ja viestejä lähettelin. Työtakin taskussa se muistaakseni sitten oli.

Ei kai tuota hävetä niin hirveästi tarvitse. Käyn toimistolla vain hyvin harvoin ja viimeksi, kun menin eihän sitä sitten muistanut läpyskää ottaa mukaan. Olisi sitä muillakin tavoilla sisään päässyt, mutta laitoin pomolle viestiä tuletko hakemaan alhaalta.

Niin, vai tarvitseeko hävetä. Nuori johtaja oli hieman ihmeissään kuinka joku voi olla noin huolimaton. Aikoinaan toisessa firmassa hukkasin muuton yhteydessä sen kokonaan ja sitten vain pyysi uuden.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kahvin keittäminen on kyllä jännää touhua. Kerran kävi niin, että jotain ohjelmaa katsoessani päätin keittää kahvia. Noh laitoin kahvit tippumaan ja menin takaisin ohjelman pariin. Tunnin tai parin kuluttua ajattelen, voisi keittää kahvia. Sitten mennään kahvinkeittimen luo ja siellähän on kahvia eikä mitään muistikuvaa sen keittämisestä. Toinen asia on täyden kahvikupin kanssa pannulle meneminen hakemaan lisää kahvia.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Kahvin keittäminen on kyllä jännää touhua. Kerran kävi niin, että jotain ohjelmaa katsoessani päätin keittää kahvia. Noh laitoin kahvit tippumaan ja menin takaisin ohjelman pariin. Tunnin tai parin kuluttua ajattelen, voisi keittää kahvia. Sitten mennään kahvinkeittimen luo ja siellähän on kahvia eikä mitään muistikuvaa sen keittämisestä. Toinen asia on täyden kahvikupin kanssa pannulle meneminen hakemaan lisää kahvia.

Ensi asteita alzheimeriin ála Kari.
 

dali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lamoriellon Enkelit, the Spirit of CBA
Vein tässä männä päivänä roskat pois. Lähestyin maahan kaivettua keräysastiaa ja pienen matkan päästä otin avaimet käteen ja tottuneesti painoin avaimesta avauspainiketta. Siinä sitten seisoskelin vähän aikaa hölmönä Molokin edessä S-marketin pussi kädessäni, kunnes tajusin, etteivät keräysastian lukko ja Volkkarin kaukosäädin ole yhteensopivia.
 

Glove

Jäsen
Uni ja todellisuus meinasi mennä sekaisin viime yönä. Unessa lähden kotoa ja parkkipaikalla huomaan, että avaimet jäi kotiin. Tässä vaiheessa sitten heräsin. mielessäni kirosin tyhmyyttäni ja turhaa rahanmenoa ja aloin etsimään puhelinta, että voin soittaa huoltomiehen avaamaan oven. Puhelinkin löytyi ja sitten vasta tajusin, ettei mun pidä soittaa mihinkään kun omasta sängystä heräsin.
 

teppana

Jäsen
Uni ja todellisuus meinasi mennä sekaisin viime yönä. Unessa lähden kotoa ja parkkipaikalla huomaan, että avaimet jäi kotiin. Tässä vaiheessa sitten heräsin. mielessäni kirosin tyhmyyttäni ja turhaa rahanmenoa ja aloin etsimään puhelinta, että voin soittaa huoltomiehen avaamaan oven. Puhelinkin löytyi ja sitten vasta tajusin, ettei mun pidä soittaa mihinkään kun omasta sängystä heräsin.

Mulla kävi muutama kuukausi sitten vähän samanlainen tapaus. Olin jättänyt auton työpaikan parkkikselle ja tarkoituksena oli hakea se seuraavana aamuna. No, iltasella oli avovaimo käynyt sen sieltä hakemassa ja ajellut kotiin. Tiesin siis tämän kun yhdessä sovittiin illalla että hän sen sieltä hakee. Aamulla sitten vähän unisena ja miedossa krapulassa heräsin ja autopilotti päällä lähdin sitten autoa hakemaan. Nappasin avaimet eteisestä ja kävelin autohalliin. Kun auton kaukosäätimestä painoin nappia ja auton vilkut välähti tajusin että olen menossa autolla hakemaan autoa työpaikan pihalta. Onneksi tajusin ennen kun lähdin ajamaan, vaikka olisi ollut ihan hauska tietää mikä olisi ollut reaktioni kun työpaikalle ajaessa olisin luullut jonkun varastaneen sen auton jonka sisällä istun.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Yritin tuossa tykätä yhdestä viestistä täällä jatkoajassa, mutta se aukesikin muokattavaksi. Hetken siinä ihmettelin, että miksi mä saan muokata jonkun toisen viestiä, kunnes tajusin, että tämä alkuperäinenhän on oma kirjoitukseni.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän päivän Flow-julkistuksia lukiessani ajattelin James Blaken ja Stereolabin kohdalla, että sinne siis tulevat artistit jotka ovat parhaiten tunnettuja hiteistään You're Beautiful ja Connected.

Noh, Stereolab kyllä soittaa oikeastikin kelloja, kun virkistin muistiani.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Tänään kesken työpäivän piti kävellä pari kilometriä tuossa keskusta-alueella paikasta A paikkaan B. Ajattelin, että matka sujuu rattosammin jos ottaa take-away kahvin R-Kioskilta matkaan. Ei muuta kuin reippain askelin kohti ovea ja ovella avaimet taskusta ja sovittamaan lukkoon. Jännä juttu, että ei kotiavaimet passannut Ärrän oveen. Siinä meni yllättävän kauan ennenkuin tajusi tilanteen. Hävetti niin paljon, että jäi kahvit ostamatta.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Yritin tuossa tykätä yhdestä viestistä täällä jatkoajassa, mutta se aukesikin muokattavaksi. Hetken siinä ihmettelin, että miksi mä saan muokata jonkun toisen viestiä, kunnes tajusin, että tämä alkuperäinenhän on oma kirjoitukseni.
Minulle on monesti käynyt niin, että olen lainaamassa jonkun viestiä, mutta kun on painanut lähetä -nappulaa, olenkin vahingossa muokannut sen toisen kirjoittamaa tekstiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös