Ei mennyt taas meikämandoliinilla työmatka putkeen. Kävelin kohti työpaikkaa kunnes tutun näköinen naispuolinen henkilö käveli vastaan. Tässä vaiheessa katsoin tarkkaan, että kuka mahtaisi olla kyseessä ja aivoissa kävin useita eri kansioita läpi, että kuka tuo tutun näköinen henkilö on. Loppujen lopuksi tilanne pelasi itsensä siten, että kävelin katse vahvasti naikkoseen lukittuna ohi, hänen katsoen saman aikaan minua silmiin, ja tämä muodosti todella nolon tilanteen, kun kaksi ihmistä katsovat toisiaan silmiin pitkään, sanomatta sanaakaan.
Välittömästi tilanteen mentyä ohi, tajusin kuka oli kyseessä, mutta vahinko oli tapahtunut. Ei varmaan tullut hänellekään yhtään vaivautunut olo, kun katseli, että miksi tuo tyyppi katsoo minua, ja koki varmasti, tai ainakin toivottavasti, tilanteen yhtä vaivaannuttavaksi kuin minäkin.
Olisinhan minä voinut moikata, vaikka en olisi tuntenutkaan, jolloin tilanne olisi mennyt paljon paremmin. Kuin nyt vain toljotin syvälle silmiin.
Tämä olisi mennyt paremmin "nyt hävettää" -ketjuun, mutta en oikein muuta sopivaa ketjua löytänyt, kuin tämä.