Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 390 609
  • 1 652

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
On tabletti tässä tietokoneen päällä. Aikani heiluttelin hiirtä ja ihmettelin kun mitään ei tapahdu ja meinasin jo hiiren paristonkin vaihtaa. Kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Tiedän varsin hyvin ovikoodini ja näppäilen sen hyvin monesti jokaikisenä päivänä. Silti tuossa yksi päivä päätin näppäillä laitteeseen pankkikortin tunnuslukuni ja pysähdyin ihmettelemään lumisateeseen miksei ulko-ovi aukea.
 

hege

Jäsen
Oli jälleen aivojen kanssa haastetta, duunasin ensin läppärillä jotain ja sitten tuli laitettua tabletti läppärin päälle ja katselin sitten YLE areenasta Scott ja Bailey sarjaa. Jossain kohtaa kuitenkin ajattelin sitten tarkistaa tabusta lätkät ja sitä tabua ei sitten löytynyt mistään... Kaikki lasten huoneet yms. tuli etsittyä ja vähän jo kirottua mihin hittoon ne muksut on roudannut laitteen ennen kuin huomasin katsoneenin 40 minuuttua ohjelmaa siitä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Ei mennyt taas meikämandoliinilla työmatka putkeen. Kävelin kohti työpaikkaa kunnes tutun näköinen naispuolinen henkilö käveli vastaan. Tässä vaiheessa katsoin tarkkaan, että kuka mahtaisi olla kyseessä ja aivoissa kävin useita eri kansioita läpi, että kuka tuo tutun näköinen henkilö on. Loppujen lopuksi tilanne pelasi itsensä siten, että kävelin katse vahvasti naikkoseen lukittuna ohi, hänen katsoen saman aikaan minua silmiin, ja tämä muodosti todella nolon tilanteen, kun kaksi ihmistä katsovat toisiaan silmiin pitkään, sanomatta sanaakaan.

Välittömästi tilanteen mentyä ohi, tajusin kuka oli kyseessä, mutta vahinko oli tapahtunut. Ei varmaan tullut hänellekään yhtään vaivautunut olo, kun katseli, että miksi tuo tyyppi katsoo minua, ja koki varmasti, tai ainakin toivottavasti, tilanteen yhtä vaivaannuttavaksi kuin minäkin.

Olisinhan minä voinut moikata, vaikka en olisi tuntenutkaan, jolloin tilanne olisi mennyt paljon paremmin. Kuin nyt vain toljotin syvälle silmiin.

Tämä olisi mennyt paremmin "nyt hävettää" -ketjuun, mutta en oikein muuta sopivaa ketjua löytänyt, kuin tämä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kaupan parkkipaikalla kävin sitten ronklaamassa kovasti samannäköisen volkkarin ovenkahvaa kuin mitä oma autoni on. Näitä tulee mulle kyllä usein.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kaupan parkkipaikalla kävin sitten ronklaamassa kovasti samannäköisen volkkarin ovenkahvaa kuin mitä oma autoni on. Näitä tulee mulle kyllä usein.

Minä olen kerran hypännyt tutun näköisen auton etupenkille vain huomatakseni, ettei siinä kuskin paikalla ollutkaan faija odottelemassa minua kaupasta takaisin autoon. Hiukan nolotti, mutta vielä enemmän nauratti! Onneksi nauratti myös ei-niin-tuttua kuskia tilanteen hänelle selittäessäni. Myös faijaa nauratti tapaus aikalailla, kun oli nähnyt minun tulevan kaupasta ulos ja astuvan sisään vieraaseen autoon.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tiedän varsin hyvin ovikoodini ja näppäilen sen hyvin monesti jokaikisenä päivänä. Silti tuossa yksi päivä päätin näppäillä laitteeseen pankkikortin tunnuslukuni ja pysähdyin ihmettelemään lumisateeseen miksei ulko-ovi aukea.
Minä olin totaalisesti nollannut aivoni 3 viikon rinkkareissulla Thaimaassa yksi vuosi. Vuosikausia ollut sama koodi luotto- ja pankkikortissa ja käytin sitä päivittäin useita kertoja. Sormetkin muistivat automaattisesti miten näppäillä koodi. Sitten kun olin 3 viikkoa reissannut, ilman että korttia edes kaivettiin esiin. Rahat loppu, automaatille nostamaan. Ei mitään hajua mikä koodini on. Koitin pari kertaa, luovutin. Uudelleen seuraavana päivänä, sama juttu. Sormet hapuilivat tiettyjä numeroita, mutta ei onnistu ja kortti lukittu väärien yritysten jälkeen. Se siitä, en enää muistanut sitä. Enkä vieläkän.
Rahaongelma ratkesi menemällä pankkiin ja passia ja Visaa näyttämällä sain rahaa nostettua.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tiedän varsin hyvin ovikoodini ja näppäilen sen hyvin monesti jokaikisenä päivänä. Silti tuossa yksi päivä päätin näppäillä laitteeseen pankkikortin tunnuslukuni ja pysähdyin ihmettelemään lumisateeseen miksei ulko-ovi aukea.
Joskus aikoja sitten, kun oli ollut normaalia rankempi ja pidempi työpäivä, niin kotiin tullessa kirosana, että jo on saatana, kun ovat vaihtaneet tyystin erilaiset lukot oviin työpäivän aikana siitä kenellekään mainitsematta. Varmaan viisi minuuttia yritin rappukäytävän ovea auki työpaikan avaimella. Onneksi en soittanut huoltoon ja haukkunut kaikkia.
 

Al Dente

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, Jokipojat, HIFK
Joku aika sitten keittelin aamukahvit ja kaadoin kuppiin. Siihen maitoa päälle ja teelusikallinen sokeria suoraan pussista. Sitten hölmönä ihmettelemään miten ihmeessä kahvin pinnalla kelluu vehnäjauhoa...
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kaupan parkkipaikalla kävin sitten ronklaamassa kovasti samannäköisen volkkarin ovenkahvaa kuin mitä oma autoni on. Näitä tulee mulle kyllä usein.
Äitini nosti kerran ruokakassit takakonttiin ja meni kuskin paikalle ja rupesi käynnistämään autoa. Ei kuitenkaan ehtinyt kun takapenkiltä kurkkasi koira.

Oli väärässä autossa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Äitini nosti kerran ruokakassit takakonttiin ja meni kuskin paikalle ja rupesi käynnistämään autoa. Ei kuitenkaan ehtinyt kun takapenkiltä kurkkasi koira.

Oli väärässä autossa.
Hah, tuo on jo aika hyvä. Onhan sitä itsekin kerran tullut kavuttua auton takapenkille ja siinä huomattua että olen väärässä autossa. Tuosta on jo varmaan lähemmäs 10 vuotta aikaa ja sain aika hyvät naurunpurskahdukset sillä aikaan. itseäni tilanne vähän hävetti.
 

sinikettu

Jäsen
Sitten kun olin 3 viikkoa reissannut, ilman että korttia edes kaivettiin esiin. Rahat loppu, automaatille nostamaan. Ei mitään hajua mikä koodini on. Koitin pari kertaa, luovutin. Uudelleen seuraavana päivänä, sama juttu. Sormet hapuilivat tiettyjä numeroita, mutta ei onnistu ja kortti lukittu väärien yritysten jälkeen. Se siitä, en enää muistanut sitä. Enkä vieläkän.
Tässä kohtaa kyllä itse olisin hiippaillut lääkärin pakeille kaiken varalta. Tuollainen voi olla oire ihan oikeasta neurologisesta ongelmasta.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tässä kohtaa kyllä itse olisin hiippaillut lääkärin pakeille kaiken varalta. Tuollainen voi olla oire ihan oikeasta neurologisesta ongelmasta.

Itselle kävi noin opiskeluaikoina. Nostin edellisenä iltana rahaa. Vedettiin kunnolla nuppi turvoksiin. Aamulla huomasin, että olin juonut tunnusluvun pois päästäni. Ongelma oli vielä se, että tuohon aikaan minulla ei ollut kuin automaattikortti, jota ei siis voinut käyttää maksamiseen. Kävin pari kertaa kokeilemassa automaatilla, mutta löi ihan tyhjää. Sitten piirsin paperille ne näppäimet samalla tavoin kun ne ovat siellä automaatissa. Sitten hain lihasmuistilla niitä oikeita numeroita sen näppäilyjärjestyksen avulla. Pikkuhiljaa joitain tuttuja liikkeitä alkoi palata muistiin ja iltaan mennessä olin onnistunut palauttamaan sen numerosarjan takaisin kovalevylle. Mutta olihan se harjoitus!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tabletti tässä tietokoneen päällä. Aikani heiluttelin hiirtä ja ihmettelin kun mitään ei tapahdu ja meinasin jo hiiren paristonkin vaihtaa. Kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia
Sopii hyvin tämän ketjun aiheeseen, että tämän viestin yllä olevan Berocca-keskustelun takia ihmettelin hetken, että miten joku tietokoneen päällä oleva pilleri voi vaikuttaa hiiren toimintaan.
 

Wiksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä kohtaa kyllä itse olisin hiippaillut lääkärin pakeille kaiken varalta. Tuollainen voi olla oire ihan oikeasta neurologisesta ongelmasta.
Mulla on kaks pankkikorttia, joista toisen tunnusluku on vaan kadonnut päästä. En ymmärrä vieläkään, että miten se on mahdollista! En ehtinyt korttia tosin kovin montaa kertaa käyttää, mutta kuvittelin tunnusluvun jääneen lihasmuistiin. Olin käyttänyt korttia edellisen kerran varmaan paria kuukautta aiemmin, joten sinänsä ei ehkä täysin mahdotonta unohtaa tunnuslukua. Ihmetyttää silti, olen meinaa ihan varma et olen kokeillut näpytellä oikean tunnusluvun! Ei kai auta muu kun hipsiä joku päivä pankkiin nolona pyytämään uutta koodia. Jos senkin kanssa tulee samainen ongelma ni voisin ainakin itse harkita seuraavaksi reissua pankin sijasta lääkäriin.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Joskus aikoja sitten, kun oli ollut normaalia rankempi ja pidempi työpäivä, niin kotiin tullessa kirosana, että jo on saatana, kun ovat vaihtaneet tyystin erilaiset lukot oviin työpäivän aikana siitä kenellekään mainitsematta. Varmaan viisi minuuttia yritin rappukäytävän ovea auki työpaikan avaimella. Onneksi en soittanut huoltoon ja haukkunut kaikkia.

Itse noin 10 vuotta sitten, kun asuin parvekkeettomassa kerrostalossa kävin yöllä tupakilla. Siinä pihalla sitten kännykkää näpräilin ja kävelin samalla pihaa ympäri. Tumppi roskikseen, ovi auki ja luonnollisesti tuttua reittiä portaat kertaalleen ylös ja eka ovi oikealla. Avain lukkoon ja kas kun ei ovi aukea. Siinä vääntelen avainta ja ei perkele vain aukea. Harkitsen jo emännän herättämistä, kunnes onneksi tässä vaiheessa huomaan oven nimikyltistä melko oudon nimen. Olin sitten siinä ajatuksissa lampsinu väärästä rapusta sisään ja mennyt tiirikoimaan väärää ovea auki. Toivottavasti en aiheuttanut naapurille sydän kohtausta, kun joku on kahden aikaan yöllä lukon kimpussa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tässä kohtaa kyllä itse olisin hiippaillut lääkärin pakeille kaiken varalta. Tuollainen voi olla oire ihan oikeasta neurologisesta ongelmasta.
Niinhän se voisi olla, mutta tapauksesta on jo 7 vuotta aikaa eikä muisti ole mihinkään huonontunut, melkein päinvastoin.
Eli vastaavia unohduksia ei ole tullut. Päätä jumpataan aktiivisesti joka päivä erilaisilla virikkeillä.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Käydessäni high schoolia Jenkeissä, unohdin joululoman aikana lokeroni yhdistelmän. En enää muista, miten selvisin tilanteesta, mutta kyllä siinä hetken oli orpo olo...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vastavalmistetussa pastakastikkeessa on kirsikkatomaatteja. Tiedän, että kokonainen tomaatti on kuuma. Silti juuri sitä pitää maistaa ensimmäisenä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Melkoinen hetki äsken hotellin hississä. Minä ja vanhempi herrasmies odotetaan hissiä ensimmäisessä kerroksessa, hissin saavuttua minä painan toisen kerroksen nappia, vanhempi mies painaa kolmosta. Hississä on täysin hiljaista, ja kun ovet aukeavat toisessa kerroksessa, minä käännyn äijää kohti ja sanon epävarmalla äänellä kiitos.

Sannia lainatakseni, että mitähän vittua. Äijä ei sanonut mitään takaisin, mitäpä tuohon edes olisi voinutkaan sanoa. En tiedä mistä tuo tuli, ehkä viime yön muutaman tunnin unet selittävät osan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tein tuossa paluulentoa varten lähtöselvitystä puhelimella ja lopussa tuli kysymys "kone on ylibuukattu, oletko vapaaehtoinen vaihtamaan myöhempään lentoon korvausta vastaan?" tai jotain. Vaimo teki oman selvityksensä hetkeä aiemmin ja olin tietoinen tuosta lisäkysymyksestä. Luin hyvin tarkkaan vaihtoehdot, koska mulla on tapana tyriä nuo klikkailut tavalla tai toisella. "Kyllä" vai se toinen, jossa luki "blaa-blaa (suomennos: ei, en halua olla) vapaaehtoinen"? No en perkele ole vapaaehtoinen, kun pitää hakea koirat hoidosta, sanoivat aivot ja käskivät minua tökkäämään "kyllä" -nappia. Oops, I did it again. Jos teillä on tuo sama syndrooma, niin tuolla perusteella ei vielä tiputeta koneesta. Pitää ihan vielä henk.koht. vahvistaa ja sopia järjestelyt kentällä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tein tuossa paluulentoa varten lähtöselvitystä puhelimella ja lopussa tuli kysymys "kone on ylibuukattu, oletko vapaaehtoinen vaihtamaan myöhempään lentoon korvausta vastaan?" tai jotain. Vaimo teki oman selvityksensä hetkeä aiemmin ja olin tietoinen tuosta lisäkysymyksestä. Luin hyvin tarkkaan vaihtoehdot, koska mulla on tapana tyriä nuo klikkailut tavalla tai toisella. "Kyllä" vai se toinen, jossa luki "blaa-blaa (suomennos: ei, en halua olla) vapaaehtoinen"? No en perkele ole vapaaehtoinen, kun pitää hakea koirat hoidosta, sanoivat aivot ja käskivät minua tökkäämään "kyllä" -nappia. Oops, I did it again. Jos teillä on tuo sama syndrooma, niin tuolla perusteella ei vielä tiputeta koneesta. Pitää ihan vielä henk.koht. vahvistaa ja sopia järjestelyt kentällä.
Paitsi jos lennät American Airlinesilla ;)
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Äitini nosti kerran ruokakassit takakonttiin ja meni kuskin paikalle ja rupesi käynnistämään autoa. Ei kuitenkaan ehtinyt kun takapenkiltä kurkkasi koira.

Oli väärässä autossa.
Hieman off topic, sillä viinalla läträäminen on tavallaan dopingia tässä ketjussa, mutta kumminkin:
Nuoruudessa kaveri oli sopinut toisen kanssa että hän yöpyy tämän luona sohvalla, kun kerran vanhemmat olivat poissa ja oli tarkoitus ryypätä lauantai-iltana (ikää heillä n. 16-17 vuotta). Illan aikana he menivät eri suuntiin ja asunnon omistaja lähti jossain vaiheessa kotiin nukkumaan. "Asunnoton" sankari päätti yöllä kiivetä parvekkeita pitkin kolmanteen kerrokseen katsoakseen jos parvekkeen ovi olisi auki. Kännissäpäin hän erehtyi kerroksista ja lopetti kiipeilyn jo toiseen kerrokseen. Parvekkeen ovi oli auki ja hän meni sisään ja nukahti sohvalle. Vasta aamulla asunnon asukkaat herättivät kalsareissa nukkuvan kaverin ja heivasi hänet pihalle.

Sen verran sekopää tuo jätkä oli noin muutenkin, ettei häntä edes hävettänyt koko juttu. Heroiini tappoi hänet sitten lopulta n. 15 vuotta tuon jälkeen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lueskelin nojatuolissa kirjaa... no ok, Tinttiä. Pääsin aukeaman loppuun ja ihmettelin, miksei sivu vaihdu. Lopulta tajusin, että hiiri on väärä väline sivun kääntämiseen tässä tapauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös