ACN ilmaiset puhelut

  • 81 482
  • 689
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Tommy
[ACN-käyttäjille vielä, suurimmat ongelmanne tulette kohtaamaan kun haluatte vaihtaa ACN-liittymänumeronne takaisin johonkin "oikeaan" operaattoriin.

Mitä ongelmia tuossa tulisi Suomessa kohtaamaan? Haluaa vaan jo etukäteen tietää...
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Tommy
Miksi kukaan ottaa ACN-liittymän?
Kukaan ei ole minulle vastannut, vastaatko sinä, Tinde - miksi otit tuon liittymän? Sen takia että joku "tuttu / kaveri" tarjosi sitä ja sanoi sen olevan markkinoiden paras ja ajattelit tukea kaveria samalla?

Lyhyesti ja ytimekkäästi: kyllä. Se on markkinoiden paras eli sama kuin Sonera. Ainoastaan halvempi kuin Sonera. Noista minuuttimäärävertailuista ei minun kohdallani ole väliä, kun en soita noihin muihin liittymiin tuollaisia määriä. Siis huom; minä, henkilökohtaisesti. En puhu kenenkään muun suulla.

Joku tässä jo aikaisemminkin yritti kertoa, että ACN:llä ei ole mitään puheluminuuttimäärärajoitusta, mutta se ei näytä millään menevän läpi. Olen siis itse tarkistanut asian heidän suomalaisesta asiakaspalvelusta (vain ylikuormituksen ollessa kyseessä ohjautuvat puhelut Viroon), ei ole siis kyse mistään kuulopuheesta. Kyse on ainoastaan väärinkäytöksestä, eli jos luuri on auki tyyliin 24/7, he ottavat yhteyttä asiakkaaseen, ja onhan heillä tietysti myös oikeus siinä tapauksessa vaihtaa liittymäni toiseen. Sama sääntö löytyy muuten Soneran sopimusehdoistani.

Olen tässä jo moneen kertaan yrittänyt saada ääntäni kuuluville (taitaa olla tossa PC:n mikissä jotain vikaa, vaikka kuinka huutaa niin ei...) että en todellakaan ole tässä ketään pakottamassa ACN:ään, en tuputtamassa sitä enkä ketään kusettamassa. Jokainen tekee omat valintansa oman elämäntilanteensa mukaan.

Aikani ei vain yksinkertaisesti riitä vastaamaan kaikkiin about sataan virheelliseen väittämään mitä tässä ketjussa on ACN:stä esitetty, siksi toivon ja pyydän, että jos jollain ihan oikeasti on jotain ihmetyksen aihetta ACN:ään liittyen niin laittaisi sen yv:llä. Jos en osaa itse vastata, niin voin välittää edelleen Ruåtsinmaalle ihmisille jotka osaavat.

Piiis.

EDIT: Ai niin, noi hekin laskelmat. Kun on noin tarkkaa tietoa suoraan edustajalta, niin tietoa varmaan myös löytyy, jos haluaisi kertoa, asiakashankintabonuksista ym. (40€/asiakas, 50€ edustaja ja kaikki muut siihen vielä päälle), mutta ei siitä sen enempää;)
 
Viimeksi muokattu:

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Tommy
ACN-käyttäjille vielä, suurimmat ongelmanne tulette kohtaamaan kun haluatte vaihtaa ACN-liittymänumeronne takaisin johonkin "oikeaan" operaattoriin.

Voisitko ihan mielenkiinnon vuoksi selventää tätä kohtaa. Jos en ole väärin ymmärtänyt, on tekniikka Soneralta. Ja toiseen operaattoriin vaihtaminen on lailla määrätty. Mikä tulee olemaan ongelma?

Että silleen...
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti Tinde
Älä Svante yhtään naura siellä, se on näköjään mun vuoro nyt...:)


Mitä? Kuuluiko se sinne saakka?

No minäpä laskin omat viime kuun puhelinlaskuni (Sonera) ja vertasin hintoja ACN:n hinnastoon.
Mikäli olen onnistunut ymmärtämään kumpaakin niin olisin säästänyt € 8,05 ilman minkäänlaisia veloituksettomia puheluja, mikäli olisi ollut ACN.

Ja vaikka olisinkin laskenut päin helvettiä niin minähän, ja vain minä, päätän hankinko ACN:n vai en. En soita kenellekään muutenkaan kysyäkseni neuvoa kun ostan kännykän, kumisaappaat, skortsut tai jauhelihaa. Ja mikäli syy on pelkästään kaverin auttaminen niin... so what?

Mutta kun kerran vm-tuotteet ovat kaikki pelkkää paskaa ja huijausta pitääkin soittaa vanhalle äidilleni ja pyytää hänen heittää tuperware astiat , joita osti 60-luvulla, roskiin. Paskaahan nekin olivat. Ei kestänyt kuin 40-vuotta ja haukun vielä kun kehtasi ostaa kaverilta, joka silti tuli huijatuksi.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Svante
Mutta kun kerran vm-tuotteet ovat kaikki pelkkää paskaa ja huijausta pitääkin soittaa vanhalle äidilleni ja pyytää hänen heittää tuperware astiat , joita osti 60-luvulla, roskiin. Paskaahan nekin olivat. Ei kestänyt kuin 40-vuotta ja haukun vielä kun kehtasi ostaa kaverilta, joka silti tuli huijatuksi.

Just.

Itse olen ainakin yrittänyt tuoda tässä julki juuri sitä verkostorakenteen järjettömyyttä, samalla todeten että itse tuote saattaisi muuten ollakin ihan ok.

Eli vielä kerran nyt vaikka tästä ACN:stä esimerkin ottaen:

- Miksei niitä liittymiä voida myydä ihan tavallisissa kännykkäkaupoissa? Mitä ACN siinä häviäisi? Kertokaa nyt joku pliis!

- Miksi myyjäksi ryhtyvän ihmisen täytyy maksaa melkein 700 euroa pelkästään siitä ilosta että saa myydä niitä liittymiä? Millä hemmetillä tämän voi perustella?

- Miksi myyntimiehiä hommataan näillä "mullaontärkeääasiaamuttenvoikertoamitä" -käännytystilaisuuksilla joissa poppi soi ja taputetaan kaikelle?

- Miksi myyntiverkosto rakennetaan pyramidiksi, joka imee loppujen lopuksi ihan helvetisti rahaa ja näin heikentää itse tuotteen kilpailukykyä?

Unohdetaan vaan vaikka se itse tuote ihan täysin, sillä ei ole itse verkostomarkkinoinnin kanssa mitään tekemistä. Mutta karu fakta on se, että jos vm-firma on rakennettu pyramidin muotoon, se kuuluu tähän samaan 99 prosenttiin, mitä Tindekin mainitsi. Niin kuuluu myös ACN, vaikka itse myytävä tuote varmasti onkin ihan jees.


Jos minä olisin jonkun uuden mullistavan laatutuotteen valmistaja / patentin omistaja, niin haluaisin kyllä myydä niitä niin paljon kuin vain suinkin mahdollista, jolloin pistäisin niitä esille myös kaupan hyllyyn. Ihan sama, miksi ternimaitokapseleita ei voi ostaa suoraan apteekista/ruokakaupasta? Jos tuote on kaikin puolin kunnossa, niin kyllähän se menee kuin kuumille kiville.

Vai olisiko sittenkin niin että nämä verkostojen perustajat tietävät takuuvarman keinon tehdä miljoonia ja taas miljoonia tuotteella, jolla muuten saattaisi ehkä juuri ja juuri päästä omilleen? Ja voin muuten vakuuttaa että ne miljoonat eivät muodostu siitä että tuotteella on vaan niin paljon parempi menekki näin, kuin muuten olisi...
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Koska kukaan ACN:n edustaja ei ole esittänyt yhtään perustetta esittämilleni väitteille markkinoiden kyllästymisestä, vm- myyjän keskimääräisistä ansioista yms., voin hyvällä syyllä pitää mielipiteeni siitä, että koko homma on täyttä spedeilyä.

Kukaan vm- edusta ei tajua markkinoista hevon vituraa, ja ovat täysin ylälinjan ohjailun varassa. Oma harkinta ja ajattelu myytiin ilmeisesti keltaisessa pörssissä kympillä 90- luvun puolivälissä. 2 ov- talouskurssin käyneenä katsotaan, että nyt ollaan niin maan perusteellisen hyviä bisnesmiehiä ja itsenäisiä yrittäjiä. Itsenäisiä my ass. VM- firma ohjaa täysin, mitä saa sanoa ja mitä ei. Jos kerran on lähtenyt yrittäjäksi, niin luulisi, että olisi tehnyt jo ennen yrittäjäksi lähtemistä kannattavuuslaskelmia ja ne olisi helppo esittää täällä, mutta kukaan ei ole sellaista ilmeisti tehnyt. Kuka lähtee yrittäjäksi ilman, että tekee huolellisia kannattavuuslaskelmia eri asiakasmäärillä? Vastas: ei ketkään muut kuin vm- edustajat!

Asiallisten argumenttien sijaan heitellään puolihuolimattomia piikkejä toisten hyvinkin asiallisiin väitteisiin. Mitään ei pystytä kumoamaan (mm. sitä, että jos tuote on hyvä, niin miksi ACN ei ota esimerkiksi 2000 edustajaa töihin provikkapalkalla ILMAN, että kukaan hyötyy uusista edustajista, tai puhumattakaan verkoston sisäistä liikevaihtoa ja sen merkitystä).

Jos olette huomanneet, niin eivät kilpailijat normaaliyrityksissä dissaa keskustelupalstoilla toisiaan, mutta vm- firmojen kestoargumentti on, että "markkinoilla on ollut kyllä kaiken maailman ketkua, mutta me ollaan rehellinen firma". Miksei normaalit firmat koskaan käy tuollaista keskustelua? VASTAUS: koska heidän ei tarvitse!

Nimin: alkaa kyrsiä, kun koko ajan puhataan pelkkää skeidaa, eikä osata kommentoida asiallisiinkaan kysymyksiin yhtään mitään, puhumattakaan laskelmien esittämisestä.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti heki
Nimin: alkaa kyrsiä, kun koko ajan puhataan pelkkää skeidaa, eikä osata kommentoida asiallisiinkaan kysymyksiin yhtään mitään, puhumattakaan laskelmien esittämisestä.

Niinhän se kyrsii, mutta mitään muuta ei ole odotettavissa. Eri keskustelupalstoilla käydään nämä samat jutut läpi, mutta sitten keskustelu tyrehtyy, koska vm-edustajat eivät yksinkertaisesti pysty vastaamaan järkevästi esim. sinun tai Carloksen tapaisiin asiallisiin kysymyksiin ja kyselyihin. Joskus joku saattaa ottaa yhden noista kysymyksistä, johon sitten koittaa vastata, mutta luovuttaa välittömästi seuraavan vastakysymyksen tullessa.

Turhaa hommaa on tämä keskustelu, sano. Kyllä se totuus siitä sitten joskus valkenee.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, päällisin puolin vain silmäilin. Itse verkostomarkkinointi minua ei kiinnosta tipan vertaa, enkä ole siihen lähtenyt mukaan minkään firman nimissä. Itse tuotteet sen sijaan saattavat kiinnostaa, käytän mm. Aloe vera -deodoranttia, joka toimii meikän hieneritystä vastaan kohtalaisen hyvin.

ACN-liittymää minulle on kaupattu kerran, mutta en ole sitä vielä ottanut. Tuttavapiirissä on kuitenkin jonkin verran käyttäjiä, joten saatanpa ennen kesäkuuta vaihtaa liittymää. Mitäpä siinä häviää? Jos homma ei toimi, niin aina voi vaihtaa toiseen. Minua ei kiinnosta tipan vertaa, kuka ne voitot käärii puheluistani.

Nykyinen Saunalahden Tasahinta on siinä mielessä kätevä, ettei tarvitse miettiä vastaajan liittymää, mutta eipä tuo suuri vaiva ole keskittää pääosaa puheluista ACN-littymiin.

Saa nähdä, mitä tulee tehtyä. Tämä keskustelu on kuitenkin saanut aivan naurettavia piirteitä sen nopean silmäyksen perusteella, minkä nyt ehdin tehdä. Ei kai se loppujen lopuksi kutita Sonera Classic Duo liittymän omaavan kuluttajan kikkeliä, jos minä tai naapurin Teppo soittelee puhelunsa ACN:llä tai DNA:lla? Vielä vähemmin liittymän perusteella kannattaa tehdä johtopäätöksiä ihmisen sosioekonomisesta asemasta tai älykkydestä, koska senkin suuntaisia vihjailuja olin huomaavinani.

Joo. Täältä tähän ja niin edespäin.

Ps. Tommy, pientä perustelua tuohon väitteeseesi liittymän vaihtamisesta, kiitos.


edit: -kin
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti sampio
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, päällisin puolin vain silmäilin. Itse verkostomarkkinointi minua ei kiinnosta tipan vertaa, enkä ole siihen lähtenyt mukaan minkään firman nimissä. Itse tuotteet sen sijaan saattavat kiinnostaa, käytän mm. Aloe vera -deodoranttia, joka toimii meikän hieneritystä vastaan kohtalaisen hyvin.

ACN-liittymää minulle on kaupattu kerran, mutta en ole sitä vielä ottanut. Tuttavapiirissä on kuitenkin jonkin verran käyttäjiä, joten saatanpa ennen kesäkuuta vaihtaa liittymää. Mitäpä siinä häviää? Jos homma ei toimi, niin aina voi vaihtaa toiseen. Minua ei kiinnosta tipan vertaa, kuka ne voitot käärii puheluistani.


Et sitten viitsi lukea ketjua, vaikka tähän on vastattu täällä jo moneenkin kertaant.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En viitsinyt ihan totta. Aikaa oli ruhtinaalliset 15 minuuttia, joten se riittänee perusteluksi. Tosin olin viime (tai sitä edellisellä) viikolla lukenut ketjun ensimmäiset viestit, mutta silloin lukumäärä liikkui reilussa kymmenessä, ei sadassa.

Ja tosiaan, kyseessä oli minun mielipiteeni asiasta. Voin toki selata ketjua pikaisesti lävitse, jos vaikka löytäisin jonkin mainitsemistasi kohdista ja sen kautta ehkä jonkin uuden pointin. Palataan asiaan, jos tarve vaatii.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
heki:

Valitan, etten ehdi lukea edellisiä viestejä kovin tarkkaan. Selailin lähinnä sivua kuusi, mutta en löytänyt sieltä mitään sellaista, minkä vuoksi minun kuluttajana täytyisi olla ottamatta ACN:n liittymää. Ei sillä, että sitä vielä tällä hetkellä erikoisesti hinkuisin.

Painotan, että minä puhun vain ja ainoastaan omasta puolestani. Jos joku on niin, tuota, epätoivoinen, että lähtee verkostomarkkinointiin päätoimisesti, säälikäämme häntä. Minua hänen uravalintansa ei liikuta, ellei kyseessä ei ole joku läheinen, jonka tyhmyyden olen velvollinen tiettyyn rajaan saakka estämään. Minä kulutan, ja jos joku lafka myy toimivan tuotteen halvemmalla kuin toinen, niin pääsääntöisesti valitsen halvemman. Brandien mukana menee aivan tarpeeksi porukkaa muutenkin.

Jos ACN:n taustat paljastuvat likaisiksi julkisesti, niin minulla lienee siinä tapauksessa oikeus vaihtaa liittymää jos olisin ACN:n asiakas. Minun omatuntoni ei vielä tällä tietomäärällä rajoita liittymän vaihtoa.

Ja ennen kuin leimaat minut tyhmäksi, sanon, että saatoin missata pikaluvullani jonkun oleellisen linkin/pointin. Voisitko ystävällisesti kopioida ja liittää sen omaan viestiisi, niin voin myöhemmin tällä viikolla palata asiaan, jos vain ehdin.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti heki

Jos otat vain pelkän liittymän, niin ei sinua kuseteta, eikä kukaan ole näin väittänytkään. Sen sijaan liittymien määrää käytetään hyväksi uusien edustajien hankkimiseksi. Harva vm-edustaja tajuaa, että mitä enemmän liittymiä on jo myyty, sitä vaikeampaa hänen on tienata alalla rahaa. Hänen on vaikeampi myydä itse tuotetta ja vaikeampi hankkia alaverkostoa. Tyypillinen vm-edustaja ajattelee juuri päin vastoin tyyliin: "tämähän on hieno juttu, kun markkina-osuuskin on noin suuri". Kun tähän lisätään lipevän kusettajan mainospuhe isoista rahoista vähällä työllä on koko kuvio valmis. Hyväuskoisilta hölmöiltä kupataan rahaa ylälinjaan itse tuotteen ollessa nollabisnes (tai jopa tappio) firmalle. Näin ollen se, että ihmiset ottavat näitä liittymiä ilmaiseten puhelujen vuoksi juuri mahdollistaa tuon varsinainen kusetuksen.

Eli sinä et varsinaisesti tee mitään väärää eikä sinua kuseteta. Sen sijaan sinun toimiesi ansioista tyhmien kuppaus jatkuu.


Tässä Sampio sinulle kohta, jota tarkoitin. Joku toinenkin kirjoitti muistaakseni suunnilleen samoilla perusteluilla tästä asiasta.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
ACN- aaaarrrrgggh-

Nyt riitti minulle koko ACN.

ACN on vain yksi kännykkäoperaattori muiden joukossa. Jos päätän vaihtaa liittymää, harkitsen ACN:n käyttöä yhtenä muiden joukossa.

En usko, että liittymän pelkälle hankkijalle on mitään riskiä sen käytöstä odotettavissa. Dealereiksi ryhtyvät voivat tietysti hävitä rahaa, jos eivät saa hankittua riittävästi asiakkaita. Tämän kaikki varmaan ymmärtävät, kun lähtevät leikkiin mukaan.

Tuntuu vaan, että kun tapaa tällä hetkellä tuttuja, niin ainakin 50% ajasta keskustelu käy ACN-ihmemaailman ympärillä.

Nyt napsautan sormiani *naps* ja heräätte. Menkää ulos ja haistelkaa ilmaa. Maailma on ihan sama kuin ennenkin ja ACN on tosiaan vain yksi kännykkäoperaattori.

ystävällisin terveisin

Johannes
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämän päivän Aamulehden verkkoversiossa on Jani Timosen kirjoittama artikkeli ACN-liittymämyynnistä. Koska palvelu vaatii rekisteröitymisen, lainaan osaa artikkelista. Artikkelissa mainittu Vesa Kamppinen on verkostomyyjä Tampereelta.

"Kuluttajaviraston mukaan ACN:n markkinointi on ollut kuluttajansuojalain vastaista. Ylitarkastaja Mari Österberg sanoo, että ilmoituksia yrityksen toiminnasta tulee päivittäin. Kuluttajat ovat ihmetelleet yrityksen markkinointia ja sopimusehtoja.

– Markkinoinnissa on korostettu ilmaisuutta tiettyjen liittymien välillä. Ilmaisuutta ei voi korostaa, kun on kiinteä kuukausimaksu.

Kuluttajaviraston ja ACN:n neuvottelut ovat edenneet hitaasti, sillä yrityksellä ei ole edustajaa Suomessa. Kuluttajavirasto pitää tärkeänä, että vastuu kohdistetaan emoyritykseen. Vesa Kamppinen lisää, että myös verkostomyyjällä on vastuunsa.

– Myyjän on kerrottava, mistä on kyse. Liittymä ei ole ilmainen, vain ACN-liittymien väliset puhelut ovat.

Kuluttajat ovat ihmetelleet, kuinka ilmaisuus voi kannattaa.

– ACN:llä ei ole suuria mainoksia, eikä lasipalatseja Suomessa. Näiden sijaan ACN tarjoaa ilmaisia puheluita, Kamppinen mainitsee."
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
130 000 liittymää kahdessa kuukaudessa on aikasten suuri määrä.
Uskokoon tietysti ken tahtoo.

Aamulehdestä vielä:
Kuluttajat ovat ihmetelleet, kuinka ilmaisuus voi kannattaa.

– ACN:llä ei ole suuria mainoksia, eikä lasipalatseja Suomessa. Näiden sijaan ACN tarjoaa ilmaisia puheluita, Kamppinen mainitsee.

Ettei se kannattaisi niiden 7000 jälleenmyyjän maksamilla 670 €?
Tuolla summalla, siis 4 690 000 € voi jo jonnin verran verkkoa vuokrailla.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luin kyseisen jutun ja siinähän ei mainittu mitään IE liittymisen hinnaksi eikä siitä mistä rahat ilmaisuuteen tosiaan otetaan. Toi Aamulehden juttu ei kyl sano paskanvertaa toiminnasta ja noi luvutki voi olla vaikka mitä tahansa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Keskusteltuani ystäväni kanssa (puhelinasentaja) verkkojen vuokraamisesta sain sellaisen käsityksen että Sonera voi koska tahansa sanoa irti koko ACN:n jos se haittaa Soneran toimintaa. Ja tämmöistä voi olla odotettavissa kun keskinäiset ilmaiset puhelut lisääntyvät ACN:n asiakkaiden lisääntyessä. Voi moni olla ihmeissään kun joku aamu puhelin ei toimikaan. Olepa siinä sitten ilman kännykkää sen viikosta kolmeen viikkoon, ennenku saat siirrettyä numerosi toiselle operaattorille. Tämä oli suurin syy miksi en ottanut ACN vaikka sitä minullekkin tarjottiin...

Taas toisaalta kaikilla on oikeus ottaa millanen liittymä vaan ja vaikka kyseessä onkin verkostomarkkinointi yritys (toinen syy miksi en ottanut ACN:ää) niin yleisesti sen käyttäjät ottavat ainoastaan puhelinliittymiä ja näin ollen ei tarvitse pelkää joutuvansa keskelle VM huumaa.

Monilta kirjoittajilta on kuitenkin tullut hyviä kysymyksiä, joihin ei oo saatu vastauksia, eli että miksi ACN liittymiä on myytävä niissä mukavissa tilaisuuksissa, miksi niitä ei voi myydä ihan normaalisti?? Esim. meidän koulun ilmoitustaulullakaan ei saanut olla ACN mainosta. Muut ACN liittymän myyjät poistivat sen koska "näin ei kuulemma saa tehdä". Miksi??

OT:nä ihmetyttää myöskin että miksi missään ei julkaista virallisia lukuja kännykkäliittymien määrästä. Mikä laki sen kieltää?? Koska missään en ole sellaisia nähnyt, en edes prosenttilukuja. Kaikki vaan kertoo kuinka heillä on niin ja niin paljon liittymiä.

Ja loppuun vielä sanon että itse olen tyytyväinen Saunalahden käyttäjä ja voin lämmöllä suositella sitä muillekkin... Myös niille ACN kannattajille. Jos viidellä kaverilla on ACN ei se mielestäni enää kannata. Minulla ei ole kenelläkään... (koska niistä muutamista tuttavistakaan kukaan ei ole liittymää vielä saanut)

Tasahinta +
Laskelma minun käytöstä:
Liittymien puhelut (Sonera, DNA ym.) 160min x 0,12 = 19,20€
Saunalahden puhelut (Sisärengas) 136min x 0,02 = 2,70€
Tekstarit 156 x 0,07 = 10,92
Lasku on sen 33€

Sisärenkaaseen siis saa liittää 5 kaveria jolla on Saunalahden liittymä. Sisärenkaan ulkopuoliset puhelut laskin muiden liittymien puheluihin mukaan.

Laskelma ACN käytöstä:
Liittymien puhelut (Sonera, DNA, ACN ym.) 160min x 0,15 = 24€
Saunalahden puhelut (Sisärengas) 136min x 0,15 = 20,40€
Tekstarit 156 x 0,12 = 18,72€
Lasku on sen 64€

Kkmaksu on 3 € kalliimpi sisärenkaan kanssa, mut ei yli ton 30€. Voitte tosta miettii miksi minulla ei ollut mitään järkeä ottaa ACN:ää. Mutta jollekkin muulle se voi olla kannattavaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Nickelbacl
OT:nä ihmetyttää myöskin että miksi missään ei julkaista virallisia lukuja kännykkäliittymien määrästä. Mikä laki sen kieltää?? Koska missään en ole sellaisia nähnyt, en edes prosenttilukuja. Kaikki vaan kertoo kuinka heillä on niin ja niin paljon liittymiä.


Tuossa yllämainitussa Aamulehden jutussa oli kyllä niitä jonkun viraston virallisia tilastoja, joista ei vielä ole saatavilla vuoden 2003 tietoja..
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Nickelbacl
OT:nä ihmetyttää myöskin että miksi missään ei julkaista virallisia lukuja kännykkäliittymien määrästä. Mikä laki sen kieltää?? Koska missään en ole sellaisia nähnyt, en edes prosenttilukuja. Kaikki vaan kertoo kuinka heillä on niin ja niin paljon liittymiä.

Eihän näiden seuraaminen mikään viranomaisasia ole.

Kaikkia erilaisia markkinaosuuksia voi yrittää mitata, mutta tämä mittaaminen on sitten oma liiketoiminnan haara.

Virastojenkin luvut lienevät arvioita?
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Viestin lähetti Nickelbacl
Taas toisaalta kaikilla on oikeus ottaa millanen liittymä vaan ja vaikka kyseessä onkin verkostomarkkinointi yritys (toinen syy miksi en ottanut ACN:ää) niin yleisesti sen käyttäjät ottavat ainoastaan puhelinliittymiä ja näin ollen ei tarvitse pelkää joutuvansa keskelle VM huumaa.

Monilta kirjoittajilta on kuitenkin tullut hyviä kysymyksiä, joihin ei oo saatu vastauksia, eli että miksi ACN liittymiä on myytävä niissä mukavissa tilaisuuksissa, miksi niitä ei voi myydä ihan normaalisti?? Esim. meidän koulun ilmoitustaulullakaan ei saanut olla ACN mainosta. Muut ACN liittymän myyjät poistivat sen koska "näin ei kuulemma saa tehdä". Miksi??

Minullekin on kaupattu työpaikallani myös tuota ACN:nää. Oma kieltäytymiseni perustuu valtaosin juuri siihen, että se on näitä verkostomarkkinointijuttuja ja periaatteesta en halua, edes asiakkaana, olla tekemisissä niissä kuvioissa. Pääsin taannoin läheltä näkemään GNLD-juttuja ja se pisti puistattamaan. Ystävyys- ja sukulaissuhteiden kapitalisointi on vihoviimeisin asia mitä haluan.

Tuo "näin ei kuulemma saa tehdä" on ilmiselvä tapaus. Koulullasi on useampia myyjiä ja jos joku yrittää saada itselleen etua, vaikkapa mainostamalla, niin sehän on uhka muille myyjille. Omalla työpaikallani, jossa on noin 400 työntekijää, on ainakin muutama ACN-myyjä ja kollegoissani niitä on kaksi. Satuin puolivahingossa kuulemaan kun nämä kaksi kävivät kitkeränsävyistä ja miltei aggressiivista keskustelua siitä, että toinen on juuri hänen markkina-alueellaan ja suositteli vaihtavan maisemaa. Huh! En nyt sentään tuonasteista työtoveruutta halua nähdä.

Sitten ihan liittymään itseensäkin liittyen... mitenköhän tuo ilmaiset soitot lähipiirille tulevat loppujen lopuksi onnistumaan? Sehän vaatisi sitä, että lähipiirin ihmiset ovat kyseisen liittymän haltijoita. Kaikki eivät kuitenkaan tähän ACN-juttuun lähde mukaan, joten huonoimmassa tilanteessa voi käydä siten, että hankittuasi liittymän, huomaatkin olevasi ainoa, jolla se on. Se niistä ilmaisista puheluista.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
heki

Kiitos, että maltoit kaivaa tuon kappaleen esille. En ollut todellakaan huomannut sitä, mutta nyt tajusin pointtisi. Asiaa sinänsä, mutta nuo perustelut tulisi päätyä tulevien myyntiedustajien silmien eteen. Minä kuluttajana en edelleenkään olisi ottamatta minulle edullista ja toimivaa liittymää vastaan sitä tarjottaessa vain sen vuoksi, että myyjää kupataan. Kukin valitsee uransa ja sijoittaa rahansa vapaasti.
 

Carlos

Jäsen
Jatketaanpa taas vaihteeksi pieni tuokio tämän ACN-ihmemaailman ympärillä.

Yksi mielenkiintoinen asia on siis tämä ACN:n mainostus, emme markkinoi -sinä saat ilmaisia puheluita. Nythän kuitenkin on niin, että puhelut ovat ilmaisia siis vain toukokuun loppuun mennessä avattavissa liittymissä. Sen jälkeen avatuista liittymistä nämä ilmaiset puhelut ovatkin enää puheluja puoleen hintaan, eli ilmeisesti sitten 0.075€/min?

Mieleeni tuli vain kymysys, aloittaako ACN 1.6.2004 markkinointikampanjan, vai mistä moinen? Vai olisiko ehkä niin, että tässä kohtaa katsotaan ettei myyjiä saada enää enempää, jolloin he eivät enää tuo tullessaan sitä euroläjää, jolloin toisin sanoen ei ole enää kannattavaa tarjota ilmaisia puheluita friends-liittymien välillä? Mutta siltikin, minähän kuvittelin että puhelut ovat ilmaisia juuri siksi ettei ole markkinointikulujuja? Vai oliko se sittenkään niin?

Ja edelleen, millähän sitten tätä ihmeliittymää kaupataan ihmisille? "ota ACN-liittymä, saat ACN-liittymien väliset puhelut puoleen hintaan!" Wau... hei kaverit, tämmönen on ihan pakko saada. Ja vielä lisää, millähän sitten niitä uusia edustajia vielä pitäisi saada? Jotenkin haiskahtaa hommassa hiukan tämmöinen pikarahastus. Tietysti jos pyramidi-verkostorakenne poistettaisiin, sitten he voisivat ehkä edelleenkin kaupata friends-puheluita samaan 0€ hintaan, mutta sittenhän taas firman omistajat eivät rikastuisi ollenkaan niin paljoa, ja sehän ei enää sitten kannata.


Nojoo, se siitä. Sitten takaisin kuluttajavirasto-ACN vääntöön.

Kuluttajavirastohan kehoitti ACN:ää selkeyttämään ehtojaan, sekä markkinointiaan. Erityisesti kohteena oli tämä pykälä 3.8, jossa kerrottiin siis että kuinka paljon tahansa ei saa puhua, vaikkakaan ei kerrottu kuinka paljon sitten saa puhua. Nyt ACN otti tästä opikseen, ja korjasi ko. pykälän. Uusi versio löytyy tästä:


3.8 Liittymätyyppien hyväksyttävä käyttö:
ACN:n liittymätyyppien hyväksyttävän käytön mukaista on, että ACN Mobile Friends –liittymää tarjotaan ainoastaan yksityisasiakkaille, jotka normaalien standardien mukaisesti käyttävät liittymää suomalaisille yksityisasiakkaille tyypillisellä tavalla puheluiden ajan, keston ja soitettujen puheluiden määrän suhteen jokaisena laskutuskuukautena. Tämä liittymä ei näin ollen ole tarkoitettu yritysasiakkaille tai asiakkaille, jotka normaalien standardien mukaan ilmeisesti käyttävät liittymätyyppiä yksityisasiakkaalle tyypillisen tavan vastaisesti tai joiden käyttö ilmeisesti ylittää tyypillisen tapaisen käytön. Liittymän käyttöönotto tarkoittaa tämän säännön hyväksymistä.

Mikäli ACN huomaa asiakkaan toimivan yllä kuvatun liittymätyyppien hyväksyttävän käytön vastaisesti, ACN voi aloittaa asian tutkinnan. Rikkomuksen vakavuudesta riippuen ACN voi ilmoittaa kirjallisesti asiakkaalle tämän yllä kuvatun hyväksyttävän käytön vastaisesta käytöstä ja jollei asiakas ryhdy noudattamaan yllä kuvattua hyväksyttävää käyttöä heti kirjallista ilmoitusta seuraavan laskutuskuukauden aikana, ACN voi rajoittaa asiakkaan liittymän käyttöä tai keskeyttää sen. ACN ei korvaa liittymän minkäänlaisesta hyväksyttävän käytön vastaisesta käytöstä johtuneita palveluhäiriöitä eikä vastaa liittymän mistään vahingoista, jotka ovat aiheutuneet ällaisesta väärinkäytöstä.

Toivottavasti tämä on nyt lopultakin kaikille selvä, tuon yksinkertaisemmin asiaa ei voi enää sanoa. Kuka muka haluaisi nähdä jotain tylsiä minuuttimääriä noissa ehdoissa, paljon jänskempää kun ollaan salamyhkäisiä.


Ja sitten asiaa kuluttaja-asiamieheltä:

"Kuluttaja-asiamiehelle on tulvinut joulukuusta lähtien valituksia kännykkäliittymiä kauppaavista verkostomarkkinointiyrityksistä. Kuluttajaviraston ylitarkastaja Mari Österberg sanoo, että varsinkin amerikkalaisesta ACN:stä valituksia ja kyselyitä on tullut poikkeuksellisen paljon. Österbergin mukaan on harvinaista, että yksittäisestä yrityksestä tulee niin paljon palautetta.

Österberg kertoo, että Kuluttajavirastoon on tullut paljon tiedusteluita liittymien jälleenmyyjäksi ryhtymisestä.
- Ihmiset ovat kertoneet, että verkostomarkkinointiyritysten tilaisuuksissa markkinointi on painostavaa. Uusia jälleenmyyjiä pyritään saamaan samassa tilaisuudessa ilman, että olisi mahdollisuus harkita asiaa rauhassa kotona.
- Me täällä neuvomme kuluttajaa harkitsemaan ja tekemään kylmän laskelman siitä, kuinka paljon pitää saada uusia jälleenmyyjiä verkostoon tai myydä liittymiä omilleen, jotta saisi takaisin satojen eurojen aloituspanoksen.
Österberg neuvoo myös ottamaan huomioon muun muassa mahdolliset kuukausittaiset ostopakot tai vuosittaiset jäsenmaksut."

Tämäkin on jännä pointti -tosin ei mitään uutta. Ainahan verkostomarkkinoille ihmiset pitää saada "heti mukaan", sillä jos he menevät kotiinsa asiaa miettimään, he eivät tule mukaan. Miksi? Olisiko niin että hommassa joku hiukan haiskahtaa? Luulisi että terveeseen firmaan saa myyntiedustajia varsinkin tämmöisinä aikoina ilman näitä painostuksia.


Ainakin minun silmääni ACN:n touhu näyttää koko ajan vain epäilyttävämmältä. Jos firmalla on puhtaita jauhoja pussissaan, ei sen tarvitse toimia näin salamyhkäisesti, väistellen ja kierrellen ja uunottaen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kävipä sitten mukavasti ystävälleni joka otti ACN liittymän. Puhelinlittymä Soneran kanssa katkesi tänään ja ACN kirjeessä ilmoitettiin että 20.2 aukeaa liittymä. Mukavaa... Oli sitten hiukan vi***untunut kaveri, kun pitäisi olla 10 päivää ilman puhelinta. Ja kokeiltu on, ei se ACN kortti toiminut vielä... Eihän siinä muuta mutta esimerkiksi mahdollisesta uudesta työpaikasta pitäisi tulla soitto jne.

Eli kysymys kuuluukin, miten tämä on mahdollista!?? Miten kannattaisi toimia? Pitäisikö soitella kuluttaja-asiamiehelle...?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Nickelbacl
Eli kysymys kuuluukin, miten tämä on mahdollista!?? Miten kannattaisi toimia? Pitäisikö soitella kuluttaja-asiamiehelle...?

Voihan sitä soittaa, mutta eikö se ole vähän hankalaa, jos puhelin ei toimi?
Toisaalta kuluttaja-asiamieskään tuskin saa sitä liittymää auki. Siihen tarvitaan insinööriä ei juristia.
Jaa, että mitenkä on mahdollista? Helpostihan se on mahdollista niinkuin moni muukin asia. Onhan noita sattunut ihan oikeille operaattoreillekin. Se on sitä elämää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös