ACN ilmaiset puhelut

  • 81 477
  • 689

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti msg
Onhan noita sattunut ihan oikeille operaattoreillekin.

Määritteletkö oikean operaattorin? eli kaikki suuremmat kuin ACN ovat oikeita? niitä on enää vain kolme.



nickelbacl....voisit sanoa kaverillesi, että lainaa kännyä, soittaa ACN-asiakaspalveluun ja kysyy mitä on tapahtunut. Virheitä sattuu kaikille, eiks ni? Tosin virhe voi olla myös jossakin toisessakin osoitteessa kuin ACN? Esim numeronvaihtaja? never know?
Kuitenkin kahdessa ja puolessa kuukaudessa 161.000 asiakasta, ni eiköhän sinne muutama virhe ja hasardi mahdu joukkoon. Eihän tuo perkeleen IFK:kaan voita joka peliä.
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Nickelbacl
Eli kysymys kuuluukin, miten tämä on mahdollista!?? Miten kannattaisi toimia? Pitäisikö soitella kuluttaja-asiamiehelle...?

Turha toivo, kuluttaja-asiamies on saanut satoja vastaavia puheluita.

Mitäs vaihdoit paskaan, hä hä hää.

Toki kannattaa soittaa virolaisille tytöille asiakaspalveluun jotka tietävät matkapuhelimista, numeronsiirroista ja muistakin yhtä paljon kun Suvi Linden jääkiekosta.

Vielä kerran sanon, suurimmat ongelmat ACN-käyttäjät tulevat kohtaamaan kun haluavat siirtää oman numeronsa pois ACN:ltä.

161 000 liittymää. :D
Ei vittu, gimme a break.
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Tommy
Turha toivo, kuluttaja-asiamies on saanut satoja vastaavia puheluita.

Mitäs vaihdoit paskaan, hä hä hää.

Onneksi Tommyn ihannoimalle puhelinyhtiölle ei sattunut kömmähdyksiä kun aloittivat. Niitä tuli itseasiassa niin hemmetisti, että yleisönosastoja myöten kirjoiteltiin.

Ja kun sulla ei ole kokemusta, ni ei kannatais huudella siellä.

Ja oppisit vielä lukemaan, että se oli nickelbacklin ystävä, eikä hän itse.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Korak
Ja kun sulla ei ole kokemusta, ni ei kannatais huudella siellä.

Kokemusta?
Päivittäin kuulen kuinka paska liittymä ACN on ja "minkä vitun takia mä menin ees vaihtamaan siihen?".

Kokemusta.

Et ole edelleenkään kommentoinut kirjoituksiani jossa sanon Saunalahden Tasahinta + liittymän olevan halvempi kuin ACN Friends.

Laitatko yv:llä tiedot sinun laskuistasi?
Minuuttimäärät ja mihin liittymiin.
Uskoisin että saisimme ns. oikeasta operaattorista sinulle pienemmät laskut.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Tommy
Kokemusta?
Päivittäin kuulen kuinka paska liittymä ACN on ja "minkä vitun takia mä menin ees vaihtamaan siihen?".

Kokemusta.

Niin kokemusta. Oletko soittanut sillä? Oletko tilannut sen? Sun puheesi on muutenkin ihan omassa arvossaan tällä palstalla, joten se siitä.

Jos haluat jatkaa, ni kerro ihmeessä privana.

Oma ACN-liittymäni toimii hiton hienosti. Huomattavasti parempi kuuluvuus kuin toisen liittymäni. Toistaiseksi kukaan minun kavereistani ei ole moittinut etteikö ole toiminut. Ainoa asia, että numeroita tullut niin paljon numeronvaihtoon, on vaihdossa mennyt pari viikkoa enemmän. Näin kävi mm. sinun suuresti jumaloimalle yhtiöllekin (enkä minä ollut täällä huutamassa "v***u, mitä paskaa"). Ja se numeronvaihto ei ole ACN:n vika, että se kestää.

Nyt töihin, mutta privaan voi heittää viestiä.


edit: niin 161.000 liittymää, ja ilmeisesti perjantai-maanantain aikana niitä on tullut lisää.


2edit: määrittele oikea operaattori?
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minulle oikea operaattori on se, jolle se operaattorina olo on liiketoiminnan ydin.
Siihen eivät kuulu katteettomat lupaukset rikastumisesta eikä hurmoshenkiset myyjien värväystilaisuudet.

Jälleenmyyjiksi ryhtyneiden rikastuneiden verotietoja odotellessa....
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Nickelbacl
Kävipä sitten mukavasti ystävälleni joka otti ACN liittymän. Puhelinlittymä Soneran kanssa katkesi tänään ja ACN kirjeessä ilmoitettiin että 20.2 aukeaa liittymä. Mukavaa... Oli sitten hiukan vi***untunut kaveri, kun pitäisi olla 10 päivää ilman puhelinta. Ja kokeiltu on, ei se ACN kortti toiminut vielä... Eihän siinä muuta mutta esimerkiksi mahdollisesta uudesta työpaikasta pitäisi tulla soitto jne.

Eli kysymys kuuluukin, miten tämä on mahdollista!?? Miten kannattaisi toimia? Pitäisikö soitella kuluttaja-asiamiehelle...?

Liittymän siirron hoitaa vanha operaattori, joten ehdottomasti yhteyttä Soneraan.

Luin muuten juuri tuossa kahvihuoneessa Iltalehdestä kun joku valittaa ettei pääse irti DNA:staan. Näin ne oikeat operaattorit...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Tinde
Liittymän siirron hoitaa vanha operaattori, joten ehdottomasti yhteyttä Soneraan.
Eipäs se asia välttämättä ole noin yksinkertainen. Asia riippuu esim siitä oletko ilmoittanut oikeat tiedot sille operaattorille jolta siirrät liittymän. Operaattoreillahan on yhteinen tietokanta missä nämä siirrot hoidetaan. Lisäksi ainakin mun käsityksen mukaan se uusi operaattori selvittää miksi siirto ei onnistu. Siihen onko esim ACN:llä resursseja tähän, siihen en ota kantaa kun en tiedä.

Ja mä en oikein ymmärrä miten tuo Nickelbaclin ystävän ongelma liittyy entiseen operaattoriin. Jos ACN saa liittymän auki vasta 20.2 niin miten se voi olla entisen operaattorin vika? Jotain meni nyt mulla ohi. Entinen operaattori ilmoittaa mun mielestä päivän jolloin liittymä suljetaan ja siihen mennessä sitten uuden operaattorin pitäisi tuo uusi liittymä saada avattua.

Ja allekirjoittanutta kiinnostaisi kyllä kuulla joltain puolueettomalta lähteeltä mistä tuo 161 000 liittymää tulee.

Ei mulla muuta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Nikke
ACN saa liittymän auki vasta 20.2 niin miten se voi olla entisen operaattorin vika? Jotain meni nyt mulla ohi. Entinen operaattori ilmoittaa mun mielestä päivän jolloin liittymä suljetaan ja siihen mennessä sitten uuden operaattorin pitäisi tuo uusi liittymä saada avattua.

Tietojeni mukaan vanha operaattori ehdottaa siirtopäivää (sulkupäivää) ja uuden operaattorin tehtävä on se hyväksyä.
Ilmeisesti ei ole ACN:n porukoille käynyt, mutteivat ole jaksaneet ilmoittaa siitä entiselle operaattorille.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Tommy
Tietojeni mukaan vanha operaattori ehdottaa siirtopäivää (sulkupäivää) ja uuden operaattorin tehtävä on se hyväksyä.
Ilmeisesti ei ole ACN:n porukoille käynyt, mutteivat ole jaksaneet ilmoittaa siitä entiselle operaattorille.

Jep, ACN ei välitä paskaakaan asiakkaistaan. Heille on ihan sama milloin heidän asiakkaidensa liittymät aukeavat. Taisi Tommyn liittymän myyjällä olla samoja oireita kun aloittivat.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ihan jos yhtiöitä vertaillaan absoluuttisen uskottavuuden perusteella, niin mielestäni Saunalahdella, ex-Jippiillä, ei ole juurikaan palaa huomautella kenenkään hurmoshenkisestä rikastumisesta tjsp. Mistäs yhtiöstä ne pahvit Lamborghini-veljekset olivatkaan? Lisäksi tiedossani on 10-15 yritystä, joiden mielestä Jippiin / Saunalahden internetyhteydet, jotka heidän luoja nähköön kai pitäisi osata, ovat niin sanoinkuvaamaattoman paskat, että uusasiakkaat ovat kiltisti ryömineet äiti-Soneralle takaisin. Ja nytkö heiltä pitäisi ostaa kännykkäliittymiä? Jepjep, näyttäkää ensin yksikin maa maailmasta, missä Saunalahti-liittymä rulettaa. Jos yhtiön nimi on Saunalahti, se on suomeksi = olemme pieni ja pieneksi jäämme. Globaalisesti ottaen. Vähän sama kun mietit auton ostoa; ostatko japanilaisen vai kotimaisen? Ostan japanilaisen, heillä on autonvalmistuksen knowhow´ta. Satamiljoonaa autoa vuodessa on enemmän kuin tuhat autoa vuodessa.

Muutenhan kaikki saavat puhua minkä operaattorin laskuun lystäävät, sitä kutsutaan valinnan vapaudeksi, mikä on Suomen suljetussa taloudessa aika tuntematon käsite. Valio ei tykännyt Arlasta, Kesko ja SOK eivät tykänneet Lidlistä, Asko ja Isku eivät tykänneet Ikeasta, Neste ei tykännyt Jetistä, Musta Pörssi ei tykännyt Gigantista ja saunalahti ei tykkää acn:stä. Huoh. Kuluttaja onneksi päättää ja ottaa pitkässä juoksussa sen, jolla on hyvä hinta / laatusuhde. Yksikään kansainvälinen "halpayhtiö" joita luettelin edellä, ei ole lähtenyt Suomesta minnekään, vaan on ottanut paikkansa. Näin tekee varmasti acn:kin. Tästä voisin lyödä vetoakin, viimeksi löin vetoa erään K-supermarket kauppiaan kanssa siitä, onko Lidl vuoden päästä historiaa :)

Ja puhuin muuten tänään sonera-liittymästäni monta tuntia, hyvin toimi.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti JHag
Jos yhtiön nimi on Saunalahti, se on suomeksi = olemme pieni ja pieneksi jäämme. Globaalisesti ottaen. Vähän sama kun mietit auton ostoa; ostatko japanilaisen vai kotimaisen? Ostan japanilaisen, heillä on autonvalmistuksen knowhow´ta. Satamiljoonaa autoa vuodessa on enemmän kuin tuhat autoa vuodessa.

No ei se kyllä ole ihan sama asia, eikä itseasiassa edes vähän sama asia. Jos on jokin ala, jolla suomalaisuus on todellinen valtti, on se nimenomaan mobiiliviestintä - sen edellyttämät verkot ja niiden kehittäminen mukaanlukien. Suomalaiset operaattorit (monine sotkuineenkin) palvelevat myös asiakkaitaan pääosin paremmin kuin hyvin, etenkin kun vertaa eräisiin keski-juurooppalaisiin nappifirmoihin.

En sinänsä ymmärrä tätä intoa ACN:n maaniseen puolusteluun, enkä sen koommin sitä vastaan hyökkäämiseenkään. Jos joku haluaa onneaan lähteä yrittämään edustajana, siitä vaan. Lienee vaan syytä siinä vaiheessa olla aika tarkasti selvillä siitä kuinka paljon tosissaan pitää noita liittymiä ynnä muita hilavitkuttimia myydä, mikäli haluaa edes omilleen päästä. Varmasti moni omilleen pääsee, mutta kuten verkostomarkkinoinnissa _aina_, suuri enemmistö jää nuolemaan näppejään ja itkemään kadotettuja eurojaan.
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Itse olen käyttänyt Radiolinjaa vuodesta 94, eikä ole tullut yhtään syytä vastaan miksi sen vaihtaisin pois, mutta olen kyllä tässä suunnitellut ottavani tuon ACN:n kakkosliittymäksi ennen tuon tarjouksen päättymistä.
Kuukausimaksu ei näyttäisi kuitenkaan olevan paljoa paskaakaan ja kun ystäväpiirissä on jonkinmoista liikehdintää tuohon suuntaan ollut, niin voisipa sen ottaa ihan sitä varten, että ne puhelut eivät sen jälkeen maksa mitään.

Ilmeisesti liittymät ovat kuitenkin toimineet ihan ok ? En ainakaan kenenkään ole kuullut vielä avautuvan etteivätkö olisi.

Aika huvittuneena tätä keskustelua on saanut lukea. Koitetaanko täällä vedota tunteisiin vai mikä on meininki, kun ei verkostomarkkinoitu tuote kelpaa?
Itselleni on ainakin lähtökohtaisesti aivan yksi ja sama, onko joku Ilari pistänyt rahansa hukkaan suurten voittojen toivossa ja ruvennut myymään noita liittymiä. Minua ei tällaisen tuotteen ostajana voisi myyjän bisnesten kannattavuus/kannattamattomuus yhtään vähempää kiinnostaa. Jos joku on vapaaehtoisesti halunnut työntää kätensä paskaan, niin ei voi auttaa, omatpahan on kätensä ja varsinkin se pää, joka niitä ohjaa. Turha siinä on firmoja syytellä, kun ei näitä pyramideja aseella uhaten ketään käsketä rakentelemaan.
Ja ostajan kannalta ainoa asia joka ratkaisee on se, että jos liittymä on hyvä, niin se on hyvä ja sillä siisti.

Minun, ehkä mahdollisesti liittymän avaamiseen johtavat, intressini ovat ilmaiset puhelut ACN liittymien välillä, sekä kesämökki, jossa Radiolinjan kuuluvuus ei ole paras mahdollinen. Toisen liittymän avaaminen olemassa olevan rinnalle olisi siis perusteltua ja ACN vetää kyllä pisimmän korren.

Saunalahdesta on pari sanaa sanottavana minullakin. Ei enää koskaan ikinä milloinkaan, tuskin koskaan silloinkaan.
Olin pari vuotta heidän "onnellinen" internet -asiakkaansa ja voin vakuuttaa, että sen parin vuoden jälkeen en tule koskemaan yhteenkään heidän tuotteeseensa kymmenmetrisellä kepilläkään.
Tuon jälkeen Elisalle ja heidän kanssaan ei mitään ongelmia koskaan. Ei ehkä halvin vaihtoehto, mutta se on sama kuin elektroniikkaa ostaessa. Köyhän ja toimivaa haluavan ei kannata ostaa paskaa, vaan pistää suosiolla muutama ylimääärinen euro likoon.
Samalla skeptisyydellä kuin Saunalahteen, suhtaudun DNA:hankin, tosin heistä minulla ei ole muuta kokemuksia, kun ystäväpiiristä kuullut. Ja ne eivät ole hyviä kokemuksia ne.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Nikke
Ja allekirjoittanutta kiinnostaisi kyllä kuulla joltain puolueettomalta lähteeltä mistä tuo 161 000 liittymää tulee.

Kuin myös. Eli jos jollain on jotain puolueetonta linkkiä laittaa, että kuinka monta liittymää kullakin operaattorilla on tänä päivänä, niin mielellään tänne tiedoksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Juhaht
En sinänsä ymmärrä tätä intoa ACN:n maaniseen puolusteluun, enkä sen koommin sitä vastaan hyökkäämiseenkään. Jos joku haluaa onneaan lähteä yrittämään edustajana, siitä vaan. Lienee vaan syytä siinä vaiheessa olla aika tarkasti selvillä siitä kuinka paljon tosissaan pitää noita liittymiä ynnä muita hilavitkuttimia myydä, mikäli haluaa edes omilleen päästä. Varmasti moni omilleen pääsee, mutta kuten verkostomarkkinoinnissa _aina_, suuri enemmistö jää nuolemaan näppejään ja itkemään kadotettuja eurojaan.

Tämä kommentti on täyttä asiaa. Mielestäni on outoa tai sanoisinko suomalaiskansallisen tragikoomista, että loppukuluttaja = puhuva asiakas tai sellaiseksi aikova, on hysteerisen huolissaan kauppiaansa tulotasosta tai kauppiaan mielentilasta ylipäätään. Minua kuluttajana ei kiinnosta koskaan paskaakaan se, onko K-kauppiaani menestyjä vai luuseri - molempia on ollut ainakin Espoossa. Ei myöskään se, ovatko hänen välinsä Keskon tukkuun "hyvää päivää, maksa laskus" vai "tervetuloa asioimaan" -tasoa. Lisäksi hänen uskonnollinen vakaumuksensa tai sukupuolinen suuntautumisensa eikä mikään muukaan hänen tavassaan hahmottaa maailmaa kiinnosta minua ollenkaan. Minua kuluttajana kiinnostaa vain ja ainoastaan se, onko ostamani hilavitkutin, vaikkapa purkillinen kuohukermaa, hyvää vai pilaantunutta ja oliko sen hinta mielestäni ok. Ja sainko kauppiaalta hyvää palvelua. Himassa käytän kerman ja menen omiin töihin aamulla, kauppias tehköön omaa duuniaan. Juuri tästä syystä Lidlkin menestyy juuri sen verran kuin haluaakin menestyä. Lidlin kauheudella ensin pelotellut kuluttajat, mm. tätini kertoi varmana tietona, että Lidlin lihasta saa BSE:n, ovat huomanneet, että kappas, täältä saa ruokaa ja juomaa halvalla ja ne ovat ehkä eri merkkisiä kuin Pirkka tai Koff. No, mulle kelpaa, toisille ei.

Ei se sen ihmeellisempää ole. Näin mutkaton oma käsitykseni esimerkiksi acn:stä. Mutta pelkkä saunalahden itku ja marmatus tekevät omaa työtään acn:nkin puolesta, samoin Soneran. Oma ennustukseni on, että Suomen nykyisistä vajaasta kymmenestä mobiilioperaattorista katoaa 3 vuoden sisällä 2-4 kpl ja Sonera, acn ja Radilinja eivät kuulu näihin tulevaisuuden poistujiin. Kuka tulee lyömään vetoa tästä? Omaan käsitykseeni kilpailullisista asioista vaikuttavat tietenkin kaupallisen alan opintoni, joissa ei asetettu "oikeellisuusjärjestykseen" tapaa harjoittaa yritystoimintaa. Ts. se, että perustaa tehtaan ja tuottaa sieltä lliukuhihnan ja duunarien välityksellä jotain matskua ulos voitolla ei ole sen kummempi juttu kuin vaikka verkostoyrittäjänä toimiminen. Liike-elämässähän etsitään yrittäjän näkökulmasta hinta/laatusuhteeseen tyytyväisiä asiakkaita, jotka viime kädessä maksavat yrittäjän palkan. Liike-elämässä ei kannata metsästää kavereita toisista yrittäjistä tai toisenlaisen yritysfilosofian edustajista. Ei myöskään mediauskottavuutta, puhumattakaan jonkun kuppaisen yleisönosasto/keskustelupalsta/taloyhtiön hallitus -tason uskottavuutta. Jos etsit kavereita ja selkääntaputtajia, mene Videotreffeihin tai suosikkikiekkojoukkueesi keskustelusaitille. Jos etsit menestyvää yrityskonseptia, tarvitset tyytyväisiä loppukäyttäjiä, sillä ilman heitä et elä. Tyytymätön = kusetettu loppukäyttäjä on ammattikielellä sanottuna paskasti hoidettu projekti, joka kalahtaa omaan nilkkaasi.

Pidän yhteiskunnasta, missä kuluttaja saa valita lyökö vetoa valtiollisen Veikkauksen ryöstökertoimilla vai kv. onlinevedonlyöntiyhtiöiden paremmilla (=kuluttajakilpailuun tottuneilla) kertoimilla. Ja saa valita, ostaako sohvansa turvallisesta suomalaisesta Sotkasta vai huijaridsvedujen Ikeasta. Tai ostaako telkkarin naapurin Topin pitämästä luotettavasta Mustasta Pörssistä vai Vantaan pelloilta löytyvästä Gigantista. Lisäksihän meillä on postimyynti, joka myöskin on joillekin kauhistus, joillekin taas helpotus, kun asuu syrjäseudulla. Entäs kirjakerhot? Kauheaa kusetusta vai helppo ja halpa tapa hankkia hyvää lukemista?

Jessus, koettakaa kestää että kuluttaja saa itse valita tai vaatikaa YYA-sopimusta ja Kekkosen aikaa takaisin.

edit: MIke, väsäsin samansisältöisen viestin yhtä aikaa :)
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Juhaht
Jos on jokin ala, jolla suomalaisuus on todellinen valtti, on se nimenomaan mobiiliviestintä - sen edellyttämät verkot ja niiden kehittäminen mukaanlukien.

Tähänkin on aivan pakko sanoa, että samaa mieltä. Innovaatiivinen, osaava ja mobiiliverkkojen johtava asiantuntija, lisäksi vieläpä suomalainen Saunalahti väläyttääkin verkko-osaamistaan toimimalla vuokralaisena Soneran verkossa. Samassa verkossa toimii tietääkseni myös acn, joka on niin ikään huomannut, että joka maassa kannattaa mennä ko. maan parhaaseen verkkoon partnerina, joka on sivumennen sanoen eri asia kuin vuokralaisena toimiminen, joita Saunalahti ja dna (?) Soneralla siis ovat. Radiolinjallahan on oma verkkonsa, enkä menisi vannomaan etteikö dna:llakin ole - en ole niin kiinnostunut dina:sta, että sen tietäisin. Vuokralaiset vuokraavat airtimea Soneralta ja ainakin useimmilla heistä on kuitenkin oma viestikeskuksensa ja muutama muu kiinteä investointi. acn sen sijaan käyttää sellaisenaan Soneran viestikeskustakin, koska acn on partneri = kun kytket acn-vastaajapalvelun, menet suoraan soneran vastaavaan. Kävin acn:n nettisivuilla ja totesin. että Ruotsissa acn on toiminut vuodesta -99 ja käyttää sielläkin Teliasoneran verkon kaikkia palveluja. Ja sielläkin on leegio tyytyväisiä käyttäjiä, mutta ei se silti Ruotsin suurin operaattori ole. Eikä acn liene koskaan (haluaako edes?) Suomen suurin. Sehän merkitsisi kulupaineita, kuten verkkoratkaisuja, myymäläverkostoa ja jopa mainontaakin...Kaikkihan tietävät kivat kimaltavat ja diskonnäköiset dna-myymälät, joiden rakentamista ja ylläpitoa ei missään tapauksessa otettane puhelumaksuina kuluttajilta? Eikä tietenkään mediamainontaakaan, onhan tv-mainosaika esimerkiksi hyvin halpaa.

Senkin rahan, mitä Saunalahti hakkaa umpipaskaan mediamainontaansa, yhtiö voisi käyttää vaikkapa hinnanalennuksiin ja tekniikkansa parantamiseen.

Mutta pidän siitäkin, että myös Saunalahti hilluu markkinoilla. Sekin on jokaisen vapaasti valittavissa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Huikeeta taistelua, jatkakaa samaan malliin.

Sita en tieda kirjoittaako mediat ACN:sta Suomessa, mutta pienta ilmaista mainosta lafka saa taalta Jatkikseltakin. Samaan malliin kuin Lidl aikanaan... Arsyttava, pieni ja salaperainen.

Jatkikselta tietoisuus hamarasta operaattorista leviaa tyopaikoille ja kouluihin, tuskin kahvipoydissa muusta enaa puhutaankaan?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Minä peesaan:

Onko matkasi ja/tai hotellisi paska vain sen takia, että varaus on tehtävä internetin kautta eikä perinteisesti matkatoimistossa matkatoimistovirkailijan kanssa??

Jos pelkäätte, että verkostomarkkinointituotteet ovat paskoja niin miten on esim. softan suhteen, jota ostatte jostain data-liikkeestä. Tuotetta ette saa kokeilla liikkeessä, ettekä kotona vaan se on ostettava "sikana säkissä". Palautuisoikeutta ei ole mikäli olette käyttäneet sitä.

Kundini pelaa netissä erilaisia maksullisia pelejä (joita minä maksan, perkele) emmekä näe ketään emmekä tiedä myyjistä mitään, mutta.... tuote pelaa mainiosti eikä ole mitään valittamista.

Miksi muuttuneet osto- ja myyntitavat ovat niin pelottavia??
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti Svante
- - -
Miksi muuttuneet osto- ja myyntitavat ovat niin pelottavia??

Ehkäpä siksi että peruskateellisia suomalaisia vaan v***taa kun joku on keksinyt helpon keinon lyödä rahoiksi. Ja nynnyt jäävät nyhräämään.

Nimim. Firma maksaa puhelut, operaattorilla mitään väliä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Perustuukohan ACN-jälleenmyyjien huikeat asiakasmäärät asiakkaiden asiakasnumeroihin?

Kuulemma tuoreimpien tapauksien asiakasnumerot ovat 16x xxx.

Korak:
Taisi Tommyn liittymän myyjällä olla samoja oireita kun aloittivat.

Niin, mutta toisaalta ACN on toiminut 11 vuotta matkapuhelinoperaattorin hommissa. Ei siellä ihan noviiseja pitäisi olla töissä.

JHag:
Radiolinjallahan on oma verkkonsa, enkä menisi vannomaan etteikö dna:llakin ole - en ole niin kiinnostunut dina:sta, että sen tietäisin.

Kerron kuitenkin. DNA:lla on oma verkkonsa, muistaakseni joku nimeä Suomen 2G. Telian liittymät käyttävät samaa verkkoa.

No, haetaan ACN:stä hyvää.
Kilpailu. Finnairkin taisi tiputtaa hintoja kun Air Finland ja Flying Finn pamahtivat markkinoille.

Jatkakaa.

Edit:
Harvinaisen hyvää vääntöä myös www.matkapuhelininfo.com/forum/

Sieltä Operaattorit ja ACN-ketjuja selailemaan :)

Nimimerkin PeNTTi kirjoittama viesti:

"ACN Communications Sweden teki tappiota 30 miljoonaa kruunua vuonna 2001... oma pääoma 19,5 miljoonaa miinuksella ja käytetty moneen kertaan."

http://www.corren.se/archive/2002/10/18/gup04sf7bdyp8vn.xml?category=1mr1jb2rnri3keh

"ACN:n tilintarkastuskertomuksen pitäisi aiheuttaa viranomaisille kylmiä väreitä... maksamattomia veroja ja maksuja, oma pääoma käytetty ja kirjanpito hoidettu lainvastaisesti maan rajojen ulkopuolella."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=91530&maNo=0

"ACN tekee myös selväksi, että he eivät halua toimintaansa tutkittavan. Edustajasopimuksen kohdassa 33 kerrotaan että itsenäinen edustaja syyllistyy sopimusrikkomukseen suostuessaan journalistien haastateltavaksi."

http://www.corren.se/archive/2002/10/11/guc8ms5dz22bdap.xml?category=1mr1jb2rnri3keh

"ACN Canadaa syytettiin laittoman pyramidin pyörittämisestä, kun he tarjosivat bonuksia niille, jotka maksoivat oikeudesta päästä värväämään uusia osallistujia"

http://www.ic.gc.ca/cmb/welcomeic.n...64820068dc6d/85256a220056c2a485256c2400601163

"Ura ACN:ssä loppui äkisti... ACN-liittymästä "kiinnostuneiden" ihmisten nimikirjoituksia väärennetty."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=91775&maNo=0

"ACN:ää koskeneet valitukset liittyivät erityisesti liittymätilausten ennakkovarauksiin, joita oli tehty asiakkaan tiettämättä."

http://www.pts.se/dokument/getFile.asp?FileID=2145

"Kaikki oli ACN:llä kalliimpaa. Laskuni nousi 400 kruunusta 1200 kruunuun."

http://www.aftonbladet.se/vss/ekonomi/story/0,2789,139970,00.html

"3 vuotta myöhemmin, 3000 tunnin aherruksen jälkeen ja paljon rahaa matkustamiseen ja eventteihin tuhlattuani tuloni nousivat melkein 1000 kruunuun kuussa"

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=311204

"Åmalin sopimus ACN:n kanssa jakaa kuntalaisten mielipiteitä"

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=91775&previousRenderType=5
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tinde?
Sinulla on näitä lähteitä Ruotsin puolelle niin pystytkö selvittämään pitääkö tuo paikkaansa että Ruotsissa nämä vastaavat "ilmaiset" puhelut ACN:n liittymiin olisivat muuttuneet maksullisiksi?

Eihän tuo voi pitää paikkaansa?
Siitä olisi ollut tässäkin ketjussa puhetta.

JHag
Pelimiehenä ottanet vastaan vedon että kun SM-liigakausi 2004-2005 syksyllä alkaa niin Suomessa ei ole näitä ACN-liittymien välisiä ilmaisia puheluita.

Panokseksi joko Koskenkorvapullo tai Äitini tekemää herkullista (?) valkoviiniä.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No huh, laskut nousivat 400 kruunusta 1200:aan? Minä ostin uuden auton ja bensakulut nousivat, mitä teen?

Edelleen; niin kauan kuin tietty määrä kuluttajia on tyytyväisiä tuotteeseen, toiminta kukoistaa. Eikä mikään yrittäjä / yritys saa 100% peittoa 100% tyytyväisyydellä. Tiesittekö, että tilattuja ja maksettuja Hesareita jää päivittäin toimittamatta asiakkaille luokkaa 2% koko tilauskannasta? Määrä on huikea kerrottuna vaikka vuoden jokaisella 356 (edit : vai paljonko niitä vuorokausia nyt onkaan per vuosi?) päivällä. Siltikin Sanoma Oy on pystyssä,vaikka kuuluisat "vihaiset asiakkaat" tukkivat palvelunumeronsa uhaten vaihtaa Hesarin Demariin.

Saunalahden internet-yhteyden lopettaneet yritykset voisivat kirjoittaa kirjan ongelmistaan.

edit. Tommy - veto on vastaanotettu ja lisään panoksen. Kun SM-liigakausi 05 / 06 alkaa Saunalahden mobiilioperaattoritoiminta on loppunut kokonaan, acn:n ei. Lievempikin versio käy; Saunalahti on järkyttävän paljon pienempi operaattori kuin Soneralle hyvin paljon mieluisampi = tuottoisampi acn.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tommy



Nimimerkin PeNTTi kirjoittama viesti:

"ACN Communications Sweden teki tappiota 30 miljoonaa kruunua vuonna 2001... oma pääoma 19,5 miljoonaa miinuksella ja käytetty moneen kertaan."

Tähän vielä nopea kommentti nimimerkille PeNTTi ; tiesitkö, että psykiatrista hoitoa saa 24 h / vrk tarvittaessa? Jos yrityksen oma pääoma putoaa alle kolmannekseen, joutuu yritys ainakin Suomessa selvitystilaan / uhan alle. Mutta että 19.5 miljoonaa miinuksella ja käytetty moneen kertaan? Wau.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
JHag, mietin vielä jälkimmäistä vetoa.
Tunteet menevät järjen yli.

Mutta, ajattelin kuitenkin ottaa mahdollisesti kaksi ACN-liittymää.
Jos vaikka joku kaunis päivä maailmaan putkahtaisi emännän jalkojen välistä muutama pikku-Tommy.

Mikäs sen parempi itkuhälytin?
Hyvä kuuluvuus ja kantama.
"Ilmaiseksi."
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Tommy
Tinde?
Sinulla on näitä lähteitä Ruotsin puolelle niin pystytkö selvittämään pitääkö tuo paikkaansa että Ruotsissa nämä vastaavat "ilmaiset" puhelut ACN:n liittymiin olisivat muuttuneet maksullisiksi?

Eihän tuo voi pitää paikkaansa?
Siitä olisi ollut tässäkin ketjussa puhetta.

Olisi varmasti ollut.

Kuten jo aiemmin olen pyytänyt, niin jos on asiallista kysyttävää niin yv:llä kiitos, millä olen paljon tässä ketjussa esiintyneitä vääriä käsityksiä jo oikonutkin, mutta tähän nyt vielä täällä julkisesti: ei pidä paikkaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös