ACN ilmaiset puhelut

  • 81 226
  • 689

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tämmösen jutun bongasin yheltä toiselta lähes yhtä hyvältä keskustelupalstalta.


Otin hieman selvää noista "ilmaisista" puheluista..kaverini joka on mukana ACN:ssä kirosi minulle ACN:n tapaa pimittää asioita jopa edustajilta. Hän oli itse saanut tongittua asioita selville ja saanut muun muassa selville sen, että "ilmaiset" puhelut puhelut ovatkin rajoitettuja, 1000 min /kuukausi.

Päätin vielä itse tarkastaa tämän ACN:n asiakaspalvelusta. Soitin asiakaspalveluun nroon 0409100000 ja sieltä vastasi huonosti Suomea puhuva henkilö (toimipaikka Pärnu, Viro)

Sanoin hänelle harkitsevani kavereideni kanssa ACN Friends -liittymää koska tällöin voisimme puhua keskenämme ilmaiseksi. Tyyppi sanoi että kylla tama on mahdollista. Kysyin että onko siinä jotain rajoituksia, johon hän vastasi kakistellen että 100 minuuttia päivässä on rajoitus, ja jos sen rajan ylittää, niin liittymä vaihdetaan automaattisesti ACN Prima liittymään (Suomen kallein liittymä, esim. toiseen verkkoon päivällä 26snt, SMS 16 snt jne...)..luonnollisesti asiakas joutuu myös maksamaan avausmaksun uudestaan (7,85€). Hän ei puhunut kuitenkaan mitään kuukausirajoitteesta!!, jolloin kysyinkin häneltä, että olen kuullut, että myös kuukaudessa 1000 min rajoitus...johon hän tovin empimisen jälkeen vastasi kakistellen; niin...grhmm..niin...kyllahan sekin pitaa paikkaansa..

Kysyin häneltä että onko asiakaspalvelun tehtävänä harhaanjohtaa asiakkaita, sillä jos en itse olisi maininnut kk rajoitetta, niin hän ei olisi siitä minulle mitään sanonut, ja jos olisin tyytyväisenä puhunut 100 /pvä, niin 10 päivän kuluttua olisi jo liittymä suljettu ja vaihdettu Suomen kalleimpaan..

Ja nämä "ilmaiset puhelut" -kampanjakin loppuu toukokuussa...

Moni ACN friends -liittymän hankkinut varmaankin pistää sim -kortin puhelimeen ja soittaa huumassa ilmaisia puheluita tietämättä näistä rajoituksista, sillä edustajat eivät näistä puhu mitään...ja koska puhelut on ilmaisia, niin varmasti liittymän auki saatuaan soittaa heti paljon "ilmaisia" puheluita...monet vaan huomaavat, että liittymä on kiinni jo ensimmäisen päivän jälkeen..

1000 min / kuukausi -> 33 min /pvä

max 100 min /pvä

Kyllä Acn teki nyt pohjanoteerauksen!!!!!!!!
 

Rocco

Jäsen
...jälleen yksi tapa "huijata" itselleen asiakkaita. Onneksi olen sellaisen operaattorin asiakas jolla ei ole tarvetta moiseen ryhtyä. Eipä ainakaan ole tullut pettymyksiä tai yllätyksiä.

Monesti olenkin miettinyt että eikö pienillä operaattoreilla ole mitään muuta tapaa hankkia asiakkaita kuin kyseenalainen mainonta ja halvat (?) hinnat.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Rocco
Monesti olenkin miettinyt että eikö pienillä operaattoreilla ole mitään muuta tapaa hankkia asiakkaita kuin kyseenalainen mainonta ja halvat (?) hinnat.
Eivätpä ne ainakaan juuri muita tapoja käytä. Voidaan tietty kysyä mitä järkeä on myydä reilusti tappiolla omia palvelujaan kun esim tukitoimintaa ei sitten ole.

Nämä verkostomarkkinointifirmat (kuten ACN) ovat sitten aivan oma lukunsa. Ihme että porukkaa tällaiseen saadan jatkuvast mukaan...
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
olen itsekin ihmetellyt asiaa

Että kun tulee liittymämainos töllöstä, niin ensiksi lukee että 150 egellä ilmasta puheaikaa HELVETIN isoilla kirjaimilla ja kun katsoo alareunaa niin siellä on jotain mikroskoopilla kirjoitettua tekstiä, jota ei edes erota kolmen metrin päästä. Siinä kun alkaa tavaamaan alaosastoa niin mainos loppuu... Onko muka 5 sekunissa mahdollista lukea tuollainen 15 rivin juttu jos riville mahtuu 10-15 sanaa?:)


Pitäisikö kysästä kuningaskuluttajalta neuvoa?
 

hansonbrother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal
Jos tämä 1000 min rajoitus pitää paikkansa niin kyllä jäi liittymä vaihtamatta. Eräs kaverini soitti minulle pariviikkoa sitten ja kysyi josko vaihtaisin liittymää, kertoi että liittymän väliset puhelut olisivat ilmaisia. Hänen lankonsa on acn:nän palveluksessa ja menimme hänen luokse kuuntelemaan lisätietoja. Lankomies kertoi yhtiön historiasta, toiminnasta ja tavoitteista, näytti vielä oikein esittely videon firmasta. Mutta ei kyllä hänkään kertonut mistään rajoituksista, ei sanallakaan. Vaikka itselläni ei varmaan edes tämä raja kuukaudessa ylittyisi, niin en todellakaan halua ko. yhtiöltä yhtään liittymää, jos olisivat reilusti kertoneet rajoista olisin todennäköisesti liittymän ottanutkin. Mieluummin maksan puheluistani hieman siitä hyvästä että saan rehellistä palvelua, enkä tälläistä selkärangatonta paskaa. On kyllä aika ihmeelistä touhua.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaverin kaverin kaveri, joka myös on mukana näissä ACN:n hommissa soitti viime viikolla ja jouduin 20 minuuttia kuuntelemaan miehen myyntipuhetta.

Ensin tietysti kerrottiin historiat, periaatteet jne. ja sitten pamautettiin ilmoille kaikkein aikojen tarjous - täysin ilmaiset puhelut kavereiden kesken. Aloin siinä sitten kysellä että mitä helvettiä. Tiedustelin ovatko kaikki puhelut jokaisena vuorokauden aikana ilmaisia ja luurin toisesta päästä kuului "ehdottomasti" vähintään kuudesti. Kyselin sitten aikarajoituksista, niin johan alkoi myyntimies kiemurrellla tyyliin "No tässä on tällasia pieniä mitättömiä jutskia, mutta voidaan ne katsoa läpi sitten myöhemmin. Ilmasista puheluista siis on kyse."

Kaveri tuli helvetin vaivautuneeksi kun kysyin vielä kerran että ovatko kaikki puhelut satavarmasti ilmasia. No sitten alkoi yhteydessä olla jotain häikkää ja työkeikkakin painoi päälle ja "odotas vähän, tulin just liikennevaloihin."

Puhelu loppui siihen, että kaveri ilmoitti olevansa myöhässä tapaamisesta ja mainosti vielä kerran, että kaikki puhelut ovat ilmaisia. "Voinko ottaa yhteyttä myöhemmin? Oletteko kiinnostunut ilmaisista puheluista? Kiitti moi!"

Pidä saatana tunkkis, perkele.
 

Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Allaoleva on suora lainaus kyseisen yrityksen myyntimiehen meilistä. Meilin sain kun käskin käydä tutustumassa tähän ketjuun. Itse en usko vielä ketään, mutta olisi mielenkiintoista kuulla taas vastaväitteitä tähän myyntimiehen puheenvuoroon.
------------------------------------------------------------------------------------
Moi,

Olin tietoinen huhusta ja se on täyttä huuhaata. Netissä pyörii tällaista paskaa koko ajan. ACN on saanut 120 000 asiakasta vajaassa kahdessa kuukaudessa ja joka päivä tulee 2000 asiakasta lisää. Muiden operaattoreiden (varsinkin pienten) on pakko turvautua loan heittoon kun muu ei enää auta. Kysyin asiaa vielä Jenkeistä. Ainoastaan silloin jos käyttää ilmaisia puheluita tahallaan väärin liittymä voidaan sulkea. Esim. soitat kaverillesi, jätät linjan auki ja menet nukkumaan. Tälläistä ei tietenkään pidemmän päälle voida hyväksyä.
-----------------------------------------------------------------------------------

Kertokaa oi tietäjät. Kuka kusettaa ja ketä?!?

Julli
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
No eipä mee suuret rahat hukkaan, jos tuon liittymän avaa ja soittelee sillä niin kauan ilmaisia puheluita, kuin mahdollista. Kuukausimaksu oli alle 5? ja sillä puhuu muihin ACN Friendseihin tosiaan melkosia aikoja, vaikka rajana olisikin 1000min/kk. Ja kuten jo totesin aiemmin, jos liittymä sitten suljetaan väärinkäytön takia, ei ole kyseessä suuret rahat. Matkapuhelinfoorumissa todettiin jo, ettei ACN sulje/vaihda liittymää ilman, että ottaa ensin asiakkaaseen yhteyttä.

Niin ja muistakaa, eihän tuo ACN oo verkostomarkkinointipaskaa muille, kuin niille myyjille. Näin se homma menee. Niin ja itse en ole ottamassa liittymää, enkä sitä myöskään ennestään omista. Liittymää on kerran mulle yliopistolla innokkaasti kaupattu. Ainakin kyseisessä myyjässä oli kauppamiehen vikaa, sen verran vakuuttava esitys oli.

Edit: Lisätään nyt linkki sinne matkapuhelinfoorumin mittavaan keskusteluun aiheesta ACN
 
Viimeksi muokattu:

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Julli
Allaoleva on suora lainaus kyseisen yrityksen myyntimiehen meilistä. Meilin sain kun käskin käydä tutustumassa tähän ketjuun. Itse en usko vielä ketään, mutta olisi mielenkiintoista kuulla taas vastaväitteitä tähän myyntimiehen puheenvuoroon.
------------------------------------------------------------------------------------
Moi,

Olin tietoinen huhusta ja se on täyttä huuhaata. Netissä pyörii tällaista paskaa koko ajan. ACN on saanut 120 000 asiakasta vajaassa kahdessa kuukaudessa ja joka päivä tulee 2000 asiakasta lisää. Muiden operaattoreiden (varsinkin pienten) on pakko turvautua loan heittoon kun muu ei enää auta. Kysyin asiaa vielä Jenkeistä. Ainoastaan silloin jos käyttää ilmaisia puheluita tahallaan väärin liittymä voidaan sulkea. Esim. soitat kaverillesi, jätät linjan auki ja menet nukkumaan. Tälläistä ei tietenkään pidemmän päälle voida hyväksyä.
-----------------------------------------------------------------------------------

Kertokaa oi tietäjät. Kuka kusettaa ja ketä?!?

Julli

Verkostomarkkinointi kusettaa aina oli se sitten puhelinliittymiä tai pesuaineita. Sääliksi käy noita myyntimiehiä, jotka menettävät kaverinsa ja tekevät rahaa idean keksijöille, mutta jokainen tekee valintansa itse.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin Julli selvisikö siitä meilistä paljonko sillä saa puhua kuukaudessa? Vai oliko vain ympäripyöreitä vastauksia siihen mitä muut väittävät? :P
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyselinpä minäkin asiaa ACN:ltä ja vastaukseksi sain seuraavanlaisen mailin:

"ACN:n edustajille hiljattain jakaman tiedotteen mukaan rajoituksia ei ole
eikä ole tulossa. 1000 minuuttia kuukaudessa voi olla raja jolloin ACN
saattaa ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja tiedustella, että onko kyseessä
yritys ja liittymän väärinkäyttö. Jos näin on ACN:llä on oikeus vaihtaa
liittymä prima liittymäksi. Mutta jos kyseessä on yksityishenkilö ja mitään
liittymän väärinkäyttöä ei ole tapahtunut, niin acn ei voi vaihtaa liittymää
vastoin asiakkaan suostumusta.Lue vielä allaoleva tiedote:

"ACN Mobile Friends-liittymän käytöstä on myös herännyt epäselvyyttä. ACN
Mobile Friends -liittymälle ei ole asetettu käyttörajaa Suomessa. Liittymä
on tarkoitettu vain yksityisasiakaskäyttöön. Jos tietoomme kantautuu, että
asiakas soittaa liittymällään huomattavasti normaalia enemmän otamme
asiakkaaseen yhteyttä ja neuvottelemme asiasta hänen kanssaan. Näin pyrimme
estämään ACN Mobile Friends -liittymän väärinkäytön. Emme ole vaihtaneet
vielä yhdenkään asiakkaan ACN Mobile Friends -liittymää toiseen eikä sitä
muuteta vastoin hänen tahtoaan. Mainitsemamme 150 minuuttia kuukaudessa
kuvaa yksityisasiakkaan keskimääräistä kuukausikäyttöä. Se ei siis tarkoita
käyttörajaa. Normaalille yksityisasiakkaan kuukausikäytölle ei ole asetettu
rajaa.Maksullinen asiakaspalvelunumeromme on myös asia, joka on herättänyt
keskustelua. Veloitamme matkapuhelinasiakkailta asiakaspalveluun
soittamisesta sekä Norjassa, että Ruotsissa. Suomen ohjekirjaan aikaisemmin
painettu maininta ilmaisesta asiakaspalvelusta oli siis virheellinen.
Mielestäni on ensisijaisen tärkeää, että korjaamme tekemämme virheen.
Asiakaspalvelu on tästä päivästä alkaen ilmainen, kuten ohjekirjassa
aikaisemmin mainitsimme. Pahoittelen tekemäämme virhettä ja toivon, että
tämä korjaus selventää tilannetta. Tähdennän vielä, että puhelut
ACN -liittymistä asiakaspalveluun ovat ilmaisia. Puhelut lankapuhelimista
tai muiden operaattoreiden liittymistä eivät ole ilmaisia. Tähän me emme voi
millään tavoin vaikuttaa. Hankimme asiakaspalveluun uuden ilmaisen numeron,
joka tulee käyttöön joulukuun puolessa välissä. Tähän numeroon soittaminen
on ilmaista kaikista puhelimista.
Minulle on myös kantautunut tieto muutamista tapauksista, joissa edustajat
eivät ole saaneet tilaamiaan tuotteita. Henkilökuntamme ja
yhteistyökumppanimme ovat vahvistaneet, että kaikki tähän asti saamamme
tilaukset on lähetetty. Tähän päivään mennessä olemme saaneet ja lähettäneet
yli 500 000 MTA- ja 5000 aloituspakettitilausta Suomeen. Yksittäinen tilaus
voi kuitenkin viivästyä tai joutua hukkaan postin mukana. Meillä tulee olla
yksityiskohtaiset tiedot tilauksen ajankohdasta ja tilatuista tuotteista,
jotta voimme jäljittää tai korvata tilauksenne.
Jotkut ovat myös maininneet, että asiakaspalvelijamme eivät puhu suomea
riittävän hyvin. Tavoitteemme on, että asiakaspalvelijamme ovat
kielitaitoisia ja hyvin koulutettuja sekä pystyvät tarjoamaan
korkealuokkaista asiakaspalvelua.
Hankimme lisää henkilökuntaa jatkuvasti, jotta voimme tarjota parasta
mahdollista tukea kasvavalle asiakaskunnallemme. Olemme hankkimassa lisää
henkilökuntaa myös edustajapalveluun Åmåliin, Ruotsiin.
Toivon, että tämä selventää tilannetta ja vastaa kaikkiin kysymyksiinne.
Yrityksemme kasvaa nopeasti. On luonnollista, että matkan varrella saattaa
tulla pieniä kolhuja. Tarvitaan sisukkuutta ja kärsivällisyyttä. Näillä
eväillä Suomi tulee olemaan menestys meille kaikille."
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti RaLu
Verkostomarkkinointi kusettaa aina oli se sitten puhelinliittymiä tai pesuaineita. Sääliksi käy noita myyntimiehiä, jotka menettävät kaverinsa ja tekevät rahaa idean keksijöille, mutta jokainen tekee valintansa itse.
Aamen. Saatte postata tänne noita "myyjien" maileja kuinka paljon vain mutta huijauksen makua tuossa on aina. No, jokainen taplaa tyylillään.

Tää kohta vaan ihmetytti:

"Mainitsemamme 150 minuuttia kuukaudessa
kuvaa yksityisasiakkaan keskimääräistä kuukausikäyttöä."

Niin, minkäköhän tutkimuksen mukaan?
 

Dave T

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Satuinpa kerran puolivahingossa joutumaan tämän kyseisen firman edustajan esittelyyn. En siis etukäteen tiennyt mikä tilaisuus oli, tosin se ei ollut mitenkään edustajan syy.

Aika perinteistä verkostojuttua tuli verrattuna kavereilta kuultuihin juttuihin. Paras vitsi taitaa olla se, että kaikki verkostomarkkinayritykset ovat aina "erilaisia". "Olen kuullut huijauksista muissa yrityksissä, mutta me olemme täysin rehellisiä".

Eilen tuli postissa jonkin ACN-edustajan itse tekemä mainos ja toinen puoli paperista oli loistavaa harhaanjohtamista. Siinä ilmoitettiin, että töitä aktiivisille liittymänmyyjille olisi tarjolla. Hieno juttu, voisi vaikka joku työtön myyjänalku päästä töihin, koska kokemuskaan ei ole välttämätöntä.

Ei vain lapussa kerrottu sitä, että alle 500 eurolla ei Acn-edustajaksi pääse. Eikä palkkaakaan tietenkään tule, ellei saa omia edustajia ja asiakkaita. Mainostaja haki siis selkeästi itselleen "jalkoja".

Oli tämä yritys sitten huijausta tai ei, niin enpä taida mukaan lähteä. Voihan olla, että joku tällä rahat itselleen käärii, mutta en tosiaankaan halua olla se mulkku, joka soittelee kaikille kavereille ja kaverin kummeille, että 'oletko kuullut tästä loistavasta tarjouksesta..'
 

NorthenAxe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, DFB, LFc, TML, FC Bayern, RoPs
En tiedä muista, mutta jostakin nuo perkeleet olivat yhyttäneet minun, työpaikkani nimissä olevan, puhelinnumeron. Tämä myyntinero kehui systeemin tietty taivaisiin ja kaikki oli ilmaista jne. Kyselin kaverilta, jotta onko esim. hänellä itsellään, tällainen ACN liittymä, johon kaveri naurahti, "heh, näkeehän sen jo soittajan numerosta" johon taas minä, että tuo teksti "tuntematon numero" ei itselleni kerro muuta kuin, että elämän kaltoin kohtelema yksilö on langan toisessa päässä.

En lämmennyt asialle.


NA
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Kaverini tyttöystävän koulukaverin serkun kälyn pikkusiskon isän työkaveri oli kertonut, että Jaroslav Bednar tulee IFK:hon pelaamaan?
 
F

Flonaldo

Viestin lähetti Mdawg
Kyselinpä minäkin asiaa ACN:ltä ja vastaukseksi sain seuraavanlaisen mailin:

"ACN:n edustajille hiljattain jakaman tiedotteen mukaan rajoituksia ei ole
eikä ole tulossa. 1000 minuuttia kuukaudessa voi olla raja jolloin ACN
saattaa ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja tiedustella, että onko kyseessä
yritys ja liittymän väärinkäyttö. Jos näin on ACN:llä on oikeus vaihtaa
liittymä prima liittymäksi. Mutta jos kyseessä on yksityishenkilö ja mitään
liittymän väärinkäyttöä ei ole tapahtunut, niin acn ei voi vaihtaa liittymää
vastoin asiakkaan suostumusta."
Todennäköisesti sopimukseen on kirjattu, että tuollaisessa tapauksessa todistevelvoite on asiakkaalla. Käytännössä siis raja lienee hyvin todellinen. Kuten tuossakin sanotaan "ACN:llä on oikeus vaihtaa".

Kun täälläkin varmasti on ACN-väkeä, niin lyhykäinen vastaus siihen miksi tämä eroaa kaikista muista historian tuhansista pyramidihuijauksista, joissa ihmiset ovat rahansa hukanneet? Tässäkin ketjussa mainittu "me ollaan erilaisia kuin ne muut" ei riitä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Mdawg
Kyselinpä minäkin asiaa ACN:ltä ja vastaukseksi sain seuraavanlaisen mailin:

"ACN:n edustajille hiljattain jakaman tiedotteen mukaan rajoituksia ei ole
eikä ole tulossa. 1000 minuuttia kuukaudessa voi olla raja jolloin ACN
saattaa ottaa yhteyttä asiakkaaseen ja tiedustella, että onko kyseessä
yritys ja liittymän väärinkäyttö. Jos näin on ACN:llä on oikeus vaihtaa
liittymä prima liittymäksi. Mutta jos kyseessä on yksityishenkilö ja mitään
liittymän väärinkäyttöä ei ole tapahtunut, niin acn ei voi vaihtaa liittymää

Itsekin kyselin tänään omista lähteistäni, ja vastaus oli juuri tuollainen. Eli rajoitukset eivät koske yksityishenkilöitä. ACN saattaa lähettää jonkinlaisen kyselyn, jos puhelut ylittävät tuon 1000 minuuttia kuukaudessa. Sitä, miten yksityishenkilönä oleminen todistetaan, en tiedä. Mutta uskon lähteisiini tässä asiassa, että mitään rajoituksia ei ole, koska lähteet kuuluvat lähipiiriini.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Korak
Kaverini tyttöystävän koulukaverin serkun kälyn pikkusiskon isän työkaveri oli kertonut, että Jaroslav Bednar tulee IFK:hon pelaamaan?

Tämä viesti on sisällöltään tähän astisista kaikkein kattavin, siis kun otsikon aiheesta puhutaan.

En oo ikinä ite, mutta mä kerran kuulin, nää on just näitä, älkää uskoko:)

Onhan noita monenmoista saippuakauppiasta liikkeellä. Se mikä toimii yhdelle ei välttämättä toiselle. Lähipiiristäkin löytyy hyvin menestyvää verkostomarkkinoijaa, mutta eihän se kaikkien juttu ole. En silti ole kateellinen heille.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Aloinkin jo ihmetellä, että eikö kukaan Jatkoajan kirjoittajista muka ole tämän ACN:n myyntimies, mutta ilmaantuihan niitä.

Yleisestikään en ymmärrä niitä jotka koko ajan veivaavat liittymiä puolelta toiselle ja vaihtelevat minkä kerkiävät. Ennen numeron säilyvyyttä vielä vähemmän.

Itse olen ostanut ensimmäisen kännykkäni syksyllä 1997, otin silloin Telen liittymän ja vaihdoin sim-kortin ensimmäisen kerran viime syksynä uutta puhelinta ostaessa - Soneran uudempaan versioon.

Että ihmiset muutaman euron takia viittii leikkiä..
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti dude
Yleisestikään en ymmärrä niitä jotka koko ajan veivaavat liittymiä puolelta toiselle ja vaihtelevat minkä kerkiävät. Ennen numeron säilyvyyttä vielä vähemmän.

Itse olen ostanut ensimmäisen kännykkäni syksyllä 1997, otin silloin Telen liittymän ja vaihdoin sim-kortin ensimmäisen kerran viime syksynä uutta puhelinta ostaessa - Soneran uudempaan versioon.

Että ihmiset muutaman euron takia viittii leikkiä..

Itse olen vaihtanut kerran liittymää ja eroa laskuissa on sellaisen -90% verran. Itse kun tulee lähinnä vain viestiteltyä ja soitettua harvoin, niin Saunalahden "viidelle kaverille ilmaiset tekstiviestit" tekevät suuren eron. Saunalahdella myös laskut tulevat ajallaan, jnejne. Sonera kyllä toki on se varmin vaihtoehto, selkein, mutta valitettavasti myös kallein. Radiolinja nykyisellään tarjoaa myös halpoja vaihtoehtoja ja Sonerakin tosin sunnuntaiksi nyt alkuvuodeksi. Nämä kaikki kolme ovat sen verran varmoja ja hyviä, että minusta kaikki oikein toimivia. DNA'lla on liikaa ongelmia esim. laskutuksen kanssa ja näistä verkostomarkkinoinneista en viitsi edes puhua.

Hauskaa oli lukea tämän ACN'n taloudellisia tilastoja. Muutama vuosi sitten osakepääoma oli 200k kruunua ja samalla tehtiin tappiota 30miljoonaa. Taitavaa. Muutenkin kun firman toimipisteistä läheisin on Virossa, niin kai jokaiselle pitäisi kellojen soida.
 

Bigem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Espoo Panthers.
Olin tietoinen huhusta ja se on täyttä huuhaata. Netissä pyörii tällaista paskaa koko ajan. ACN on saanut 120 000 asiakasta vajaassa kahdessa kuukaudessa ja joka päivä tulee 2000 asiakasta lisää. Muiden operaattoreiden (varsinkin pienten) on pakko turvautua loan heittoon kun muu ei enää auta.

Juuh, tää lainaus kertoo paljon verkostomarkkinoinnista. Kyllä varmasti he ovat saaneet 120 000 tuhatta liittymäasiakasta kahdessa kuukaudessa. Sellanen määrä näkyisi jo varmaan kilpailijoiden asiakasmäärissä ja vähintäänkin tästä olisi kerrottu mediassa. ACN suoltaa tällasta BS:ää edustajilleen, jotka ovat raukat menneet sijoittamaan rahojaan päästäkseen tekemään työtä. Ja edustajat nielevät kaiken ilman minkäänlaista kritiikkiä ja omaa ajattelua.

Ja itse otsikkoon. Tuskin yritys voi kauhean kauan tarjota ilmaisia puheluita puhtaasti taloudellisista syistä. Veikkaan, että monet niistä jotka ovat ottaneet kyseisen liittymän, ovat ottaneet sen puhtaasti ilmaisten puheluiden takia ja käyttävät sitä lähinnä toisiin vastaavanlaisiin liittymiin soitettaessa. Eiköhän puheluillekin tule minuuttitaksa, kun alkuhypetyksestä päästään.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Bigem
Eiköhän puheluillekin tule minuuttitaksa, kun alkuhypetyksestä päästään.

En ole vielä sanonut juuta enkä jaata tämän asian suhteen, mutta tässäkin asiassa tod.näk. pätee vanha viisaus; satua ei olekkaan.
 

HOJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Atlanta Trashers, Montreal Canadiens
Tämän sain yhdeltä tutulta:

Huhuja erilaisista rajoituksista on liikkunut netissä paljon. Tämän johdosta
ACN Europe BV:n toimitusjohtaja Jeff Swenson, lähettikin jo 28.11.
edustajille
kirjeen, jossa vahvistettiin, että mitään minuuttirajaa ei ole. Seuraavassa
ote ko. kirjeestä:

"28.11.2003
ACN Mobile Friendsliittymän käytöstä on myös herännyt epäselvyyttä. ACN
Mobile Friends liittymälle ei ole asetettu käyttörajaa Suomessa. Liittymä
on tarkoitettu vain yksityisasiakaskäyttöön. Jos tietoomme kantautuu, että
asiakas soittaa liittymällään huomattavasti normaalia enemmän otamme
asiakkaaseen yhteyttä ja neuvottelemme asiasta hänen kanssaan. Näin pyrimme
estämään ACN Mobile Friends liittymän väärinkäytön. Emme ole vaihtaneet
vielä yhdenkään asiakkaan ACN Mobile Friends liittymää toiseen eikä sitä
muuteta vastoin hänen tahtoaan   Normaalille yksityisasiakkaan
kuukausikäytölle ei ole asetettu rajaa."

Äskeinen oli siis kirjoitettu 28.11. Alla oleva kaverisi lainaama/ löytämä
viesti
taas on alunperin lähetettu matkapuhelinforumille nettiin 19.12.03 10:07.

Oliko asiassa sitten tapahtunut tällä välillä muutos? Ei, sillä ao. jutun
kirjoittamisen JÄLKEEN puheluiden rajoittamattomuus asia vahvistettiin vielä
uudelleen 2.1.2004 kaikille edustajille saapuneessa kirjeessä. Siinä
sanottiin mm.

"ACN Mobile Friends -liittymästä on hyvää vauhtia tulossa yksi
suosituimmista liittymistä suomalaisten yksityisasiakkaiden keskuudessa.
Liittymän käytöstä oli Suomessa vielä jokin aika sitten epäselvyyttä.
haluaisimme kuitenkin edelleen painottaa, että liitymän kuukausikäytölle ei
ole asetettu rajaa."


Ainut mitä ACN ON sanonut on se, että heillä on kaksi liittymätyyppiä,
toinen
profiloitu yrityksille (Prima) toinen yksityisille (Friends).
Friends-liittymä
on tarkoitettu vain yksityisasiakkaille ja ACN:llä on tiedossaan tilastot
siitä,
paljonko yksityiset suomalaiset keskimäärin puhelimillaan kuukausittain
puhuvat.

Kun otetaan huomioon, että keskimäärin ihminen nukkuu 8h ja on töissä tms.
8h,
niin jos joku käyttää Friends -liittyymää todella paljon sanotaan vaikka
6-8h /
päivä (tämä siis oma heitto, ei ACN:n virallista tietoa), niin herää vahva
epäilys
siitä, että joku käyttääkin Friends-liittymää tosiasiallisesti
yritys/työkäytössä.
Nimenomaan jos käyttöaste pysyy tällaisena viikko/kuukausi toisensa perään.
Tämä
liittyy myös siihen väärinkäytökseen, että jos joku noin niinkuin muuten
vaan huvin
vuoksi pitäisi linjaa auki 24h/vrk, kun ei kerta maksa mitään.

Mutta tällaisissakin tapauksissa ACN ottaa AINA ensin yhteyttä ko. liittymän
haltijaan
ja selvittää onko mahdollisesti kyseessä tällainen väärinkäytös. Mikäli
henkilö vain
sattuu olemaan keskimääräistä enemmän puhuva tavallinen yksityiskäyttäjä, on
asia ok.
Muulloin ACN ehdottaa liityymätyypin vaihtoa. Mutta liittymätyyppiä ei siis
missään
nimessä koskaan vaihdeta automaattisesti, eikä kesken laskutuskautta!

Asiassa kannattaa pitää mielessä myös se, että ACN:llä on ensinnäkin yli 10
vuoden
kokemus telekommunikaatiobisneksestä. Se on jokaisessa maassa ollut erittäin
tarkka
maineestaan, eikä missään nimessä halua toimia niin, että tämä maine
kärsisi. Vaan
minkälainen haloo siitä nousisikaan, jos liittymätyyppejä yks kaks
ruvettaisiin
muuttelemaan.

Kun ACN tulee uuteen maahan, aloittaa se aina ensin yhteistyön ko. maan
lakitoimiston
kanssa. Näin myös Suomessa. Tällä varmistetaan kaikkien ehtojen
lainmukaisuus ja hyvä
suhde kyseisen maan viranomaisiin. Suomessa on lisäksi voimassa
kuluttajansuojalaki,
jonka puitteissa, kun jotain on yksityisen ja yrittäjän välillä tietyillä
ehdoilla
sovittu (tässä: tehty matkapuhelinsopimus), ei näitä ehtoja voida rajoittaa
tai muuttaa
yksipuolisesti ilman uutta sopimusta.

Se on kylläkin totta, että tämä ns. ilmaiset puhelut -kampanja loppuu
viimestään toukokuun
lopussa, sillä se on vain ACN:n Suomen avajaistarjous. Tämä kuitenkin
tarkoittaa vain sitä,
että uusia Friends -liittymiä maksuttomilla puheluilla ei tämän jälkeen voi
enää saada,
mutta vanhoissa keskinäisten puheluiden veloituksettomuus säilyy, kuten
esim. ACN:n
kotisivuilla (www.acneuro.com) todetaan:

" Asiakkaat voivat hyötyä tästä ainutlaatuisesta tarjouksesta ja ottaa
liittymän käyttöönsä 18. marraskuuta 2003 ja 31. toukokuuta 2004 välisenä
aikana, jonka jälkeen tarjous on voimassa aina niin kauan, kun asiakas
käyttää liittymää."

Uskoo ken tahtoo.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ottamatta sen enempää kantaa puheaikarajoituksiin.
Eikö ihmisillä ole oikeasti parempaa tekemistä kuin yrittää tuhota toisten elinkeinoa?
Monella tännekkin kirjoittaneella muuttuisi mielipiteet radikaalisti jos saisi tietää ketä kaikkia kyseisessä bisneksessä on mukana.

Nimimerkillä "mukana olisin jos elämäntilanne niin sallisi".
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuhota elinkeinoa? Ei tuolla tienaa oikeasti kun ne jotka ovat firman perustaneet. Kyllä sitä voi tienata ihan rehellisesti, ilman tälläisiä pyramidihuijauksia, nämähän kuitenkin maksatetaan pohjalla olevilla ja vain huipulla tai lähes olevat oikeasti tienaavat rahat(muiden taskuista). Toki olisi ihanaa jos tämmöinen jatkuisi loputtomiin ja rahaa kasvaisi puissa, muta valitettavasti niin ei ole. Sama kuin kommunismi "kenenkään ei tarvitse töitä ja silti työt hoituvat".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös