Mainos

ACN ilmaiset puhelut

  • 82 083
  • 689

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tommy
JHag, mietin vielä jälkimmäistä vetoa.
Tunteet menevät järjen yli.

Mutta, ajattelin kuitenkin ottaa mahdollisesti kaksi ACN-liittymää.
Jos vaikka joku kaunis päivä maailmaan putkahtaisi emännän jalkojen välistä muutama pikku-Tommy.

Mikäs sen parempi itkuhälytin?
Hyvä kuuluvuus ja kantama.
"Ilmaiseksi."

Mieti vaan, mieti ihan oikeasti hyvin huolella :) Kaivan tämän ketjun vielä esiin tulevaisuudessa, kävi miten kävi. Saunalahden vuokrasoppari Soneran verkossa loppuu tietääkseni kesällä -05 ja tietääkseni Soneran hintapyyntö tulee olemaan korkeampi kuin nykyinen Sauniksen vuokra.

Itkuhälytinkäyttö eli 24h / vrk on kaikkien operaattorien yhteisesti ja erikseen rajoittamaa "normaalista poikkeavaa". Eräs suomalainen operaattori, jossa esiintyy sana "Bastu", teki huikean kalliin tv-mainoskampanjan (sinänsä hauska) ruotsalaista mainoselokuvatuotantoyhtiötä käyttäen 1.5 vuotta sitten, missä lanseerattiin nämä hassut TivKor - ja muut liittymät. Scene oli sijoitettu firman neukkariin. Itse spotti oli btw.vuonna -02 Suomen 10 kalleimman tv-mainostuotannon joukossa (Lähde: Satu - Suomen audiovsiuaaliset tuottajat ry sekä Mainostajien liitto) ja sen tuotantoa ja ajamista ulos ns. primetimessa ei sijoitettu eikä sijoiteta missään vaiheessa bastu-operaattorin hintoihin, trust me. No, eniveis, siinä tv-kamppiksessa luvattiin rajoittamattomasti tekstareita viiden kaverin kesken. Noin 3 viikkoa kamppiksen jälkeen ilmestyivät ensimmäiset yleisönosastokirjoitukset mm. Ilta-Sanomiin, missä katkerat teinit ilmoittivat, että Saunis sanoi 1000. viestin jälkeen, että "nyt toi on loppu - ei ole liittymän normaalia käyttöä". Ja niin ne loppuivat monelta viiden teinin joukolta. Asia on dokumentointuna esimerkiksi Hgin kaupunginkirjaston ja yliopiston uuvuttavaan kaikkien medioiden tietokantaan. Ja kaiken lisäksi mielestäni Saunis teki tuossa ihan oikein. Asia koski vain pientä friikkijoukkoa - kuten koskevat tulevat rajoitukset veloituksettomissa (eri asia kuin ilmaiset) acn-puheluissakin.

Kävin acn:n Suomen nettisivuilla juuri (www.acneuro.com ja Suomen lipulla sisään) ja siellä uhkarohkeasti luvataan julkisesti, että etu pysyy. Jos se otetaan pois ensi syksynä, asiasta noussee poru...ellei acn tarjoa jotain yhtä kipeää tilalle? Kunhan spekuloin.

Jos joku tarjoaa sinulle, arvoisa lukija, acn-matkapuhelinsopimusta, lue se pienikin präntti huolella. Varsinkin se alin rivi etusivulla, missä todetaan lakonisesti, että ACN Finland Oy toimii Suomessa osoitteessa c/o Roschier & Holmberg Oy, Keskuskatu 7. Kyllä, siellä se lukee ihan asiakkaalle jäävässä osassa. Käynti kyseisenkin yhtiön esittelyssä osoittaa, että varsinaisia koijareita ja hämäräveikkoja eivät ole nämäkään liikejuridiikan ammattilaiset, jotka uskaltavat präntätä nimensä näkyviin.

Suomalainen, ota selvää asioista. Ja tee sitten aivan oma päätöksesi.

Ja miksi nuo nettimarinat ovat 99%:sesti nimenomaan niitä acn-dealreiden keskinäisiä sähellyksiä jostain pyramideista ja huonoista tienesteistä. Who cares? Ainoa tyytymättömän kuluttajan valitus oli tuo viiltävän älyniekan toteamus, että kulut nousivat 400:sta 1200:aan kruunuun. Mielestäni Ruotsin Karpon pitäisi puuttua asiaan.

Haluan takaisin Kekkosen, Ladat ja lankapuhelimet.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ehkäpä loppukaneettinani tähän sekavaan keskusteluun lisäisin vielä sellaisen elementin, että suomalaisiltahan puuttuu täysin suhteellisuudentaju heidän kohkatessaan jostain acn-mobiilioperaattorista ja sen taustoista. Samoin konkurssikypsistä dna:sta ja Saunalahdesta. Mitä sitten, jos esimerkiksi nuo kaikki kolme kaatuvat huomenna? Palaako talosi? Lähteekö vaimosi? meneekö työsi? Menevätkö elinikäiset säästösi?

Ei. Kännykkäsi pimenee ja varmaan jo puoleltapäivin olet Soneran tai jonkun muun asiakas. Rahaa on saattanut palaa kyllä 3,75e, voivoivoi.

Suomalaiset ovat kansa, joka nousukauden huumassa jonottaa talvipakkasessa antaakseen vaivalla säästettyjä rahojaan jonkun funcking Baswaren tai muun muun muotialan yrityksen osakeantiin. Suomalaiset ovat kansa, joka autokuumeessaan ostaa silmää räpäyttämättä "tosi luotettavan" vaihto-Volvon 20.000 egellä todeten sen pikapuoliin puhkiruostuneeksi. Suomalaiset ovat kansa, joka asuntolainaa saadessaan tappelee asunnoista välittämättä pätkääkään kymmenien tuhansien eurojen viikottaisista hinnanousuista tai mahdollisista homevaurioista.

Suomalaiset ovat myös kansa, joka vakavissaan pohtii, onko mobiilioperaattorin A kuukausimaksu 4,15e sittenkään niin kallis, vaikka operaattori B:llä se on vain 3,75, sillä A:lta saa tekstiviestit hintaan 0,11 kun B:n tekstarit maksavat 0,13? Hmm...siinähän saattaa säästää 3 euroa / per kuukausi! Rankkaa! Mutta hei! Kukahan tällä loppujen lopuksi tienaa, hei ihan oikeesti?

Suomalaiset ovat kansa, jolle verkostomarkkinointi on kauhistus, mutta ruokakaupassa käynti on ihan jees. Vaikka siinäkin on pyramidia kerrakseen päällä, kun tarkemmin ajattelee; alkutuotanto/viljelijät, elintarvike- ja pakkausteollisuus, kuljetus, tulli, tukkukauppa, kauppa ja sitten vasta perusturakainen. Ei jumaleissön, eikös K-kaupan Väiski väännäkkään näitä lihapullia itse takahuoneessaan? Ajoittain meikäläistä hävettää olla suomalainen, niin kipeän hauskaa kuin se onkin. Neil Hardwickin mukaanhan Suomessa ei tarvitsisi muuttaa kuin 3 asiaa ja kaikki olisi hyvin; sijainti, ilmasto ja ihmiset.

Jessus, herätkää nyt vähän. Kyse ei ole maailman vakavimmasta asiasta, vaikka sitä mitenpäin tahansa katsoisi. Ja jos olet tyytyväinen nykyisen operaattorisi hintaan ja laatutasoon, älä ihmeessä vaihda. Vai harmittaako, jos naapuri vaihtaakin ja säästää 6 eur / kk?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti JHag
Vai harmittaako, jos naapuri vaihtaakin ja säästää 6 eur / kk?

Kyse onkin siitä että naapurille ei ACN:n liittymä tule halvemmaksi. Mutta naapurille kovasti tyrkytetään tuota liittymää, vaikkei se oikeasti ole edes halpa. Sitä mainostetaan parhaana ja halvimpana - vaikkei se sitä ole.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti JHag
Ainoa tyytymättömän kuluttajan valitus oli tuo viiltävän älyniekan toteamus, että kulut nousivat 400:sta 1200:aan kruunuun.

Minun Radiolinjani lasku nousi kerran n.300€urosta lähes 600€uroon. Varmasti Radiolinjan syy? Itse olin tuhannen humalassa Sveitsissä, siis varmasti Radiolinjan syy.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tommy
Kyse onkin siitä että naapurille ei ACN:n liittymä tule halvemmaksi. Mutta naapurille kovasti tyrkytetään tuota liittymää, vaikkei se oikeasti ole edes halpa. Sitä mainostetaan parhaana ja halvimpana - vaikkei se sitä ole.

Läpäläpäläpälää....tee banneri ja mene inisemään tuota Kauppatorille? Faktatietosi tästäkin asiasta ovat 0, tunteet puhuvat enemmän. Sitä mainostetaan parhaana, siis acn:ää? Sitä nimenomaan ei mainosteta kuluttajille, sitä ei saa julkisesti mainostaa. Herätys Tommy pieni: Saunista sen sijaan mainostetaan neliväri-ilmoituksin, tv-kampanjoin, ulkomainonnalla jne..Kaikki tämä maksaa vuositasolla Saunikselle noin 2-3 miljoonaa euroa (alakanttiin) ja siltikään ihmiset eivät usko, että Saunis rulettaa. Mikä mättää? Mieti vähän ennenkuin töräyttelet mitä sylki suuhun tuo. Onko kaupallinen koulutuksesi ynnä taivalluksesi työmaailmassa missä vaiheessa? Kuka maksaa Sauniksen mediamainonnan? Ettei vain kuihtuvan operaattorin kuihtuva asiakaskunta, joka osaa laskea yhteen 1+1 = Sauniksen meno eli maan kalleimpiin kuuluva kampanjointi ja siihen liittyen verkostomarkkinoinnilta haiskahtava "tuo kaverisi Saunikselle, saat 10 e " tjsp. yhdistettynä siihen, että Soneran täysvuokralainen Saunis uskottelee, että kyllä me ollaan halpoja aina jatkossakin, ilmaistahan tää mainontakin on ja Sonerakaan ei btw. ota meiltä vuokraa ollenkaan. Kun kyseessä on Lamborghini-Rytsölöiden leimaama yritys, joka rummuttaa taas kerran lujaa, haistan tässä 80 / 90 -lukujen taitteesta tutun Suuren Kuplan. Ja lyön siis vetoa, että Saunista ei ole 2 vuoden päästä - ei ainakaan mobiiliSaunista. Ja jos on, se on huomattavasti pienempi kuin acn ja pienempi kuin dna.

Toki voit mennä esittämään laskelmasi myös Sonera Oyj:n johdolle,joka katsoi acn:n huomattavasti kiinnostavammaksi kuin Saunalahden. Sitten otat lennon Ämerikkaan ja käyt kolkuttamassa acnincin ovea Michiganissa ja kerrot "aim tommy from finland, saunalahti is the best". Käväise sitten myös Espanjassa, Ranskassa, Australiassa, Uudessa Seelannissa - kaikki tulevia acn-maita, ellei Saunalahti pistä sielläkin luuta kurkkuun. Kerrot samat lätinät siellä ja lisäät vielä, että "in jatkoaika this is the truth, ask the shadow for example".

Et kuitenkaan voi estää kuluttajia valitsemasta itse ja tietääkseni kaikilla acn:n ottaneilla on vapaa pääsy "ansasta" pois. Miksi he eivät tule, vaan jatkavat acn:llä? Miksi he eivät mene "halvemmalle" Saunalahdelle? Jonka oksettava värikäs kampanjointi näkyy ensimmäisenä aamun lehdissä ja viimeisenä illan tv-mainoskatkolla. Ja miksi pieni nurkassa kyyristelevä ja itkevä Saunalahti ei suostu luopumaan nykyisistä asiakkaistaan estäen heitä kaikin keinoin viemään saunis-numeroaan toiselle operaattorille - muillekin kuin acn:lle? Tällä tarkoitan sitä, kun Saunis-asiakas haluaa siirtää Sauniksen sisäisellä siirrolla numeronsa toiselle Saunislaiselle, jotta hän voisi viedä sen mennessään muualle. Muualle siirtoa tämän asian ollessa kunnossa ei edes Saunis pysty estämään. Tätä asiaa tutkii kuluttajien pyynnöstä Kuluttajansuojavirasto, jota pidetään suhteellisen puolueettomana elimenä. Sauniksen logiikan mukaan numeron luovutukseen operaattorin sisällä tarvitaan "henkilökohtainen tunnistus ja käynti Saunis-liikkeessä". Jaa. Soitapa Soneralle as.palveluun 0700-1-8000 ja sano, että haluan , että numeroni 040-xxx siirretään vaimolleni, jonka henk.tunnus on xxxx. Soneran asiakaspalvelija sanoo; selvä homma, esitäytän kaavakkeet, voinko faxata ne jonnekin vai lähetänkö kirjekuoressa? Voitte sitten itse faxata takaisin allekirjoitusten kera tai postittaa ja jopa pyytää meitä kuittamaan tekstarilla kun sisäinen siirto on tehty. Sitten voitte jatkaa toisen operaattorin kanssa, hyvää jatkoa. Soneralla on varaa tähän, veloissaan kituvalla Sauniksella ei ole.

Syy siihen, miksi acn pitää asiakkaansa, Saunis ei, on yksinkertainen; perheiden, joita minäkin tunnen, puhelinlaskut ovat pienentyneet selkeästi acn:llä. Mutta he eivät olekaan nettipalstalla kikkailevia parikymppisiä jurpoja, vaan ihmisiä, jotka käyttävät kännykkää normaaliin kommunikointiin ja osaavat lukea laskun loppusumman. Silloin, kun kauppojen bonuskortit tulivat, kaltaisesi sanoivat vastaavalla elämänkokemuksella, että ne eivät menesty, sillä eivät ne oikeasti tee ostamista halvemmaksi, vaan päinvastoin lisäävät ostoksia ja saavat ihmiset kuluttamaan liikaa. Mitä lie Ruotsin kotkotuksia. Tästä on aikaa vähän yli 10v. Tänään Keskon K-Plussa korttia käyttää aktiivisesti 2 miljoonaa suomalaista ja SOK:n S-Etukorttia 1,6 miljoonaa suomalaista. Mutta mistäs he mitään tajuavat?

Oma faktatietoni on se, että Espoon Blues on voittanut SM-liigassa kultaa kausilla -97. -98, -00, -01 ja -02. Miten väittelet minut kumoon, jos luja uskoni on tämä? Äläkä yritä faktoilla, ne eivät tehoa. Eivät sinuunkaan. Tämä oli viimeinen ammus hyttyseen. Näkemiin, onnea.

EDIT: acn:n lisäksi voin vilpittömästi suositella Soneraa ja Radiolinjaa. Nämä eivät tule katoamaan minnekään. Taustat ovat kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
JHag.....aamen! Ja mikä parasta, vaikka tänne kuinka laittaisi mitä linkkejä vaan, niin Tommyhan tässä tekee loistavaa mainosta ACN:lle. Onneksi täällä ja noissa muissakin ketjuissa on ihan omilla aivoillaan ajattelevia ihmisiä: "kaverini kaverini kertoi.....", "Laskuni nousi....", "Jaroslav Bednar Bluesiin....", "Jaromir Jagr IFK:hon....", "Wayne Gretzky Jokereihin...." jne.

JHag....vilkaisehan Saunalahden vuosikertomuksia. Tommy vilkaise sinäkin.

Tommy, minäkin otan tuon kyseisen vedon vastaan ja lisään siihen, että ACN on isompi mobiilioperaattori Suomessa kuin sauniksen mobiili ennenkuin tämä kausi on ohi. ( tapahtuu muuten jo helmikuun aikana....ups, taisi jo tapahtua)
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
´Eläkeläisellä on asiaa´
Koska nopealla lukemisella olen JHagin täysin eri linjoilla ja pidän itseäni suht´selväjärkisenä ja asioista selvääottavana ja liike-elämääkin tuntevana,niin totean vain ettei nyt aikani/kykyni riitä tähän kilpalaulantaan.

Hyvä idea on nostaa tämä ketju esiin viimeistään silloin,kun ACN on noussut vakaaksi ja menestyneeksi operaattoriksi.Tämä on tietysti vaikea määritellä,mutta osallistun kiistelyyn siitäkin mielelläni.Siihen asti toivon kaikkea huonoa ACN:lle ja muillekin verkostopyramideille.

edit:vähän lisäystä.Olen Saunlahden entinen nettiasiakas.Koko homma oli aivan susi ja tappelin laskuista ja yhteyksistä pitkään.K.o lafkaan en luota yhtään.Saunalahti tekee mainontansa nykyisin itse ja satsaa manosrahat laadun sijasta määrään.
Silti pidän sitä fiksumpana firmana kuin ACN:ää.Verkosto on verkosto ja pyramidi pyramidi oli tuote mikä hyvänsä.
Tästä peruslähtökohdasta paheksun ja halveksin touhua,eikä se millään pyörityksellä siitä muutu.
Ihan kiva olisi tietää,kuinka monta miljonääriä esim.Golden ja AquaSource(vai mikä se ternimaitosysteema olikaan) tekivät ja kuinka moni on päässyt edes omilleen.
Tässä toiset puhuvat kuluttajan vapaasta valinnasta ,liiketoiminnan vapaudesta ja yrittämiseen liittyvistä riskeistä,halvoista vs. kalliista puheluista(ja peräti ilmaisista)
Minulle ACN on vain yksi verkostovedätys muiden joukossa,jolloin otsikonmukainen keskustelu tuotteen ominaisuuksista on kovin vaikeaa.
Mutta todentotta, olen vain tutkinut verkostoyritysten verkkosivuja,Mäntysen pyramidisivuja ja vastaavia ja jostain syystä minua kiinnostavasta aiheesta omia pikku laskelmiakin tehnyt,enkä onnistu löytämään hommasta järkeä muille kuin ajoissa mukaan liittyneille.Ketään hommissa mukana olevaa en henkilökohtaisesti tunne.Ehkä puu kasvaakin taivaaseen asti?
 
Viimeksi muokattu:

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti JHag
Suomalaiset ovat kansa, jolle verkostomarkkinointi on kauhistus, mutta ruokakaupassa käynti on ihan jees. Vaikka siinäkin on pyramidia kerrakseen päällä, kun tarkemmin ajattelee; alkutuotanto/viljelijät, elintarvike- ja pakkausteollisuus, kuljetus, tulli, tukkukauppa, kauppa ja sitten vasta perusturakainen.
Ketjun aiheena olevan operaattorin toimintaan en ota kantaa, mutta muuten pari kommenttia lienee paikallaan.

Ei pyramidiskeemaa voi mitenkään rinnastaa normaaliin hankintaketjuun. Kun kauppa hankkii tuotteita tukusta, joka hankkii tuotteen esim. meijeristä, joka hankkii tuotteen maatilalta, niin jokainen porras maksaa selkeästä, yksilöitävästä tuotteesta sekä työsuorituksesta. Verkostomarkkinoinnissa tuote voi tulla loppuasiakkaalle vähempien välikäsien kautta, mutta raha liikkuu ties kuinka monta porrasta ylöspäin, vaikkeivät ne ole mitenkään osallisia kaupantekoon. Ja kuten tunnettua, mitä alempana hierarkiassa myyjä sijaitsee, sitä enemmän muut hyötyvät hänen kustannuksellaan.

Halpaa tai ei, en minä ainakaan halua tukea moista järjestelmää, varsinkin, kun siinä käytetyt värväysmenetelmät ja ihmisten röyhkeä hyväksikäyttö ovat hyvin tiedossa.

Suosittelen kaikille luettavaksi tätä verkostomarkkinointiaiheista sivustoa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Vai ei ACN:ää mainosteta missään? Johan sitä on täällä jo satojen viestien verran mainostettu.

Selkeästi Lidlin malli. Ollaan hiljaa ja tiedotetaan se mitä tarvitaan, kyllä media ja pölhöt hoitavat lopun.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti dude
Vai ei ACN:ää mainosteta missään? Johan sitä on täällä jo satojen viestien verran mainostettu.

Selkeästi Lidlin malli. Ollaan hiljaa ja tiedotetaan se mitä tarvitaan, kyllä media ja pölhöt hoitavat lopun.

Tuo vain ei ole lähelläkään Lidlin mallia. Lidl hankki mainosaikaa pääuutislähetyksistä. Toimintaperiaatteetkin ovat hyvin kaukana toisistaan. Eipä muuten, tuntunut kyllä keskustelua herättävän. Vieläkin odottaisin Tommyn vastausta tuohon väitteeseensä, josta jo kyselin aikaisemmin. Tai no, anna olla...

Että silleen...
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti OldTimeHockey
Kun kauppa hankkii tuotteita tukusta, joka hankkii tuotteen esim. meijeristä, joka hankkii tuotteen maatilalta, niin jokainen porras maksaa selkeästä, yksilöitävästä tuotteesta sekä työsuorituksesta.

Niin, ja mitä pahaa on kuluttajan kannalta, jos tuosta saa välikäden tai kaksi pois saamalla palvelun/tuotteen halvemmaksi? Tuo on vielä lyhytkin ketju välikäsien osalta.

Esim. verkostomarkkinoinnissa on edellytykset onnistua loistavasti (=$$$$$$) tai epäonnistua karkeasti (= -$$$$). Tai jotain siltä väliltä.
Samoin on myös, perustit sitten firman, t:mi:n, ky:n, oy:n, niin sekin voi menestyä ja saada rahaa rutkasti. Tai vaihtoehtoisesti kaatua ja mikä pahempi, siinä voi tulla turpaan ihan perhanasti. Siihen malliin, että maksaa lopun elämänsä pelkkiä korkoja.

Mukavin/surkein asia siinä on, että ne kaatujat lähes aina syyttävät jotain muuta tahoa kuin itseään. Vähän niinkuin suomalainen "huippu-"urheilija maailmalla: "Mun kuntohuippu oli just ajoitettu tän päivän kello 17:sta, mutta järjestäjät vaihoivat aikataulun niin, että kisa alkoikin klo18. Enhän mä pystynyt muuttamaan tuota aikataulua, johon olen jo monta vuotta tähdännyt. Ja jos saan vielä lähettää valmentajalleni terveisiä? Sait just potkut".

Vaihtoehtoja on monia ja se on mukavaa.


Edit:
Ja onneksi Suomesta löytyy näitä "normaaleja" firmoja, joissa myyjät ovat täysin provikkapalkalla. Sinnekin moni menee töihin kullankiilto silmissä, kun on "Luvattu", että kun teet niin ja niin paljon, ni saat näin ja näin paljon rahaa. Kerrotaan esimerkkejä, kuinka toi Pera on ihan ykkösjätkä, tekee pari kolme tuntia päivässä duunia ja tienaa 15.000€ukkaa kuussa.
No sittenhän tämä kaveri menee siihen "normaaliin" firmaan. Tietää (luulee) osaavansa kaikki jipot ja jekut miten kauppa käy. Tekee parii, kolmee tuntia duunia, mutta ei vain näy tuhannet €urot palkkapussissa. Lopuksi lopettaa, menee takaisin turvalliseen kk-palkka-järjestelmä työhön. Parin kuun päästä saa irtisanomisen, kun kuluja pitää karsia.
"Perkele, se firma lupasi mulle kultaa ja kunniaa".
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Vaikka itse en yrittäjä olekaan, olen sitä mieltä, että kilpailun tulee olla reilua.

Ehkä olen väärässä, mutta kaikki verkostomarkkinoijat tuskin maksavat liiketoiminnastaan kaikki verot?

Rauno Ravintolayrittäjää vituttaa naapurikapakka, joka myy ohi kassan pimeästi ostettua viinaa samaan aikaan kun Rauno maksaa kiltisti työtekijöilleen verokirjan mukaan ja ostaa viinansa laillisesti.

Viipurin torilla levykauppaa pyörittävä Sergei on myös ottanut taloudellisen riskin ja ryhtynyt yrittäjäksi. Siinä voivat Jari Sillanpää ja Anssi Kela BMG:n kanssa ihmetellä reilua kilpailua.

Telemarkkinointialallakin se peruspalkan+provision verokirjan kanssa kiltisti maksava yrittäjä kiittää naapurifirman omistajaa, jolla on jo neljäs oy menossa ja vero- yms sotumaksut edellisistä jätetty roikkumaan.

Jokainen kuluttaja ja ostava yritys toki valitsee kenen kanssa kauppaa tekee. Jos se hinta on kaikkein ratkaisevin, niin kai se moraali sitten joustaa?
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti OldTimeHockey
Halpaa tai ei, en minä ainakaan halua tukea moista järjestelmää, varsinkin, kun siinä käytetyt värväysmenetelmät ja ihmisten röyhkeä hyväksikäyttö ovat hyvin tiedossa.

Mistä tiedät mitä keinoja käytetään näissä ns. "normaaleissa" firmoissa, jotta saataisiin kaupat tehtyä?
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti msg


A. Ehkä olen väärässä, mutta kaikki verkostomarkkinoijat tuskin maksavat liiketoiminnastaan kaikki verot?

B. Jokainen kuluttaja ja ostava yritys toki valitsee kenen kanssa kauppaa tekee. Jos se hinta on kaikkein ratkaisevin, niin kai se moraali sitten joustaa?

Lisäsin pari kirjainta ja tässä kommenttini.
A. Tiedätkö maksaako esim. lähikauppiasi kaikki verot tai miten on videovuokraamosi laita? (Eikö juuri tämä turkulainen videoketjun omistaja ole "huijari"...????) Vastaus on, ettei kaikki yritykset maksa kaikkia veroja eikä kaikki urheiluseuratkaan ja niiden toimintaa pyörittävät yritykset. Ja, kuitenkin käyt katselemassa urheilua.

B. Voin sanoa, että markkinoinnin eräässä osaelementissä, eli ilmoittelussa liiankin usein hinta on ratkaiseva. Eikä tässä ole silloin mistään moraalista kyse vaan a) mukava myyjä b) tieto puuttuu ostajalta, c) budjetissa ei riittävästi rahaa mutta pitää saada jonkinlainen peitto ja toisto....
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti msg
Ehkä olen väärässä, mutta kaikki verkostomarkkinoijat tuskin maksavat liiketoiminnastaan kaikki verot?

Muista en osaa sanoa, mutta ACN normaalina yrityksenä hoitaa tilitykset verottajalle.

Siitä oli noussut Ruotsissa silloin alkuaikoina haloo kun kaikki edustajat eivät olleet hoitaneet velvollisuuksiaan, ja niin ACN otti ne hoitaakseen. Eli ihan ylimääräistä paapomista kun itsenäisistä edustajista pitäisi kuitenkin olla kyse.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
JHag:
Saunalahti on järkyttävän paljon pienempi operaattori kuin Soneralle hyvin paljon mieluisampi = tuottoisampi acn.

TeliaSoneran tulee tarjota verkkoaan samoilla hankintaehdoilla
HMV*-operaattorina kaikille halukkaille palveluoperaattoreille. Jo pelkästään kilpailuoikeudellisista syistä tämä on negatory.

*Huomattava/Hallitseva markkinavoima

JHag:
Faktatietosi tästäkin asiasta ovat 0, tunteet puhuvat enemmän.

Negatory taas. ACN Friends liittymä on ainoastaan halpa jos, aikuisten oikeasti, soittelee paljon ACN:n liittymiin. Toistaiseksi. Tuokin hinnoittelu tullee muuttumaan yhtälailla kun tukkani kasvaa. Pentti Peruskäyttäjän laskut ovat eri variaatioilla Saunalahden liittymillä halvemmat kun ACN Friends liittymällä.

JHag:
Kännykkäsi pimenee ja varmaan jo puoleltapäivin olet Soneran tai jonkun muun asiakas.

Niin, no tänäänhän pimeni osa Soneran ja Saunalahden liittymistä pahimmissa tapauksissa kahden tunnin ajaksi.

JHag:
Saunalahden vuokrasoppari Soneran verkossa loppuu tietääkseni kesällä -05 ja tietääkseni Soneran hintapyyntö tulee olemaan korkeampi kuin nykyinen Sauniksen vuokra.

Minä olen bull ja sinun tietämyksesi ovat shittiä.
Eli täyttä tuubaa tuo.

JHag:
Syy siihen, miksi acn pitää asiakkaansa, Saunis ei, on yksinkertainen; perheiden, joita minäkin tunnen, puhelinlaskut ovat pienentyneet selkeästi acn:llä.

Nämä henkilöt eivät ole siis perehtyneet esimerkiksi Saunalahden liittymävalikoimiin? Kuten sanottua, Pentti Peruskäyttäjän laskut ovat pienemmät Saunalahden kuin ACN:n liittymillä. ACN pitää asiakkaansa siihen asti ennen kuin "ilmaisten" puheluiden hinnoittelua muutetaan.

JHag:
Sauniksen logiikan mukaan numeron luovutukseen operaattorin sisällä tarvitaan "henkilökohtainen tunnistus ja käynti Saunis-liikkeessä".

Olen vieläkin bull ja tämä on vieläkin shittiä.

JHag:
Ja miksi pieni nurkassa kyyristelevä ja itkevä Saunalahti ei suostu luopumaan nykyisistä asiakkaistaan estäen heitä kaikin keinoin viemään saunis-numeroaan toiselle operaattorille - muillekin kuin acn:lle?

Tätä pidän henk. koht. tavallaan vastenmielisenä.
Mutta kyllä kaikki asiakkaat päästetään pois - jos haluavat - heille mahdollisesti ennen sitä tarjotaan pientä porkkanaa. Sammutetaan tuli räjäyttämällä. Kyseenalainen metodi mielestäni.

JHag:
Kun SM-liigakausi 05 / 06 alkaa Saunalahden mobiilioperaattoritoiminta on loppunut kokonaan, acn:n ei. Lievempikin versio käy; Saunalahti on järkyttävän paljon pienempi operaattori kuin Soneralle hyvin paljon mieluisampi = tuottoisampi acn.

Veto vastaanotettu. Panos lienee sama.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
En käy juuri tuosta mainitusta syystä Makuunissa vuokraamassa videoita. Noista epäselvyyksistäkin on puhuttu vuosia.

En myös haluaisi tukea muitakaan arveluttavia yrityksiä. Kaikkea ei voi tietenkään tietää, mutta tiedonhaluisen silmiin tarttuu yhtä ja toista.
Yritän kaikin keinoin välttää yrityksiä, joiden luulen/uskon/epäilen/tiedän kusettavan kuluttajaa/verottajaa yms.

Voisihan hyvä sijoituskohde olla yritys,joka painostamalla myy ovelta ovelle sikakalliita tuotteita vanhuksille, mutta itse en haluaisi olla tuossa mukana.

Kun tätä ACN juttua pohtii, niin hyötyjiä taitavat olla itse yritys ja sellainen loppukuluttaja, joka ostaa vain tuotteen.
Maksajan osa jää sille jälleenmyyjälle, joka sen 640 € aloitusmaksun maksaa. Jotenkin tulee mieleen, että sen puheluiden ilmaisuuden maksajana on juuri tuo jälleenmyyjä?

Ehkä suomalainen mielenlaatu vierastaa ihmissuhteiden kaupallistamista, kun tuo verkostomarkkinointi herättää niin paljon vastustusta?

Luinpa muuten Tupperwaren esitettä, jossa oli myös jälleenmyyjäksi ryhtymisestä. Erityisesti kiinnitti huomioni se, että siinä väitettiin, ettei ole aloitusmaksua eikä itse pidä ensin ostaa tuotteita omaksi voidakseen myydä niitä. Jotenkin tuo tuntui reilummalta kuin nämä aloituspakettia kauppaavat verkostot.
Itse tuotteethan ovat kyllä sangen kalliita verrattuna markettien tavaraan.

Miten se oli Saunalahden kanssa? Menikö velkasaneeraukseen asti? Maksoiko kaikki velkansa vai jeesasivatko velkojat? Konkurssin partaalla taisi ainakin käydä?

Sitä kuinka oikein oli vedättää näillä tekno-osakkeilla huuman ollessa korkeimmillaan, voi jokainen pohtia. Mutta jotenkin epäilyttää aina kun luvataan helppoa rikastumista.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Korak
Niin, ja mitä pahaa on kuluttajan kannalta, jos tuosta saa välikäden tai kaksi pois saamalla palvelun/tuotteen halvemmaksi? Tuo on vielä lyhytkin ketju välikäsien osalta.
Et kai ihan tosissasi usko, että tuotteen hankintaketju on olemassa vain kuluttajan kiusaksi? En viitsi edes ajatella, mitä maitolitra maksaisi, jos jokainen kauppias päättäisi "karsia välikäsiä" ja alkaisi tehdä kaiken itse aina lypsämisestä lähtien. Eivät ne väliportaat raaka-ainetuotannon ja vähittäismyynnin välillä ole tyhjästä syntyneet.

Väite välikäsien vähyydestä verkostomarkkinoinnissa on sinänsä absurdi, että koko järjestelmähän perustuu rahan liikkumiseen kaaviossa ylöspäin. Mitä merkitystä sillä on, kuinka monen portaan kautta tuote fyysisesti kulkeutuu kuluttajalle, jos rahan suhteen välikäsiä onkin entistä enemmän?

Esim. verkostomarkkinoinnissa on edellytykset onnistua loistavasti (=$$$$$$) tai epäonnistua karkeasti (= -$$$$). Tai jotain siltä väliltä.
Samoin on myös, perustit sitten firman, t:mi:n, ky:n, oy:n, niin sekin voi menestyä ja saada rahaa rutkasti. Tai vaihtoehtoisesti kaatua ja mikä pahempi, siinä voi tulla turpaan ihan perhanasti. Siihen malliin, että maksaa lopun elämänsä pelkkiä korkoja.
...
Mukavin/surkein asia siinä on, että ne kaatujat lähes aina syyttävät jotain muuta tahoa kuin itseään.
Kaikkihan on mahdollista, mutta mitä se todistaa? Onnistumisella ja epäonnistumisella on kuitenkin todennäköisyytensä, joita voidaan arvioida puhtaasti matemaattisin keinoin.

Oletetaan, että saadakseni edes jotain taskunpohjalle, minun tulee värvätä alapuolelleni neljä myyjää, joista kumpikin saa vielä houkuteltua omalle alatasolleen neljä ihmistä. Oletetaan vielä, että samalla tasolla kanssani on vaikkapa 50 kilpailijaa (mikä on toki naurettavan vähän). Kun olen saanut värvättyä oman alaryhmäni, siihen kuuluvilla onkin jo 200 muuta myyjää kilpailemassa samoista tuote- ja työvoimamarkkinoista. Jos ajatusleikkiä jatketaan, kaikki kun toki haluavat päästä rahoihin käsiksi värväämällä omia alaisia, niin seuraavalle tasolle uusia myyjiä tarvittaisiin 816, sitä seuraavalle 3264 ja sitä seuraavalle 13056. Ei tarvitse kovin monta porrasta mennä alaspäin, kun Suomen väkiluku loppuu jo kesken. Niin, eikä pidä unohtaa sitä, että kaikkien pitäisi värväämisen lisäksi myydä tuotetta tasaiseen tahtiin koko ajan, jotta kaavioon tulisi rahaa sisään.

Suomeksi: tuotteen myyjäkohtaisen menekin pitäisi siis keskimäärin pysyä vähintään vakiona, kun samaan aikaan myyjien määrän tulisi kasvaa eksponentiaalisesti, jottei pyramidikaavio romahtaisi alhaalta käsin. Järjestelmän mielettömyyden havaitsemiseksi ei tarvitse paljon kauppakouluja käydä.

Eli ei se epäonnistuminen taida ihan aina olla kiinni vain myyjän luuseriudesta.
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti OldTimeHockey
Et kai ihan tosissasi usko, että tuotteen hankintaketju on olemassa vain kuluttajan kiusaksi? En viitsi edes ajatella, mitä maitolitra maksaisi, jos jokainen kauppias päättäisi "karsia välikäsiä" ja alkaisi tehdä kaiken itse aina lypsämisestä lähtien. Eivät ne väliportaat raaka-ainetuotannon ja vähittäismyynnin välillä ole tyhjästä syntyneet.

Tämän alan ammattilaisena voin todeta että kyllä nuo logistiikkaketjut ovat nykyisellään jotakuinkin niin pitkälle optimoituja kuin mahdollista. Jos nyt leikitään vaikka ajatuksella saippuakauppias:

Tehdas (kauko-itä) - valtamerikuljetus - euroopan keskusvarasto - euroopan sisäinen kuljetus - maakohtainen keskusvarasto - myymälä - loppuasiakas.


Sitten otetaan samainen saippuakauppias mallia verkostomarkkinointi:

Tehdas (kauko-itä) - valtamerikuljetus - euroopan keskusvarasto - euroopan sisäinen kuljetus - maakohtainen keskusvarasto - VM-myyjä - loppuasiakas.

Kysyn vaan että where's the catch? Verkostomyyjä tuo tavaran kotiin "ilmaiseksi", ja tuotteessa on sitten verkoston vaatima lisähinta päällä. Ensimmäisessä mallissa asiakas itse käy hakemassa sen tuotteen sieltä K-kaupasta, jolloin tuotteen hinta on jouduttu optimoimaan, ja asiakas itse kuljettaa sen kotiinsa samalla kun hakee ne 10 muuta tuotetta.


Tämä on yksi juttu mikä aina pistää kiukuttamaan näissä verkosto-firmoissa, ihmisiä pidetään ihan umpityhminä. Mainostetaan aina jotain puoli-keinotekoista syytä (välikäsien puuttuminen / markkinoinnin puuttuminen, jne) miksi tuote on sitten parempi/halvempi kuin ns. normaali-tuotteet. Kukaan ei koskaan tarjoa (todellisuuteen pohjautuvia) laskelmia näistä väitteistä, eikä varsinkaan laskelmia siitä kuinka paljon rahaa se pyramidi nielee.

Periaatteessa minulla ei ole mitään tätä suusta-suuhun -markkinointia vastaan, ideana jopa ihan hyvä, mutta pyramidi-mallinen toteutus on mielestäni vähintäänkin kyseenalainen.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Nyt on sitten plakkarissa 1 henkilökohtainen kokemus ACN-myyjästä.
Tarkemmin määrittelemättömän harrastajaryhmän jäsenen taustajoukkoihin kuuluva esitteli ACN-papereitaan harrastajaryhmän sosiaalitiloissa.Sisäsiistinä pidin pääni kiinni,tämmöisillä keskustelupalstoilla on kivempi inistä:

-k.o henkilö ei ole tähänastisilla valinnoillaan kaupallista tai mitään muutakaan asiantuntemusta hankkinut.Kelpo tykinruokaa.
- tämmöinen heikkojenkin tuttavuussuhteiden kaupallistamisen yritys on vittumaista ja tässä tapauksessa säälittävää.

Vähän tästä vielä yleistän,eli jos henkilöllä on muitakin rahareikiä ,eikä elämä välttämättä ihan kunnossa ja vaikeuksia saada oikeita töitä,niin tämmöiseen aina pääsee mukaan.Kyllä tyhmien raha kelpaa.Näissä tapauksissa ollaan kaukana yrittämisestä,kyse on käytännössä systeemin rahoittamisesta vastikkeetta.
Tästä sitten joillakin on otsaa brassailla kuluttajan valinnalla,että paskat minä välitän miten homma toimii,kun saan ilmaisia puheluita.

edit:veloituksettomia.
 
Viimeksi muokattu:

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Carlos
Tämä on yksi juttu mikä aina pistää kiukuttamaan näissä verkosto-firmoissa, ihmisiä pidetään ihan umpityhminä. Mainostetaan aina jotain puoli-keinotekoista syytä (välikäsien puuttuminen / markkinoinnin puuttuminen, jne) miksi tuote on sitten parempi/halvempi kuin ns. normaali-tuotteet.
Aivan.

Tämän lisäksi yksi olennainen seikka on se, että verkostomarkkinoinnissa kaupallistetaan asioita, joiden rahallista arvoa harva älyää edes miettiä. Myyntiin ja värväämiseen käytettävä aika, tavaroiden makaaminen myyjän kotona keskusvaraston sijaan, tuotteiden toimittaminen henkilökohtaisesti ostajalle (välikäsiä kuten Postia ei toki saa käyttää)... Näitä juttuja ei välttämättä edes hahmoteta, koska niitä ei suoraan kirjata kulusarakkeeseen. Laskemalla työajan arvon esim. keskimääräistä tuntipalkkaa käyttäen, varastona käytetyn asuinpinta-alan arvon jne. voisi myyjäkin saada aivan uutta perspektiiviä henkilökohtaisiin uhrauksiinsa.

Kukaan ei koskaan tarjoa (todellisuuteen pohjautuvia) laskelmia näistä väitteistä, eikä varsinkaan laskelmia siitä kuinka paljon rahaa se pyramidi nielee.
Niinpä. Itse asiassa aina, kun lahjomattomat numerot otetaan mukaan keskusteluun, verkostohörhöt joko vetävät esiin perinteisen kateuskortin tai syyttävät negatiivisesta ennakkoasenteesta. Koskaan en ole saanut nähtäväkseni minkäänlaisia laskelmia, jotka tukisivat verkostomarkkinointijärjestelmän toimivuutta tai kestävyyttä pitkällä aikavälillä. Puhumattakaan siitä, että verkostolla olisi esittää edes joku ratkaisu markkinoiden väistämättömään kyllästymiseen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tommy, sori että tunteet ovat läikähdelleet, ei tämä ole niin vakavaa ollenkaan. Avasin muuten henk.koht eilen Soneran One -nimisen liittymän. Minulla on ja pysyy kolmen eri operaattorin liittymiä erilaisista yritysteknisistä syistä. Se on paras tapa vertailla. Ja en oikeasti tunne yhtään tyytyväistä Saunalahti -käyttäjää, tunnen yhden Saunalahti-käyttäjän ja hän ei ollut tyytyväinen. Hän ei ole enää Saunalahti-käyttäjä, ei myöskään enää töissä ko. yhtiössä.

Tämä vinkuna yhden keskustelupalstan yhdessä ketjussa on niin kaukana reaalimaailmasta kuin olla voi. Häpeän, että olen omalta osaltani alentunut tähän.

Verkostomarkkinoinnista ja sen ideologiasta näkisin tarpeelliseksi avata oman ketjunkin, teenkin sen varmaan joskus. Sillä verkostomarkkinointi ei ole acn yksin. Myös kirjakerho karuimmillaan on verkostomarkkinointia ja moni muukin. Esimerkiksi Lidl-ketju tuotiin tähän maahan tonttikauppojenkin osalta verkostotekniikalla.

Minun mielestäni homman clue on aina kuluttajan valinnanvapaus. Mitä enemmän vaihtoehtoja, sitä suurempi mahdollisuus kuluttajalla osua keskimäärin oikeaan. Minua ihmetyttää suuresti lähinnä opiskelijoista koostuva (olen itsekin ollut opiskelija ja olin samanlainen ääliö) besserwisser-lauma, jolle suurelta osin iskä ja äippä vielä maksavat kaiken ja joita aina huolettaa rakenteet asioiden takana. Yleensä heillä on yksi ainoa oikea tapa elää ja tehdä kauppaa ja hahmottaa maailmaa - siis paperilla. 70-luvulla se oli taistolaisuus, nyt on in uusien jakeluteiden vastustaminen muutenkin pirstaloituvassa maailmassa, jossa itse asiassa radio- ja tv-kanavienkien sekä koko median jakelu/vaikutusverkosto muuttuu paljon hälyttävämmällä tavalla kuin sim-korttien kaupassa. Mutta se ei ole niin kiinnostavaa varmaankaan?
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti JHag
Tämä vinkuna yhden keskustelupalstan yhdessä ketjussa on niin kaukana reaalimaailmasta kuin olla voi. Häpeän, että olen omalta osaltani alentunut tähän.

Verkostomarkkinoinnista ja sen ideologiasta näkisin tarpeelliseksi avata oman ketjunkin, teenkin sen varmaan joskus. Sillä verkostomarkkinointi ei ole acn yksin. Myös kirjakerho karuimmillaan on verkostomarkkinointia ja moni muukin. Esimerkiksi Lidl-ketju tuotiin tähän maahan tonttikauppojenkin osalta verkostotekniikalla.

?

Kova kundi.
Minua tämä vinkuna ei hävetä yhtään.Lisäksi olen todella kaukana JHagin ylenkatsomista määritelmistä ja erittäin keskellä perinteisen,tosin b-to-b, liike-elämän reaalimaailmaa.
Jatkan parhaan kykyni ja ajankäyttöni rajoissa mielelläni tämän puolen edustajana,jos joku keskusteluun alentuu.Aihetta voidaan toki laajentaa yleisemmäksi.


edit:Pikku hermostumisen laannuttua jätän palstan muutamaksi päiväksi ja keskityn tärkeämpiin asioihin.Kattellaan ensi viikolla uudelleen jos tarvetta ja halua enää on.
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Ajattelin pitkään, etten jaksa tähän keskusteluun puuttua, mutta verkostomarkkinointia on tutkittu paljonkin ihan korkeakoulutasolla. Näiden tutkimuksien pohjalta väitän seuraavaa:

Verkostomarkkinointi voi olla toimiva systeemi välittää tuotteita, mikäli myytävä tuote on sellainen, jonka kysyntä ja käyttö on jatkuvaa ja verkoston kautta ostettuna sen hankkiminen ei tuota ylimääräistä vaivaa käyttäjälle. Esimerkiksi puhelinliittymä on tuote, jolla verkostomarkkinointi voisi toimia, koska "tuotteen uudelleenostaminen" on laskujen maksamista kuten ns. "oikeilla operaattoreillakin".

Lisäksi verkosto ei saisi toimia niin, että merkittävä osa tuloista tulee uusien jälleenmyyjien värväämisestä, koska värvättävät loppuvat aina kesken. Se ei kuitenkaan estä verkoston toimimista, jos verkoston ylemmällä portaalla olevat saavat provikkaa itse hankkimiensa jälleenmyyjien provikoista. Raja täytyy kuitenkin olla jossain, koska muuten ylävirta imee rahat alempaa väistämättä.

Suurin syy, miksi verkostomarkkinointi mielletään kusetukseksi, on jälleenmyyjien äärettömän huono ymmärrys liiketoiminnasta. Dressmanin puvuissa kulkevat 19-vuotiaat jälleenmyyjät, jotka uskovat rahaan kuin uskontoon, eivät tiedä, mistä puhuvat. Toinen yhtä suuri ongelma on se, että samanikäiset ajatusta vastustavat eivät tiedä, mistä puhuvat. On aivan täysin totta, että välikäsiä karsimalla ja markkinointia karsimalla saadaan suorat kustannussäästöt, jotka voitaisiin käyttää suoraan tuotteen hinnanalennukseen.

Lyhyesti: Verkostomarkkinointi on kohtuullisen toimiva systeemi, mikäli rahat verkostoon tulevat tuotteiden tai palveluiden myynnistä asiakkaille ja tämä rahavirta asiakkaalta verkostoon saadaan jatkuvaksi. Mikäli rahat tulevat verkoston kasvattamisesta, silloin ollaan metsässä ja pahasti. Tällöin alalinja suuttuu, kun he eivät tienaakaan mitään ja verkosto hajoaa yhtä nopeasti kuin on syntynytkin. Idea ei saa olla rikkaaksi heti hetkessä vaan hieman lisätuloa jatkuvasti.

En ole ACN:n toimintaan tutustunut, mutta heillä on tuote, jolla verkosto olisi mahdollista saada toimivaksi. Enkä ota enää sen kummemmin asiaan täällä kantaa, koska tästä saisi väitellä maailman tappiin, jos niin haluaisi.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Sain tänään iltapäivällä tekstiviestin jota pidän eräänlaisena uhkailuna. Siinä kehoitetaan lopettamaan kirjoittelu ACN:stä.

Kuulemma tietoni ovat vääriä ja kohta perässäni on ACN:n asianajajat. Toistaiseksi vaikenen ACN:stä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös