Mainos

ACN ilmaiset puhelut

  • 82 083
  • 689

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Svante
flinstone: kyseessä ei ole varastetusta tavarasta, kuten ehkä tiedät. Ja edelleen: kuka tässä kärsii. Myyjäkö?
Eikö yllättäin lomautettu kaupan myyjä kärsi myös? Pitäisikö minun jättä nyt ostamatta koska hänet on lomautettu tai/ja koska joku on jossain vaiheessa kärsinyt?

Teknisesti ottaen tuo ei ole varastettua tavaraa mutta se liittymä on VM-bisneksen silmälume tuote, olkoon käyttäjälle sitten kuinka hyvä tahansa. Ja verkostomarkkinointi on kusetusta, kuten voit edellisen viestini linkin jutuista todeta. Ja hyvä tuote ei pyhitä keinoja joilla tuo ACN pyörii.

Otetaan esimerkki:

- Sinulla tarjotaan XYZ-liittymää jossa on kavereiden kesken ilmaiset, eiku anteeksi veloituksettomat, puhelut ja kuukausi maksu on naurettavan pieni 5€. Sama XYZ-liittymää tarjoava lafka pitää hurmoshenkisiä värväystilaisuuksia jossa se rekrytoi lapsia luvaten näille kuun taivaalta kunhan vain liittyvät mukaan. No lapset liittyvät mukaan ja joutuvat mukaan lapsiporno renkaaseen joka on oikeasti tämän XYZ-lafkan tulonlähde ja se jolla nuo ilmaiset puhelutkin rahoitetaan. Kiinnostaako?

- Sinulla tarjotaan ZYX-liittymää jossa on kavereiden kesken ilmaiset, eiku anteeksi veloituksettomat, puhelut ja kuukausi maksu on naurettavan pieni 5€. Sama ZYX-liittymää tarjoava lafka pitää hurmoshenkisiä värväystilaisuuksia jossa se rekrytoi ihmisiä mukaan verkostomarkkinointiin luvaten näille kuun taivaalta kun liittyvät mukaan IE:ksi. No ihmisiä liittyy mukaan vaikka joutuvatkin maksamaan vain muodolllisen 670€ maksun (+99€/vuodessa, 1 vuoden jälkeen) mutta eihän sillä ole väliä kun hetken kuluttua tuollaiset summat on Ferrarilla ajellessa vain suolarahoja. Tämänkin verkostomarkkinointi lafkan tosiasiallinen rahanlähde on tuo näiden takana aina oleva pyramidi-huijaus. No kiinnostaako?

Huijaus on huijausta olkoonkin että panokset noissa esimerkeissa onkin kovin erilaiset. Ja siitäkin huolimatta että tuskin kovinkaan monelle tuo 670 egeä on mikään elämän ja kuoleman kysymys.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Svante


heki: Huumeiden ja puhelinliittymien vertailusi ontuu pahasti. Tietääkseni puhelinliittymien myynti, tässä tapauksessa ACN, ei ole tämän maan laissa kielletty. Huumet ovat.

Minuakin "kusetettiin" mukaan aikoinaan vaate-bisnekseen. Kas kumma en saanut aikaan omakotitaloa ja kolmea autoa vaikka minua neuvonnut sukulainen näin uskotteli. Minä sain velkaa aikaiseksi, jota maksoin monta vuotta lopetettuani hommat. "Laitonta kusetustako"??


Huumevertaus vain esimerkki siitä, että vaikka joku tekisi voittoa, ei se tarkoita sitä, etteikö systeemi voisi olla silti mätä.

Vm- on kusetusta, koska siinä ei uusille edustajille kerrota yrittämisen riskeistä ollenkaan realistisesti. Epäonnistuminen leimataan aina laiskuuden tai tyhmyyden piikkiin. Uusille edustaijlle ei kerrota sitä, kuinka monta edustjaa hänen alueellaan toimii entuudestaan. Jos aloitat normaalin yrityksen, niin kyllähän jokainen näkee, kuinka monta alan yrittäjää missäkin markkina-alueella on.

Normaali yritys myös toimii siten, että mahdollinen voitto tehdään siitä, että yritys myy tuotteita asiakkaille. Vm-firma taas tekee voittoa sillä, että jäsenet pumppaavat sisään rahaa erinimisillä nimikkeillä, ja itse tuotteen myynti on vain pieni osa (joka voi hyvin olla jopa tappiollinen).

Jos ACN:ssä on todella n. 7000 edustajaa, kuten mm. Jippiin sivuilla oleva edustaja kertoo ja liittymismaksu n. 700 €, niin verkostoon on virrannut rahaa jo lähes 5 milj. €, eli lähes 30 milj. FIM! Ei ole vaikeaa käsittää, mistä verkoston varsinaiset tulot muodostuu.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti Carlos
- Todellisuudessa mitä ilmeisimmin ilmaiset kaveri-kaveri -puhelut kuitenkin rahoitetaan niillä muilla puheluilla jotka eivät ole ilmaisia, eivätkä edes kovin halpoja.

Ihan sama periaatehan tässäkin toimii, ainoa ero vaan siinä että ACN:llä nämä "kotisoitot" ovat sitten tosi halpoja, ja vastaavasti soitot muihin liittymiin hiukan kalliimpia.b

Verrataan kolmen suurimman operaattorin hintoja, ns. "tasaraha"-hintoja:

Sonera 0,16 €/min
Radiolinja 0,155 €/min
DNA 0,15 €/min

Kysymys; millä lailla ACN (0,15€/min) on kalliimpi näitä?


Mitä ensimmäisen lainaukseen tulee, niin juuri näin, rahat tulevat muista palveluista. Soitoista muihin liittymiin jne jne.

Kukaan ei valita siitä kuinka tekstiviestien hinnat ovat laskeneet. Kohtahan tekstiviestin lähettäminen on yhtä vanhanaikaista kuin savumerkeillä viestittäminen. Sitä varten ovat jo kaiken maailman multimediaviestit jne.


Kukaan ei valita, kun K-kaupan Väiski myy alihintaista jauhelihaa ja ottaa rahat muista tuotteista. Törkeätä huijausta?
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti msg
On inhottavaa huomata, että tuttu ihminen haluaa kaupallistaa ystävyytensä/tuttavuutensa.

Niinpä. Saamari, minunkin kaverit on aina ruikuttamassa kaiken maailman alennuksia. Osa jopa Jatkoajan kirjoittajista ja jotkut ovat jopa tähänkin ketjuun kirjoittaneet.
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti flintstone

- Sinulla tarjotaan ZYX-liittymää jossa on kavereiden kesken ilmaiset, eiku anteeksi veloituksettomat, puhelut ja kuukausi maksu on naurettavan pieni 5€. Sama ZYX-liittymää tarjoava lafka pitää hurmoshenkisiä värväystilaisuuksia jossa se rekrytoi ihmisiä mukaan verkostomarkkinointiin luvaten näille kuun taivaalta kun liittyvät mukaan IE:ksi. No ihmisiä liittyy mukaan vaikka joutuvatkin maksamaan vain muodolllisen 670€ maksun (+99€/vuodessa, 1 vuoden jälkeen) mutta eihän sillä ole väliä kun hetken kuluttua tuollaiset summat on Ferrarilla ajellessa vain suolarahoja. Tämänkin verkostomarkkinointi lafkan tosiasiallinen rahanlähde on tuo näiden takana aina oleva pyramidi-huijaus. No kiinnostaako?


Ihan jees kirjoitus. Sinä puhut näistä "huijatuista" edustajista ja minä liittymän ostaneista. Eikö edustajat voi sanoutua irti hommasta jos/kun/mikäli-sikäli huomaavat, että "huijatuksi" on tultu tai kun kukaan kaveripiiristä ei ostakaan näitä liittymiä?
Liittymän ostaja voi heti vaihtaa liittymää mikäli huomaa tulleensa "huijatuksi".

Vielä kun pystyisit tarkemmin kertomaan tämän lafkan pyramidi-huijauksesta.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Svante
Ihan jees kirjoitus. Sinä puhut näistä "huijatuista" edustajista ja minä liittymän ostaneista.

Et sä ole noin tyhmä mitä sä esität, ethän?

Mä olen jo kahdessa viestissä vääntänyt sulle rautalangasta että vaikka se ACM-liittymä ei käyttäjälle olekaan mitään huijausta niin se on osa tuota verkostomarkkinoinnin pyramidi-peliä ja se nyt vain sattuu olemaan huijausta. Ja olemalla mukana ACN sydeemissä olet mielestäni välillisesti mukana tuossa huijauksessa aivan kuten esimerkeissäni kerroin. Huijaus on huijausta vaikka panokset pienenisivät.

Viestin lähetti Svante
Vielä kun pystyisit tarkemmin kertomaan tämän lafkan pyramidi-huijauksesta.

Tutustu nyt vain tähän:
http://koti.mbnet.fi/mantynen/verkostomarkkinointi.htm

...ja lue koko sydeemi ajatuksella niin ehkä sullekin aukeaa miksi verkostomarkkinointi (=pyramidi-peli) on huijausta.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti flintstone
Et sä ole noin tyhmä mitä sä esität, ethän?


Ken hän on, ken hän on alla naamion?

Kiitos linkistä. Minäpä luen tuon kaikessa rauhassa.
Sillä aikaa: Eikö jälleenmyyjät kuten esim. Päämies, Mäkitorppa etc. etc. saa provikaa operaattoreiden liittymien myynnistä? Sitten operaattorit rakentavat laajan jälleenmyyjäverkoston (=pyramidi??) jotta liittymiä myytäisiin enemmän ja laajemmalle porukalle. Ja tästäkin myynnistä jälleenmyyjille provikaa.
Maksaako jälleenmyyjä operattorille jotakin "vuosimaksua" tai vastaavaa en tunne, mutta voisin kuvitella, että maksavat.

Ja toisaalta, hankkii eräs suuri tavaratalo Helsingissä halpaa tavaraa ns. alennus-päiville. (vrt. veloituksettomat hinnat).
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Svante
Ken hän on, ken hän on alla naamion?

Kiitos linkistä. Minäpä luen tuon kaikessa rauhassa.
Sillä aikaa: Eikö jälleenmyyjät kuten esim. Päämies, Mäkitorppa etc. etc. saa provikaa operaattoreiden liittymien myynnistä? Sitten operaattorit rakentavat laajan jälleenmyyjäverkoston (=pyramidi??) jotta liittymiä myytäisiin enemmän ja laajemmalle porukalle. Ja tästäkin myynnistä jälleenmyyjille provikaa.
Maksaako jälleenmyyjä operattorille jotakin "vuosimaksua" tai vastaavaa en tunne, mutta voisin kuvitella, että maksavat.

Ja toisaalta, hankkii eräs suuri tavaratalo Helsingissä halpaa tavaraa ns. alennus-päiville. (vrt. veloituksettomat hinnat).


Mutta ymmärrä nyt hyvä mies, että verkostossa provikkaa jaetaan ties monelleko jäsenelle. Päämies yms. saavat provision myynnin määrästä, mutta ei siitä, että värväävät uusia "alamyyjiä" itselleen, jotka taas värväävät uusia "alatasoja" jne. Myyntiprovikassa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta silloin, kun tulot perustuu uusien alatasojen värväämiseen, asia muuttuu.

Päämies ei myöskään yritä tunkea mahdollisimman montaa Päämiestä samaan kortteliin. Verkosto tekee näin tukkien itse omat markkinansa. Viimeksi tulleet eivät edes tiedä, kuinka monta myyjää alueella jo toimii. Koko alue voi olla jo täysin kyllästynyt, mutta uusia myyjiä värvätään koko ajan edelleen. Eivät mitkään franshice firmatkaan noin toimi! Ei kotipitsoja perusteta siten, että yhteen lähiöön perustetaan 20 Kotipitsaa siten, ettei toiset edes tiedä, että taas uusi yrittäjä on rekrytoitu.
Ja mm. tämä piirre tekee hommasta täyttä kusetusta, jossa viimeksi tulleet menettävät rahansa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Svante

Sillä aikaa: Eikö jälleenmyyjät kuten esim. Päämies, Mäkitorppa etc. etc. saa provikaa operaattoreiden liittymien myynnistä?

Kyllä, eihän ne kännykkäkaupat muuten olisi niin innokkaasti lykkäämässä uuden puhelimen mukaan myös uutta liittymää. Mutta provikka ei olekaan tämän systeemin ongelma, ei ollenkaan. Ja ne Mäkitorpassa ja muissa vastaavissa työpaikkoissa olevat myyjät kyllä saavat Suomen lakien mukaisesti ainakin vähimmäis palkkaa (eivätkä maksa itse esim 670€ siitä että "pääsevät" myymään kaupan tuotteita) toisin kuin ACN:n IE:eet.

PS. maksaisitko sinä siitä että pääset töihin, jossa ei ole mitää takuita omista tuloista?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Svante
Maksaako jälleenmyyjä operattorille jotakin "vuosimaksua" tai vastaavaa en tunne, mutta voisin kuvitella, että maksavat.

Päinvastoin, operaattorit maksavat jälleenmyyjille että suostuvat markkinoimaan ja myymään palveluitaan liikkeissään.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti flintstone


PS. maksaisitko sinä siitä että pääset töihin, jossa ei ole mitää takuita omista tuloista?

En. Provikamyynti perustuukin sinun työpanokseesi. Missään provika-duunissa Jeesus ei pelasta. Jos haet takuupalkkaa provikamyynti ei ole sinun hommiasi, eikä se ole osoitus siitä, että olisit huono. Valintavapaus - onneksi.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Ei voi muuta kuin nostaa hattua sulle Svante, kun jaksat vastailla...

Varsinaista tuulimyllyjä vastaan taistelua on, kun vaikka miten yrittäisi selittää, niin aina sieltä löytyy joku asiantuntija joka toteaa: "kaikki verkostomarkkinointi on huijausta, katso vaikka tästä linkistä". Samaan nippuun vaan! Ai niin, paitsi Tupperware... Hmm. Ja ero oli?

ACN ei voi kannattaa koska logistiikka (eli kirjeiden lähettely?) on niin kallista ja kohta on kaikilla edustajilla autotallit täynnä liittymäsiruja. Annetun esimerkin perusteella näin kai sitten.

ACN ei voi taata tuloja, sen sijaan kaikkilla muilla yksityisyrittäjillä ja provikkapalkalla työtä tekevillä on varmuudella tietyt kuukausiansiot. Tätä en tiennytkään entuudestaan, eli huijaustahan sen sitten täytyy olla.

ACN tienaa rahansa uuden edustajan maksamalla 600 eurolla. Sillä rahalla se pyöritää asiakkaiden laskutuksen, perinnät, kirjanpidon, asiakaspalvelut ym. Juuri näin, muita tulonlähteitä ei ole, kaikki yli miljoona ACN liittymän haltijaa maailmassa soittelee VAIN ilmaisia puheluita. Rahat revitään edustajan selkänahasta.

ACN:n perustajat repivät vaan rahat suomalaisilta ja häviävät sitten Bahamalle. Se että he ovat olleet jo vuosia sitten miljardöörejä ei paljon vaa'assa paina, se on kuulkaas Suomen edustajain roposista kiinni jos niiden jonnekin lämpimään tekee mieli. Ja kaikkien muiden kymmenen maan missä toimivat.

Jne. jne.

Jos joku ihan oikeasti on kiinnostunut saamaan vastauksia ACN:ää koskeviin kysymyksiin tai mielestään epäselvyyksiin, vastaan kyllä mielelläni, yv:llä. Tällä palstalla ei oikein itse verkostomarkkinoinnista jaksa keskustella, koska maailmaan mahtuu niin paljon huijariyrityksiä joukkoon jotka pilaavat muidenkin maineen, joten huonoja esimerkkejä kyllä löytyy. Kyllähän te tiedätte, kaikki autokauppiaatkin ovat huijareita?

Kyllähän tännekin mahtuu DNA:n, Saunalahden ym. kilpailijoiden palveluksessa olevia kirjoittajia, jotka ACN:stä mitään tietämättä tietävät kaiken ACN:stä. No, mustamaalaaminen kuuluu asiaan, niin se meni Ruotsissakin ennen kuin laantui. Siellähän ACN on mennyt jo kaikkien vastaavien ohi, joten kyllä, "uhka" on todellinen, jatkakaa;)
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Tinde
Ei voi muuta kuin nostaa hattua sulle Svante, kun jaksat vastailla...


1. ACN ei voi kannattaa koska logistiikka (eli kirjeiden lähettely?) on niin kallista ja kohta on kaikilla edustajilla autotallit täynnä liittymäsiruja. Annetun esimerkin perusteella näin kai sitten.

2. ACN ei voi taata tuloja, sen sijaan kaikkilla muilla yksityisyrittäjillä ja provikkapalkalla työtä tekevillä on varmuudella tietyt kuukausiansiot. Tätä en tiennytkään entuudestaan, eli huijaustahan sen sitten täytyy olla.

3. ACN tienaa rahansa uuden edustajan maksamalla 600 eurolla. Sillä rahalla se pyöritää asiakkaiden laskutuksen, perinnät, kirjanpidon, asiakaspalvelut ym. Juuri näin, muita tulonlähteitä ei ole, kaikki yli miljoona ACN liittymän haltijaa maailmassa soittelee VAIN ilmaisia puheluita. Rahat revitään edustajan selkänahasta.


Jne. jne.


Oletko oikeasti noin yksinkertainen, vai etko edes halua ymmärtää/lukea, mitä aiemmin on kirjoitettu?

"1. ACN ei voi kannattaa koska logistiikka (eli kirjeiden lähettely?) on niin kallista ja kohta on kaikilla edustajilla autotallit täynnä liittymäsiruja. Annetun esimerkin perusteella näin kai sitten."

Otit tuosta minun kirjoituksesta vain sen kohdan, joka ei sovellu tähän, mutta suurinpaan osaan vm- firmojen tuotteista soveltuu. Sen sijaan sanallakaan et kommentoinut muita mainittuja syitä, kuten verkoston llukuisia kerroksia, jotka saavat bonusta alatason myynneistä jne. Tämän logistiikka oli vain yksi esimerkki monista, miksei vm ole todellakaan tehokas markkinointitapa. Kerropa vaikka, kuinka moni taho yläpuolellasi tienaa sinun myynnistäsi? Veikkaan että edes tiedä sitä. Lisäksi verkostot käyttävät mainosmarkkinoinnin sijaan ystävyyssuhteita kaupallisena tiedotuskanavana,joka on onneksi suurimman osan mielestä todella vastenmielistä!

"2. ACN ei voi taata tuloja, sen sijaan kaikkilla muilla yksityisyrittäjillä ja provikkapalkalla työtä tekevillä on varmuudella tietyt kuukausiansiot. Tätä en tiennytkään entuudestaan, eli huijaustahan sen sitten täytyy olla."

Tämäkin on ollut monta kertaa esillä. Normaalit yksityisyrittäjät voivat itse nähdä, kuinka monta kilpailijaa sillä alueella on, jonne aikovat liikkeen laittaa. Näin ollen he voivat oikeasti laskea, mitkä ovat onnistumisen mahdollisuudet. Vm- firmat ei todellakaan ilmoita, kuinka monta myyjää kullakin alueella jo entuudestaan toimii. Näin ollen vm- edustajat hyppäävät käytännössä täysin tuntemattomaan markkinatilanteeseen mukaan. Kuinka moni normaaliyrittäjä laittaa liikkeen pystyyn tietämättä kilpailjoiden määrää jne.

Provikkapalkka ei myöskään sinänsä ole paha asia. Mutta se, että vm- firmat puhuvat paskaa siitä, että kaikilla on samat mahdollisuudet ansaita rahaa hankkimalla alaverkoston. Kuinka hankkia alaverkosto, kun markkinat ovat jo täynnä jäseniä? Verkostossa aina jotkut ovat viimeisiä, ja se viimeisten taso on lukumäärältään se kaikkein suurin (YLIVOIMAISESTI)!

"3. ACN tienaa rahansa uuden edustajan maksamalla 600 eurolla. Sillä rahalla se pyöritää asiakkaiden laskutuksen, perinnät, kirjanpidon, asiakaspalvelut ym. Juuri näin, muita tulonlähteitä ei ole, kaikki yli miljoona ACN liittymän haltijaa maailmassa soittelee VAIN ilmaisia puheluita. Rahat revitään edustajan selkänahasta."

Ensinnäkin, se maksu on kait 670 €. Noin 7000 edustajamäärällä puhutaan jo lähes 5 milj. € liikevaihdosta. Et voi väittää, etteikö lähes 30 milj. FIM sisäinen liikevaihto olisi merkittävä! Koko huijaus onnistuu juuri siksi, ettei luku sinänsä ole yksin suuri. Mutta kerropa tuo luku tuhansien hölmöjen lukumäärällä, jotka toimivat edustajina. Yht'äkkiä kasvaakin semmoinen luku, että monen firman liikevaihto kalpenee tuon sisäisen siirron rinnalla.


Tehdään laskelma ACN:stä. Tiedot otettu ACN-edustajan antamien lukujen perusteella:

Liittymiä oikeasti sanotaan olevan 120.000 (mitä epäilen ja suuresti) ja edustajia on 7000 kpl. Keskim. puhelinlasku Suomalaisilla on . 40 €/kk. Näin tulee puhelinlaskuista tuloja ACN:lle 4,8 milj €/kk. Edustajaa kohti liikevaihtoa on näin ollen n. 685 €. Jos ACN palauttaa bonuksena edustajalle 5 %, niin keskimäärin edustaja tekee voittoa/kk PERÄTI 34,3 €!!!

Keskimääräisen edustajan tulee näin ollen odottaa n. 19,5 kk ,eli yli 1,5 vuotta, ennenkuin alkupanos on ansaittu takaisin. Tämän jälkeen alkaa keskimääräinen edustaja tehdä voittoa!
Asiakkaita keskimäärin / edustaja on 17 kpl.

On kuule niin helvetin hyvä tuo teidän bisnes, että on ihme, ettei edustajia ole enempää!

Hyvä Tinde, pyydän, että luet nuo ylläolevat kommentit, ja sen jälkeen vielä perustelet sen, että miksi ACN olisi kenellekään muulle hyvä bisnes, kuin muutamalle verkoston ylälinjalaiselle, ja sen omistajille.

Jos edustajia on 7000, niin markkinat ovat auttamattasti jo täynnä. Uudet jäsenet tuovat mukanaan vain tuloa ylälinjaan, eivätkä taatusti saa koskaan omiaa takaisin, sillä ne, ketkä ACN- liittymän suostuvat ottamaan, ovat pääosin sen jo ottaneet, ja loput eivät suostu sitä kertakaikkiaan ottamaan, kuka mistäkin syystä.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Tinde
Ei voi muuta kuin nostaa hattua sulle Svante, kun jaksat vastailla...

Varsinaista tuulimyllyjä vastaan taistelua on, kun vaikka miten yrittäisi selittää.

Vai olet sinä Tinde eksynyt tuolle polulle, no onnea valitsemallasi tiellä sillä sitä sinä tule tarvitsemaan. Kun tuo sinun ACN bisneksesi on NIIN hirmuisen kannattavaa niin pistäisitkö meille tyhmille verkostomarkkinoinnin autuuden dissaajille oikein kunnon laskelmat siitä kuin tuo on kuin onkin kannattavaa.


Viestin lähetti Tinde
Kyllähän tännekin mahtuu DNA:n, Saunalahden ym. kilpailijoiden palveluksessa olevia kirjoittajia, jotka ACN:stä mitään tietämättä tietävät kaiken ACN:stä. No, mustamaalaaminen kuuluu asiaan, niin se meni Ruotsissakin ennen kuin laantui. Siellähän ACN on mennyt jo kaikkien vastaavien ohi, joten kyllä, "uhka" on todellinen, jatkakaa;)

Linkitätkö meille jonkun virallisen tilaston josta me voidaan todella nähdä kuinka tuo ACN-liittymä on noussut koko Ruotsin ykkös liittymäksi.

Jatketaan sitten näiden laskelmien ja tilaston jälkeen keskustelua tämän bisneksen kannattavuudesta.

PS. Poiketen normaalista liittymämyynnistä esim Mäkitorpassa, niin ACN:ssä kaikki rahalliset riskit tulee myyjälle (IE). Ja tuon riskin IE kantaa siis hyvin epävarmoissa kantimissa olevin tuloin. Ja jos tuo olisi NIIN kannattava bisnes niin miksei niitä ovelta ovelle myyjiä ole suomessa enenpää? Ei tuo nyt niin uusi keksintö ole.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Täällähän tämä ketju säilyy.
Sopivan ajan kuluttua voivat tyytyväiset käyttäjät kertoa kokemuksiaan.
Ja jos kerran näiden myynti on niin tuottoisaa, niin pitäisi varmaan mennä katsomaan ko. henkilön verotietoja niiden valmistuttua, julkista tietoa kun ovat.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Tinde
Varsinaista tuulimyllyjä vastaan taistelua on, kun vaikka miten yrittäisi selittää, niin aina sieltä löytyy joku asiantuntija joka toteaa: "kaikki verkostomarkkinointi on huijausta, katso vaikka tästä linkistä".

Yksi seikka ainakin mistä huomaa verkostomarkkinoinnin "uhrit", on tämä kritiikin sietokyvyn totaalinen puute. Suhtautuminen on hiukan samaa kuin monissa uskonlahkoissa. Kritiikki mitään epäkohtia vastaan otetaan käytännössä henk.koht. loukkauksena. On tuote sitten mikä hyvänsä, niin tämä on näissä pyramidiverkostoissa AINA näkyvissä.

Suonette anteeksi jos tuon ainakin yhden epäkohdan esille tästä teidän niin kovasti palvomasta lafkasta, asialla kuluttaja-asiamies (koskien näitä epämääräisiä puheaika-rajoituksia):

"Kuluttajavirasto on 4.12.2003 lähettänyt ACN:lle kirjeen liittyen Acn-liittymän markkinointiin ja sopimusehtoihin. Kirjeessä huomautetaan sopimusehtojen kohdasta 3.8. mm. seur.:"...yleisenä ja täsmentämättömänä ehtona kohtuuton ja kuluttajansuojalain vastainen. Lisäksi ehto on ristiriidassa markkinoinnissa annettujen tietojen kanssa." Eli ko. ehto kehotetaan muuttamaan.

Yleisesti voisi todeta että jos asiakkaan allekirjoittamassa sopimuskappaleessa ei ole ko. ehtoa eikä hänelle ole siitä ennen sopimuksen tekoa muullakaan tavoin kerrottu, ei ehto ole tullut asiakasta sitovaksi."

Eli ainakin tuolta pohjalta jos ACN menee sulkemaan kenenkään liittymää, vaihtaan sitä toiseen, tai muuten asettamaan rajoituksia, mahdollisessa oikeuskäsittelyssä häviäjästä ei ole epäselvyyttä.

Ja jos mitenkään sallitte, haluaisin vielä jatkaa pätkänmatkaa tästä verkostotouhusta noin yleisesti.

Ensinnäkin, onko kukaan teistä miettinyt että MIKSI firman työntekijän pitää MAKSAA 699 euroa siitä hyvästä että pääsee ko. firman myyntiedustajaksi? Tämä on se suurin juttu mikä minun nenääni haiskahtaa. Onko sille olemassa yhtään mitään järkevää perustetta?

Toisekseen, minun näkemykseni reilusta ja järkevästä myyntimies hommasta on seuraava:

- Työnantaja tarjoaa mahdollisuutta tulla heidän myyntimiehekseen, vaikka ihan puhtaalla provikkapalkalla, mutta maksaa mahdolliset matkakulut sekä kommunikaatiokulut.

- Myyntimies saa sovitun provision jokaisesta myymästään liittymästä (kuten matkapuhelinliikkeet) -ei siitä kuinka monta myyntimiestä hän hommaa firman leipiin, tai osuutta hankitun asiakkaan puhelinlaskuista.

- Työnantaja kertoo uudelle myyntimiehelle asian lakisääteiset kohdat (kuten toiminimellä toimivalle tarvittaessa verotukselliset asiat, vastuukysymykset, jne ym), säännöt ja ehdot pilkulleen

- Työ/myyntiedustussopimus tehdään normaalissa neuvottelussa jossa faktat kerrotaan tarkasti puolin ja toisin, eikä jonkun hurmahenkisen tilaisuuden jälkeen periaatteella "nimi on saatava heti paperiin".

Jos tuote on kaikinpuolin kunnossa ja kilpailukykyinen, siihen ei tarvita mitään näitä hämäräperäisiä verkostojuttuja, hurmahenkisiä käännytytilaisuuksia, ja epämääräisiä sääntöjä, jossa kukaan ei loppujen lopuksi kunnolla tiedä missä oikeasti mennään.

Kaikille verkostofirmoille mihin olen tähän mennessä tutustunut on tyypillistä tämä käännytysmeininki, ja kaiken mahdollisen hyödyn irtiottaminen käännytetyistä.

Ihan siis lyhyesti: Jos firmassa ja sen tuotteessa on kaikki kunnossa, halukkaita myyntimiehiä riittää kyllä ihan varmasti ilman aivopesuja, ja kuluttaja-asiamiehelle ei lähde montaa kyselyä tai valitusta asiasta.

Tässä ACN:n tapauksessakin hiukan ihmettelen tätä verkostoa ympärillä, koska nähdäkseni tuote ihan itsessäänkin voisi olla ihan myyntikelpoinen.

Ja tästä voisi vielä kysyä, että miksei näitä liittymiä myydä ns. normaaleissa liikkeissä? Vaikka jonkun hemmetin tavaratalon kännykkätiskille vaan kyltti "ACN-liitymät täältä, ilmaista puheaikaa kavereiden kesken 1000min/kuussa". Tavaratalo ei saisi siitä mitään muuta kuin provikat jokaisesta myydystä liittymästä, ja jos tuote edelleen on hyvä, ACN ei häviäisi tässä yhtään mitään. Tai jos käännän asian toisinpäin, mitä ACN häviäisi vaikka tässä ehdottamassani skenaariossa?

Jos joku meidän ACN-tyypeistä voisi vaikka tähän vastata asiaa mietittyään, niin kuulisin mielelläni. Ei mitään provoja, mutta kai tästä saa keskustella kuten mistä tahansa muustakin tällä palstalla?
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Carlos
Yksi seikka ainakin mistä huomaa verkostomarkkinoinnin "uhrit", on tämä kritiikin sietokyvyn totaalinen puute. Suhtautuminen on hiukan samaa kuin monissa uskonlahkoissa. Kritiikki mitään epäkohtia vastaan otetaan käytännössä henk.koht. loukkauksena. On tuote sitten mikä hyvänsä, niin tämä on näissä pyramidiverkostoissa AINA näkyvissä.

No, tarkoitukseni oli vähän leikin varjolla osoittaa että se on ihan sama asia myös päinvastoin; eli ne ketkä ovat päättäneet että verkostomarkkinointi on kusetusta, eivät kuuntele yhtään mitä sanotaan, vaan toistavat vain samaa mantraa.

Hyvin toimi;)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Carlos
- Myyntimies saa sovitun provision jokaisesta myymästään liittymästä (kuten matkapuhelinliikkeet) -ei siitä kuinka monta myyntimiestä hän hommaa firman leipiin, tai osuutta hankitun asiakkaan puhelinlaskuista.

Ja jatkaisin vielä tuota Carloksen asiallista huomautusta yhdellä mieleen nousseella kysymyksellä. Eli miten IE:n on mahdollista valvoa että ACN todella maksaa kokonaisuudessaan tuon lupaamansa osuuden IE myymistä liittymistä. Näkeekö IE myymiensä liittymien puhelinlaskut jostain että sen IE:lle luvatun 5% (vai oliko se 2%) osuuden voi tarkistaa. Ja kun kerran alenpana verkostossa olevien IE:den myymistä liittymistäkin (4 tasoa alemmaksiko tuo nyt ulottui) saa vielä jonkin osuuden niin näkeekö IE nämäkin laskut jostain? Siis en epäile että ACN ei näitä maksaisi asiallisesti mutta haluan vain tietää onko IE:llä mahdollisuus (miten?) tarkastaa että ne luvatut prosentit on oikein tilitetty?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Tinde:

Eiköhän täällä ole varsin selkeästi osoitettu mistä tämä negatiivisuus vm-touhuja kohtaan juontaa, lukaisepa vielä kerran hekin viesti ja vastaa sitten.

Se että osaa laskea ilmeisesti tulkitaan sinun mielestäni negatiiviseksi asiaksi, koska se on ainoa asia mitä tarvitaan siihen että suhtautuu vm:ään negatiivisesti.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
On tämä hauskaa luettavaa. Ehdoton bookmarkki otsikolla "lue ja kysele fiiliksiä 20.1.2005"

Toivoisin niin, että joku ACN:n "yrittäjä" esittelisi nimimerkki hekin tapaan yksinkertaisin laskuin ja numeroin verkostomarkkinoinnin toimivuuden ylälinjasta aina siihen vasemman lahkeen viimeiseen "yrittäjään" saakka.

Minä onneton kun elän yhä siinä uskossa, että se on matemaattisesti mahdotonta.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Älä Svante yhtään naura siellä, se on näköjään mun vuoro nyt...:)

Jos nyt vähän rauhoituttais.

En ole täällä millään tavoin ryppyotsaisena puolustamassa ACN:ää. Sattumoisin olen vaan juuri tämän kyseisen yrityksen toimintaa seurannut jo kolmen vuoden ajan ystävieni kautta Ruotsissa. Ei sen kummempaa. Sen takia tietoa tästä.

Pointtini oli vain ja ainoastaan se, että on omituista kuinka joillekin tuo sana verkostomarkkinointi on niin kertakaikkisen myrkkyä. Tiedän toki että joukosta löytyy vaikka millaista kusettajaa, varmaankin 99% jos oman arvion heitän. Ja kuten olen jo aiemmin sanonut, minullekin on tarjottu vaikka mitä saippuakauppaa tässä matkan varrella, en ole lähtenyt.

Kuitenkin kaikki tietävät esim. Tupperwaren, joka on ollut Suomessa jo 60(?)-luvulta asti, on verkostomarkkinointia, mutta jostain syystä ok. Tämä ei ole minulle vielä auennut että miksi näin on, mutta sen sijaan kaikki uudet yrittäjät jotka markkinoille tulevat ovat automaattisesti huijareita.

Eiköhän tuo pian selvinne miten ACN Suomessa pärjää.
 

Rocco

Jäsen
Tupperwaren menestys perustuu aika pitkälle siihen että niissä ei myydä mitään. Tupperware on tapahtuma minne naiset saavat kokoontua ja kälättää asiotaan niin paljon kuin lystäävät, ja jos sakkiin on joku mies tullut mukaan, hän katoaa alta aikayksikön.

Kun pari tuntia on puhuttu (miesnäkökulmasta sanottuna p**kaa) asiaa niin sitten joku ottaa yhden kipon ja toinen toisen ja maksaa sen. Ikäänkuin todisteena läsnäolosta ja siitä että "sen naapurin Hiljan mies kuorsaa paljon, tulipa vain tästä kiposta mieleen"
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin onhan Tupperwaressa niin kuin uudemmassa KikkelWaressa tarkoitus myydä tuotteita.
Vaikka tässäkin kaupankäynnissä tulee kohteliaisuudesta emäntää/isäntää kohtaan ostettua jotain.
Vähän samaan tyyliin kuin ei kehtaisi tulla kaupasta pois ostamatta sitä purkkapakettia, ettei kaupan edustajalle tule paha mieli.
Ihmissuhteiden kaupallistamista tämäkin on, mutta se yhteinen kahvi/myyntihetki on kuitenkin monelle mieluinen.
Toisaalta moneenko Tupperware-kutsuun itse vuodessa vastaisitte?

Jos liittymien myynti todella on noin helppoa, kannattaisi varmaan myydä kaikkein operaattorien liittymiä?
Luulen, että moni operaattori maksaisi myymisestä sen sijaan, että myyjä maksaisi operaattorille.

Viestin lähetti Tinde
ACN tienaa rahansa uuden edustajan maksamalla 600 eurolla. Sillä rahalla se pyöritää asiakkaiden laskutuksen, perinnät, kirjanpidon, asiakaspalvelut ym. Juuri näin, muita tulonlähteitä ei ole, kaikki yli miljoona ACN liittymän haltijaa maailmassa soittelee VAIN ilmaisia puheluita. Rahat revitään edustajan selkänahasta.

Mihin tuota 600 € tarvitaan? Vai oliko se 670 €?
Normaali yritys kai rahoittaa asiakaspalvelun yms asiakkaan maksamalla kassavirralla?

Ai niin, kenelle ja missä näitä liittymiä myydään?
Kun kaikki nimet puhelimen muistista on käyty läpi, niin onko sitten vuorossa muut myyntimetodit? Ovelta ovelle? Kadulla? Kapakassa? Lätkämatsissa?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Miksi kukaan ottaa ACN-liittymän?
Kukaan ei ole minulle vastannut, vastaatko sinä, Tinde - miksi otit tuon liittymän? Sen takia että joku "tuttu / kaveri" tarjosi sitä ja sanoi sen olevan markkinoiden paras ja ajattelit tukea kaveria samalla?

Onko monella sinun ystävälläsi ACN:n liittymä että saat parhaan mahdollisen edun, eli soittaa veloituksetta 1000 min ACN:n liittymään?

Vertaillaan nyt vielä kerran.
Otetaan esimerkkinä ACN Friends liittymä ja Saunalahden Tasahinta +.

Avausmaksu:
ACN 8,21 euroa
Saunalahti 0 euroa

Kuukausimaksu:
ACN 4,75 euroa
Saunalahti 5,95 euroa

100 min kuukaudessa Soneran liittymään:
ACN 15 euroa, 15 snt / min
Saunalahti 12 euroa, 12 snt / min

100 min kuukaudessa Radiolinjan liittymään:
ACN 15 euroa, 15 snt / min
Saunalahti 12 euroa, 12 snt / min

100 min kuukaudessa DNA:n liittymään:
ACN 15 euroa, 15 snt / min
Saunalahti 12 euroa, 12 snt / min

100 min kuukaudessa ACN:n liittymään:
ACN 0 euroa
Saunalahti 12 euroa, 12 snt / min

100 tekstiviestiä kuukaudessa:
ACN 12 euroa, 12 snt / kpl
Saunalahti 7 euroa, 7 snt / kpl

Yksi megatavu GPRS-siirtoa kuukaudessa:
ACN 12,40 euroa
Saunalahti 1,50 euroa

1 kpl multimediaviestejä kuukaudessa:
ACN, palvelu ei käytössä
Saunalahti 35 snt / kpl

Yhteensä:
ACN, 82,36 euroa
Saunalahti, 62,80 euroa

ACN-käyttäjille vielä, suurimmat ongelmanne tulette kohtaamaan kun haluatte vaihtaa ACN-liittymänumeronne takaisin johonkin "oikeaan" operaattoriin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös