Ärsyttävin sana tai termi minkä tiedätte?

  • 1 557 277
  • 9 530
Suosikkijoukkue
KalPa, Barça, KuPS
Viime aikoina on ärsyttänyt radiota kuunnellessa (pakosta), olisikohan se nyt voicella se Vappu Pimiä. "Vappu Pimiä olen minä!" Eikö jumalauta voi sanoa, että "Minä olen Vappu Pimiä" tai mitä tahansa muuta, alkaa oikeasti rassaamaan ja pahasti tuo. Onneksi kotona tai töissä ei tarvitse radiota sietää.

Sitten vielä kun tuo nimi on mitä on, alkaa hitaasti mutta varmasti ajattelemaan jotain muuta. Pimeä vappu olen minä? Vaappupimiä? Whhhat?
 

ditrim

Jäsen
Ei kai lausahduksen tarvitse olla/ harvemmin on mikään urbaanilegenda. Olen itsekin kyseisen toteamuksen kuullut, ja ennen Mombasa-elokuvaa.

Minä muistelisin että tämä "vitun pihtarihuora" oli ihan vakiokamaa ala-asteella. Nyt vähän huvittaa kun katselee noita ala-asteveijareita ja kuvittelee niiden hokevan ko. termiä. Vai voisiko olla että nykykakarat käyttävät kivempia haukkumasanoja pusu/hali -pihtareista?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eikös tämä ollut taas niitä urbaanilegendoja? Esiintyi myös Menolippu Mombasaan-leffassa.
Itse asiassa en ole edes nähnyt Menolippu Mombasaan -leffaa. Tosin kyseinen työpaikkani oli kyllä videovuokraamo, mutta lopetin ne hommat jo ennen ko. leffan tuloa vuokraamon hyllylle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatkoajassa on se ketju, jonka otsikossa mainitaan sana possunuha. Lisäksi tänään kuulin kaupungilla joidenkin pissisten käyttävän tuota äärimmäisen typerältä ja lapselliselta kuulostavaa sanaa.
 

Carcillo13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes
Jatkoajassa on se ketju, jonka otsikossa mainitaan sana possunuha. Lisäksi tänään kuulin kaupungilla joidenkin pissisten käyttävän tuota äärimmäisen typerältä ja lapselliselta kuulostavaa sanaa.

Kyllähän tuo possunuha nyt vielä menee, mutta helkkarin helkkari alkaa vati keikkumaan, kun samaisesta taudista käytetään sanaa sikis. Voi perkele, että on alkanut yksittäinen sana ärsyttämään.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Viime aikoina on ärsyttänyt radiota kuunnellessa (pakosta), olisikohan se nyt voicella se Vappu Pimiä. "Vappu Pimiä olen minä!" Eikö jumalauta voi sanoa, että "Minä olen Vappu Pimiä" tai mitä tahansa muuta, alkaa oikeasti rassaamaan ja pahasti tuo.

Meillä suomalaisilla, tai ainakin niillä, jotka joutuvat julkisesti itsestään puhumaan, tuntuu olevan jonkinlainen sisäänrakennettu esto käyttää minä-sanaa normaalisti.

Omasta persoonasta puhuttaessa käytetään kaikenlaisia kiertoilmauksia joilla vältytään sanomasta minä.

Allekirjoittanut, meikäläinen ja itse ovat niitä yleisimpiä. Vappu Pimiä näyttää käyttävän omalaatuista käännettyä sanajärjestystä välttyäkseen sanomasta "minä olen". Jos joku sattumalta uskaltaa sanoa "minä olen se ja se" se sanotaan nopeasti ja epäselvästi "mnolen Vappu Pimiä"

Ehkä se on tämä luterilainen kulttuuri ja vaatimattomuuden perinne.

Poikkeuksen tekevät sellaiset narsistisen luonteet kuin Timo T.A. Mikkonen, joka suorastaan hidastaa puhetahtiaan esittäytyessään ja pitää pienen tauon minä-sanan jälkeen: "Minä –*olen Timo T.A. Mikkonen –*ja tämä on...."

Tuomas Embuske taitaa olla niitä harvoja normaaleja toimittajia/juontajia, jotka pystyvät sanomaan minä olen kuulostamatta sen paremmin häpeilevältä kuin narsistiltakaan.
 

Wolves

Jäsen
Kyllähän tuo possunuha nyt vielä menee, mutta helkkarin helkkari alkaa vati keikkumaan, kun samaisesta taudista käytetään sanaa sikis. Voi perkele, että on alkanut yksittäinen sana ärsyttämään.

Tai sana "nöf-nöf tauti", joka alkaa myös leviämään näiden pissisten puheissa
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Konsultoida.

Sana jota tupataan joka väliin nykyään. Kyllähän sillä paikkansa on, en sitä kiellä, mutta kun joka neuvo tai juttelu on nykyään konsultointia. Deeku-Arska konsultoi Alkon henkilökunnan kanssa myydäänkö hänelle pullo Huttusta. Täytyy konsultoida rouvan kanssa sattuisiko saamaan tällä vuosineljänneksellä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Deeku-Arska konsultoi alkon henkilökunnan kanssa...Täytyy konsultoida rouvan kanssa...

Ihan vaan tuli mieleen, että eikö tuon kuuluisi olla eri muodossa ollakseen oikein? Siis "Arska konsultoi alkon henkilökuntaa" ja "täytyy konsultoida rouvaa"? Saatan olla väärässäkin, ei olisi mikään ihme.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
GUU

silloin, kun tarkoitetaan kirjainta Q.

Sehän lausutaan kuu eikä guu. Tiedoksi vaan kaikille, jotka asiaa eivät tiedä.

ORGINAALI

silloin, kun tarkoitetaan originaali. Risoo aina, kun ostaa Arnoldsilta donitsia ja tyttö kysyy, "laitetaanko tällainen orginaali"?
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ihan vaan tuli mieleen, että eikö tuon kuuluisi olla eri muodossa ollakseen oikein? Siis "Arska konsultoi alkon henkilökuntaa" ja "täytyy konsultoida rouvaa"? Saatan olla väärässäkin, ei olisi mikään ihme.

Olet ihan oikeassa.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihan vaan tuli mieleen, että eikö tuon kuuluisi olla eri muodossa ollakseen oikein? Siis "Arska konsultoi alkon henkilökuntaa" ja "täytyy konsultoida rouvaa"? Saatan olla väärässäkin, ei olisi mikään ihme.

En ole syventynyt sanan käyttömahdollisuuksiin ja -tapoihin, enkä halua. Bast on ottanut asiasta tolkun, hyvä niin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menisi varmaan sinne kielioppi- tai kielipoliisiketjuun paremmin, mutta tässä viimeisen tunnin aikana Jatkoaikaa luettuani nousi edelleen rassaamaan sama vanha tuttu kuullostaa.

Siis mitä vittua? Mikä saa ainakin täällä Jatkoajassa niin käsittämättömän monen ihmisen kirjoittamaan juuri tuon sanan päin helvettiä. Meneekö jo jonkun inside-läpän piikkiin vai eikö jengi vaan osaa?

Pitäisikö itsekin alkaa käyttää jotain perseestä revittyjä yllimääräissiä kirrjaimmia tällaississa tääysin yksiselitteisen helpoissa sanoissa, joissa ei luulisi olevan pahemmin epäselvyyksiä.

Edit: Pakko oikein tulla lisäämään, että kirjoitettuani tämän viestin menin jatkamaan lueskelua tuoreimpien kirjoitusten pariin, ja heti ensimmäinen lukemani lyhyt viesti sisälsi sanan kuullostaa. Hyvä meininki.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Meikäläistä ruvennut kyrpimään nämä suunnilleen tällaset: "HEHEHEHEHE, nyt lensi kahvit näppäimistölle!", "Oli kyllä nyt Spede Läpänheittäjältä semmonen huulenheitto, että onneksi en juo kahvia!", "Tapahtui reaktio kahvit+näppis!", "Hei älä oikeesti kerro tollast läppää, ku aamukahvit on nyt näppiksillä, hymiö tähän.".

JA-muotia, joka kyrsii niin perskaleesti.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ties monettako kertaa tähän ketjuun, mutta ITSE-sana väärinkäytettynä.

Itselleni tulee mieleen, itselleni sitä, itselleni tätä. Kuten joku täällä joskus ansiokkaasti totesi, on helkkarin typeränoloista korostaa noin. Käyttäkää ennemmin vaikka sanaa mulle, jos minä-sanan käyttö tuntuu vaikealta tai tilanteeseen sopimattomalta. Mutta älkää perkele itseilkö.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ties monettako kertaa tähän ketjuun, mutta ITSE-sana väärinkäytettynä.

Itselleni tulee mieleen, itselleni sitä, itselleni tätä. Kuten joku täällä joskus ansiokkaasti totesi, on helkkarin typeränoloista korostaa noin. Käyttäkää ennemmin vaikka sanaa mulle, jos minä-sanan käyttö tuntuu vaikealta tai tilanteeseen sopimattomalta. Mutta älkää perkele itseilkö.
Itse olen sitä mieltä, että itseasiassa elämme itsekeskeisessä yhteiskunnassa. Joten tuo itsensä korostaminen ei ole mitenkään epätavallista. Ja kohtahan on taas itsenäisyyspäivä. Joten rohkeasti vaan jokainen olkoon oma itsensä.

Joku ilmoitti ottavansa kalsarikänniketjussa lisempää Karhua. Lisempää.. ei voisi juuri enempää vituttaa tuo sanonta!
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Joku ilmoitti ottavansa kalsarikänniketjussa lisempää Karhua. Lisempää.. ei voisi juuri enempää vituttaa tuo sanonta!

Juu tuo sana särähtää kyllä meikäläisenkin nupissa varsinkin livenä. Tuo ei ole edes mikään kovin harvinainen sanonta tuolla etelässä päin. Ehkä stadilaiset ei niinkään, mutta hyvin moni kaveri ainakin Nurtsilta ja siitä hollilta käyttää tuota sanaa ja monet kerrat olemme saaneet väittelyt pystyyn.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ruvennut ihan huolella vituttamaan lienee-sanan väärinkäyttö. Jostain helvetin syystä siitä on nyt tullut joku muotisana jota pitää tunkea vähän joka väliin tekstissä, ja noin 90 prosenttisesti väärin käytettynä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Ruvennut ihan huolella vituttamaan lienee-sanan väärinkäyttö. Jostain helvetin syystä siitä on nyt tullut joku muotisana jota pitää tunkea vähän joka väliin tekstissä, ja noin 90 prosenttisesti väärin käytettynä.

Sama homma. Etenkin seuraavanlainen muoto: "Kaupat lienee on sunnuntaisin auki." Siis mitä helvettiä? Sitten menisi kai oikein, jos ottaisi tuon on -sanan pois välistä.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsestäni ärsyttävin termi lienee "edari". Kuullostaa ihan joltain Euroshopper-plagiaatilta Edam-juustosta.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Edarista mieleeni juolahti uusi vittumainen muotitermi "retardi", jota monet vähäjärkiset tai vittumarkot viljelevät alvariinsa. No, ihan hauska käännöstermi, jos osaa oikeisiin väleihin pudotella joskus, mutta jos kaikki muu kuin oma itsensä on retardia puhujan mielestä, niin itse alkaisin miettimään, onko asia kuitenkin juuri toisinpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös