Minkä vuoksi näitä pitäisi verrata toisiinsa?
Jotta kävisi ilmi, mitä alla kirjoitat.
Poliisin mielestä ainakin molemmat ovat täyttäneet väkivaltaisen mellakan tunnusmerkit.
Tällaista kannanottoa en ole havainnut. Mitä uutisoinnista muistan, niin poliisin kiinniottamia epäiltiin lähinnä vahingonteoista ja virkavallan vastustamisesta. Väkivaltaisesta mellakoinnista epäilystä en muista lukeneeni. Voin olla väärässäkin, mikä ei olisi ensimmäinen kerta.
Myös minun mielestäni. Miten näiden vaikutusta yhteiskuntarauhaan arvioidaan? Ei ainakaan minulla ole minkäänlaista tarvetta puolustella tai ymmärtää anarkistien riehumisia. Eikä myöskään äärioikeiston toimia. Se että puhutaan A:sta ei tarkoita sitä että hyväksyttäisiin B:n tekemiset. Mutta jos ei suostu puhumaan kuin B:stä niin sen voi tulkita niin että hyväksyy A:n tekemiset.
Olen mielestäni ilmaissut hyvinkin selvästi suhtautumiseni kumpaankin äärilaitaan ja niiden tempauksiin. En hyväksy kumpaakaan. Se on kyllä totta, että mielestäni vasemmistolaisanarkistien jo aiemmin suorittamat tempaukset ovat olleet huomattavasti vakavampia, kuin tuore kuulapäiden tekonen.
Olemme siis samaa siitä, että molemmat äärilaidat syyllistyvät toimintaan, joita me kumpikaan emme hyväksi. Eroksi jää siis vain se, että minä mietin tekojen vakavuutta toisiinsa verrattuna, mutta sinä et katso sitä tarpelliseksi. Miksi, sen tiedät vain sinä.
Sinulle tuntuu olevan täysin mahdotonta keskustella äärioikeiston poliittisesta väkivallasta ja terrorista tuomatta siihen vasemmistoa mukaan. Minkä takia?
Koska innokkaasti väkivaltaisen äärioikeiston uhasta pauhaavilla vasemmistolaisilla on itsellään vähintäänkin lämpimät suhteet väkivaltaisesti mellakoviin anarkisteihin. Sinä et ilmeisesti näe tässä mitään kyseenalaista tai outoa.
No, onhan Dan koivilaaksokin sitä mieltä, että Jyväskylän tapahtumien vuoksi tulee lopettaa puheet ääriliikkeistä yleensä ja keskittyä vain ja ainoastaan natseihin.