Salaliittoteoriat

  • 143 077
  • 643

Redimor

Jäsen
Taas tämmöinen "tyypit kirjoittaa nettiin" tai "youtubesta näin" tyylinen heitto. Olisko jotain ihan oikeaa faktaa niistä useasta tapauksesta kun Anthony Fauci on yrittänyt saada rokotteita läpi? Mitäköhän tauteja vastaan? Kyllä minun mielestäni pitäisi pystyä pikkasen jollain tapaa perustelemaankin näitä heittoja ettein niitä vaan tipu jostain internetsin syövereistä ja sitten julistetaan suurena totuutena. Sinulla on aivan oikein oikeus omiin mielipiteisiisi mutta kyllä nyt jo pikkuhiljaa jotain konkretiaakin kaipaisi. Jos sitä jostain löytyisi.

En vastaa puolesta, mutta jos asian esittää näin:

Kyseinen henkilö on ollut 2000-luvun alusta asti kiinnostunut SARSista, MERSistä ja nyt Koronasta. Hänelle ongelmaksi tuli 2013 jälkeen se, ettei rahoitusta löytynyt yli 8 miljardia siihen, että voisi kartoittaa kaikki virukset hedelmälepakosta yms. vastaavista (viruksia siis yli 80 000 tai jotain).
2013 Wuhanissa oleva tutkimuslabra sai tutkittua S1 piikkiproteiinin (yksi rahoittajista USAID).
2015 Ymmärrettiin että S1 ja ACE 2 aiheuttavat yhdessä suuren riskin ihmisten terveydelle. Ja NIAID sekä muut rahoitusta vailla olevat toimijat olivat huolissaan kuinka vähän ihmiset maailmassa olivat kyseisistä yhdisteistä huolissaan.

Nyt päästään asiaan...
---
As if to confirm the utility of the September 2019 demand for “financing and development of” vaccine and the fortuitous SARS CoV-2 alleged outbreak in December of 2019, Dr. Fauci began gloating that his fortunes for additional funding were likely changing for the better. In a February 2020 interview in STAT, he was quoted as follows: ““The emergence of the new virus is going to change that figure, likely considerably, Fauci said. “I don’t know how much it’s going to be. But I think it’s going to generate more sustained interest in coronaviruses because it’s very clear that coronaviruses can do really interesting things.””

(https://www.covidtruths.co.uk/wp-content/uploads/2021/04/The-FauciCOVID-19-Dossier2532.pdf)
---


Eli syyskuussa 2019 aloitettiin rahoittamaan isommalla kädellä kyseisten yritysten toimintaa ja sitten kuin taikaiskusta joulukuussa syttyy epidemia kiinan maalla. Ainoa laiskuus vain on että alkoi vielä Wuhanista, eivät siis viitsineet viedä sitä edes toiseen maakuntaan alkamaan. (sarkasmia)

Niin jos näihin asioihin perehtyy ja lukee taustatkin eikä vain pelkää suoraa selitystä joltain, saattaa pian tulla mieleen josko asioilla olisi muitakin puolia.

En sano mitään mutta kovin kätevästihän tuo kaikki sattui toimimaan heidän kannaltaan. Nyt on sitten miljardien tutkimusrahat ja vähän päälle tienattuna.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Netti on täynnä tietoa. Ala kaivamaan, kun kerta kiinnostaa. :)

Mä olen infonnut kantani jo moneen kertaan ja muita se tuntuu hiertävän.
Ihan kuin olisin nähnyt jotain tämän tyylistä ennenkin. Usein niissä tilanteissa, missä väitteen totuusperät ovat vähintääkin kyseenalaiset. Kirjoittaja A esittää väitteen, joka ei ole monen mielestä uskottava. Kun kirjoittaja B (tai C tai kuka tahansa) esittää toiveen väitteen totuusperän todentamiseksi, tulee neuvo hakea se todiste itse netistä. Kuuluu vahvasti tietynlaisten nettikeskustelijoiden pelikirjaan.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Netti on täynnä tietoa. Ala kaivamaan, kun kerta kiinnostaa. :)

Tämä on foliohattujen copy/paste -vastaus, kun omat lähteet ovat joko olemattomia tai liian noloja muille näytettäviksi.

Netti on täynnä tiedon lisäksi keksittyjä juttuja ja valehtelua. Jos laittaisit lähteesi, niin voisivat muutkin tulla samaan johtopäätökseen kuin sinä. Olettaen että lähde ei ole nimeltään therealtruth.com tms.
 
Ihan kuin olisin nähnyt jotain tämän tyylistä ennenkin. Usein niissä tilanteissa, missä väitteen totuusperät ovat vähintääkin kyseenalaiset. Kirjoittaja A esittää väitteen, joka ei ole monen mielestä uskottava. Kun kirjoittaja B (tai C tai kuka tahansa) esittää toiveen väitteen totuusperän todentamiseksi, tulee neuvo hakea se todiste itse netistä. Kuuluu vahvasti tietynlaisten nettikeskustelijoiden pelikirjaan.
Tämä on foliohattujen copy/paste -vastaus, kun omat lähteet ovat joko olemattomia tai liian noloja muille näytettäviksi.

Netti on täynnä tiedon lisäksi keksittyjä juttuja ja valehtelua. Jos laittaisit lähteesi, niin voisivat muutkin tulla samaan johtopäätökseen kuin sinä. Olettaen että lähde ei ole nimeltään therealtruth.com tms.

Jotain tällaista odotin vastaukseksi. Sitä on niin jumalaton määrä eri lähteistä yms. etten todellakaan jaksa kaivaa tänne teille niitä luettavaksi, kun ei se muuta mitään ja on vaan turhaa vääntämistä.

Jos ihmisiä oikeasti kiinnostaa, niin kaivakoot itse tietonsa, kuten minäkin olen tehnyt. Kaikkea netissä kirjoitettua ei kande uskoa ja se pätee ihan valtamediankin tiedonantoon. Mutta hehän eivät voi kusettaa tai johtaa harhaan?

Eikä tässä foliohattua ole päässä ainakaan mulla. Kyseenalaistan aika selviä asioita. Korona on vähän sama kuin rasismi. Se loppuu heti, kun siitä lopetetaan puhuminen.
 

Morgoth

Jäsen
Ilmoitti tietenkin, mutta ei sillä ole väliä, kun asiat lakaistaan maton alle.e on aina karua, eikö?

Kenelle ilmoitti? Esimiehelle, Valviralle? Poliisille mikäli mikään taho ei kuuntele vai eikö poliisikaan? Uhattiinko häntä vai miten hänet hiljennettiin? Lopulta totesi vain, että shit happens ja kertoi asiasta sinulle. Sinun ratkaisu taas oli tulla jatkoaikaan kertomaan aiheesta samalla kun ihmisiä ilmeisesti koko ajan kuolee siellä osastolla laittomiin rokotuksiin. Lähisukalaisesi totesi vain, että mä olen täällä vain töissä ja harmi kun kukaan ei kuunnellut. luulisi jonkun huomaavan, kun potilaita jossakin osastolla kuolee jatkuvasti ja pihalla kylmäkontti huutaa hoosiannaa kun ruumita tulee kuin sodassa. Ilmeisesti nämä piikitetyt kuolleet myös lakaistaan myös tilastoista eikä heitä näy missään? Kuka muuten on määrännyt nämä laittomat rokotukset suoritettavaksi?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Jotain tällaista odotin vastaukseksi. Sitä on niin jumalaton määrä eri lähteistä yms. etten todellakaan jaksa kaivaa tänne teille niitä luettavaksi, kun ei se muuta mitään ja on vaan turhaa vääntämistä.

No laita nyt edes yksi uskottava lähde. Ei semmoisen laittaminen pitäisi olla kovin työlästä, vaikka lähteitä paljon olisikin. Jos siis niitä uskottavia(kin) paljon on.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tämä on foliohattujen copy/paste -vastaus, kun omat lähteet ovat joko olemattomia tai liian noloja muille näytettäviksi.

Netti on täynnä tiedon lisäksi keksittyjä juttuja ja valehtelua. Jos laittaisit lähteesi, niin voisivat muutkin tulla samaan johtopäätökseen kuin sinä. Olettaen että lähde ei ole nimeltään therealtruth.com tms.
No johan tänne lainattiin covidtruths.co.uk sivustolta kaikkea jännää. Ei kovin vakuuttavaa kun nettisivusto vaikuttaa olevan suunnilleen puoliammattilaisen tekemä ja alkaa Raamattua lainaamalla.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Viimeksi muokattu:
Kenelle ilmoitti? Esimiehelle, Valviralle? Poliisille mikäli mikään taho ei kuuntele vai eikö poliisikaan? Uhattiinko häntä vai miten hänet hiljennettiin? Lopulta totesi vain, että shit happens ja kertoi asiasta sinulle. Sinun ratkaisu taas oli tulla jatkoaikaan kertomaan aiheesta samalla kun ihmisiä ilmeisesti koko ajan kuolee siellä osastolla laittomiin rokotuksini. Lähisukalaisesi totesi vain, etä mä olen täällä vain töissä. Lisäksi luulisi jonkun huomaavan, kun potilaita jossakin osastolla kuolee jatkuvasti ja pihalla kylmäkontti huutaa hoosianna kun ruumita tulee kuin sodassa. Ilmeisesti nämä kuolleet myös lakaistaan myös tilastoista eikä heitä näy missään?

Ihminen kuolee, syy: ”Joku luonnollinen”. Tapahtunut -> välittömästi piikin jälkeen.

Mitään et voi tehdä. Se on näin yksinkertaista.

Oletko tiennyt, että Suomessa ei ole eutanasiaa, mutta ihmisten lähtöjä kyllä vauhditetaan?

Et. Siksi ne on vaitiolovelvollisia asioita.

Ja näitä keissejä on hur mycket. Nimimerkin takaa voi antaa vähän siimaa.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Jos ihmisiä oikeasti kiinnostaa, niin kaivakoot itse tietonsa, kuten minäkin olen tehnyt. Kaikkea netissä kirjoitettua ei kande uskoa ja se pätee ihan valtamediankin tiedonantoon. Mutta hehän eivät voi kusettaa tai johtaa harhaan?
Oikeasti laadukas media tarkastaa aina faktansa, vähintäänkin asiantuntijoilta. Jos virheitä silti tulee, ne oikaistaan läpinäkyvästi (isommallakin joskus kyllä voisi oikaisuja julkaista). Valtamediassa kuunnellaan ja haastatellaan asiantuntijoita, joiden näkemykset voivat joskus erota toisistaan, mutta tämäkin tuodaan yleensä ilmi. Valtamediassakin virheitä tulee, mutta lähteet ovat kuitenkin sata kertaa luotettavampia kuin ne ite netistä hämäriltä sivuilta kaivettu jutut. Ja oikeesti, jos niitä lähteitä kysellään, niin kaivaisitko nyt kuitenkin esille? Ihan helvetin laiskaa sössöttää tietävänsä asioista oikean laidan, ja sitten kun niitä lähteitä kysytään, niin turpa menee kiinni.

Nyt oikeasti, toi ei ole mitään kriittisyyttä. Tuo on sitä, että kyseenalaistamatta uskot juttuja, jotka tukevat omaa näkemystäsi. Näin tekee lammas, ei kriittinen ihminen. Oikeasti kriittisiä kavereita ovat esimerkiksi ne tieteentekijät, jotka näitä asioita tutkivat, ja laatumedioiden journalistit, vaikka eivät heistäkään toki kaikki.

Tämän enempää en puolestani tätä trollia ruoki, mutta näihin täysin käsittämättömiin mediahölötyksiin on nyt taas pakko puuttua.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuten on nämäkin asiat jotka valtamediassa tulee esille joka päivä. :) Olen käynyt kuussa ja nähnyt pallon olevan pyöreä. ;)

Valtamediassa on otettu itsestäänselvyytenä jo pitkään että maapallo on pyöreä eikä pannukakku. Valtamedia on sillä lailla fiksua usein, ettei se täysin selvistä asioista rupea vääntämään vaan hyväksyy. Salaliittoteoreetikot ja vaihtoehtoisten totuuksien etsijät usein sitten eivät ole niin fiksuja, vaan lyövät antaumuksella päätä seinään. Tietysti 1/1000 000 voi olla sellaisia tapauksia joissa löytyykin jotain jännää kun on sinnikäs eikä usko fiksumpien selityksiä.

Jos siitä maapallon pyöreydestä nyt haluaa varmistua itse (eikä luottaa muiden havaintoihin), niin helpompiakin keinoja toki on kuin kuuhun matkustaminen.
 
Viimeksi muokattu:
Ja oikeesti, jos niitä lähteitä kysellään, niin kaivaisitko nyt kuitenkin esille? Ihan helvetin laiskaa sössöttää tietävänsä asioista oikean laidan, ja sitten kun niitä lähteitä kysytään, niin turpa menee kiinni.

Se on ihan sama minkä lähteen mä näille jutuilleni tänne kaivan, koska 99% mielestä se on paskaa, koska ei ole kirjoitettu Ylen, Maikkarin, Hesarin, Iltapulun tmv. sivuilla = ei ole luotettava lähde, koska ei tule ”luotettavalta” alustalta.

Edelleenkään, ei ihmiset huvikseen töitään jätä ja lähde kertomaan asioiden toisia kantoja omin nokkineen. He ovat vaan aika yksin, kun eivät saa tilaa ja kun alkavat saada tilaa, niin porukkaa kuolee.

Tätä tapahtuu jatkuvasti eri aloilla eikä pelkästään tässä keississä. Maailma on aika karu paikka.

Sama on nousevien bändien kanssa, kun eivät saa isoa levytysyhtiötä taakse, niin on turha kuvitella pääsevänsä esiin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikä tässä foliohattua ole päässä ainakaan mulla. Kyseenalaistan aika selviä asioita. Korona on vähän sama kuin rasismi. Se loppuu heti, kun siitä lopetetaan puhuminen.

Kokeillaanpas tätä logiikkaa. Valtamedian harhaanjohdatus on vähän kuin korona. Se loppuu heti kun siitä puhuminen lopetetaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meillä on reipas 100k ihmistä saanut koronatartunnan. Mun tuntemista ihmisistä sen on saanut noin 10. Kaikki oireettomia ja altistuneet eivät ole saaneet tartuntaa. Me emme tiedä moniko noista reilusta 100k ihmisestä on oireettomia. Kuitenkin, tosta porukasta 1% on kuollut kyseiseen tautiin ja leijonan osa tuosta prosentista on tätä vanhempaa väestöä, jolle keuhkokuume on todella vaarallinen sairaus kuten se voi olla työikäisillekin.

Tarkoitatko nyt oireettomana ihan täysin oireettomana vai miten ovat eksyneet testeihin, jos mitään oireita ei ole. Toisekseen Norjassa taidettiin juuri tutkia nuorten koronaa ja sen jälkioireita, missä neljänneksellä oli haju- ja makuaistin ongelmia, viidenneksellä uupumusta ja noin kymmenesosalla todettiin masennusta 6 kuukauden jälkeen taudista.

Mielestäni nuo ovat sellaisia oireita mitä en todellakaan haluaisi itselleni ja otan sen kipeän olkapään kymmenen kertaa kymmenestä kuin yhtäkään noista.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tämän enempää en puolestani tätä trollia ruoki, mutta näihin täysin käsittämättömiin mediahölötyksiin on nyt taas pakko puuttua.

Täydennän tätä hieman, en aio keskustelua jatkaa.

Media kun kyselee erilaisia kokemustarinoita sairauksista, on noidenkin tieto aina tarkastettu asiantuntijoilta. Tällaisia varten on järjestötkin, joilta tutkitun tiedon saa. Toki, tämä ei palvele koronan kanssa (vielä), mutta sitä varten on THL ja kumppanit.

Omia tuttuja sen verran ollut valtakunnankin mediassa esillä, että tästä jokin ymmärrys on olemassa.
 

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Kaikista paras kommentti, jota vieläpä esiintyy paljon on että eihän tähän edes kuole paljoakaan ihmisiä.

Toinen on, että jos media ei tästä uutisoisi niin tätä ei olisi olemassa. (sama kuin esim. rasismi)

Kertoo kaiken oleellisen jonka takia keskustelua on turha jatkaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin en nyt sen enempää halua verrata influenssaa ja koronaa keskenään, mutta jonkinlaisena suhteellisuuden hahmotuksen apuna vaan. Ja kun nuo kuitenkin ovat suht läheistä sukua toisilleen, molemmat pahimmillaan hyvin vittumaisia. Mutta siinä missä toista pelätään, toisesta paskat nakataan. Itse olen ottanut influenssapiikin joka ikinen vuosi, mutta perhettäni lukuunottamatta lähipiirissäni hyvin harva. Ei kiinnosta influenssa tippaakaan, mutta korona pelottaa kauheasti. No onko se nyt toisaalta ihme kun katsoo miten media on aiheella koko pandemian ajan mehustellut.

Kausi-influenssaa on rokoteohjelmalla hallittu jo pitkään, joten ei ole totta että siitä paskat nakattaisiin. Kausi-influenssakaan ei ole sellainen tauti jonka voisi päästää täysin hillitsemättömänä väestöön, vaan pitää olla se rokotusohjelma

Koronaviruksen ilmaantuessa rokotetta ei ollut, ja nyt kun on niin vuosittaista rokotusohjelmaa vasta käynnistellään, ja lisäksi on ilmaantunut variantteja joihin rokote ei niin hyvin tehoa. Joten ei olla samassa tilanteessa kuin kausi-influenssan kanssa että pelkkä rokotusohjelma riittäisi. Toivottavasti siihen päästään pian.

Pohjasyy miksi heikosti tappava tauti otetaan nyt vakavammin kuin joskus aikoinaan kun oli suurempiakin huolenaiheita kuten 30 % tappava isorokko? No varmaan just se, että maailmansodat, mustat surmat ja muut sellaiset massamurhaajat on poissa ja ihmiset elävät pääsääntöisesti vanhaksi, ja saavutetuista eduista halutaan pitää kiinni. Kyllä ne aiemmatkin sukupolvet olisi varmaan halunnut elää vanhoiksi, mutta monesti ei ollut vaihtoehtoja.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Jotain tällaista odotin vastaukseksi. Sitä on niin jumalaton määrä eri lähteistä yms. etten todellakaan jaksa kaivaa tänne teille niitä luettavaksi, kun ei se muuta mitään ja on vaan turhaa vääntämistä.

Laita nyt ihmeessä edes yksi teorioitasi tukeva luotettava lähde. Tai edes semiluotettava. Olen nimittäin aina ollut kaiken sortin höpöhöpöstä kiinnostunut ja löytänyt kyllä valtavasti tuota sinun omaamaa ”tietoa”, ainut vaan että vakuuttavuus niistä on kovin kaukana.

Eli nyt edes yksi vaivainen esimerkki, kiitos. Sellainen jonka takaa ei kaivamalla löydy Robert F. Kennedyä, Paul Joseph Watsonia, Sherri Tenpennyä, Del Bigtreetä, eikä muita korkean profiilin sekopäitä. Eikä ”mRNA-rokotteen kehittäjää”, joka ei edes ole mRNA-rokotteen kehittäjä alkuunkaan, kuten ei myöskään ”Pfizerin rokotetutkimuksen ex-johtajaa”, joka ei koskaan ollut Pfizerin rokotetutkimuksen johtaja.
 
No laita nyt edes yksi uskottava lähde. Ei semmoisen laittaminen pitäisi olla kovin työlästä, vaikka lähteitä paljon olisikin. Jos siis niitä uskottavia(kin) paljon on.

Bioterrorismi-injektio - Rapsodia.fi - tekstitys - TokenTube Tossa on esimerkiksi ihan hyvä pätkä katsottavaksi. Esim. kymmenen minuuttia alusta. Sitä voi kukin tahoillaan miettiä, miksi nämä ihmiset toimivat näin? Ei ihan huvikseen.

Koronaviruksen patenttitiedot paljastavat biologisen aseen - Rapsodia.fi -tekstitys - TokenTube tossa on seuraava video. Siinä paljastuu asioita, jossa hoitokeino asiaan jota ei ole edes ollut olemassa on jo kehitetty. Kandee katsoa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Bioterrorismi-injektio - Rapsodia.fi - tekstitys - TokenTube Tossa on esimerkiksi ihan hyvä pätkä katsottavaksi. Esim. kymmenen minuuttia alusta. Sitä voi kukin tahoillaan miettiä, miksi nämä ihmiset toimivat näin? Ei ihan huvikseen.

Koronaviruksen patenttitiedot paljastavat biologisen aseen - Rapsodia.fi -tekstitys - TokenTube tossa on seuraava video. Siinä paljastuu asioita, jossa hoitokeino asiaan jota ei ole edes ollut olemassa on jo kehitetty. Kandee katsoa.
Videoita Token Tube -nimisellä sivustolla. Hmm... Piti olla uskottavia lähteitä. Tää ei nyt oikein vakuuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös