Salaliittoteoriat

  • 143 179
  • 643

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Noista haittavaikutuksista: Suomen Lääkevahinkovakuutusyhtiö maksaa korvauksia rokotteen aiheuttamasta haitasta tietyin perustein. Edellytyksenä korvaamiselle mm. se, että haittavaikutusten tulee kestää vähintään 14 päivää.

Yhtiön sivuilla on viimeksi 14.7. päivitetty tietoja ja tuolloin on sinne tehty yhteensä 306 vahinkoilmoitusta. 55 katsottu korvattavaksi ja 58 hylätty. Lopuista ei vielä ole päätöstä tuolloin annettuna. Kertoo myös jotain rokotehaittojen määrästä ja vakavuudesta nuo luvut.
 
"Haittavaikutus arvioidaan vakavaksi, jos se on: johtanut kuolemaan, hengenvaaraan, sairaalahoitoon tai sen pidentymiseen, aiheuttanut pysyvän vamman, toimintakyvyn laskun tai synnynnäisen epämuodostuman."

4 846 697:ää annettua pistosta ja niistä tehty 1769 vakavaa haittavaikutusilmoitusta. Tuolla taisi olla, että vakavia haittavaikutusilmoituksia on suhteessa lieviin reilummin koska priorisoivat tietysti vakavat lievien edelle. Tietysti myös harva lähtee tekemään mitään ilmoitusta käden puutumisesta jne.

Eli vakava haittailmoitus on tehty noin kerran 2740:stä. Onko se sitten paljon vai vähän?

Kiitos tosta viestin loppuosasta.

Mutta tähän. Kun ynnätään, että porukasta ehkä 90% käyttää maskeja, kaikki mediat on täynnä tätä koronapakokauhua ja pelonlietsontaa.

Meillä on reipas 100k ihmistä saanut koronatartunnan. Mun tuntemista ihmisistä sen on saanut noin 10. Kaikki oireettomia ja altistuneet eivät ole saaneet tartuntaa. Me emme tiedä moniko noista reilusta 100k ihmisestä on oireettomia. Kuitenkin, tosta porukasta 1% on kuollut kyseiseen tautiin ja leijonan osa tuosta prosentista on tätä vanhempaa väestöä, jolle keuhkokuume on todella vaarallinen sairaus kuten se voi olla työikäisillekin.

Miksi ottaa rokote etenkin, jos niistä tulee enemmän todistettuja ja kovia haittavaikutuksia kuin kuolleita on lukumäärällisesti? Ok, piikin saaneita on enemmän mutta silti. Haluatko ottaa riskin asian suhteen?

Nythän puhutaan kuinka 20-40 vuotiaiden keskuudessa nämä koronatartunnat on yleisiä. Ok, koko ajan on sanottu, että perusterveille kansalaisille ja nuorille se tauti ei ole flunssaa/influenssaa kummempi, mutta SILTI rummutetaan, että rokote on saakelin tärkeä ja hyvä ottaa.

Rokotteen ottanut voi saada tartunnan yhtälailla, joten mitäs tässä sit pitäs tehdä ja uskoa?

Ja kaiken tämän varjolla ajetaan rokotepassihommaa läpi, mikä eriarvoistaa ihmisiä ja vie vapautta jos (kun) se tänne tuodaan.

Tässä ei ole kyse enää ihmisten suojelemisesta vaan mun silmissä jostain aivan muusta. Ehkä se selviää meille seuraavien kuukausien tai vuosien aikana. Tiedä häntä.
 
Tieteessä on lähtökohtaisesti usein monta vaihtoehtoa, mutta tieteellisellä tutkimuksella päädytään niihin todennäköisimpiin lopputulemiin. Ei ole hyvä tuudittautua tasapuolisuusharhaan. Ei esim. Maria Nordinin kertomukset koronasta ja rokotteista ole yhtä päteviä kuin Anthony Faucin, vaikka kuinka haluaisi ajatella sitä toista vaihtoehtoa.

En tiedä mistä Maria Nordin (kuka hän on?) puhuu, mutta Anthony Fauci on yrittänyt omin keinoin saada useaan otteeseen erilaisia rokotteita vietyä läpi 2000-luvulla, mutta se on torpattu, koska aine on ollut niin paskaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Vastuuttominta vaihtoehtopiireiltä on mennä tarjoamaan jotain omia hoitomenetelmiä koronaan tai ylipäätään mihinkään sairauteen, koska aina on se riski, että joku alkaa uskoa niihin ja vaarantaa jollain hopeavedellä tai kloriinilla jopa oman lapsensa terveyden. Vaikka auktoriteetteja ja asiantuntijoita kohtaan saa ja pitääkin olla myös kriittinen, niin jotenkin uskomatonta viime vuosina on ollut se, miten sosiaalinen media on nakertanut salaliittoteoreetikoiden medianlukutaitoa. Virallisia kanavia kyllä kritisoidaan, mutta jonkun nimettömän lähteen, noin 5-vuotiaan editointitaidoilla, tehty video väitteineen niellään totuutena. Oikeastaan koko Qanon-ilmiö perustui tähän ilmiöön - somehuhujen muokkaamaan uuteen kuvaan todellisuudesta ja vihollisesta.

Kyllä koronavirus ja pandemia on totisinta totta. Jo Italian ja USA:n vuoden 2020 sairaalakaaosten pitäisi kertoa selvää kieltään siitä, ettei kyseessä ole tavallinen influenssavirus. Tämä näkyi erittäin selvästi varsinkin kaikissa niissä maissa, missä kausittaiset hengitystieinfektiot eivät ole kovin tavallisia. Pandemian ympärillä on vielä paljon selvitettävää eikä kaikki ole ihan putkeen toki mennyt. Jos jotain kyseenalaistaisin, on viruksen alkuperä. Bioaseiden kehittely kun ei ole mitään mielikuvituksen tuotetta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Pandemian ympärillä on vielä paljon selvitettävää eikä kaikki ole ihan putkeen toki mennyt. Jos jotain kyseenalaistaisin, on viruksen alkuperä. Bioaseiden kehittely kun ei ole mitään mielikuvituksen tuotetta.

No tämähän on kaiken alku ja juuri. Kaikki tietää, että virus on lähtenyt laboratoriosta liikkeelle ja se ei ole ollut vahinko.
 
Uskotko itse noihin juttuihisi oikeasti?

Been there, done that.

Mä toivon, että sulle tai kenellekään muullekaan ei tule tätä koronavirusta tai mitään tauteja/haittavaikutuksia rokotteista, jotka vaikeuttaa tulevaisuudessa sun tai sun läheisten elämää.

Mutta mä itse suhtaudun ja tulen aina suhtautumaan kriittisesti asioihin, ja vielä kriittisemmin sen vuoksi, kun tätä hommaa viedään mitä ihmeellisimmillä asioilla eteenpäin.
 
Mutta tähän. Kun ynnätään, että porukasta ehkä 90% käyttää maskeja, kaikki mediat on täynnä tätä koronapakokauhua ja pelonlietsontaa.
...
Miksi ottaa rokote etenkin, jos niistä tulee enemmän todistettuja ja kovia haittavaikutuksia kuin kuolleita on lukumäärällisesti? Ok, piikin saaneita on enemmän mutta silti. Haluatko ottaa riskin asian suhteen?
En nyt ole mikään asiantuntija, mutta voisin kuvitella, että kun normaali arki alkaa rullaamaan niin rokotesuoja vähentäisi sairaaloiden taakkaa, koska oireet olisivat mitä luultavemmin lieviä vaikka ehkä useampi ihminen koronalle altistuisikin.

Ymmärrän toki riskiajattelun rokotteesta. Moni ajattelee koronarokotteen haitoista lukiessaan, että: "Tämähän tapahtuu tietenkin minulle, jos otan tuon rokotteen." Tämän myötä se jää sitten ottamatta, koska pelkää liikaa. Itsekin sitä alussa epäilin.
 

theZ

Jäsen
Miksi ottaa rokote etenkin, jos niistä tulee enemmän todistettuja ja kovia haittavaikutuksia kuin kuolleita on lukumäärällisesti? Ok, piikin saaneita on enemmän mutta silti. Haluatko ottaa riskin asian suhteen?

Nythän puhutaan kuinka 20-40 vuotiaiden keskuudessa nämä koronatartunnat on yleisiä. Ok, koko ajan on sanottu, että perusterveille kansalaisille ja nuorille se tauti ei ole flunssaa/influenssaa kummempi, mutta SILTI rummutetaan, että rokote on saakelin tärkeä ja hyvä ottaa.

Rokotteen ottanut voi saada tartunnan yhtälailla, joten mitäs tässä sit pitäs tehdä ja uskoa?

Ja kaiken tämän varjolla ajetaan rokotepassihommaa läpi, mikä eriarvoistaa ihmisiä ja vie vapautta jos (kun) se tänne tuodaan.

Tässä ei ole kyse enää ihmisten suojelemisesta vaan mun silmissä jostain aivan muusta. Ehkä se selviää meille seuraavien kuukausien tai vuosien aikana. Tiedä häntä.

On mielestäni aika selvää näyttöä siitä, että koronan levitessä hallitsemattomasti kuolemantapausten ja vakavien haittojen määrä yhteiskunnalle on selvästi suurempi kuin rokotteista johtuvien haittojen. Tietysti jossain vaiheessa tullaan siihen pisteeseen ja joidenkin yksittäistapausten osalta ollaan jo siinä pisteessä missä elintavoista johtuen koronarokotteesta saatava hyöty yksilölle ei ole riittävän suuri suhteessa rokotteesta saatavaan mahdolliseen haittaan. Suomessa ainakin on onneksi vielä vapaus valita. Jos asut Lapissa yksinään jossain keskellä ei mitään ja joku tuo sulle aina elintarvikkeet kotiin oven taakse niin ei siinä varmasti kyseisen yksilön kannalta ole mitään hyötyä ottaa rokotetta. Tuossa ääritapauksessa ei tosin yhteiskunnankaan kannalta. Jokainen saa punnita itse oman tilanteensa. On paljon ihmisiä, joille korona ei lähtökohtaisesti ja todennäköisyyksien pohjalta ole mikään hengenvaarallinen tauti edes sen saadessaan puhumattakaan vaarallisuudesta jos huomioidaan todennäköisyydet saada koronatartunta.

Yhteiskunnallisesti on kuitenkin järkevää yrittää pysäyttää tämä korona ja myöskin ne hyväkuntoiset voivat kantaa kortensa kekoon ottamalla rokotteen. Toisaalta koko ajan tulee erilaisia variantteja jotka voivat olla vaarallisempia myös niille ryhmille joille jo tiedossa olevat variantit eivät vaarallisia ole. Tietysti mikään ei todista sitäkään, että rokotteilla olisi niitä vastaan enää suojaa. Sitä suuremmalla syyllä koronan leviäminen olisi syytä pysäyttää asap. Rokotepassihomma eriarvoistaa ihmisiä ja sen kanssa pitää olla tarkkana miten sitä käytetään ja missä sitä vaaditaan. Ei mun mielestä ole mitenkään kohtuutonta vaatia rokotepassia jos matkustelet ympäri maailmaa ja siten potentiaalisesti levität tautia. Rokotepassin käytöstä toki pitää luopua tulevaisuudessa jos ja toivottavasti kun tilanne paranee.
 
En nyt ole mikään asiantuntija, mutta voisin kuvitella, että kun normaali arki alkaa rullaamaan niin rokotesuoja vähentäisi sairaaloiden taakkaa, koska oireet olisivat mitä luultavemmin lieviä vaikka ehkä useampi ihminen koronalle altistuisikin.

Ymmärrän toki riskiajattelun rokotteesta. Moni ajattelee koronarokotteen haitoista lukiessaan, että: "Tämähän tapahtuu tietenkin minulle, jos otan tuon rokotteen." Tämän myötä se jää sitten ottamatta, koska pelkää liikaa. Itsekin sitä alussa epäilin.

Mutta tässähän se homman juoni onkin. Ei nuoret sairastu tuohon vakavasti tai tarvitse sairaalahoitoa. Ja meillä tässä maassa riittää sitä oikeasti ihan riittävästi, mutta mediassa kerrotaan täysistä saleista, kun halutaan ihmisten pysyvän kotona.

Mulla on ajatus rokotteesta niin riskin takia ja toisekseen sen takia, että en ota stressiä tosta viruksesta. Tappais saatana pystyyn, niin vois ehkä aiheuttaa stressiä. Jos se meikäläiseen joskus osuu ja vaikka tappaa, niin ruumis multiin vaan. Se on mun kohtaloni. Itsekästä ajattelua, mutta loppuviimein me kaikki ajatellaan vain itseämme.
 
Mutta tässähän se homman juoni onkin. Ei nuoret sairastu tuohon vakavasti tai tarvitse sairaalahoitoa. Ja meillä tässä maassa riittää sitä oikeasti ihan riittävästi, mutta mediassa kerrotaan täysistä saleista, kun halutaan ihmisten pysyvän kotona.

Mulla on ajatus rokotteesta niin riskin takia ja toisekseen sen takia, että en ota stressiä tosta viruksesta. Tappais saatana pystyyn, niin vois ehkä aiheuttaa stressiä. Jos se meikäläiseen joskus osuu ja vaikka tappaa, niin ruumis multiin vaan. Se on mun kohtaloni. Itsekästä ajattelua, mutta loppuviimein me kaikki ajatellaan vain itseämme.

Kyllä ne nuoretkin voivat siihen sairastua vakavasti. Tai no, ehkä ne onkin vaan mukana salajuonessa kertomassa sitä tarinaa siitä, miten ovat olleet viikkoja sairaalassa.

Toivottavasti et hakeudu myöskään sairaalahoitoon, jos joskus iskee.
 
Rokotepassihomma eriarvoistaa ihmisiä ja sen kanssa pitää olla tarkkana miten sitä käytetään ja missä sitä vaaditaan. Ei mun mielestä ole mitenkään kohtuutonta vaatia rokotepassia jos matkustelet ympäri maailmaa ja siten potentiaalisesti levität tautia. Rokotepassin käytöstä toki pitää luopua tulevaisuudessa jos ja toivottavasti kun tilanne paranee.

Jos halutaan takaisin kohti normaalia, niin rokotepassi ei ole ratkaisu siihen. Asiat eivät palaa enää normaaleiksi siinä vaiheessa.

No, tämä on salaliittoketju. Nyt puhutaan koronasta ja mun mielipiteiden aiheuttamasta keskustelusta, joka on mun mielestä ihan hyvää ollut.

Mun ei ainakaan kenenkään kanssa tarvitse riidellä asioista tai asiasta. Mä olen itse tollasta passia tmv. vastaan, koska niitä oletettavasti tullaan käyttämään meitä ihmisiä vastaan väärin. Sit se vaan maalataan sellaiseksi, että "tämähän on hyvä juttu", kuinka nyt on käymässä.
 

theZ

Jäsen
Jos halutaan takaisin kohti normaalia, niin rokotepassi ei ole ratkaisu siihen. Asiat eivät palaa enää normaaleiksi siinä vaiheessa.

No, tämä on salaliittoketju. Nyt puhutaan koronasta ja mun mielipiteiden aiheuttamasta keskustelusta, joka on mun mielestä ihan hyvää ollut.

Mun ei ainakaan kenenkään kanssa tarvitse riidellä asioista tai asiasta. Mä olen itse tollasta passia tmv. vastaan, koska niitä oletettavasti tullaan käyttämään meitä ihmisiä vastaan väärin. Sit se vaan maalataan sellaiseksi, että "tämähän on hyvä juttu", kuinka nyt on käymässä.

Kuten kirjoitinkin, niin en minäkään ole sillä kannalla, että rokotepassin tulisi jäädä pysyväksi ratkaisuksi. Tässä nykyhetkessä se on vaan vielä perusteltavissa oleva ja järkeväkin ratkaisu. Sen käytöstä pitää mielestäni luopua heti, kun se ei enää ole perusteltua.

Minäkin mietin rokotteen ottamista pitkään mutta aika on nyt ensimmäiselle rokotteelle varattu. Omat perustelut eivät niinkään liittyneet vakavien haittojen pelkoon, mutta elämäntavoistani (sosiaaliset kontaktit, julkisilla paikoilla liikkuminen, matkustaminen) johtuen mieluummin annoin ajan vähän kulua jotta saadaan enemmän dataa haittavaikutuksista, eri valmisteiden tehosta ja muusta. Nyt elämä alkaa näyttää siltä, että nuo kontaktit töiden puolesta lisääntyvät loppuvuodesta ja vuoden ajalta alkaa olla jo dataa haittavaikutuksista ja eri valmisteiden tehoista niin nyt oli sopiva aika mennä rokotettavaksi. Omia valintojahan nämä. Pystyn myös kunnioittamaan omaa valintaasi olla ottamatta rokotetta (jos se valintasi oli/on) vaikka osa ihmisistä voi sitä valintaa pitää vastuuttomana.

Edit: haittojen pelkoon -> vakavien haittojen pelkoon
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No voi, mutta se todennäköisyys on häviävän pieni edelleenkin.
Juu, mutta todennäköisyys saada rok otteesta vakava sivuvaikutus on vielä pienempi. Rokotteen saaneita tiedän todella suuren määrän ja kukaan ei ole oikein raportoinut mitään vakavaa. Muutamalla on noussut kuumetta päiväksi ja kuntoilu ei ihan samalla tavalla ole heti onnistunut. Kuitenkaan ei ole tullut samanlaisia ongelmia kuin esimerkiksi äidilleni joka joutui sairaalaan, koska ei pystynyt puhumaan heikkovointisuutensa takia ja tarvitsi nesteytystä, sekä lisähappea. Sitten yhdellä kaverilla on keuhkoissa arpia koronan takia.
 
Omat perustelut eivät niinkään liittyneet haittojen pelkoon, mutta elämäntavoistani (sosiaaliset kontaktit, julkisilla paikoilla liikkuminen, matkustaminen) johtuen mieluummin annoin ajan vähän kulua jotta saadaan enemmän dataa haittavaikutuksista, eri valmisteiden tehosta ja muusta. Nyt elämä alkaa näyttää siltä, että nuo kontaktit töiden puolesta lisääntyvät loppuvuodesta ja vuoden ajalta alkaa olla jo dataa haittavaikutuksista ja eri valmisteiden tehoista niin nyt oli sopiva aika mennä rokotettavaksi. Omia valintojahan nämä. Pystyn myös kunnioittamaan omaa valintaasi olla ottamatta rokotetta (jos se valintasi oli/on) vaikka osa ihmisistä voi sitä valintaa pitää vastuuttomana.

Niin ja voin mäkin sen piikin ottaa jahka aikaa kuluu. Katsotaan mitä tässä tapahtuu. Ei mulla ole kiire matkustamaan tai minnekkä muualle.
 

Tuamas

Jäsen
Mutta mä itse suhtaudun ja tulen aina suhtautumaan kriittisesti asioihin, ja vielä kriittisemmin sen vuoksi, kun tätä hommaa viedään mitä ihmeellisimmillä asioilla eteenpäin.

Kommunikointisi tässä ketjussa ei tue edes vähää alusta tätä väitettäsi.

Ei se ole mitään kriittisyyttä, että ollaan eri mieltä kuin ”virallinen linja”, ihan vaan koska ”ollaan kriittisiä”, se on vain lammasmaista höpönassuisuutta.

Sinulla on hirveä bias uskoa kaikkia sakeitakin sakeampia ”todisteita”, ihan vaan koska ne tukevat narratiiviasi.

Et sinä ole mikään suuri kriittinen ajattelija, vaan salaliittohöpönassuilun syvään kaivoon pudonnut lammas.

Edit.
Sana kriittisyys on yksi nykymaailman väärinymmärretyimpiä sanoja, kuten tämäkin ketju viime päiviltä osoittaa.

Ei se ole kriittisyyttä, että ollaan eri mieltä ja uskotaan kaikki soopa mikä tukee omaa narratiivia/maailmankuvaa ja on vastaan yleistä narratiivia, vaan se, että suhtaudutaan tietoon kriittisyydellä ja varmennetaan/kumotaan se lähdekriitisyyttä hyväksikäyttäen useammasta eri lähteestä.

Ja nämä lähteet eivät pääsääntöisesti ole videomuodossa, jos muodostat mielipiteesi youtube-videoiden perusteella, olet todennäköisesti pudonnut salaliittohöpönassuilun kuoppaan.
 
Viimeksi muokattu:

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
En tiedä mistä Maria Nordin (kuka hän on?) puhuu, mutta Anthony Fauci on yrittänyt omin keinoin saada useaan otteeseen erilaisia rokotteita vietyä läpi 2000-luvulla, mutta se on torpattu, koska aine on ollut niin paskaa.
Taas tämmöinen "tyypit kirjoittaa nettiin" tai "youtubesta näin" tyylinen heitto. Olisko jotain ihan oikeaa faktaa niistä useasta tapauksesta kun Anthony Fauci on yrittänyt saada rokotteita läpi? Mitäköhän tauteja vastaan? Kyllä minun mielestäni pitäisi pystyä pikkasen jollain tapaa perustelemaankin näitä heittoja ettein niitä vaan tipu jostain internetsin syövereistä ja sitten julistetaan suurena totuutena. Sinulla on aivan oikein oikeus omiin mielipiteisiisi mutta kyllä nyt jo pikkuhiljaa jotain konkretiaakin kaipaisi. Jos sitä jostain löytyisi.
 

theZ

Jäsen
Juu, mutta todennäköisyys saada rok otteesta vakava sivuvaikutus on vielä pienempi. Rokotteen saaneita tiedän todella suuren määrän ja kukaan ei ole oikein raportoinut mitään vakavaa. Muutamalla on noussut kuumetta päiväksi ja kuntoilu ei ihan samalla tavalla ole heti onnistunut. Kuitenkaan ei ole tullut samanlaisia ongelmia kuin esimerkiksi äidilleni joka joutui sairaalaan, koska ei pystynyt puhumaan heikkovointisuutensa takia ja tarvitsi nesteytystä, sekä lisähappea. Sitten yhdellä kaverilla on keuhkoissa arpia koronan takia.

Ensimmäinen lause on ehdottomasti totta. Näissä jälkimmäisissä tuodaan esiin sitä omakohtaista kokemusta. Mä en taas vastaavasti tunne ketään, joka olisi koronasta saanut vakavia oireita tai joutunut edes sairaalahoitoon. Sen sijaan tunnen yhden, jolla koronarokotteen jälkeen on alkanut ajoittain toistuvat pyörtymiseen johtavat huimauskohtaukset joita edelleen tutkitaan ja mm. ajokortti on vaakalaudalla. Ajoituksen osalta yhteys koronarokotteeseen on selkeä, mutta en suoraan väitä sen johtuvan siitä. Tästä huolimatta haluan painottaa tuota lainaamani tekstin ensimmäistä lausetta. Kokonaisuutena koronarokotteen ottaminen on lähes aina järkevin ratkaisu mutta on ihan inhimillistä, että ihmiset katsovat lähipiiriinsä. Rokotteen saaneiden osalta tuntemistani ihmisistä suuruusluokka on satoja ihmisiä ja koronan sairastaneita lähipiiristä tai lähipiirin lähipiiristä n. parikymmentä joista suurin osa oli keski-ikäisiä tai sen ylittäneitä ja osa jopa riskiryhmään kuuluvia mutta silti tauti sairastettiin lievänä.

Ymmärrän, ettei tällaisten kokemusten tuomista julkisuuteen katsota järkeväksi, koska se hyvin todennäköisesti lisää rokotekriittisyyttä ja kokonaisuuden kannalta hyvä rokotekattavuus on tärkeää. Media on aika hiljaa ollut näistä haittavaikutuksista, vaikka klikkausten kannalta meheviä yksittäistapauksia varmasti riittäisi. Tässä tapauksessa vaikeneminen on mielestäni järkevää ja vastuullista. Silti esim. täällä keskustelupalstalla asioista pitää saada puhua niiden oikeilla nimillä halutessaan. Viisaammat saavat päättää mikä tässä yhteiskunnallisesti viestinnän osalta on se kokonaisuuden kannalta järkevin ratkaisu. Mediat aika vähän ovat nostaneet myöskään esiin tarinoita toisesta päästä eli näitä "ei minulle tullut koronarokotteesta mitään"-tarinoita. Koska jos niitä näkyisi, niin silloin huonoja kokemuksia omaavatkin todennäköisemmin vaatisivat ääntään kuuluviin myös iltapäiväpaskojen sivuilla ja jos se evättäisiin niin taustalla alkaisi "salaliittoteorioita" syntyä. Nyt tuo linjaus tuntuu olevan, että viranomaiset ja asiantuntijat kertovat faktat faktoina ja mitään kokemuspohjaista tarinointia läpi päästetään aika vähän. Edelleen tähän omaan viestiini viitaten painotan: olen kokemuspuolen osalta merkittävässä vähemmistössä sen osalta miten tunnen haittavaikutuksista kärsineitä ihmisiä korona vs rokotteet. Jos tuo mainittu haittavaikutus edes rokotteesta johtuu.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Jeps, eli vallan vahtikoira, kaikkien perseilyiden paljastaja, mm. Venäjällä vainottu ja monessa muussa maassakin hengenvaarallinen ammatti, eli toimittaja on sitten kollektiivisesti koko ammattikuntana siirtynyt Suuren Koronasalaliiton leipiin. Niin Jew York Times, kuin Tohmajärven Sanomat, kuin Hesari.
 
Olisko jotain ihan oikeaa faktaa niistä useasta tapauksesta kun Anthony Fauci on yrittänyt saada rokotteita läpi? Mitäköhän tauteja vastaan? Kyllä minun mielestäni pitäisi pystyä pikkasen jollain tapaa perustelemaankin näitä heittoja ettein niitä vaan tipu jostain internetsin syövereistä ja sitten julistetaan suurena totuutena.

Netti on täynnä tietoa. Ala kaivamaan, kun kerta kiinnostaa. :)

Mä olen infonnut kantani jo moneen kertaan ja muita se tuntuu hiertävän.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eihän näitä salaliitto-jästipäitä voi kuin ihmetellä suu auki. Aikamme vitsaus. Koronaviruksen ohella, mutta siihen on rokotus.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Netti on täynnä tietoa. Ala kaivamaan, kun kerta kiinnostaa. :)

Mä olen infonnut kantani jo moneen kertaan ja muita se tuntuu hiertävän.
Se on tietenkin jokaisen itse päätettävissä, että kannattaako ihan kaikkea netissä olevaa "tietoa" uskoa kritiikittömästi. Onko mielestäsi maapallo litteä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös