Kokoomus

  • 1 507 565
  • 12 660

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tässä on kiinnostuneille tiiviisti koottuna (osa linkeissä) Kokoomuksen vaikuttajien näkemyksiä Pihan pamfletista. Ja niille, joiden mielestä pamflettia ei tulisi kritisoida vastaan, miksi Piha sen sitten julkaisi, jos ei keskustelua halua?


Jan Vapaavuoren näkemys on hyvin samanlainen kuin moni muu asian kokee:

"Minulla ei - liberaalimman, suvaitsevaisemman ja kansainvälisemmän Helsingin vahvana puolestapuhujana - ole ollut mitään ongelmia minkään kokoomusfraktion kanssa".
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tässä on kiinnostuneille tiiviisti koottuna (osa linkeissä) Kokoomuksen vaikuttajien näkemyksiä Pihan pamfletista. Ja niille, joiden mielestä pamflettia ei tulisi kritisoida vastaan, miksi Piha sen sitten julkaisi, jos ei keskustelua halua?


Jan Vapaavuoren näkemys on hyvin samanlainen kuin moni muu asian kokee:

"Minulla ei - liberaalimman, suvaitsevaisemman ja kansainvälisemmän Helsingin vahvana puolestapuhujana - ole ollut mitään ongelmia minkään kokoomusfraktion kanssa".
No tässähän Häkkänen osallistuu keskusteluun juuri oikein, eli vastaa Pihan kritiikkiin perustellen. Itse kritisoin nimenomaan täälläkin paljon esitettyä vihervassittelua ilman mitään pohjaa.

Häkkänen näköjään tulkinnut pamfletin pitkälti kuten itsekin aiemmin päivällä: Pihan omasta kriisistä syntynyt purkaus. Vaikka tämä keissi meni häneltä aika vihkoon, edustaa hän minulle noin muuten edelleen kokoomuslaisuutta ihan mainiosti.

Miksi muuten hänen ehdokkuus synnytti niin suuren vastustuksen? Oliko henkilökysymys, vai alkoiko vastustus vasta Pihan kahtiajakopuheiden jälkeen, hän kai niitä puhui jo mm. valintakokouksessa? Vartiainen voisi arvojensa puolesta saada ihan samanlaisen leiman, mutta ei ole saanut. Varmaankin osannut toimia rakentavammin?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Miksi muuten hänen ehdokkuus synnytti niin suuren vastustuksen? Oliko henkilökysymys, vai alkoiko vastustus vasta Pihan kahtiajakopuheiden jälkeen, hän kai niitä puhui jo mm. valintakokouksessa? Vartiainen voisi arvojensa puolesta saada ihan samanlaisen leiman, mutta ei ole saanut. Varmaankin osannut toimia rakentavammin?

Pihan käyttäytyminen. Hän asemoi vastustajikseen osan Kokoomusta ja Kokoomuksen säännöt ja demokratian. Rydmanin ilmoittautuminen ehdokkaaksi oli Pihalle tyrmäys, koska Orpo ei mennyt väliin ja kieltänyt Rydmania. Ilmeisesti muutama kokoomusvaikuttaja teki työtä sen puolesta, että Orpo olisi Rydmanin tyrmännyt, mutta Orpo ei tähän suostunut. Hänen taustansa on Turun piirijärjestössä piirin työntekijänä, joten hän tuntee säännöt, yhdistyslain ja oikeusvaltionkin periaatteet.

Pihan luoma asetelma oli alusta asti käsittämätön.
 
Piha heitettiin pihalle ja kävi nyt ilmeisesti vielä lyömässä oven kiinni perässään.

Ihme homma alunperinkin että ehdokkaita piti etsiä alelaarista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Ihme homma alunperinkin että ehdokkaita piti etsiä alelaarista.
Pihahan ei nimenomaan ollut alelaariehdokas, vaan pidettiin hyvänä torjuntana Sinnemäkeä ja vihreitä vastaan. Toki lopputulos oli Pihan jäätyä pois vieläkin parempi kokoomuksen ja Helsingin kannalta, mutta olisi kyllä vaalivoittoon puolueen Stadissa vienyt.

Atte Kaleva vielä persuihin, niin poistuisi molemmilta laidoilta kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
...Kaleva nyt on jo vähän vastenmielinen tapaus. Minua ei haittaisi, vaikka persuihn loikkaisikin.

Millä lailla vastenmielinen? Harvinaisen suorasanainen tyyppi poliitikoksi esimerkiksi Naton suhteen. Vaalien aikaan lähetin hänelle tekstarin, jossa kysyin täysin johdattelematta hypoteettista tilannetta jossa hän sai valita yhteistyötahoja antamistani vaihtoehdoista.

Vastaus tuli nopeahkosti ja täsmälleen siinö muodossa kuin sen halusin saada. Ei mitään "politiikassa täytyy tehdä kaikkien kanssa plaaplaaplaa ja tilannesidonnaisuus ynnä muuta shittiä".

Enemmän ehdokkaita, joiden kortit ovat avoimesti esillä. Sellaisia kuin Atte Kaleva.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Atte Kaleva vielä persuihin, niin poistuisi molemmilta laidoilta kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Atte Kaleva on nostanut esille ainakin nämä asiat viime vuosina:

* Koko EU:n laajuinen turvapaikkajärjestelmän
* Maahantulon edellytyksiin vaikutetaan pisteytysjärjestelmällä
* Maahanmuutto on hyvä asia, jos se hyödyttää Suomea kansantaloudellisesti
* On EU-myönteinen
* Pitävää koulutusta tärkeänä
* Toivoo suvaitsevaisuuttaan kuuluttavilta hieman suvaitsevaisuutta
* Kokoomus löytää helpommin perussuomalaisten kanssa yhteisen sävelen EU-politiikasta kuin vasemmistopuolueiden kanssa talouspolitiikasta.
* Suomi NATO:n jäseneksi
* Suomettumisen aika tarkasteluun, jotta se ei tapahdu uudestaan
* Kansalissosialisteja pidetään uhkana, mutta ei kommunisteja, vaikka jälkimmäisellä on edustus valtiopäivillä
* Tarvitaan oikeistokoalitio vasemmistoblokin vastavoimaksi

Kalevan arvoja
ovat yksilön vapaus ja vastuu, länsimainen liberaali demokratia, oikeusvaltioperiaate ja kaikille kuuluvat ihmisoikeudet. Käytännössä samat kuin Kokoomuksen.

Ei noilla ehkä persuihin pääsisi, mutta Kokoomuksessa on hyvä jatkaa. Kaleva on itse tehnyt itsestään vihervasemmiston maalin, koska sillä suunnalla hermostuttiin erityisesti sloganista "Helsinki ilman kommunisteja". Se oli hyvä heitto, kuten aikanaan totesin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tässähän Häkkänen osallistuu keskusteluun juuri oikein, eli vastaa Pihan kritiikkiin perustellen. Itse kritisoin nimenomaan täälläkin paljon esitettyä vihervassittelua ilman mitään pohjaa.

Vihervassarittelu olisi helpompi tuomita jos Piha ei olisi itse esim. Häkkäsen kohdalla syyllistynyt hieman isommalla levikillä oikeistopopulistitteluun. Ja tämä ihan Pihan vihervassaritteluun syyttömältä nimimerkiltä joka on pyrkinyt tuomaan esille nimenomaan niitä Pihan pamfletin asiaosaston epäkohtia ja ristiriitoja. Jostain syystä sekin herätti närää ainakin kahdesta syystä: a) Ei saa lukea liian tarkkaan, ja b) kritiikkiä esittänyt tutkija käytti aikaansa ihan vääriin asioihin kun olisi pitänyt kommentoida jotain ihan muuta. Ei ole helppoa...

Eikä tämä sinulle henkilökohtaisena päänaukomisena arvon @Jymäkkä , olet vahva asiakirjoittaja enkä pienestä kärkevyydestä huolimatta yritä haastaa riitaa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Piha heitettiin pihalle ja kävi nyt ilmeisesti vielä lyömässä oven kiinni perässään.
Pyydän korjaamaan jos olen väärässä, mutta Kirsi Pihaa ei mielestäni ole heitetty mistään pihalle, ei tähän pormestariehdokaskuvioon liittyen eikä muulloinkaan. Kaikki Pihan vetäytymiset ovat olleet hänen omasta aloitteestaan tapahtuneita, mitä poliittisiin tehtäviin ja ehdokkuuksiin tulee.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Millä lailla vastenmielinen? Harvinaisen suorasanainen tyyppi poliitikoksi esimerkiksi Naton suhteen. Vaalien aikaan lähetin hänelle tekstarin, jossa kysyin täysin johdattelematta hypoteettista tilannetta jossa hän sai valita yhteistyötahoja antamistani vaihtoehdoista.

Vastaus tuli nopeahkosti ja täsmälleen siinö muodossa kuin sen halusin saada. Ei mitään "politiikassa täytyy tehdä kaikkien kanssa plaaplaaplaa ja tilannesidonnaisuus ynnä muuta shittiä".

Enemmän ehdokkaita, joiden kortit ovat avoimesti esillä. Sellaisia kuin Atte Kaleva.
Mä näen jotenkin persuhenkisenä. Toki hänellä ymmärrettävästi varmaan suuret ennakkoluulot arabiperäisiin maahantulijoihin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
* Kansalissosialisteja pidetään uhkana, mutta ei kommunisteja, vaikka jälkimmäisellä on edustus valtiopäivillä
Ketkä näítä kommunisteja Kalevan mukaan ovat? Ilmeisesti Honkasalo ja Marin? Samalla tavalla kai Atte Kaleva on sitten kansallissosialisti.

Kalevalla on ihan pointti joissain asioissa - kuten toitkin esille -, itselleni hän vain näyttäytyy raskaana persoonana, joka flirttailee persujen kanssa pelaten identiteettipolitiikkaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Mä näen jotenkin persuhenkisenä. Toki hänellä ymmärrettävästi varmaan suuret ennakkoluulot arabiperäisiin maahantulijoihin.

Niin. Näet PERUSTELLUSTI ja RAJALLISESTI sekä JOHDONMUKAISESTI ja AVOIMESTI maahanmuuttokriittisen ihmisen persuhenkisenä, vaikka tämä on esimerkiksi EU-asioista varsin kaukana persujen oletetusta (minun oletus) yleisimmästä eetoksesta.

Minä ajattelen maahanmuutosta varsin samoin kuin Kaleva. Humanitäärinen maahanmuutto täytyisi olla hallittua ja resurssit tulisi suunnata oikeudenmukaisesti. En tiedä, onko se Kalevan linja, mutta luulen että hänenkin mielestään turvapaikkoja saavien sukupuolijakauma ei tällä hetkellä vastaa meidän käsitystämme siitä, mikä on reilua. Siitä olen varma, että ihmissalakuljettajien bisnekselle hänkin haluaisi laittaa stopin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Niin. Näet PERUSTELLUSTI ja RAJALLISESTI sekä JOHDONMUKAISESTI ja AVOIMESTI maahanmuuttokriittisen ihmisen persuhenkisenä, vaikka tämä on esimerkiksi EU-asioista varsin kaukana persujen oletetusta (minun oletus) yleisimmästä eetoksesta.

Minä ajattelen maahanmuutosta varsin samoin kuin Kaleva. Humanitäärinen maahanmuutto täytyisi olla hallittua ja resurssit tulisi suunnata oikeudenmukaisesti. En tiedä, onko se Kalevan linja, mutta luulen että hänenkin mielestään turvapaikkoja saavien sukupuolijakauma ei tällä hetkellä vastaa meidän käsitystämme siitä, mikä on reilua. Siitä olen varma, että ihmissalakuljettajien bisnekselle hänkin haluaisi laittaa stopin.
Ei ole pelkästään maahanmuuttoasia, vaan esiintyminen mm. somessa vähän sen suuntaista ollut, että voidaan jo ymmärtää, miksi on hänen kohdallaan käytetty termiä oikeistopopulisti. Tosin sanottava, että aseman kohotessa Kaleva on siistinyt käytöstään. Ja kirjoitin tässäkin ketjussa myös, että todellinen karvansa on minulle vielä arvoitus. Siihen nähden toki "vastenmielinen" vahvasti sanottu, mutta se tänhetkinen vaikutelma.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ketkä näítä kommunisteja Kalevan mukaan ovat? Ilmeisesti Honkasalo ja Marin? Samalla tavalla kai Atte Kaleva on sitten kansallissosialisti.

En tiedä, keitä tarkoittaa, mutta esimerkiksi Kontula (vas) on luullakseni listalla. Kontulahan on kertonut olevansa kommari. Mikä noin muuten ei taida Kalevankaan mielestä olla ongelma. Päinvastoin. Ainakin siitä päätellen, että luonnehti vassarien uutta edustajaa, sosialismia korostavaa Suldaan Said Ahmedia : ”Hän ei häpeä olla sitä mieltä mitä on. Kyllä se on kunnioitettavaa.”

Kalevalla on ihan pointti joissain asioissa - kuten toitkin esille -, itselleni hän vain näyttäytyy raskaana persoonana, joka flirttailee persujen kanssa pelaten identiteettipolitiikkaa.

Näin varmaan moni hänet kokee. Lueskelin Kalevan saamaa kritiikkiä, ja joku 90 prosenttia on vihervasemmiston suunnalta tullutta. Sen tarkoitus on mielestäni lähinnä vihervasemmiston oman identiteetin määrittäminen. Varsinkin Ohisalon Vihreille on tärkeää eatää kannattajien valuminen Kokoomukseen, joten Kaleva merkitys on heille tässä.

Kokoomuksen sisällä tilanne on erilainen. Kaleva alleviivaa Kokoomuksen arvoja, ja se riittää. Allekirjoitan Kalevan näkemyksen oikeistokoalition tarpeesta. Ei Suomea saada NATO:n jäseneksi vassarien ja vihreiden voimin. Hyvä jos puolustusopimus USA:n kanssa kyetään pitämään, kun vassarit painostaa hallitusta kohti Venäjän linjaa.

Kaleva on monissa asioissa oikeassa, joten kelpaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei ole pelkästään maahanmuuttoasia, vaan esiintyminen mm. somessa vähän sen suuntaista ollut, että voidaan jo ymmärtää, miksi on hänen kohdallaan käytetty termiä oikeistopopulisti. Tosin sanottava, että aseman kohotessa Kaleva on siistinyt käytöstään. Ja kirjoitin tässäkin ketjussa myös, että todellinen karvansa on minulle vielä arvoitus. Siihen nähden toki "vastenmielinen" vahvasti sanottu, mutta se tänhetkinen vaikutelma.

Minä annan somelle pitkät. Ihan sama mitä tuubaa sinne porukka työntää. Räjäyttäisivät koko paskan (= Twitter) niin maailma olisi laakista kauniimpi paikka.

Oikea elämä ja ihmiset oikeasti ovat toisaalla.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Atte Kaleva on nostanut esille ainakin nämä asiat viime vuosina:

* Koko EU:n laajuinen turvapaikkajärjestelmän

Kalevan näkemyksen mukaan pitäisi perustaa turvapaikan hakua varten keskuksia EU-maiden ulkorajoille tai niiden ulkopuolelle. Ja sieltä käsin valikoida turvapaikanhakijat Eurooppaan, ja palauttaa loput kotimaihinsa.

Näin helppoa se politiikan teko on, kun ei tarvi realiteeteistä välittää ja voi tehdä suunnitelmia pelkästään omista lähtökohdista. Luoda sellaisen mallin, joka sopii itselle.. eli sellainen malli, jossa Suomi saa valita (pisteyttää) itselleen sopivaksi katsovansa määrän sopivaksi katsomiaan turvapaikanhakijoita.

Tuosta EU:n yhteisestä turvapaikkajärjestelmästä on puhuttu vuosia, idea ei ole mitenkään uusi. Valitettavasti tuo on vain kaunis idea, joka ei toimi. Ollaan Turkin ja muiden valtioiden kanssa aika höttöisten järjestelmien solmuissa.

Ei ole löytynyt niitä rajojen ulkopuolisia maita, koihin nuo turvapaikanhakukeskukset saataisiin asiallisesti perustettua. Ei ole löytynyt nykyisin vastaanottavilta ulkorajamailta kykyä ja resursseja perustaa toimivia vastaanottokeskuksia. Eikä ole löytynyt EU:n yhteistä politiikkaa siitä, miten turvapaikanhakijoita kohdellaan EU-maiden välillä tasapuolisesti.

Luvattoman helpolla pääsee poliitikko, joka sanoo, että asia pitää hoitaa EU:n yhteisellä politiikalla. Valitettavasti pakolaiset eivät odottele ja mene tuon toiveen mukaisesti.

Joo. Tiedän, että kritisointi on helppoa ja pitäisi pystyä esittämään parempi vaihtoehto. Voin sen itseasiassa tehdä. Näin helppoa se attekalevalaisessa hengessä on (kun ei tarvi välittää reaalimaailmasta); tehdään EU:n ja EU:n ulkopuolisten valtioiden kanssa kaikkien maailman valtioiden olosuhteet sellaisiksi, ettei kenekään tarvi lähteä omasta maastaan. Silloin koko turvapaikanhakuongelma on selvitetty.

Jos tämä ei kelpaa, ehdotan, että Suomi ottaa vain itse valitsemiaan turvapaikanhakijoita pisteytysjärjestelmän kautta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei ole löytynyt niitä rajojen ulkopuolisia maita, koihin nuo turvapaikanhakukeskukset saataisiin asiallisesti perustettua. Ei ole löytynyt nykyisin vastaanottavilta ulkorajamailta kykyä ja resursseja perustaa toimivia vastaanottokeskuksia. Eikä ole löytynyt EU:n yhteistä politiikkaa siitä, miten turvapaikanhakijoita kohdellaan EU-maiden välillä tasapuolisesti.

Totta. Eivätkä rajamaat EU:n sisällä suostu kokoomaleirinä ottamaan vastaan. EI Suomikaan, ja ymmärrän hyvin.

Jos tämä ei kelpaa, ehdotan, että Suomi ottaa vain itse valitsemiaan turvapaikanhakijoita pisteytysjärjestelmän kautta.

Tähän saatetaan mennä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minä annan somelle pitkät. Ihan sama mitä tuubaa sinne porukka työntää. Räjäyttäisivät koko paskan (= Twitter) niin maailma olisi laakista kauniimpi paikka.

Oikea elämä ja ihmiset oikeasti ovat toisaalla.
Lopusta samaa mieltä. Mutta siitä eri, että olisi yhdentekevää. Kyllä sielläkin vaikutetaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kalevan näkemyksen mukaan pitäisi perustaa turvapaikan hakua varten keskuksia EU-maiden ulkorajoille tai niiden ulkopuolelle. Ja sieltä käsin valikoida turvapaikanhakijat Eurooppaan, ja palauttaa loput kotimaihinsa.

Näin helppoa se politiikan teko on, kun ei tarvi realiteeteistä välittää ja voi tehdä suunnitelmia pelkästään omista lähtökohdista. Luoda sellaisen mallin, joka sopii itselle.. eli sellainen malli, jossa Suomi saa valita (pisteyttää) itselleen sopivaksi katsovansa määrän sopivaksi katsomiaan turvapaikanhakijoita.

Tuosta EU:n yhteisestä turvapaikkajärjestelmästä on puhuttu vuosia, idea ei ole mitenkään uusi. Valitettavasti tuo on vain kaunis idea, joka ei toimi. Ollaan Turkin ja muiden valtioiden kanssa aika höttöisten järjestelmien solmuissa.

Ei ole löytynyt niitä rajojen ulkopuolisia maita, koihin nuo turvapaikanhakukeskukset saataisiin asiallisesti perustettua. Ei ole löytynyt nykyisin vastaanottavilta ulkorajamailta kykyä ja resursseja perustaa toimivia vastaanottokeskuksia. Eikä ole löytynyt EU:n yhteistä politiikkaa siitä, miten turvapaikanhakijoita kohdellaan EU-maiden välillä tasapuolisesti.

Luvattoman helpolla pääsee poliitikko, joka sanoo, että asia pitää hoitaa EU:n yhteisellä politiikalla. Valitettavasti pakolaiset eivät odottele ja mene tuon toiveen mukaisesti.

Joo. Tiedän, että kritisointi on helppoa ja pitäisi pystyä esittämään parempi vaihtoehto. Voin sen itseasiassa tehdä. Näin helppoa se attekalevalaisessa hengessä on (kun ei tarvi välittää reaalimaailmasta); tehdään EU:n ja EU:n ulkopuolisten valtioiden kanssa kaikkien maailman valtioiden olosuhteet sellaisiksi, ettei kenekään tarvi lähteä omasta maastaan. Silloin koko turvapaikanhakuongelma on selvitetty.

Jos tämä ei kelpaa, ehdotan, että Suomi ottaa vain itse valitsemiaan turvapaikanhakijoita pisteytysjärjestelmän kautta.
No eikös tällaiseen malliin ole jo osittain menty kun Kreikka ei EU:n tuella päästä pakolaisia maahansa? Suomessa toki on raja auki Venäjän suuntaan turvapaikanhakijoille, eli eiköhän Putin sinne vielä ohjaa mamuja.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseäni jossain määrin kylmää ajatus että EU:n ulkorajoilla olisi pakolaisleirejä joista parhaat marjat poimittaisiin EU:n sisälle ja loput jätettäisiin kuivumaan leirille. Pakolaisleireillä tuskin on kovin montaa insinööriä, lääkäriä tai tohtoria jotka pisteytettäisiin ja lopulta EU-maat kilpailisivat ketkä saavat heikon sadon parhaat marjat koriinsa.

Toinen kulma asiaan on, kuinka houkutteleva Suomi olisi niille jotka halutaan pois leireiltä. Kieli on vaikea, ei ennestään kovin suurta kohdemaan yhteisöä, ulkomaalaisten työllistyminen on hankalaa. Jos Suomea vertaa ihan mihin muuhun Keski-Euroopan maahan näillä kriteereillä, Euroopassa on paljon monikulttuurisempi yhteisö joka varmasti on houkuttelevampi niille jotka ollaan valmiita ottamaan vastaan leireiltä.

Mihin malli ei oikein anna vastausta siihen, mitä ihmisille jotka ovat lähteneet konfliktin vuoksi pakoon omasta kodistaan ja ovat huonosti koulutettuja, pitäisi tehdä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jostain syystä sekin herätti närää ainakin kahdesta syystä: a) Ei saa lukea liian tarkkaan, ja b) kritiikkiä esittänyt tutkija käytti aikaansa ihan vääriin asioihin kun olisi pitänyt kommentoida jotain ihan muuta. Ei ole helppoa...
Palaan tähän vielä, koska tunnistan itseni kohdasta a):
Tuossa kohdassa keskustelua pointtini oli siis se, että Pihalla voi olla jotain pohjaa sanomisilleen, vaikka oikeistopopulismia ei tekstissä olisikaan kunnolla määritelty, ja käyttäisi sitä yliampuvasti tekstissään. Näistä toki saa ja varmasti pitikin esittää vasta-argumentteja, mutta kannattaa pohtia myös Pihan ajatusta näiden pamfletin puutteiden takana.

Mutta keskustelu on ollut hyvää, kuten politiikkaosastolla yleensäkin. Itselleni lusäksi tapahtumien kulku kirkastunut, ja nimenomaan tämän Pihaan kohdistuneen hyökkäyksen alku. Olin käsityksessä, että olisi alkanut ennen kuin Piha nosti "enon" esiin, mutta olikin toisinpäin, mikä ainakin minulle tekee ymmärrettäväksi jatkotapahtumat. Jos some-kampanja Pihaa kohtaan olisi syntynyt ihan henkilöstä, tilanne olisi erilainen.

Lisäksi rebujen tilanne jenkeissä on niin helvetin masentava, että otan kyllä vakavasti kaikenlaisen saman suuntaan viittaavan kehityksen, vaikka missään nimessä näille ei voi mitään yhtäläisyysmerkkejä vetää, ja väärä hälytys oli muutenkin. Mutta tällaista ajatusten taustalla.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Atte Kaleva vielä persuihin, niin poistuisi molemmilta laidoilta kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Ei Kaleva kyllä persuihin istu. Vähän on liikaa särmiä mukana poliitikoksi, mutta pidän miehen ajatuksista, jotka eivät ole mustavalkoisia. Esimerkiksi se, että turvapaikanhalua kiristettävä, mutta kun sellainen paikka annetaan, niin perheen yhdistäminen on itsestäänselvyys.

Kaleva ainakin varmuudella teki kaikkensa, että Piha ei pormestarikisaan lähtisi. Paikka kansanedustajana aukesi, kun ehdokkaaksi saatiin parlamentissa istuva henkilö. Uskon, että Vartiainen on omalla persoonallisella tyylillään parempi pormestari kuin Piha ja samalla saatiin uusi kansanedustaja, joka valuu jatkossa Kokoomuksen laariin. Muutenkin Vartiainen säilyy aktiivisena toimijana kautensa jälkeen, mutta Piha olisi saattanut taas kadota poliittiselta kentältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös