Feminismi – tasa-arvon asialla?

  • 357 014
  • 2 904

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Näin kun ei ole matsi seurannassa samanaikaisesti ja keskittyminen prosenttilaskuun skarpimpaa, niin tuostahan tulee vähän reilu kolme prosenttia, jos jatkosodassa Suomen miesvahvuus oli 530 000 miestä.
Siinä missä nimimerkki on tunnettu siitä, että hän jaksaa vaahdota muutasta hassusta alaikäisestä jolla on sukupuolensa kanssa haasteita on varsin surkuhupaisaa että 18 000 leimataan pieneksi joukosta. Pisteet kuitenkin prosenttilaskut osumisesta oikeaan.
 
Siinä missä nimimerkki on tunnettu siitä, että hän jaksaa vaahdota muutasta hassusta alaikäisestä jolla on sukupuolensa kanssa haasteita on varsin surkuhupaisaa että 18 000 leimataan pieneksi joukosta. Pisteet kuitenkin prosenttilaskut osumisesta oikeaan.

Noin 400 hakeutui hoitoihin vuosittain. Kuinkahan paljon tuo "muutama hassu" on sitten, jotka kamppailevat. Itsekin totesit, että jutussa ei tarkemmin määritelty, kuinka moni toipui normaalielämään. Ilmeisesti tässä tilanteessa korkeintaan 3 prosentin perusteella voidaan tehdä yleistys ja määritellä koko puolen miljoonan miespopulaatio henkisesti lapsiksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Noin 400 hakeutui hoitoihin vuosittain. Kuinkahan paljon tuo "muutama hassu" on sitten, jotka kamppailevat. Itsekin totesit, että jutussa ei tarkemmin määritelty, kuinka moni toipui normaalielämään. Ilmeisesti tässä tilanteessa korkeintaan 3 prosentin perusteella voidaan tehdä yleistys ja määritellä koko puolen miljoonan miespopulaatio henkisesti lapsiksi.
Jos tuo 400 suhteutetaan teinien määrään, niin ikäluokkien koko on noin 60 000 henkeä ja jos huomioidaan kaikki 13-19 vuotiaat, niin 400 on siitä 0,0009. Siitä vaan vaahtoamaan isosta osasta ja kailottamaan ilman mitään todisteita miten joku kuvittelemasi asia on aiheuttanut valtavan ongelman.

edit: korjasin väärän merkinnän
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Ennen myös lotat kuuluivat Sotiemme veteraanit-käsitteen alle. Suomen sodissa kuoli 2000 siviiliä. Naiset eivät siis joukkona altistuneet läheskään samoille vaaroille kuin miehet. Lotat pidettiin kaukana etulinjasta, minkä veteraanien kertomukset vahvistavat.

Naiset eivät myöskään kotirintamalla tehneet kaikkia perinteisiä miesten töitä niin kuin feministinen nyky-historiankirjoitus väittää. Vanhemmat lapset ja vanhemmat miehet osallistuivat myös, jotka eivät olleet rintamilla.

Eli mielestäsi yhteiskunta kotirintamalla olisi pyörinyt ihan yhtä hyvin kuin mitä pyöri ilman naisiakin. Tämä selvä.
 
Kyllä 400 yhdestä ikäluokasta on 0,66 prosenttia. Tosin kaikki hoitoihin hakeutuvat eivät ole teinejä. Ilmeisesti sinulla on parempi pätevyys kommentoida aihetta kuin nuorisopsykiatrian ylilääkärillä, jos hänen lausuntonsa ei ole minkäänlainen todiste.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kyllä 400 yhdestä ikäluokasta on 0,66 prosenttia. Tosin kaikki hoitoihin hakeutuvat eivät ole teinejä. Ilmeisesti sinulla on parempi pätevyys kommentoida aihetta kuin nuorisopsykiatrian ylilääkärillä, jos hänen lausuntonsa ei ole minkäänlainen todiste.
Mikä on sinun lähteesi sille, että kaikki hoitoon hakeutuneet ovat samasta ikäluokasta. Eli hoitoon hakeutuisi yhteensä teinejä reilu 2000 vuodessa, koska kaikki hoitoon hakeutuvat eivät millään ole samanikäisiä.
 
Mikä on sinun lähteesi sille, että kaikki hoitoon hakeutuneet ovat samasta ikäluokasta. Eli hoitoon hakeutuisi yhteensä teinejä reilu 2000 vuodessa, koska kaikki hoitoon hakeutuvat eivät millään ole samanikäisiä.

Enhän minä niin väittänytkään. Nimenomaan päinvastoin. Googlaamalla löytää kyllä runsaasti linkkejä. Ilmeisesti valtaosa on nuoria aikuisia. Pitkässä juoksussa se menee kuitenkin lähemmäksi 0,06 prosenttia kuin sinun 0,0009 prosenttia. Jälkimmäisellähän kaikki korjaajat olisi käytännössä samasta ikäluokasta.

Tiedä sitten, onko tämä tyttöjen ja nuorten naisten itsensä joksikin muuksi tunteminen painokkaasti suomalainen ilmiö, vaikka jesim. MOT:n jutussa puhutaan yleisesti länsimaista. Esimerkiksi transvestiitti Markus Kuortesaho puhui Markus vastaan maailman Tukholma-jaksossa: "Näitä ruottalaisia naisia mää täällä rehellisyyven nimisä eniten vahtaan. Täällähän on niitä feministejä. Minäkin oon luullu, että vaikka täällä naiset on kauniita, niin ne nimenommaan haluaa olla niin ku miehekkäitä, niin taas meni ihan nurin päin se ajatus. Minä oon luullu, että täällä nimenommaan on semmosia pikkutissisiä akkoja, jotka vettää viimesekki tissit niin ku vöillä, ettei yhtään näkys ja joku polokkatukka ja tennarit ja oikeen mittään sanomattomat kamppeet vaan ei yhtään. Jos täällä näkkee naisen, jolla on jokku harmahtavat pitkät housut ja college-pusero päällä, niin se on ihan varmasti suomalainen s**tana!"

Riittää kun matkustaa Helsingistä Tallinnaan laivalla, niin naiset muuttuvat pukeutumiseltaan huomattavasti naisellisemmiksi. Ehkä syntyvyyden romahtaminen muita länsimaita nopeammin ei siten yllätä.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mutta toivovatko, että heitä nimitellään "lapsiksi"? Minun lähipiirissä ainakin oli sodan käyneitä miehiä, joilla oli tuskansa, mutta työt ja perhe huolehdittiin.
No eivät varmasti, mutta monessa tapauksessa tilanne oli juuri se, että sodan kauhut nähneestä tuli lähipiirilleen taakka tai jopa vaarallinen. En kuitenkaan historian oppikirjassa ihan moista ilmaisua käyttäisi.

Kuten kaikki ihmiset, myös veteraanit ovat yksilöitä. Toiset selviytyivät paremmin sodan jälkilöylyistä kuin toiset, mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö jokaisen sodassa olleen panoksella olisi ollut merkitystä.
 
Eli mielestäsi yhteiskunta kotirintamalla olisi pyörinyt ihan yhtä hyvin kuin mitä pyöri ilman naisiakin. Tämä selvä.

En minä noin kirjoittanut. Hyvin tahallaan väärin ymmärretty. Naisten työtehtävät kyllä laajenivat, mutta tietyt työtehtävät säilyivät edelleen pelkästään "miesten töinä". Paikallishistorioissa on kuvauksia esimerkiksi sahoilta ja uitoista, missä näin oli. Uitossa fyysisesti raskaat työt tekivät vanhempien poikien ja venhempien miesten lisäksi rintamapalveluksesta vapautetut ja neuvostoliittolaiset sotavangit. Silloin kun nykyäänkin miesten aivojen keskimääräinen tilavuus oli suurempi, mikä taas johtuu, ei siitä että ne olisivat älykkäämmät, vaan suuremmasta lihasmassasta.

Aivojen erilaisuuttahan feministit ja cuck-ukot eivät myönnä, vaikka asiasta on täysin vedenpitävät fysiologiset todisteet.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minua tuskin poltetaan roviolla, vaikka linkkaan tähän ketjuun Suomen Uutisten ( persut) keksimän jutun jonkun julkisuushakuisen tyypin horinoista:


Vaan kuvittelin hetken, että tuo olisikin ollut hieman totta: olisiko ollut Yhdysvalloissa, vaikka koillisosissa jotain collegeja, pikkuruisia yliopistoja jotka hoksasivat koukuttavia koulutusohjelmia nuorille naisille.
Pikkuiseen markkinarakoon tyrkkäsivät itseään ja homma levisi. Ja muutaman vuoden kuluttua kukaan halunnut, kellään ahneella ei ollut varaa kritisoida keisarinnan, jumalattaren vaatepartta.
Keksittyä ikiliikkujaa ei kannata romuttaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Jotain Ylen radio-ohjelman repriisiä kuuntelin juuri äsken kessulla käydessäni, naisiin tietysti liittyi, naisen asemaan jne.

Jokin helevetin muistometeori iskeytyi nuppiini ja jopa tajuntaani eli:
olen auliisti myöntänyt itseni 'setämieheksi' ja olen myös maalaisyhteisön Yhteiskoulun viimeistä ikäluokkaa.
Eli jotain eliittiä, joka pyrki ja pääsi maksamaan ateriat ja kirjakauppaan tilin luomaan.

Luokalleni tuli porukkaa sivukylistä ja myös ikäluokkaa vanhempia lapsia. Tai olimmehan me jo varmaan jotain yksitoistavuotiaita, isot tytöt kakstoistakin ehkä. No siis neljänneltä tai viidenneltä luokalta eliitiksi kelpuutettuja oppivaisiksi osoittuneita.

Taisi jokaisella viidellä luokalla, meillä oli muuten iso ikäryhmä kai koska juuri se viimeinen yhteiskoulun vuosikurssi, olla tyttöenemmistö. Fiksuja tyttöjä. Ja pojatkin jotenkin valikoituja, papereilla päässeitä.
Ja kyseessä siis yhteiskoulu, ei mikään snobistinen poika- tai tyttölyseo vaan tasa-arvoinen koulutuslaitos.

No niin, tämä radikaali eli konservatiivinen näkökulman heittoni on:

Onko mahdollista, että viimeiset setämiehet arvostavat tyttöjä ja naisia älyllisinä olentoina enemmän kuin seuraavat vuosiluokat?
Pojat olivat puheissaan varsin kohteliaita ja varovaisia lähestymään muutenkin? Tämä voi toki olla pitkälti omaa lälläriyden katkerointia.


Mutta vielä rajumpaa settiä, yleistystä: voisiko olla että peruskoulun myötä, oppilasaineksen ääripäiden tapailuissa, kympin tytöt tunsivat tilansa jotenkin epävarmemmaksi, pojat olivat enemmän nuoria uroksia kuin edellisen ikäluokan rillipäänysvääjät...

Ja tästä on seurannut jokin tyttöjen kuvitelma alistusasemasta.

Luultavasti täysin omiani höpötän, mutta kun ekaa kertaa mieleeni tuli tämä historiatotuus.
Naisten alistettu asema ja feministinen katkeruus luonnonvarana.
Ja koska minä jaksan ihmetellä miten setämiehet eivät muka arvostaisi naisten älyä sitä tavatessaan.
Minä totuin siihen koulussa, normimeininkinä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Viikolla vietettiin kuukautispäivää. Joo, itsessä ei asu niin paljoa feministiä, että tuota olisin kuuluttanut, mutta Twitteriä pienesti seurasin. Siellä sai taas todistaa setämiesten höppänyyttä naisia kohtaan.

Iiris Suomelasta en liiaksi kaikessa pidä, mutta hänen twiittiensä alla korostui, kuinka isoa kuilua onkaan setämiesten ja nuorten naisten välissä. En tosiaan itsekään kuukautisista keskustele, mutta tuossa olin vähällä sortua. Iiris Suomela korosti, kuinka kuukautissuojien alvia pitäisi laskea. No, setämiehet näki tärkeäksi painottaa, että hekin ajavat partojaan. Unohtivat tuossa siis naistenkin maksavan karvanpoisto-tarpeista (tai hoidoista muuten). Rinnalle olisi ollut kiintoisa saada vielä ehkäisy, koska moni nainenhan maksaa hormonihoidoista päästäkseen eroon noista veripäivistä. Tässä voisi setämiehille olla selitettävää. Ehkä parempi, että nämä ovatkin omia teemapäiviään.

Jollain tapaa ehkä hauskin pohdinta setämieheltä oli, että rintaliiveissä pitäisi olla arvonlisävero, joka laskisi suurempiin kuppikokoihin mentäessä.

Niin, Iiristä tietenkin tytöteltiin.

Ja joo, pari persua osoitti asiantuntemustaan ja halua perehtyä asiaan:



muoks ja reps itselleni: Suomela korjattu oikein
 

Liitteet

  • Tynkkynen.jpeg
    Tynkkynen.jpeg
    97,7 KB · kertaa luettu: 216
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No eikö nuo kuukautissuojat voisi tiputtaa alempaan alviin. En näe mitään syytä miksi eivät ole jo siellä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Voi olla että olen mies, mutta jos hammasharjojen, tahnojen, vessapaperien ja vastaavien alv on 24% niin eiköhän nämä ole samaa kategoriaa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Voi olla että olen mies, mutta jos hammasharjojen, tahnojen, vessapaperien ja vastaavien alv on 24% niin eiköhän nämä ole samaa kategoriaa.

Olen täysin samaa mieltä, joskin ymmärrän ongelmallisuuden tasaveroissa kuten arvolisäverot. Mutta vaikea minun on löytää kuukautissuojien arvonlisäverotuksen olevan suuri epäkohta sukupuolten välisessä tasa-arvossa, joskin asiasta on hyvä keskustella.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Voi olla että olen mies, mutta jos hammasharjojen, tahnojen, vessapaperien ja vastaavien alv on 24% niin eiköhän nämä ole samaa kategoriaa.

Totta sinänsä, että hammastahnoja ja -harjojakin saa esim. apteekista. Eli tuossa saa määriteltyä yhtä lailla terveys-kategoriaan. Itsellä tähän ei absoluuttista oikeaa ratkaisua ole, osaan liiaksi katsoa molempiin suuntiin.

Mutta tosiaan, maksaako nainen enemmän veroja tuotteista, joihin miesten tarve on olematon. Sheivailuissa taidamme olla 50-50, paitsi että usein totean naisten välineet kalliimmaksi kuin miesten.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla että olen mies, mutta jos hammasharjojen, tahnojen, vessapaperien ja vastaavien alv on 24% niin eiköhän nämä ole samaa kategoriaa.

No kannatatko vai vastustatko?

Ja jos siis ovat vääjäämättä ja luonnonlainomaisesti samaa kategoriaa, niin voidaan hyvin puhua koko ryhmästä. Tosin minua ei haittaa, jos yksittäisiä tuotteita kohdeltaisiin erikin tavoin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kyllä mun mielestä alv voisi olla pienempi vessapaperille, tamponeille ja muille vastaaville tuotteille. Niitä kuitenkin nykymaailmassa on vähän pakko käyttää.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
No kannatatko vai vastustatko?

Ja jos siis ovat vääjäämättä ja luonnonlainomaisesti samaa kategoriaa, niin voidaan hyvin puhua koko ryhmästä. Tosin minua ei haittaa, jos yksittäisiä tuotteita kohdeltaisiin erikin tavoin.

Tämän yksittäisen tuotteen kohdalla tosiaan mies tunnistaa eron vasta, kun huomaa vanhuksena joutuvansa Tena-varustetuksi.

Nainen voi olla siinä asemassa, ettei osaa asioista puhua. Miestä auttaa tuossa Tena-tilanteessa se, että hoitotaho pakottaa. Itselläkin joskus kesti, että viitsin pyytää miestä ostamaan kauppakäynnillä siteet samalla. Hänelle varmaan kova paikka.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämän yksittäisen tuotteen kohdalla tosiaan mies tunnistaa eron vasta, kun huomaa vanhuksena joutuvansa Tena-varustetuksi.

Nainen voi olla siinä asemassa, ettei osaa asioista puhua. Miestä auttaa tuossa Tena-tilanteessa se, että hoitotaho pakottaa. Itselläkin joskus kesti, että viitsin pyytää miestä ostamaan kauppakäynnillä siteet samalla. Hänelle varmaan kova paikka.
Kysyitkö mieheltäsi, että oliko kova paikka? Ainakaan minulla ei aiheuta mikään muu tuossa ongelmia, kuin se saamarin hylly missä niitä siteitä, tamppooneja ja pikkuhousunsuojia on ja niitä on miljoona erilaista, hajulla, ilman, sen ja tän kokosia näköisiä ja muotoisia. Oli kyllä oikeasti aivat WTF fiilis kun siihen ekaa kertaa piti mennä etsimään sitä oikeaa. Kondomien ostaminen se se oli paljon kovempi homma junnuna kun vähän hävetti siinä, että nyt toi kassa tajuaa, että mä kuvittelen saavani pillua.

Mutta itse asiasta niin tollanen side tms. maksaa jonkun euron josta, kuten ne haukutut persut mainitsikin, on se ALV jotain alle euron, sen pudottaminen vaikka 14% luokkaan toisi siis säästöä jonkun kymmentä senttiä, tai no varmaan aika liki sen 10 senttiä. Jos noita nyt pitää ostaa kerran kuussa niin säästöä vuodessa tulisi euron ja kaksikymmentä senttiä.

Ihan joskus en vain ymmärrä, että onko näiltä Iiriksiltä karannut se viimeinenkin aivosolu vai mikä se juttu tässä nyt on. Mutta minä olenkin valkoihoinen, lihaasyövä ja hetero setämies. Kuulemma olen rasistikin, koska toinen vastaava sankari Suvi Auvinen kertoi vasta Ali Jahangirin radio-ohjelmassa, että valkoihoisuus tekee minusta automaattisesti rasistin. Tuli asia varsin selväksi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No kannatatko vai vastustatko?
Asia on herttaisen yhdentekevä, joten olisin valmis lehmänkauppoihin asiasta. Tampoonien, siteiden ja pillunpäreiden alvi voitaisiin minun puolestani tiputtaa vaikka nollaan tai vaikka vähän negativiseksi jos se rahoitetaan tinkimällä AY-liikkeen verovapaudesta, turpeen polton tuilla tai jollain maataloustuella.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No eikö nuo kuukautissuojat voisi tiputtaa alempaan alviin. En näe mitään syytä miksi eivät ole jo siellä.
Sinänsä aloite on ihan kannatettava ja vaikea nähdä mitään haittaa asiassa, mutta sitähän ei alvin alennus takaa, että vähittäiskauppias laskee tuotteen myyntihintaa kuluttajan suuntaan. Eli tässäkin asiassa hyöty saattaa lopulta valua jälleenmyyjän taskuun.
 
Viimeksi muokattu:

Undrafted

Jäsen
Dorkempiakin rahareikiä löydän, mitä kk-suojien Alvin alennus toisi, mun puolesta voisi kuitata mahdollisen alennuksen nostamalla iltapäivälehtien alv:ta.
Mikähän on edes yhteiskunnan rahallinen vaikutus, jos kuukautistuotteiden alvi tippuisi 24%:sta 10%:tiin? Vaikea nähdä kenenkään vastustavan muutosta tosissaan. Poliittisia irtopisteitä omilta kannattajilta voi joku koittaa hakea, mutta muuten luulisi politiikoillakin olevan helposti 13 asiaa tusinassa, millä on suurempi merkitys yhteiskuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös